בעית שליפה

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

08/07/2010 | 16:13 | מאת: מיכל

בני אוטוטו בן 3.10 , ילד חכם מאוד שהתחיל לדבר ממש אחרי גיל שנתיים. יודע להעסיק את עצמו ועד לפני כמה חודשים כמעט לא היה משחק עם חברים בגן. בזמן האחרון יש שיפור משמעותי, מצליח לבטא את עצמו יותר טוב ורכש חברים, הגננת מאוד מרוצה מההתקדמות שלו וגם אני. בעקבות אבחון שבוצע במרכז להתפתחות הילד אנחנו הולכים לקלינאית תקשורת מקסימה שמאוד התרשמה מחכמתו של הילד וזיהתה פער משמעותי בין הידע שלו לבין היכולת ההבעה (גם במרכז אבחנו זאת). כפי שאמרתי אני בהחלט מזהה שיפור אך עדיין הוא מביע את עצמו פחות טוב מילדים בני גילו, פחות דיבור חופשי ויותר משפטים קבועים שמשתמשים בהם ביום יום (דוג' אני רוצה לאכול,לשתות, לשחק, תביאי לי את ה-X וכולי ).יש לציין שיש לו זיכרון מדהים,יודע עשרות שירים וסיפורים בע"פ אך מצד שני ניתן לראות שכשהוא מנסה להתנסח המילים"נתקעות". הקלינאית הציעה לעשות איתו חידות, משחק זיכרון, לתרגל מילות שייכות בשאלות כמו "מי אמר לך X" , "לאן הלכת עם X" ולעזור לו לענות במידת הצורך עד שהאסימון "יפול". הילד משתף פעולה נפלא. האם יש דברים נוספים שניתן לעשות איתו על מנת לקדמו?

אני מואד מקווה שפניתה באותה שאלה לקלינאית שמכירה את הילד. היא תוכל לתת לכם הדרכה המתאימה באופן אישי.

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה