גיל שנתיים וחצי
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, בתי היחידה הינה בת שנתיים וחצי,עירנית וסקרנית אומנם עדיין נמצאת בשלב החד מילי (יש קרוב ל200 מילים) ואין עדיין צירוף אחד! איך אפשר לעודד אותה לצרף שני מילים?אני משתמשת בספר תקשורת שהקלינאית דלי הכינה והדבר לא ממש עוזר,היא יכולה לומר 5 מילים ברצף בעזרת התמונה אך בצורה מאוד טכנית ומקוטעת ולא נשמעת כמשפט בכלל! אני לא אוהבת לתקן את המילים שהיא אומרת,אך לעיתים אני חוזרת על מה שהיא אמרה כשיקוף ואז אני מתקנת (אאה את רוצה בובה במקום ובה שלה) אך היא מתקשה לחזור על נה שאני אומרת כשאני מחלקת את המילה להברות אלא היא ממשיכה את ההברה הבאה (למשל כדור:אני אומרת לה כ בשביל שתחזור אחרי על ה כ היא פשוט ממשיכה את ההברה דור)איך אני באמת יכולה לסייע לה בנושא זה כי המובנות דל המילים שלה ירודה יחסית,אומנם אני מבינה אותה אך אני רוצה שגם בגן ובמקומות טחרים יבינו אותה גם כי זה מתסכל אותה נורא! אשמח להתייחסות ותודה מראש
יש כמה דרכים: 1. באגודת קלינאי התקשורת מוכרים ספר נהדר, "לשיחה דרושים שתיים", יש שם המון עצות מעשיות.www.ishla.org.il 2. אל "תחתכי" את המילה, עדיף לשים מילה אחרת שתקדים כמו: הנה ... (בובה) ועוד...... 3. בגיל זה תפיקו תועלת רבה מעבודה יחד עם קלינאי תקשורת, הטיפול בסל השרותי של קופת חולים וכך תוכלי לקבל עצה מקצועית. האם שמיעתה נבדקה? אם לא, רצוי להתחיל בהז.