בעיות היגוי
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן הארבע וחצי יש בעיות בהיגוי בכמה אותיות וקצת חסר ידע בשליטת הקטגוריות, ומושגי יסוד כגון: לפני,אחרי ,על ולמעלה. חוץ מזה יש לו יכולת טובה לשבת ולהיות מרוכז. התחלנו טיפול אצל קלינאית תקשורת והיא זרקה לי את המילה "גננת שיח". האם הוא יכול לקבל בהתאם למצב שלו "גננת שיח" בגן?
"שיח" עומד בשביל "שילוב ילדים חריגים" הכוונה לתוספת של שעה או שעתיים שבועיות במסגרת גן חובה, לילדים שזקוקים לתוספת "קטנה" של עבודה אינדיוידואלית כדי לעלות לביה"ס, מוכנים לכיתה א'. בזכאות לגננת שיח נקבעת של ידי מערכת החינוך בכל עיר. הגננת מבקשת לשלב את הילד המערך זה, להפניה שלה צריכה להעשות בין פורים לפסח, לאחר תאריך זה, יושבת ועדה ומחליטה על הזכאות, על פי נתוני הילד, מספר שעות במערכת וכו', וכו'..... אם הינך מעוניינת, בקשי מהגננת להפנות את הבקשה לגבי שנת הלימודים הבאה, כשבנך יהיה בגן חובה. גננת שיח ניתנת לשנה אחת בלבד ולילדים שיעלו לכיתה א' עם הכנה נוספת. בערים שונות ישנם תוכניות להכנה לכיתה א', כמו חוגים של אחה"צ... ישנם מסגרות כאלו שמאד מצליחות לקדם את הילדים ולסגור את הפערים, במידה והם היו קטנים... כפי שאת מתארת. בכל מיקרה, תבקשי מהקלינאית של בנך, שהיא תיצור קשר עם הגננת ותבקש ממנה את ההפניה לשיח, והיא תצרף מכתב שיתאר את הקשיים של בנך. עדיף להשלים את התמונה של הקשיים ונקודות החוזק בתפקודו. בקשי גם מהקלינאית לערב אותך בטיפול, לתת לך מסימות שבועיות... ואת מצידך הרבי לשוחח איתו, להקשיב לו והשלים את המושגים ופרטים שצריך לחזק, באופן טבעי. בהצלחה
ילדה בת 5 שלא הוגה "צ" אלא אומרת "ס" במקום. האם לטפל בגיל הזה וכיצד?