בעיות בהיגוי ובשליפה
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן 4.5 ויש לו בעיות בהיגוי המילים כך שדיבבורו לא מובן, לפעמים הוא נוטה להשמיט אותיות בתחילת המילים או באמצע וחלק מהאותיות הוא לא הוגה ברור, גם בתיכנון המשפט יש לו בעיה כך שלפעמים הוא לא מצליח לבטא את עצמו, אוצר המילים שהוא משתמש קטן כך שלפעמים הוא נתקע ולא יודע איך להמשיך את המשפט, הוא מטופל אצל קלינאית תקשורת כשנה כאשר חלק מהשעורים הוא לא משתף פעולה ולפעמים קשה לסחוט ממנו תגובה. אני לא רואה התקדמות משמעותית כתוצאה מהטיפול אצל קלינאית תקשורת ושאלתי אליך האם יש תועלת בטיפול? כשבני הגדול קיבל טיפול לתיקון ה-ש' היו מיד תוצאות ואילו פה זה נראה כמו דלי ללא תחתית, מה דעתך על בעייתו וכיצד עלי לנהוג?
ברור שבנך זקוק לטיפול, לפי סיגנון התאור ניראה לי שאת מבינה היטב את קשייו, השאלה למה לדעתך אין התקדמות ושנית למה לא משתף פעולה בטיופל, לאחר שנה של פגישות? לסיבה להעדר התקדמות אני מציע לנהל שיחה עם הקלינאי אשר מכירה אותו, ולשנסות להבין ממנה האם הטיפול איננו מספיק לצרכיו של בנך...... האפשרות השניה זה שאין מספיק שיתוף פעולה על רקע של חוסר קשר בין הקלינאי לבנך, בטיפול חייב להיות קשרי אמון בין המטפל למטופל, יתכן והסיגנון שלה לא מתאים לבנך או כל הסבר אחר. במידה ואינך מוצא סביה בשיחה עם הקלינאי יש מקום לפנות לקלינאי אחר, בעל נסיון, באיזור מגוריך. בנוסף יכול להיות שיש מקום להפניה לאבחון למכון להתפתחות הילד, כדי לאפשר לבצע אבחון מקיף, על כל קשייו וסיגנון למידה, יכול להיות שיש לו קשיי למידה או יכולת יותר עמוקים שמקשים אליו את ההתקדמות, אשמח להמשיך ולסיע לך בהמשך!