הפרעות קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

12/03/2005 | 18:11 | מאת: דפנה

שלום רב, בני בן 9.5 בכיתה ג' ,אובחן בגיל 5 ע"י מספר גורמים עם בעיות קשב וריכוז,טיפלנו בו דרך קופ"ח , ריפוי ועיסוק בגלל בעיות גם במוטוריקה העדינה והגסה,בכיתה א' וב' משום מה הילד השתלב יוצא מהכלל בלימודים ואף הצטיין בלימודיו בסוף כיתה ב',הייתה לו אותה מורה במשך שנתיים שפשוט הסתדרה איתו נפלא למרות שפרופ' ממח' התפתחות הילד בביה"ח שניידר די היסס לגבי נטילת ריטאלין ,אני התעקשתי כדי לראות איך זה משפיע עליו, המורה התנגדה ואמרה לי שהוא ממש לא זקוק לזה,אך בכל זאת ניסיתי ,זה השפיע עליו מאוד לא טוב הוא סבל מבחילות וכאבי בטן ,למרות שנתתי לו רק חצי כדור,הפסקתי מייד את הטיפול, השנה הוא בכיתה ג' עם מורה חדשה מאוד הדרדר מתחילת השנה בלימודים ובמבחנים, המורה דיברה איתי וכל הזמן מאיצה בי לתת לו ריאטלין,למרות שהסברתי לה שזה לא עשה לו טוב היא בשלה עדיין סבורה שהוא זקוק לזה כי הואממש לא מרוכז ובגלל זה הציונים שלו נמוכים כל כך,ברצוני לציין שבני הוא ילד שקט ולא מפריע או משתולל בכיתה הוא מסוג הילדים "שמרחפים" בזמן השיעור,שאלתי היא אולי אני טועה ואלו סתם תחושות שלי, אבל יש לי הרגשה שהמורה לא "קראה" נכון את הילד מתחילת השנה,ונוח לה לתת לו את הציונים האלו ולכסות את עצמה בכך שהילד יקבל ריאטלין ובזה נגמר הסיפור, ההתלבטות שלי היא למה שנתיים קודם הילד היה למעלה וקיבל כל הזמן שבחים וציונים טובים מהמורה והשנה הכל התהפך למרות שהשנה ברור יותר קשה מקודמה, במסגרת קופ"ח התחלתי איתו טיפולים של הרפואה המשלימה "טוינא" וטיפול באמצעות פרחי באך,הייתי רוצה לקבל את חוות דעתך בנושא תודה מראש על העזרה

לקריאה נוספת והעמקה

ספרת רבות על בנך, אך השאלה לא ברורה, אנסה להתייחס לכמה נקודות: בלימודים בשנה ג' כבר לא מלמדים מיומנויות בסיסיות, אלה שיש עבודה של למידה ועשייה, יותר דרישות וצורך בריכוז ממושך יותר. השינוי במורה תמיד משפיעה על הילדים, ויש מורות שיותר מצליחות ליצור קשר אל הילד הספציפי. מעניין למה רק עכשיו עולה העניין ולא כבר בחנוכה?! יש בביה"ס פסיכולוגית, שתפקידה לסיעה למורים, ילדים והורים בהתמודדות עם כל קושי לימודי, כולל הצורך בהתאמת דרכי למידה וקשר לילד בספציפי, ברמה אישית. בקשי פגישה עם פסיכולוגית בביה"ס והיא הכתובת המוסמכת לקבלת עזרה ותוכנית עבודה, יחד עם המורה. מנהלת ביה"ס גם יכולה להיות לעזר. בעניין התרופות: יש תחליפים לרטלין, עם פחות תופעות לוואי, בעניין זה יש לפנות לרופא המטפל או לנאורולוג ילדים. המורה איננה מוסמכת להמליץ על נטילת תרופות, כל שהן. בכל מיקרה, נטילת רטלין או תרופות אחרות יכולה לסייע לילד רק כחלק מתוכנית כללית הכוללת גם הבטים חינוכיים והתנהגותיים.... זו איננה תרופת פלא, היא רק מסייעת לילד לתפקד בריכוז גבוהה למספר שעות ביום, ודרכ הגב, חצי כדור לא אומר כלום, כי ישנם מינונים שונים בכדורים (חצי של 5 או 10 מג' איננו אותו דבר!) רפואה משלימה, אם את רואה שיש שיפור, בכיף, אחרת, תחליטי האם יש צורך בהתערבות ותתיעצי עם מי שמוסמך לכך (בד"כ רופא הילדים שמכיר אותו ואת תגובותיו) שוחחי עם בנך, יכול להיות שיש לו סיבה לירידה בתפקוד בכיתה, אולי הוא יכול להעזר בשרותיך ושרותים של הצוות בביה"ס. בהצלחה

16/03/2005 | 15:52 | מאת: דפנה

פרידה שלום, ותודה על תשובתך. הנושא לא עלה עכשיו אלא מתחילת השנה אני מנסה לארגן לילד עזרה באמצעות ביה"ס פסיכולוגית מכירה את הנושא היטב מאז שבני בכיתה א, אך לצערי הרב תתפלאי הם מתנערים מאחריות כאילו שלפחות העזרה יוצאת מכיסם הפרטי . לאחר שראיתי שמיצדם לא מגיעה שום עזרה שוב התערבתי ודרשתי עזרה מהם, כמובן שעכשיו מאוחר מידי לשנה זו היות והשנה נגמרת בעוד 3.5 ח' אך הובטח לי שלשנה הבאה הוא יקבל מורת שילוב, בינתיים הוא מטופל כפי שאמרתי לך דרך רפואה משלימה עדיין לא הרגשתי בהבדל

05/04/2005 | 14:07 | מאת: מירב

לדיברי הגננת , לבני בן ה5 יש בעיה בכתיבה. כלומר אחיזת העיפרון אינה נכונה והיא חוששת שזה קשור לחגורת הכתפיים. היכן הנני יכולה לבדוק זאת באופן פרטי??? תודה,

26/02/2006 | 21:25 | מאת: מיטל

בני בן 4.5 יש בעיה בגזירה בפעילות יצירתית ומוטוריקה עדינה לפני כשנה וחצי הוא שבר את יד שמאל, היד היתה מגובסת כ 3 שבועות כ 3 חודשים מאוחר יותר הוא שבר את יד ימין וגם זו היתה מגובסת כ -3 שבועות אני מעריכה כי זו ה סיבה העיקרית לבעיה בקופ"ח החליטו שאכן הוא זקוק לאבחון אך זה יתבצע בעוד כ 3-4 חודשים. אודה לכם אם תוכלו לתת לי טיפים איך לטפל בבעיה באופן עצמאי בינתיים.

12/11/2006 | 17:59 | מאת: מטי

הגננת במעון שבו בני - בן השלוש לומד ממליצה על אבחון בנושא הפרעות קשב וריכוז משום שסבלנותו קצרה ולדבריה התנהגותו אלימה . האם אנו כהורים צריכים לקחת את דבריה במלוא הרצינות ולקחת את הילד לאבחון ( הפוחד אפילו מבדיקה שגרתית בטיפת חלב ) ? או שהדבר הוא " עניין של גיל " . יש לציין כי הילד בחוג המשפחה שונה לגמרי מתאורי הגננת ובמעגל החברים כולם מתפלאים כמה הוא שקט וממושמע .

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה