דיבור של ילד בן שנתיים וחודש

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

10/01/2008 | 17:47 | מאת: ענת

שלום, בני בן שנתיים וחודש לא הוגה מילים שלמות. הוא מזהה המון חפצים אבל לא אומר את כל המילה אלא רק את ההברה האחרונה של המילה, חוץ ממילים קצרות כמו אור, שם זה אם, עוד דוגמאות: שמו אלעד אז הוא אומר עד, כדור זה ור וכן הלאה. גם צירופי מילים זה לא הצד החזק שלו ישנם צירופים בודדים שהוא עושה. למשל אלעד החמוד זה עד וד, כדור פורח על אותו משקל ועוד כמה בודדים. עשינו לו בדיקת שמיעה וישנה ירידה קלה בשמיעה אולם הוא היה מקורר באותו זמן מנוזל מאוד כך שהירידה בשמיעה יכולה להיות בגלל זה. הוא לא יגיד לנו שהוא רעב או צמא, הוא גם לא קורא לנו אם הוא צריך עזרה אלא מתחיל לילל. מעבר לזה, ההתפתחות שלו נראית לי טובה. הוא משחק בצעצועים ובקומפי ומבין מה שמבקשים ממנו. בגן הוא עוד לא כ"כ מתחבר לילדים אחרים אולם הוא כן מבין את הגננת (מתעלם מילדים אחרים) האם יש סיבה לדאגה? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת יילד נורמךלי בגיל זה, חשוב לעקוב אחר התפתחותו ושיפור התקשורת עם הסביבה. במידה ותרגישו שאינו משתפר ואין התקדמות בשיחה שלו, אתם יכולים לפ]נות לקלינאי תקשורת באופן ישר ולקבל מעט הדרכה והכוונה. חשוב שתפנו אליו בשפה "רגילה" ולא תחזרו על הטעויות שלו אלה תחזרו על מה שהוא מתכוון לאומר בשפה ברורה ורהוטה. תוכלו גם לשחק איתו משחקי חיקוי של מילים או הברות כדשי לאפשר לו לפתח רגישות וקשב למרכיבי המילים. במידה ותזדקקו לאבחון מקיף, תוכלו לפנות למכון להתפתחות הילד במקום מגוריהם, דרך קופ"ח .

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה