התפתחות מאוחרת?

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

31/10/2009 | 12:18 | מאת: גליה

בני בן ה-3 התחיל לדבר ממש רק בגיל שנתיים וחודש. כיום אומר משפטים ,נראה שמבין הכל, יודע להגיד מה הוא רוצה ,בעל זיכרון מדהים ברמה של זכירת עשרות סיפורים/שירים/קלטות בע"פ , כל האותיות ,מספרים עד 20 , מצייר צורות הנדסיות ואף פרצוף. אתמול דיברתי עם הגננת והיא העלתה מס' נקודות ששמתי אליהן לב אבל לא יחסתי להן יותר מדי חשיבות כי חשבתי שיעבור עם הגיל: לפעמים כששואלים אותו שאלות הוא עונה "לא לעניין" למשל כל יום אוכל בגן רק עוף וכל יום משחק עם אותה ילדה בפינת בובות, כל שבוע יש לאותו הילד יומולדת בגן...לפעמים עונה על שאלות רק ב- "כן". דוגמא: איך היה בגן? תשובה: "כן" . אבל בפעמים אחרות עונה מצויין: במה נשחק? בפאזל של החיות. מה אתה רוצה לאכול? - מעדן. וכ"ו. הגננת מספרת שכשיושבים בריכוז בהתחלה הם עושים שירי אצבעות ודיקלומים והוא מאוד אוהב, כשמתחילה השיחה הוא מאבד עניין , נשכב בספה או מסתובב והיא צריכה להחזיר אותו כל פעם מחדש (יושב קרוב אליה). הוא לא מנהל שיחות ענייניות איתה או עם ילדים אחרים בד"כ ,בנוסף הוא ממעט לשחק עם ילדים,מאוד אוהב לשחק עם עצמו,לדקלם, לשיר ...בעיקר בגן. בבית מאוד אוהב פאזלים,לצייר ומשתף איתי ועם אחותו בת החצי שנה פעולה נהדר. אם ילדים באים לעיתים משחק איתם ולעיתים לא (תלוי מי הילד), כך גם עם משפחה.הוא נרתע ממגע כגון נשיקות בפה, מעדיף חיבוקים. הגננת בהחלט הרגיעה ואמרה שכרגע רק נבדוק ונקח לתשומת לב כי יתכן שזה בגלל שהתחיל לדבר מאוחר אז הכל מתעכב. אני מצידי כבר קבעתי תור לבדיקת שמיעה . האם לטפל בצורה כלשהי או שבאמת הגיל יעשה את שלו? תודה רבה על ההתייחסות, גליה

מצטערת להודות בכך, אבל אינני מבינה מה השאלה? את מתארת ילד בעל העדפות מאד ברורת, בעל התפתחות עם השגים על פי המצופה מילד בגילו ובעל אישיות משלו. מה רע בזה? הוא בן אדם בזכות עצמו, עליך לחנך אותו להשיב לשאלות כי לא מנומס לתת לאדם לדבר אליך ולא להשיב... נשיקה בפה? מי אמר שזה נעים בגיל הזה? הוא מכוון ואתך למה שהוא אוהב וצריך ואת יכולה, במיקרה הטוב, לעקוב אחריו ולהתחבר אליו.... תהני ממנו ותני לגננת לעשות את עבודתה נאמנה, בלי לחץ! בדיקת שמיעה, תמיד טוב לעשות. אם תהייה לך לשאלה ספציפית, אשמח להשיב.

01/11/2009 | 21:26 | מאת: גליה

פרידה שלום, ראשית תודה על התשובה, השאלה היא מדוע יש לו בעיה של תקשורת עם ילדים אחרים? לא מוכן להתקרב אליהם, ממעט לדבר איתם? למיטב ידיעתי בגיל הזה מתחילים לבנות חברויות. ומה לגבי התשובות הלא עניינות? מבחינתו לענות על שאלה פתוחה ב"כן" זו התשובה וזה נראה כאילו הוא מנותק מהמציאות לעיתים ושהדברים שהוא אומר הם דיקלום והוא לא באמת מבין מה שואלים אותו. זה לא צריך להדאיג אותי?

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה