שאלה למנהלת הפורום.

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

17/10/2005 | 04:36 | מאת: דנה

1.הפרעת קשב לריכוז מאיזה גיל אפשר לאבחן? 2.בני בן ארבע לומד בגן עיריה בכיתת טרום טרום חובה למרות שהוא יליד נובמבר העדפתי לשים אותו בטרום טרום רק בגלל הקושי בדיבור שמתפתח יפה מאד אגב ,הוא פשוט התחיל לדבר יחסית מאוחר.((בגלל בעית שמיעה) שנת הלימודים רק התחילה והגננת טוענת שהילד משליך חפצים לאקווריום למרות שאומרים לו לא לזרוק הוא אומר בסדר וחוזר על הפעולה ,הוא דוחף ילדים יש לציין שרק את החלשים בגן כשמעירים לו הוא אומר "סליחה ,אני רוצה להתנהג יפה" בוכה כי קיבל עונש לשבת בכיסא ליד הגננת לשני דקות ואז חוזר לשחק ,ושוב חוזר על התנהגות. הגננת טוענת שהיא כל הזמן צריכה לשים לב למה שהוא עושה צריך מישהו שרק יביט עליו. דבר הגוזל מזמנה.עלי לציין כי יש עוד לא מעט ילדים שמשליכים חפצים בגן ומכים ולי זה לא נראה שהיא נטפלת אליו. לדברי הגננת הם צעירים יותר ממנו ( ממוצע הגיליים שלוש וחצי.) חוץ מזה הוא מקשיב בגן ילד אינטלגנט משתתף ופעיל. הגננת מבקשת שאעשה לילד איבחון,לדעתה אולי יש בעית קשב וריכוז ,מה שלא נראה לי כיהוא קולט מהר מקשיב ואוהב סיפורים ,פזלים,ומתנהג כאשר הוא איתי בבית ובחוץ עם ילדים מקסים.אני רוצה לציין אני רווקה חד הורית.הילד כל יום אחרי הגן עם סבתא וסבא. הגננת מבקשת שנפנה למרפאה בעיסוק. דבר נוסף הגננת אומרת שהילד אוהב ללכת יחף על החול הוא מרגיש נינוח כשהוא יחף והיא אוסרת זאת . סליחה על השאלה הארוכה ,פשוט אני די נסערת מאז השיחה בצהריים עם הגננת נראה לי שהיא מגזימה ונראה לי שנושא האיבחון ניהיה גל חדש אצל גננות במיוחד בגיליים צעירים.האם לדעתך הגננת צודקת? אודה לך על תשובתך, דנה.

לקריאה נוספת והעמקה

ניראה לי שכמו כל אם, את מצד אחד דואגת לבנך (רק טבעי הדבר) וכמו כל ילד, בנך זקוק לתקופת |הסתגלות" לגן ולגננת. ניתן לאבחן קשיי ריכוד וקשב בגיל זה, אך בגיל זה מגדירים בעקר את ההתנהגויות ולא מתערבים בטיפול, אלה אם המצב גורם לילד לסכן את עצמו או את הסביבה שלו. את יכולה, כדי להרגיעה את עצמך ובעקר את הגננת, לפנות לרופא המטפל בבנך ולבקש הפניה למכון להתפתחות הילד, במקום זה יש צוות רב מקצועי שיכול לבדוק את התנהגותו, ולפי הצורך, לבנות תוכנית התערבות.... לפי ממצאי הבדיקה של אנשי מקצועה מנוסים ומומחים לגיל הרך. לתחושתי הגננת ממהרת לתת לבנך הגדרות, אולי מתוך רצון טוב, אבל בכל מיקרה, עדיין מוקדם... שנת הלימודים התחילה ונפסקה כעת, לדעתי בנך והגננת זקוקים לתקופה יותר ארוכה של הכרות הדדית לפני שניתן לקבוע שיש צורך בטיפול. בכל מיקרה, העובדה שאוהב ללכת יחף מצביע על כל שאנו נרתע (נרטא?!, איך כותבים את המילה הזאת?) ממגע ומליכלוך, דכר חיובי בפני עצמו. לדעתי הפניה לאבחון, אשר יחק זמן עקב תורים ארוכים... תפעל לטובת בנך והגננת. מצד אחד יעבור איבחון ואולי יש צורך בזה... ומצד השני יתן שהות לגננת להכיר את בנך ולנסות לבנות תוכנית חינוכית שתאפשר את הסתגלותו לגן החדש. אל תפחדי להעצים את סמכותך כאם, בדרישה לסבלנות וקבלה של הגננת כלפי בנך ומצד שני תעזרי לגננת במתן תמיכה לניסיונות התקרבות לבנך. דרל הגב, בכל גן עירוני יש פסיכולוגית חינוכית שאמורה לסיע לגננת עם ילדים שהיא מתקשה לתקשר איתם, תציעי לגננת לפנות לפסיכולוגית בגן לקבלת עזרה מיידית. בהצלחה... ועניין החד-הוריות אינו רלוונטי כאן.... אל תתני לתחושותיך להעמידך במקום שקל לטפס עליך! בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה