הפרעות קשב?
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום, אני אם לילדה בת 5 וחצי. היא אמורה לעלות שנה הבאה לכיתה א'. ביום ההורים התברר לי דבר שלא היה חדש לי - לפעמים הילדה לא מרוכזת, כאילו נמצאת בעולם הפרטי שלה, במעין מה שנקרא "ריחוף", אך למרות זאת מבחינת מוכנות לכיתה א' היא מוכנה, הן ריגשית והן שכלית. לפעמים הגננת צריכה להסב את תשומת לבה בכך שקוראת לה מס' פעמים עד שהיא מגיבה. את בעיית חוסר הריכוז אני רואה גם בחוגים אחרים שהילדה הולכת אליהם : לפעמים היא פשוט לא מקשיבה, לא נמצאת "שם" ממש, אלא חושבת לה את המחשבות שלה... והמורה/מדריך צריך להחזיר אותה ל"כאן". תופעה זאת קורית גם כשהיא נמצאת בחברת ילדים, היא לא מתמסרת למשחקים עד הסוף אלא עד מתי שזה מתאים לה ובאיזה שהוא שלב מעדיפה את חברת עצמה... רציתי לשאול מנין זה נובע? האם כדאי לנסות להתגבר על התופעה, ואם כן איך? אגב הגננת בעצת הפסיכולוגית אמרה שזו לא סיבה להשאיר אותה שנה נוספת בגן. גם אני קצת "מרחפת". אבל מתפקדת וגם בבית הספר למדתי בסדר גמור, אבל לא יודעת אם זה ברמות של הבת שלי.. תודה.
האם היא עברה בדיקת שמיעה? יכול להיות שיש לה ליקוי קל ולכן היא לא תמיד קשובה לנעשה סביבה. לאחר בדיקת השמיעה ואם אין שם כל בעיה, אפשר לבצע בדיקת שמיעה המאפשרת ללמוד על "עיבוד השמיעתי", על הקשב והפיענוח של השפה המבודרת. לאחר מכן, ניתן גם לבדוק האם יש הפרעת קשב... יש הפרעות קשב ללא היפראקטיביות. הפסיכולוג בבית הספר או במכון להתפתחות הילד יכול להדריך אותך בכוון זה. בכל מיקרה, הצעתי בשלב א' - לבצע בדיקת שמיעה מקיפה. בהצלחה