קריאה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

06/04/2005 | 08:04 | מאת: שרונה

בתי בכיתה ג. היא תלמידה טובה. בעיקר מעולה בחשבון. חברותית ואהובה מאוד. הבעיה שלה היא הקריאה. דבר שמקשה עליה בכיתה. אין ספק שיש לה קשיי קריאה והיא עדיין לא מצליה לקרוא ברצף וברמה של כיתה ג. היא מאוד אינטיליגנטית ותחרותית. המעבר לקיראה לא מנוקדת עוד יותר קשה לה. בקיצור אין לה שטף בקריאה. והיא גם כתיבתה מלאה בשגיאיות כתיב. הקושי גורם לה כמעט להימנעות טוטלית מקריאה. היא לא מצליחה לקרוא את הכותרות בטלויזיה, וזה מאוד מתסכל אותה. אין מה לדבר על קיראת ספרים. מדי פעם אני כופה עליה לקרוא עמוד זה או אחר בספר. לדעתי היא ברמת קריאה של ילד בסוף כיתה א. הילדה מקבלת עזרה בשיעורים פרטיים בקריאה פעם בשבוע וממש שונאת את זה. מה את מציעה לי לעשות? הילדה מאוד סובלת מכך ונמנעת ממצבים בכיתה ובבית שעליה לקרוא . גם אחותה הגדולה סבלה מאותן בעיות - והיום כשהיא בכיתה ח - היא קוראת בשטף ללא בעיה ואין לה כלל שגיאות כתיב. גם ילדה זו קיבלה עזרה שבועית ממורה פרטית

לקריאה נוספת והעמקה

מהנסיון יש לך מה להמליץ לעצמך. מבחינה הילדה הנוכחית, ברור שרצוי להראות לה ש"כדאי לקרוא" על ידי חונר מגרה.... כמו סיפורים בעלי תוכן מעניין, השארת פתקים עם הנחיות או הודעות, הכנת תפריטים לארוחה ....... כל דבר שיראה לה את השימוש בשפה כתובה. קריאה ביחד, עם ניקוד, או בקול רם יכולים לסיעה לה לרכוש את המיומנות, שלעתים תלויה בכמות התירגול ולא באיכות הביצוע. תשנו את השיטה בה מלמדים אותה בישעורי עזר...... לא משנה מה עושים, ברור שזה לא עובד בשבילה! העקר להפוך את הקריאה לחוויה חיובית ונעימה ולא למטלה שנוא הגורמת לסיכסוכים משפחתיים ואי נעימות

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה