תסביכים רגשיים של אחותי
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
לאחותי היה בילדות בעיית היגוי ואמא שלי בגיל 4 וחצי בשביל לעזור לקחה אותה לאגודת ניצן שטיפלה בה אז ובנוסף השאירה אותה שנה בגן ומאז המצב הרגשי שלה התדרדר בכיתה א היא לא יצרה קשרים והפכה להיות ילדה דחויה והייתה נורא חסרת ביטחון מתוסבכת עם עצמה נורא וגם דיסגרפית דבר שייצר בעיות גם בלימודים אך הבעיות היגוי עברו עוד בגן.אני רואה שאת כותבת באמת שעדיף לקחת ילדים כאלה אחרי גיל 5 וחצי,למה לא לפני?האם זה הסיבה של ההפרעות של אחותי? וגם רציתי לשאול איך באמת ילדים כאלה מסתדרים חברתית עם הבעיות היגוי בכיתה א אם זה לא עבר להם?איך הם מתקשרים?או אחרי טיפול זה לא יוצר להם בעיות רגשיות?בכל זאת זה לא דבר כ"כ ידוע ונורמלי.איך מטפלים בילד בלי לפגוע בו? עכשיו היא בת 20, סיימה בגרויות עם הרבה קשיים,לא התקבלה לצבא בשל לקויי הלמידה ומתקשה למצוא את עצמהבחיים האמיתיים. איך אפשר לעזור לה?
כשאני חושבת על זה עוד אז לאחותי יש עד היום דיבור לא רהוט נוקשה קצת,וזה לא עבר לה לחלוטין מעולם, כנראה בגלל זה לא היו לה חברים והיא "לא רצתה" חברים כביכול, כי זה ממש מדכא לדבר ככה, אפילו אני כל הילדות דחיתי אותה ולא יכולתי לסבול לשמוע אותה מדברת עם אמא שלי. רציתי לשאול ממה נובעות בעיות היגוי אצל אנשים?
לא יודעת, ודאי לליקוי הלמידה, למבנה האישיות, לדינמיקה המשפחתית, לגנטיקה ועוד מיליון גורמים נוספים, בהרכב זה או אחר, מיוחדים לה.
האם חיפשתם מסגרות שיקום או תעסוקה ייחודיות לאנשים עם ליקויי למידה? האם פניתם לאירגון ניצן (סיוע לאנשים עם ליקויי למידה, בכל הגילאים?
האמת שלא ידעתי שיש אפשרות כזאת אנחנו לא כ"כ מעורים בזה, אבל אפשר לנסות