עבור-קורנברוט פרידה-הפרעת תקשורת
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב! בני בן שנתיים אובחן ע"י צוות התפתחות הילד(נוירולוג,קלינאית תקשורת,פסיכולוג).אבחנה-קושי ניכר בשפה ותקשורת לפי קרטריונים של DSM קיימים 6 קרטריונים להפרעה אוטיסטית:4 בתחום האנרקציה החברתית,2 בתחום השפה.ואחד בתחום ההתנהגות.לפי שאלוןCARS קיימת הפרעה בתחום האוטיסטי(41.5)זאת עקב פגיעה בהתיחסות לאחרים,יכולת חיקוי מצומצמת,תגובה לא מותאמת לגירויים,שימוש חריג בחפצים,איננו מגיב לקוולת וקריאה בשמו,העדר קומיונקציה מילולית,תפקוד אנטלקטואלי מעוכב. לאור האמור לעיל אבקש לשאול מס' שאלות. 1) הומלץ לנו להכניס את הילד למסגרת מיוחדת-האם מנסיונך דברים משתנים לאחר כניסה למגרת מתאימה -ז"א האם הילד יוכל להפתיע אותנו ואת עצמו בצורה ניכרת עד כדי השמה במסגרת רגילה לאחר תקופה מה? 2) למיטב הבנתי לאחר הבחנה הנ"ל,הילד לא מודע לבעיה שלו,אם כך האם אי פעם בעתיד יהיה מודע לבעיה? 3) לדעתך זה בסדר שהילד קיבל אבחנה בגיל שנתיים או שלפי דעתך זהו גיל מוקדם לאבחנה מסוג זה. 4)למיטב ידיעתך נתקלת בשינוי אצל מטופל שאובחן בהבחנה זהה לזו שהשתנת? מודה לך מראש!!!
בנך נבדק וקבלת המלצה מקצועית, מותאמת אישית. עם כל הרצון להרגיע אותך, אני חושבת שאת צריכה לפנות חזרה למי שאבחן ומכיר את בנך. בעקרון מצב הילדים משתפר בעקבות הטיפול האינטנסיבי וייחודי, הנותן מענה לצרכיו המיוחדים, עליך לקבל הדרכה ולעבוד בצמוד עם המטפלים ולבצע את מקסימיום ההנחיות שינתתנו לך. ישנם קבוצות תמיכה ייחודיות להורים עם ילדים המאובחנים כבעלי הפרעות בקשר, תנסי להגיע לאחד מהן לקבלת תמיכה ועידוד. בכל מיקרה, הוא יתפתח ובהמשך כמובן ניתן לשנות אבחנות, בגיל זה האבחנה נעשת לצורך השמה במסגרת מתאימה בהצלחה