תמונו ברצף
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
לאיזה כיוון כלפי הילד צריכים להיות סיפורים ברצף תמונות? בשביל מה בכלל מלמדים את זה? האם ישנם מדביקות נגד ריור יתר? איפה אפשר לקרוא בעברית על תרגלי פה לפני האוכל? תודה
רצוי להעמיד את התמונות באותו כוון של הקריאה, בעברית מול הילד מצד ימין לשמאל שלו. התמונות ברצף מאפשרים לילד ללמוד לספר בסדר ההתרחשויות, לעתים ילדים לא קולטים שיש רצף בין התמונות ומתיחסים לכל אחד בנפרד. זהו גירוי נוסף להתפתחות השיח ותאור של אירועים, של מציאת סיבה ותוצאה וכן לפיתוח הדמיון על ידי הוספת תמונות בתחילה או סוף הסיפור, מתן שם לסיפור מלמד את ההבדל בין עיקר וטפל, בין חתר הפעילויות הניתנות לביצוע בעזרת תמונות ברצף.... ישנם מדבקות, יקרות למדי, להפחתת הריור. החומר הפעיל הינו מהסוג המשמשים לטיפול בלוחמה כימית, על כל המשתמע מכך! אין לי מקור לתרגילי פה לפני האוכל, וגם אני לא מבינה למה הכוונה....... במידה ויש צורך בתירגול הוא ינתן על ידי איש המקצוע הספציפי, עם מטרות וטווחי טיפול, על פי התוכנית האישת של המטופל.