התפתחות לשונית

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

21/02/2012 | 10:50 | מאת: מרי

שלום ובוקר טוב הנני אמא לפעוט מקסים בן שנתיים וחצי. ילד שעוזר ומשתף פעולה בבית, מבצע כל ההוראות, אבל הוא לא מדבר. הוא חי בסביבה דו לשונית, אולי זה מה שמעכב, הוא יכול לומר מילה אחת שלמה, אבל ברגע שהכי פחות מצפים ממנו וזה קורה לעיתים רחוקות. לעיתים יש תחושה שהוא עושה זאת דווקא, כלומר אני כל הזמן מבקשת ממנו "קדימה, תגיד.........", אנ מנסה לגרום לו לדבר, כי גם אם הוא צריך משהו הוא לא יגיד "תביאי" אלא פשוט יצביע על הדבר ויעשה פרצוף מבקש, ואני שואלת ומנסה לדרבן אותו לתגובה ושילמד לבטא את בקשתו והוא לא משתף פעולה כלל.....ברוב הזמן הוא שר שירים בג'יבריש, אי אפשר להבין כלום:))) ודרך אגב הוא מאוד אוהב כשאני שרה לו, יש כמה שירים ספציפיים שהוא מאוד אוהב, למשל כשאני מקלחת אותו, או עוזרת לו להתלבש או באוטו בדרך לגן.ובנוסף לזה מאוד אוהב ג'אז ומוזיקה שקטה וזה מה שאני שמה לו כשהוא משחק, מוזיקה בווליום מאוד נמוך, ממש ברקע. הוא נמצא במשפחתון עם עוד 5 ילדים , פחות או יותר בגילו.מה היית ממליצה? האם יש לי סיבה לדאוג? תודה מראש וסליחה על האורך.

בגלל גילו רצוי שיעבור אבחון במכון להתפתחות הילד ו/או במקביל הפנייה לקלינאי תקשורת, לקבלת הדרכה וטיפול לפי הצורך. את מתארת כיצד את רוצה לעזור לו, אבל אולי את מלחיצה אותו? ילד לומד מתוך חיקוי וצורך. אם את ממלא את בקשתו בהצבעה, למה שהוא יתאמץ לדבר? רצוי שתקבלי הדרכה מקצועית כי דו לשוניות יכולה לעקב, אבל לא עד כדי כך שאינו ממלמל כמה מילים בגיל זה. בהצלחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה