בעיות קשב וריכוז

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

14/08/2005 | 15:36 | מאת: ענת

בתי בת 5.5 אובחנה כסובלת מ- ADHD, ועומדת לעלות לגן חובה הרופא שאיבחן אותה המליץ על ריטלין,הוא טען שהיא תרוויח את השנה הזו בגן. התחלנו לתת לת ריטלין ואני מוכרחה להגיד שזה עובד, אך לאחרונה שמעתי שניתן לעבוד עם הילדה ללא תרופות, אלא בעזרת תוכנית לימוד עצמי שמלמדת את הבת שלי ללמד את עצמה, האם מישהו שמע על זה? אני אשמח לקבל פרטים.

לקריאה נוספת והעמקה

רטלין מאפשר לדילד להיות מרוכז וקשוב לסביבה ולתפקד יותר טוב בלימודים ובגן. ילדים רבים מפיקים תועלת רבה מהטיפול אשר ניתן רק בשעות הבקור ולצרכי לימוד, 5-6 ימים בשבוע. הטיפול התרופתי הינו חלק מההתערבות אשר חייבת לכלול התייחסות התנהגותית ודרכי למידה והוראה מותאמים.... אף שיטה לא עובדת באופן עצמאי, אלה שהתוצאות הטובות נובעות מעבודה משותפת (רפואית, חינוכית, שיתוף המשפחה, מערכת החניכית וכו') יותר מדי הצעות והבטחות שלטיפולים נסיוניים "מבלבלים" את ההורים. אם התחלת הטיפול תרופתי והוא טוב בשבילה, תני לה להנות ממנו ותוסיפי את ההבט החינוכי... מבלי לגרוע ממנה את העזרה הביולוגית.

11/09/2005 | 00:08 | מאת: אפרת

בתי בת הארבע אובחנה במרכז להתפתחות הילד כבעלת בעיות קשב וריכוז . עם האינטואציה שלי כאם ועם כל הפעילויות שאני עושה איתה אני מרגישה שהבעיה העיקרית שלה היא בעצם דחית הסיפוקים שמונעת ממנה הקשבה וגורמת לה בעצם לא להבין אתהנדרש ממנה הם הדבר היחיד שגורם לה לא להצליח בהרבה דברים שהיא רוצה או שמישהו אחר רוצה לללמד אותה. יש לי מספר שאלות בהקשר זה: א.הכיצד לגרום לה להאזין לסיפור ולהבין את המסר בסיפור ?{כי זו לדעתי הבעיה העיקרית שלה} ב.מניסיון שיש לי איתה בהפעלות שאני עושה איתה ויש לה הצלחה בהן :ציור,כתיבת שמה,כתיבת מספרים ,עבודה בפלסטלינה תוך גלגול חתיכות קטנות באצבעות,גזירה גם של עיגולים וגם של קוביות וצורות שונות נוספות,ריקוד חופשי ומודרך מדוע דוקא מסרים של סיפורים איננה מבינה על אף שאני משתדלת לקרוא לה סיפורים קצרים ברורים וקרובים אל ליבה. ג.האם לאור הפרטים שנתתי בשאלה ב" ניתן להבחין מהי הפרעת הקשב ממנה סובלת בתי? ד.אילו פעילויות נוספות אוכל לעשות איתה לפתח את רמת הריכוז שלה בקריאת ספרים? עלי לציין שבאבחון שנעשה לבתי המליצה הרופאה שימוש בריטלין דבר שזעזע אותי ביותר ולפי דעתה של הפסיכולוגית ישנה גם בעית תקשורת שאינני מבחינה בה כלל כוון שהילדה מתוקה מאוד ומתחבבת על כל מי שנמצא בסביבתה ,מדברת ברור כבר מגיל שנה,מחקה יפה אף את אחייה.

11/09/2005 | 00:08 | מאת: אפרת

בתי בת הארבע אובחנה במרכז להתפתחות הילד כבעלת בעיות קשב וריכוז . עם האינטואציה שלי כאם ועם כל הפעילויות שאני עושה איתה אני מרגישה שהבעיה העיקרית שלה היא בעצם דחית הסיפוקים שמונעת ממנה הקשבה וגורמת לה בעצם לא להבין אתהנדרש ממנה הם הדבר היחיד שגורם לה לא להצליח בהרבה דברים שהיא רוצה או שמישהו אחר רוצה לללמד אותה. יש לי מספר שאלות בהקשר זה: א.הכיצד לגרום לה להאזין לסיפור ולהבין את המסר בסיפור ?{כי זו לדעתי הבעיה העיקרית שלה} ב.מניסיון שיש לי איתה בהפעלות שאני עושה איתה ויש לה הצלחה בהן :ציור,כתיבת שמה,כתיבת מספרים ,עבודה בפלסטלינה תוך גלגול חתיכות קטנות באצבעות,גזירה גם של עיגולים וגם של קוביות וצורות שונות נוספות,ריקוד חופשי ומודרך מדוע דוקא מסרים של סיפורים איננה מבינה על אף שאני משתדלת לקרוא לה סיפורים קצרים ברורים וקרובים אל ליבה. ג.האם לאור הפרטים שנתתי בשאלה ב" ניתן להבחין מהי הפרעת הקשב ממנה סובלת בתי? ד.אילו פעילויות נוספות אוכל לעשות איתה לפתח את רמת הריכוז שלה בקריאת ספרים? עלי לציין שבאבחון שנעשה לבתי המליצה הרופאה שימוש בריטלין דבר שזעזע אותי ביותר ולפי דעתה של הפסיכולוגית ישנה גם בעית תקשורת שאינני מבחינה בה כלל כוון שהילדה מתוקה מאוד ומתחבבת על כל מי שנמצא בסביבתה ,מדברת ברור כבר מגיל שנה,מחקה יפה אף את אחייה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה