חוסר מעורבות הורים בטיפול
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
ברצוני לשאול באילו דרכים ניתן להתמודד עם חוסר מעורבות הורים בטיפול שפה. חוסר המעורבות מתבטאת בכך שההורה לא נוכח בטיפולים ולא מתרגל שפה עם הילד בבית. הטיפול מועבר לילד במסגרת בית הספר בהיקף של שעה שבועית אחת. יש לציין כי מדובר במצב משפחתי שאינו מאפשר שיתוף של ההורים(מיצב סוציואקונומי נמוך, הורים מהגרים מהפיליפינים. אשמח לשמוע חוות דעת של קלינאי תקשורת בעניין.
אם הטיפול ניתן בבית הספר למעשה אינך פוגש את ההורים, זה בעייתי מההתחלה כי הם לא חלק מהעשיה ואינם נמצאים בבית הספר. לגבי טיפול בשפה, במידה וניתן, יש להדריך אותם לשוחח עם הילד בכל מצב של "ביחד" כמו שעת הארוחה, המקלחת וכו'. המצב הטבעי של הילד עם הוריו מאפשר המון אפשרויות לתמיכה בשפה, ללא ישבה מלאכותית כמו מה שאנו עושים בטיפול (שזה המצב ה"לא נורמלי" בתקשורת) הורים אינם אמורים לחקות את הפעילות שלנו אלה שאנחנו אמורים להתחבר להורים כדי לטפח ולהעשיר את התקות והשפה. מכוון שהטיפול במסגרת בית הספר, יש המון שעות והמון ימים השבוע והמורים יכולים לחזק את השפה והתקשורת, בהדרכה נבונה ומחוברת לעשיה בכתה.