בן שנה ושלושה חודשים לא מצביע כמעט על דברים למעט..
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
הייתי בהתפתחות הילד של קופ"ח (לפני כחודש) והיא אמרה שאני אעבוד איתו על להצביע על דברים - בספר , על איברים וכו' ועל עוד דברים כמו: לעשות שלום לתת ולהביא מה שהוא מחזיק ביד כשאני מבקשת..וכל מה שרשמתי בהודעה קודם.. אבל להצביע בספר ועל אברי גוף אני כמעט לא מצליחה ללמד אותו הוא פשוט מתעלם או מתעצבן ..הוא לעיתים רחוקות מצביע על אף או עיניים כששואלים אותו - אבל זה תלוי באיזה מצב רוח הוא או האם הוא מרוכז במשהו אחר או בכלל....כשאני שואלת אותו איפה אור הוא מצביע עם שתי הידיים וכשאני שואלת אפה אחותו הוא מחפש אותה עם העיניים ומחייך כשהוא רואה אותה אבל הוא לא מצביע עליה..וכשאני מראה לו בספר כדור ושואלת איפה כדור הוא לא מצביע ופשוט מדפדף הלאה - למרות שהוא יודע מה זה כדור רגיל וכשאני שואלת על כדור רגיל הוא בד"כ ישר מחפש ומביא..(כמו שכבר כתבתי לעיל יש הרבה דברים שאני רואה שהוא מבין וגם חוזר על מילים אבל להצביע הוא כמעט ולא ..) האם יש יש סיבה לדאגה או שזה נורמלי
בגיל זה יש הבדלים גדולים בין ילדים, חשוב מכל האם הוא מתקשר איתכם, קשוב לנעשה סביבו, עוקב ומצליח להביע את רצונו, ערני וכו' וכו'. ובעקר, האם הוא משתנה, מתפתח ויותר "מפוקס" מאשר לפני מספר חודשים? (היום לעומת ביום הולדתו בין שנה, האם התפתח והתקדם לעומת עצמו? אם התשובה חיובית לכל השאלות, כניראה שהוא ילד "נורמלי" עם לוח זמנים משלו... אם בכל זאת את דואגת פני שאופן ישיר לקלינאי תקשורת של קופ"ח באיזור מגוריך, עם הפניה מהרופא או בילדיה (תלוי בקופה) ובקשי לקבל הדרכה יותר מובנת במשך מספר שבועות, באופן עקבי, כדי שמישהי עם גישה טיפולים תדריך, תעקוב ותבנה מטלות מדורגות לעידוד ההתפתחות הנורמלית שלו. בכל מיקרה, מגיעה לו מספר בלתי מוגבל של פגישות, על חשבון הקופה, בגיל זה. אל תסתפקי בהדרכה כללית, בקשי תוכנית מובנת והדרכה צמודה ומלווה. בהצלחה
תודה רבה !