טיפול מלחיץ לילד בן 4 לא הוגה את

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

15/11/2009 | 14:46 | מאת: תותי פרוטי

הילד שלי לא הוגה את האות "ר", הוא בן 4. נמצא בתחילת טיפול בהתפתחות הילד. תחילה הטיפול היה גירגור של מים וכעת התרגול הוא שיגיד מילים המתחילות או מסתיימות באות "ר". העניין הוא שנראה לי שהטיפול מלחיץ את הילד. יש לציין שהוא מאוד נבון ומבין שכנראה משהו לא בסדר... למרות שהטיפול וכן התרגול בבית נעשה בחיוך... שאלתי היא האם יש דרך טיפול אחרת ואם לא האם יש דרך לחבב עליו יותר את הטיפול? תודה רבה מראש

בן 4, עדיין הרבה ילדים אינם הוגאים "ר" וזה בסדר. אני לא הייתי מקבלת אותו לטיפול בגיל זה, הייתי ממתינה לגיל 5 לפחות. ילד שהוא בשל לטיפול מתקדם בקלות ולא צריך להלחץ! השאלה האם הוא מבחין מבחינה שמיעתית בצליל הזה... לצורך כך צריך מיומנויות של אבחנה שמיעתית יותר מאשר לגרגר! אם הוא נלחץ עדיףף להמתין לגיל חמש ולא להעמידו בלחץ... במיוחד שעדיין מוקדם להתערבות בהגה זה. כל הגה והגה יש לו את גיל הרכישהש לו ולא צריך להקדים את הזמן! בהצלחה

17/11/2009 | 13:13 | מאת: תותי פרוטי

ראשית תודה על תשובתך. השמיעה של הילד תקינה אך אני בספק אם הוא מבחין בכך שהוא הוגה לא נכון את האות "ר". חיכיתי עד גיל 4 כי נאמר לי שעד אז מצופה שירכש את ההגיה ומגיל זה מתחילים בטיפול. אני מבינה שאת חושבת שיש לחכות לגיל 5. העניין הוא שנפגשנו מספר פעמים עם קלינאית תקשורת מהמכון להתפתחות הילד. כעת התרגול הוא לומר מילים שמתחילות ומילים שמסתיימות באות ר. כמובן שאשים לב אם זה מלחיץ אותו או לא. ובכל זאת....האם יש לך "טיפים" שיחבבו עליו את התרגול? ושאלה אחרונה, אם נגיע למצב שנפסיק את הטיפול בגלל שזה מלחיץ אותו האם לא תהיה בעיה מבחינתו לחזור לטיפול שחווה אותו כקשה או מלחיץ? תודה רבה רבה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה