שיטת הנן
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בעבר הפנית אותי לספר בשיטת הנן, מהי השיטה הזו מהיכן היא הגיעה? שאלתי קלינאית תקשורת על כך והיא לא הכירה את הנושא. ושאלה נוספת לי אליך, בעבר סיפרתי לך שבני בן 4 ויש לו קושי בשליפת המילים, בתכנון המשפט ובהיגוי אני לעיתים קרובות שואלת את עצמי מדוע דווקא לו יש בעיות אלו, האם יש סיבה? אולי לא נתתי לו מספיק תשומת לב כשהיה קטן, (הוא הילד השלישי), והאם זה תורשתי? (לאבא שלו היה איחור בדיבור, אבל האחים שלו מדברים בסדר). אודה לך על תשובותיך ומצטערת על השאלות הרבות, העיניין מטריד אותי.
שיטת הנן מקורה בקנדה, נוסדה על ידי קלינאית תקשורת אשר ניסתה דרך הגישה של חינוך הורים לטפח ילדים במהלך ההמתנה לתחילת טיפול בדיבור לילדים עם ליקוים בהתפתחות השפה. הם הופכים ל"סוכני שינוי" ומתאימים את עצמם לעקרונות אשאר תוארו בהרחבה בספר, שאני מקוה סייע לך בקשר לבנך. בארץ קמה עמותת "הנן ישראל" במטרה לקדם את הגישה בין קלינאי התקשורת והורים. כמו כל דבר חדש יש כל מיני מכשולים להחדרת הגישה, וההתקדמות איטית, יש לי רק להצטער על שהקלינאית שפנית אליה לא ידע. ההפעלה היא בקבוצות וקשר בישראל לשכנע הורים להתחייב לפעילות קבוצתית מובנת, לכך כעת מרבית העבודה סביב החדרת הספר, חינוך הקלינאים והצגות במכונים להתפתחות הילד, וכד'. באשר לבנך, אין מספיק ידע כדי לדעת האם יש גורם תורשתי, ידוע שלעתים דגם התפתחות חוזר על עצמו בכל דור. אי אפשר לדעת האם לבנך יש קשיים בגלל חוסר תשומת לב או תורשה, ובמקרה זה, לדעתי, זה לא משנה. צריך לשקול את הצורך בהתערבות ישירה! פני להערכה ושבלת הדרכה של קלינאי מוסמך ושיהיה בהצלחה. דרך הגב, רכשת את הספר של הנן, אם כן, מצאת אותו יעיל או מסיעה לך?
לפרידה קורנברוט, שלום. תודה על תשובתך המפורטת חיכיתי לתשובתך על מנת להבין על מה הספר וכעת אני ארכוש אותו ואעדכן אותך בהמשך, ושוב תודה רונית.