משפטים מורכבים
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
1. באיזה גיל ילדה אמורה להתחיל להשתמש במשפטי סיבה ותוצאה? (למה הילד בוכה? כי הוא קיבל מכה.)ושימוש במילה "אבל"-אך לא בטוח שהיא מבינה לגמרי את המשמעות שלה. 2. מתי היא אמורה להגיד משפט עם שני רעיונות? (אני אוכלת במבה ואת שוטפת כלים) 3. מתי היא אמורה להשתמש בזמנים? (קודם נשתה מים ואח"כ נצא לטיול ) 4. האם נכונה האימרה שבנות מפטפטות יותר מבנים? (בילדותן. בבגרות זה ודאי...) אני מתנצלת על השאלות,פשוט ניטש ויכוח ביני לבין בעלי,אם ביתי גאונה או לא. (אני,כמובן חושבת שכן,והוא מנסה לאפס אותי,כך שאת הבוררת שלנו,ברשותך...)
א יודעת כלום על ביתך, ברור שתפקידך לחשוב שביתך מתקדמת ביותר. מה דעתך להפגיש את ביתך עם בני גילה ולהשוות למה שהן עושות? תבדקי שבני גילה הינם במעמד סוציואקונומי כמו שלכם וגם שהיא באותו מיקום בהרכב המשפחה. לגבי הפרטים ששאלת, התשובה קשורה להתנסות בסביבתה, בעקרון השפה מתפתחת באופן דינמי ויציב, וחשוב להשוות לעצמה, על רצף הזמן. לגבי מרבית השאלות שלך, התשובה תההיה בין שנתיים לארבעה שנים, תלוי מה בדיוק בודקים