אותיות בגד כפת רק מודגשות
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום, בתי תהיה בת 3 בחודש הבא. היא אינטיליגנטית מאז ומתמיד השפה שלה הייתה מפותחת. מדברת המון- אוצר מילים מעל לממוצע לגילה, שרה ובעלת שמיעה מוסיקלית. אבל האותיות של בגד כפת כשהן באמצע המילה תמיד מודגשות. למשל- ספר, כפפה, נסיכה, שבשבת, מחר. אני מנסה לעבוד איתה והיא מאוד מתאמצת אבל עוד אין הצלחה. בסוף מילה אין לה בעיה למשל כיף, רוח, סתו. תודה
ההבדל בין סוף המילה לאצמא המילה צריך רק לעודד אותך... היא רכשה את ההגאים וכעת תצטרך ללמוד היכן למקם אותם, היא נמצאת בשלב רכישה ואין משהו שאת יכולה לעשות כדי לקדם או לדחוף את התהליך... כמו בכל נושא אחר, הילד בעל היכולת יבצע את המסימה כשיהיה מוכן ובשל ולא לפני זה. ככל שאת "מתקנת ומשלמדת ומבקשת ביצוע" את מלחיצה ומעמידה בפניה דרישה שהיא עדיין לא מסוגלת לבצע, לכן עדיף להקפיד לדבר איתה נכון, לא לחזור על ה"טעות" שלה אלה לחזור על המילה בצורתה הנכונה ולאפשר לה מרחב להתפתחות ורכית המיקום של ההגה בצורה טבעית. תסמכי על יכולתה ובשלתותה. בכל מיקרה, היא עדיין צעירה מדי לצייה להיגוי מושלם!