זקוקים לעזרה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

26/12/2005 | 09:34 | מאת: יעלה

יש לי אחיין בן 5.5 שטופל במרכז להתפתחות הילד על פי המלצת הגננת. אני יודעת שעבדו איתו שם על דיבור ועל מוטוריקה עדינה. כיום הוא נמצא ב"גן שפתי" שאמור לשים דגש על שיפור יכולת הדיבור שלו. הילד גדל במשפחה תומכת אבל לא חסרות שם בעיות. אנחנו במשפחה מרגישים שהוא איטי, לא מפותח לפי גילו. רק דוגמא- ניסינו ללמד אותו את הכתובת ונראה היה שהוא מאוד מתקשה לזכור. אנחנו החלטנו להתגייס על מנת לתת לו את כל מה שאפשר ולקדם אותו בצורה המקסימלית כדי שיוכל להשתלב עוד שנה או שנתיים בבי"ס רגיל. רוב העזרה שאנחנו בונים עליה צריכה לבוא מגורם חיצוני (בתשלום כמובן). מה עלינו לעשות? האם ניתן לשלוח אותו לאבחון במכון פרטי ולפי זה לקבל המלצה איך ומי יעבוד איתו? תודה רבה יעלה

לקריאה נוספת והעמקה

המקום המתאים למתן אבחנה ותוכנית עבודה הינו מכון להתפתחות הילד. בגילו של אחינך מתאים יותר שתוכנית ההתערבות תעשה דרך מערכת החינוך, וכניראה כך עשיתם מכוון שהוא בגן שפתי, אשר מגיעים אליו רק לאחר אבחון וקבלת זכאות דרך חוק החינוך המיוחד. אם מוקד הבעיה הינה בלמידה, אז רצוי שפסיכולוג חינוכי "ירכז" את ההתערבות והטיפולים הונמים, וזה כדי לא לבלבל את הקטן ולגרום לו קושי מיותר. ארגון ניצן מטפל בילדים בעלי ליקויים למידה ואולי הוא מתאיםללהכלל בקבוצה זו, גם בגיל מוקדם זה ניתן להבין שמדובר על קושי בלמידה (כמו זכירת הכתובת) ויש מקום ללמידה של אסטרטגיות ייחודיות והדרכה מובנת. האם ההורים מקבלים הדרכה מסודרת, לטיפול בילד ושילובו בביה"ס? ישנם ילדים שזקוקים לעזרה רבה, ואם כל הכוונות הטובות והעזרה עדיין מתקשים בלמידה.............. לצערינו לפעמים כל העזרה לא מתגברת על הקוי היסודי של הילדים, ואז יש צורך בהתערבות כוללנית ארוכת טווח. במערכת החינוך המיוחד או בכל מיסגרת שיכולה לתכנן לטווח ארוך. בכל מיקרה, יש צורך בתאום בין כולם!

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה