איחור בדיבור
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
הבן שלי עוד חודש בן שנתים, יש לו אוצר מילים של כמה עשרות (מילה בודדת) אך לא את כולן הוגה במלואן, אלא לרוב רק חלקי מילה,(עבר= עכבר)( אתול= חתול) ( אית- סנאי)(טפטה= פסטה) (אבעת= טבעת)(וחלקן במלואן( עגלה, עץ, עלים וכדו') יודע לצרף מילים כמו, עגלה אל ( עגלה של שיראל) ביי ביי הוכים(ביי ביי הולכים) עלים עץ , וגם כל הנ"ל התחיל ממש רק בחודש האחרון, לפני כן כמעט לא היה יוזם, אלא משיב, רק בחודש האחרון ממש התחיל עם הנ"ל, לציין כי משחקים כמו לוטו, כשמצביעים על התמונה , יודע לומר מה זה( אך שוב לרוב אינו הוגה תמיד את כל המילה ברור) מבין שאלות כמו מה אוכל הכלב וכדו'? אך הדיבור, כמפורט לעיל . האם כדאי לפנות כבר עכשיו לאבחון אצל קלינאית תקשורת. מהו טווח התקדמות הדיבור המקובל?
מכוון שאת אומרת שיש התקדמות בחודש האחרון, והוא די צעיר, נראה שיש צורך רק במעקב והדגמה של דיבור תקין וברור. תוכלי להעזר בספר של שיטת הנן,hanen הנמכר דרך אגודת קלינאי התקשורת, ומיועד לילדים כמו התאור של בנך. נשמע שהוא נמצא בתחום הנורמה ולכן אין לך מה למהר להתיעצות של קלינאי תקשורת, קרוב לודאי היא תגיד לך להמתין ולעקוב כי הוא בתקופה של התקדמות טבעית. www.ishla.org.il
בתי כמעט בת שנתיים ושלושה חודשים ואומרת מילים בודדות (וגם לא בשלמותן). מבחינה קוגניטיבית נראה שאין לה בעיה, כי היא מבינה כמעט הכל. מה הסיכוי שאיחור בדיבור יתבטא בקשיי למידה בגיל מאוחר יותר?