בני בן ה-3

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

04/01/2004 | 16:27 | מאת: אביבה

יש לי שאלה לגבי בני בן ה-3 בני בן השלוש בפעוטון של 14 ילדים בני שנתיים שלוש בבית ובכלל הוא מדבר מאוד יפה ויש לו שפה מאוד עשירה אבל כשהוא נכנס לגן הוא מפסיק לדבר גם עם הגננת גם עם המטפלת וגם עם הילדים הכל הוא עושה בתנועות בראש של כן ולא גם איתי הוא מדבר בפנטומימה ולפעמים מדבר בשקט שלא ישמעו אותו אבל כשיוצאים מפתח הגן הוא מתחיל לדבר רגיל זה מאוד מטריד אותי כי בסך הכל במשך 8 שעות הוא כמעט ולא מדבר זה גם קשה לתקשר - גם לגננת וגם לילדים מה אפשר לעשות? איך לטפל בבעיה?

לקריאה נוספת והעמקה

כעת אין עדיין בעיה הדורשת טיפול. האם בנך מתנהג כך גם במצבים חברתיים שלא קשורים לגן, עם המשפחה המורחבת או אנשים זרים? יש מצבים של "חרדה חברתית" בהם הילד מעדיף לא לדבר, לא הייתי רוצה להתיחס לתופעה כ"בעיה", כדאי לא ללחוץ ולא לדרוש שידבר אלה לתת לו הרגשה טובה שתעודד אותו לתקשר, עם או בלי דיבור.... בעקרון כשירגיש בטוח ומוגן, וירגיש צורך ידבר... על פי הקצב האישי שלו. כדאי בעקר לעקוב ולוודא שאינו סובל או מוענש עקב השתיקה ולתת לו את הזמן שלו. אשמח לשמוע על התפתחויות התחום זה ועל התנהגותו התקשורתית עם אנשים אחרים, שלא בגן.

07/01/2004 | 09:44 | מאת: אביבה

פרידה שלום תודה על התשובה המהירה. בני בחברת המשפחה המורחבת ואנשים זרים בתחילה חושש קצת "להשמיע" את עצמו אבל לאחר שהוא "מתרגל" לחברת האנשים הוא נפתח ומתחיל לדבר, אבל יש לו את מחסום הבושה. בגן הוא כבר מדבר עם הילדים - לדברי הגננת - אבל אני לא שמעתי אותו מדבר. ויום אחד שלחתי איתו לגן את ביתי בת ה- 9 והוא דיבר גם עם הגננת וגם עם הילדים - הרגיש יותר בטחון - ואפילו הרגיש משוחרר מידי. הייתי רוצה להדגיש ולומר שהגננת מחבקת אותו ומלטפת אותו ואפילו כאשר היא שואלת אותו שאלה והיא רואה שהוא לא עונה היא מנסה שוב וכדי שהילדים לא יראו בו חריג היא מנסחת את השאלה שהוא יוכל לענות בראשו בתשובה של כן ולא. היא גם מדרבנת שניב יפגש אחר הצהריים עם ילדים בגן להתחיל עם ילד אחד שכאשר הם יהיו חברים אחר הצהריים בגן יהיה לבני מובן מאליו לדבר ולהפתח אליו ואל שאר הילדים. וגם שהיא תבקר בביתנו. בברכה אביבה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה