קשיים חברתיים ופרגמטיקה של השפה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

13/11/2004 | 12:28 | מאת: א רויטל

ביתי בת 8 וחצי עם קשיים חברתיים וקושי בהבנת מצבים חברתיים. כמו כן מדווחת על קושי בהבנת הוראות משחק (למשל בשיעורי התעמלות) . אומרת שמרגישה קושי בהבנת הנקרא תחושה שכשהטקסט ארוך איננה זוכרת , אך עם שאלות מכוונות נראה שיש הבנה וזכירה. כמו כן ללא צנזורה בשיחותיה עם הסביבה , פשוט אומרת הכל , גם דברים שהשתיקה יפה להם בסיטואציות מסויימות. בשיטותי ברשת נתקלתי במושג "פרגמטיקה של השפה" האם זהו טיפול המתאים לה? ואיך ניתן לזהות קלינאי תקשורת שזו מומחיותו?

לקריאה נוספת והעמקה

רצוי לארוך לה איבחון מקיף, אולי במכון להתפתחות הילד (אם יסכימו, עקב גילה) בכל מיקרה, תאורך מתאים למושג חדש - ליקוי למידה לא מילולי. האבחנה ניתנת על ידי רופא נאורולוג מומחה לילדים. פני לרופא הילדים של הילדה ובקשי הפניה לאבחון אצל רופא נאורו-פדיאטרי. (רק אתמול חזרתי מכנס של המכונים להתפתחות הילד, שם הגדירו יפה את הההתנהגויות שאת מזכירה!) פניה במקביל לקלינאי תקשורת יכולה למקד את הקשיים, אך לא תיתו אבחנה מבדלת, לשיקולך.

21/11/2004 | 19:39 | מאת: נחמי

ברצוני לדעת על שיטת הנוירופידבק כטיפול בהיפראקטיביות (ADHD) בהשוואה לטיפול תרופתי- רטלין. מהיכן ניתן להשיג חומר מהימן ועדכני לצורך עבודה?

21/11/2004 | 19:39 | מאת: נחמי

ברצוני לדעת על שיטת הנוירופידבק כטיפול בהיפראקטיביות (ADHD) בהשוואה לטיפול תרופתי- רטלין. מהיכן ניתן להשיג חומר מהימן ועדכני לצורך עבודה?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה