בעיות בהיגוי

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

05/10/2008 | 14:25 | מאת: סיגל

שלום רב! ביתי בת 9. יש לה בעייה בהיגוי האותיות ש ו-ס. ה-ש' לא לגמרי ש', וה-ס' כמעט תמיד נשמעת כמו ש'. הכל תלוי גם במיקום האות ובניקוד שלה. היא היתה במס' פגישות אצל קלינאית שעבדה קודם כל על דחיפת לשון וליקוק שפתיים שמאסו על ביתי את הפגישות. היא הקנתה לה את הכלים והדרכים לדבר נכון (כמו תנועות שפתייםנכונות ומיקום הלשון), מצאנו את הצלילים הנכונים ותרגלנו בבית. לאחר סדרה של כ-10 פגישות הפסקנו, די התייאשנו, והמצב לא השתנה. הקלינאית טוענת שיש צורך להמשיך בפגישות, אך בלי מוטיבציה של הילדה הדבר לא קל. האם ניתן עם תרגול מספיק בבית של קריאה ודיבור נכון להצליח לשפר את ההיגוי? האם יתכן שהיא תוכל לתקן את עצמה לבד עם השנים? בתודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

בהחלט, יש תמיד נקודה ש"האסימון יורד" והילדה תחליט לשים לב, האיתרון היחסי הינו בכך שכבר יודעת מה לעשות. ו בכל זאת, אם יש לה שינוי בעימוד השיניים ההפרעה בהיגוי יכולה להגדיל את המרחב בין הלסתות ולהקשות על הצלחת טיפול אוטודנטי... לכן רצוי שהיא תיישם את מה שלמדה מוקדם ככל האפשר. האם היא מבלבלת את הצלילים גם הכתיבה? האם ניסיתם קלינאתי אחרת? אולי יש משהו בחיבור היניהן שמיצא את עצמו ורצוי להמשיך לתרגל בגישה או שיטה שונה? בכל מיקרה, רצוי כעת לתת לה מנוחה כי אם היא לא מיישמת התירגול רק מלמד אותה שתירגול לחוד ושימוש לחוד! תני לה תקופת רגיע וחיזרי אלה בנושא בעוד שנה, שנה וחצי.... כשתיראי אם יש צורך באורטודנט.

05/10/2008 | 23:02 | מאת: סיגל

תודה על התשובה המהירה והיסודית. כן, היא מבלבלת את הצלילים גם בכתיבה, ולא ניסינו קלינאית אחרת. אנחנו כבר כמה חודשים אחרי הטיפול. פשוט המורה העירה את תשומת הלב לכן התעניינתי בנושא. הדבר לא מטריד אותה, אך אני מבקשת ממנה מידי פעם לתקן את עצמה (מותר??) כדי לראות אם היא מסוגלת והיא עושה את זה יפה. לפי מה שהבנתי ממך היא יכולה לתרגל ולהצליח בכוחות עצמה גם אם היא לא סיימה את כל שלבי הטיפול עם הקלינאית? בנוגע לאורטודנטיה- היא class 3 והאורטודנט אומר שאין קשר בין הדברים. (אשמח לקבל המלצה על קלינאית טובה באזור הצפון) בתודה.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה