האם הטיפול הוא חויה או עונש?
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן ה 3 אובחן ע"י קלינאית תקשורת כזקוק לטיפול בשל שיבושי הגיה וכן שפה שאינה עשירה לגילו. התחלתי טיפול אצל קלינאית פרטית. בטיפול היא נותנת לו לשחק במשחקים מאד קשים לגילו לדעתי(ממה מכינים שוקולד- פולי קקאו), הוא מרגיש מתוסכל ואינו מוכן לשבת על הכסא ולשתף פעולה. היא ממש מכריחה אותו. בטיפול האחרון (השלישי)הוא פשוט בכה רוב זמן הטיפול. ומאחר ולא שיתף פעולה במשחק לא נתנה לו בסוף לשחק במשחק שרצה.היא טוענת שהוא מפונק ויש להציב לו גבולות. האם באמת כך הטיפול? האם היא אמורה גם לחנך אותנו (ההורים) ואת הילד? האם לתת לזה "צ'אנס" או להחליף קלינאית? אי מפחדת שבמקום רווח הוא ינזק מהטיפול. השבוע הוא החל לגמגם (אני לא יודעת אם יש לכך קשר). אשמח לתשובה מהירה מאחר ואני ממש לא מרגישה בנוח עם המצב.
חווית הטיפול חייבת להיות נעימה לילד, להורה וגם לקלינאי ואין מקום להכנס ל"מלחמות", ודאי לא עם ילד כל כך צעיר. אם את לא חשה אמון בקלינאית, חפשי משהי אחרת ואל תחשבי שהוא יתרגל! הטיפול בד"כ הינו כיף לילד ולהורה, בעמצאות המשחקים אנו מפעילות את הילד ומאפשרים חשיפה לאוצר המילים אותו אנו מעוניינים להקנות. קלנאי שלא מוצא את הדרך לתת לילד תחושת הצלחה ומשחררת אותו במצב רוח ירוד ובתיסכול חייבת לבדוק את עצמה ולשנות גישה. כל מטופל, בכל גיל, חייב לצאת מחדר הטיפול בתחושת סיפוק, הצלחה וכיף... וגם רצון לחזור ולהמשיך להתמודד עם קשייו בפעם הבאה.