בעיות בקריאה בכיתה ב

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

03/12/2004 | 00:27 | מאת: אמא של שקדיה

יש לי ילדה בכיתה ב והיא מקסימה ומדהימה צאוד אוהבת מפנקת , מאוד חברותית ולא איבחנתי בעיה מאז שנולדה , בגן חובה אמרה הגננת שהיא קצת איטית , עשיתי לה איבחון בריפוי בעיסוק שהיה תקין לגמרי בבית הספר החלו הבעיות שהיא לא השתלבה בקצב של הקריאה כמו כולם היא גם קטנה בגיל בן לדי הכיתה הכיתה היתה גדולה ללא סייעת והיא נבלעה בכיתה , המורה אחרי חודשיים קראה לי ואמרה שיש לה ניסיון עם ריטלין וכל הילדים שלה לקחו ריטלין ועוד הסבירה שלילדה שלי יש קצרים ונתקים במוח שהיא תטצרך לחיות עימם. ביקשה שאקבע תור לנאורולוגית, אמרתי לה בסדר וכמובן לא קבעתי כי לא תיכננתי תת לה ריטלין זו ילדה חמישית ואיניני חושבת שכך צריך להתמודד עם בעיית קריאה על ידי תרופות כימיות , הילדה לא היפרית , היא רגועה רק מתקשה בהשיגיים, לקחתי לה מורה פרטית שלוש פעמים בשבוע והיא התקדמה בקצב קל ביותר , אך למדה לקרוא לא קוראת שוטף אך מכירה את כל הצללים . בתחילת כיתה ב שוב הופעל לחץ על ידי המורה ששקד תקבל עזרה קבעתי תור לנאורולוגית והיה לי רושם שהיא התיחסה רק למה שהמורה כתבה ולא לכך שהיא בבית מתפקדת בסדר ללא שום בעיות והפנתה אותנו להמשך איבחונים כי הבינה ממני שלא אתן לילדה שלי ריטלין קבעתי לה איבחון בניצן אך אני לא רגועה בקשר להמשך

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אתי, רק אתמול הייתי בכנס שעסק בילדים עם ליקויי למידה וקשיים ברכישת הקריאה הינו אחד המאפיינים. נכון עשית שקבעת תור לאבחון בניצן, הם הגוף הכי מוסמך היום להערכה ובעקר, למתן תוכנית עבודה לעזרה לילדים עם ליקויי למידה. המורה עשתה שגיאה רצינית בהמלצה על טיפול תרופתי ופגעה ביחסי אמון ועזרה שצריכים להיות ביניכן, חבל! אולי תלמד להזהר בדבריה, במיוחד שהמלצות לטיפול תרופתי או אחר, ללא איבחון ותוכנית לימודים ייחודי. אם שקדיה התקדמה לאט עם המורה הפרטית, אז נכון עשית שהעמדת מורה לעזרתה! בכל מיקרה, בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה