שילוב
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני,בן 3:7,לומד בגן שפתי,ומטופל כבר תקופה ארוכה בהתפ' הילד.כיום,הוא מתקשר ומדבר יפה (יחסית),וסובל בעיקר מבעיות חברתיות.אינטיליגנציה ומוטוריקה תקינים לחלוטין.בשנה"ל הקרובה הוא אמור לחזור למסגרת רגילה. (גן 4) טרם קיבלנו הגדרה לקשיים שלו (s.p.d?p.d.d.?אספרגר?קושי רגשי בלבד?). לדבריהם,יש לו קוים מכמה תיסמונות,והם אינם יכולים לצביע בוודאות על הפרעה ספציפית. אנו מתעקשים על הגדרה.אבל,אנו חוששים מהבאות: האם עלולות להיווצר בעיות בקבלתו לביה"ס? האם ילדי p.d.d.ודומיהם,בתיפקוד גבוה,משתלבים בלי בעיות (מבחינה בירוקרטית) בכיתה רגילה? תודה.
בנך "חוזר" למשלול הכללי, תשמחי על זה ותני לו את התמיכה לקליטה קלה ושילוב מהנה. אין חשיבות לכותרות, העקר, התוכן! הגדרה זו או אחרת לא תקדם אותו בשילובו בחברת הילדים והצלחה בהשגיו! בכל מיקרה, חשוב שתזכרי שהחברה שלנו הטרוגנית (יש המון אנשים עם תכונות אלו ואחרים) ואין לדעת בודאות מה עושה שילד יהיה מקובל, מצליחן או כל דבר אחר... באותה מידה אנו לא יודעים למה ילדים מסויימים נדחים או לא מצילחים כשיש להם נתוני פתיחה מתאימים.... המערכת תעשה כל שיולה כדי שבנך יצליח בשילובו בביה"ס, עצם החזרה למסלול הרגיל מוכיח לך שיש מעבר וההשקעה בגיל צעיר, משתלמת. בהצלחה
שלום מירב, הומלץ לנו לשלוח את בננו בן ה- 3 לגן שפתי ואנחנו ממש לא יודעים במה מדובר. הייתי מאד שמח לקבל מידע מהורים שילדם מבקר בגן שכזה ואודה לך אם תצרי קשר במייל. תודה מראש, זיו