שאלה לפני וועדת השמה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
לפני כ-3 שנים ביתי אובחנה יש לה בעיות קשב וריכוז,, היא לומדת בכיתה רגילה, כיום היא בכיתה ה ונורא קשה לה, פנינו לוועדת השמה , בטפסים המורה ציינה שלילדתי לא קוראת נכון את הקודים החברתיים, האם היא סובלת מהפרעת pdd , ומתקשה בהתבטאות לנסח את עצמה, באיבחון שלפני כ-3 שנים לא צויין שמצויה הפרעה זו, שאלתי אם כן, האם אני אמורה לעשות לה איבחון דידקטי חוזר, למרות שבטפסים ששלחו לנו מוועדת השמה המורה ציינה את הבעיה???? אגב הטפסים והאיבחון נמסרו לוועדת ההשמה.
בד"כ הועדה דורשת גם אבחון פסיכולוגי ולמעשה אי אפשר לדון במיקרה לללא האבחון.. תוקף האבחון למספר שנים, כך שאם היא אובחנה בשלוש שנים האחרונות יכול להיות שהאבחון עדיין מספק. לגבי הקודים החברתיים, אני לא מכירה אותה ולא יודעת אם יש לה בעיות חברתיות בכלל ואם יש אולי על רקע חוסר שקט וריכוז, אולי חרדה ואם יש בעיה עמוקה יותר, ודאי לא PDD, אשר לרוב מאוחבן עד גיל שלוש בערך. בבואכם לדון על השמת הילדה במבגרת מיוחדת תבקשו לדון על כל ההבטים של העזרה שאמורה לקבל ותבינו שהחלטת הועדה הינם כמו פסיקה של בית משפט המחייבתאת מערכת החינוך לספק את צרכיה הלימודיים, כולל לעתים טיפול של קלינאי תקשורת או מקצועות בריאות נוספים.