הפניית ילד בן 3.8 לרופא התפתחותי
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
יש לי ילד בן 3.8 , ילד מאוד חכם, נבון מפותח בעל שפה עשירה חברותי מאוד. השנה הוא נכנס לגן עיריה והגננת (החדשה, ממלאת מקום) טוענת כי יש לו אולי בעיה שפתית כי הוא מכניס דברים לפה,כשאני מנסה לקבל ממנה מידע יותר מפורט היא מסבירה כי אינה יכולה לשים את האצבע על משהו ספציפי, כמו כן היא מציעה לפנות להתפתחות הילד. משהו לא ברור לי כי לפי מה שאני רואה הילד מדבר מאוד יפה, יש לו שפה עשירה, (אוהבת מאוד ספרים מגיל מאוד צעיר) חברותי. איני מצליחה להבין מדוע היא מבקשת שאפנה לרופא התפתחותי. איני מבינה מדוע היא חושבת שקיים פער. אודה באם תוכלי להסביר לי מה רופא התפתחותי "יבדוק" מה הבעיה תודה
אם הגננת חדשה ולא יכולה להגיד מה לא בסדר בתפקוד הילד, אולי הגננת לא מבינה את השונות בין ילד לילד. אם הוא מתפקד, מתקשר ומסתדר עם הילדים, בגיל זה, לא מבינה גם אני מה היא רוצה ממנו! אם רופא הילדים של בנך חושב שאיןם בעיה, וגם את חושבת ככה, אין מקום לטרטר אותו לבדיקות ואבחונים. מכון להתפתחות הילד מאבחן ילדים, מעריך את התפתחותם ואם צריך, קובע תוכנית התערבות לסגירת הפערים בתפקוד הילד לעומת בני גילו. אם הוא שם דברים בפה, אולי זקוק לגריה נוספת? אם הוא אוכל ולועס כל המזון ואם הוא מצחצח שיניים, לא רואה מה עוד כדאי לעשות... המידה ועדיין לא תהייה שקטה, פני לקלינאי תקשורת דרך הקופה וקבלי אבחנה יותר ספציפית. אחרת, תרגיעי את הגננת.....