ילד בן שנה ושבעה חודשים
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן שנה ושבעה חודשים, יודע להגות רק את סוף המילה כאשר כל ההברות מבוטאות כ-אלף (דוגמאות מנוף=אוף, כן=אן משאית=אית מטוס=אוס........) יש לו אוצר מילים רחב לגילו (בין חמישים למאה מילים). לעומת הדיבור, הוא מסוגל להבין הרבה מאוד מילים (תכניס את הכדור לאוהל, רוצה לחם עם קוטג' וכד'). כמו כן הוא מנסה לחקות כל מילה חדשה שהוא שומע, וגם מצביע על אובייקט וקורא בשמו. למעט זה, התפתחותו המוטורית והקוגניטיבית מצוינות. האם זה תקין? האם מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת?
עדיין מוקדם לפניה לקלינאי, חשוב שאתם תדברו איתו בשפה תקינה ואולי יעזור שתחלקו להברות את המילים בחלק מהזמן שאתם מבלים במשחק, כדי לאפשר לו לקלוט את המילים, בשלמותם גם אל תעודדו שיגיד חלקי מילים על ידי אמירת התחלת המילה, עדיף לעודד אותו על ידי הקדמת המילה במילה כמו: הנה...., זה....., וכו' ולא לאפשר לו להשלים רק חלק מהמילה. המידה ולא יהיה שיפור עד גיל שנתיים, או במהלך שלושה חודשים מעכשיו, רק אז, כדי לפנות לקלינאי, לקבלת הדרכה. האם הוא עבר בדיקת שמיעה? האם החל לדבר לא מזמן???
מילים ראשונות היו בסביבות גיל שנה וחודשיים או שלושה, הוא לא עבר בדיקת שמיעה (למעט בדיקה בטיפת חלב בגיל חצי שנה) האם כדי לבקש הפניה לבדיקת שמיעה?