תינוק בן שנה וחמישה חודשים
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום פרידה וחג שמח!! זו הפעם השלישית שאני כותבת לפורום זה ומתארת את התפתחותו השפתית של בני ואת לשמחתי כמובן, בפעמים הקודמות כתבת לי שאני מתארת התפתחות תקינה וזה מאוד הרגיע אותי. החלטתי שוב לכתוב מכיוון שהגננת של בני אמרה לי שהיא חושבת אבל לא בטוחה שבני לא שומע היטב. כששאלתי אותה מדוע היא אומרת זאת, היא הזכירה עובדות שאני הבחנתי בהם והם הפריעו גם לי. אז כדלהלן, בני בן שנה וחמישה חודשים, ממלמל ויש לו צירופים כגון פה פה, א - בא, טיק - טאק, בה בה, טה טה וכו'. כשכבר היה נדמה לי שהוא אמר מילים כגון אבא, אמא, במבה, אה -אה בהקשר הנכון, הם כביכול נעלמו וכאילו לא נשמרו בזכרונו, אני בטוחה שהוא שומע צלילים כי הוא מגיב אילהם רוקד צוחק וכו', אך יש מקרים שבהם הוא לא מגיב למילים, הוא לא מגיב לשמו לפעמים כשאני קוראת לו, לעיתים מדברים איליו והוא "בשלו" במשחק שלו. לעיתים נדמה שהוא קורא שפתיים, אך לא קשוב כשלא מסתכל ישר לשפתיים, הוא מבין הוראות מסויימות כגון תעשה טוק טוק, איך עושה אריה, אך ההתקדמות שלו בהבנת שפה נראית איטית והרבה פעמים נדמה שהוא לא מבין. עשיתי לא בדיקת שמיעה אצל קלינאית עקב הפניה מטיפת חלב בגיל 10 חודשים והיא היתה תקינה אעשה לו שוב בדיקת שמיעה בחודש הבא גם עקב התחושה שלי ושל הגננת וגם עקב כתבה בטלוויזיה שחוסר בתיאמין (הזנה ברמדיה צמחית) גרמה לחרשות , בני גם ניזון מרמדיה צמחית. מה את אומרת לגבי אותן מילים שהיו ונעלמו?
בררי את השמיעה קודם כל. לאחר הבירור ואם את עדיין חושדת שמשהו לא "בסדר" פני לקלינאי תקשורת לקבלת אבחון והדרכה. יתכן שבנך מוסיף מילים ו"זונח" את אלו שכבר למד ויכול להיות שאין לו תחושה של תקשורת והמשכיות. אולי תפיקי תועלת ממעקב אצל איש מקצועה אשר יראה אותו בפרקי זמן מוגדרים ותוכל עקוב ולהדריך באופן אישי. תשתדלי לקבל את מרבית תשומת לבו לפני שאת פונה אליו אם הוראה ואז תתרשמי אם יש בעיה בשמיעה או האם הוא עסוק מדי וקשוב במשחקו ולכן לא מגיב מייד כשאת פונה אליו.