ילדה בת שנתיים ושבעה חודשים מאובחנת כ pdd

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

26/06/2013 | 09:56 | מאת: אמא של מרים

שלום רב, אני אמא למרים,ילדה מקסימה ומתוקה בת שנתיים וושבעה חודשים שלפני חצי שנה אובחנה עם חשד ל pdd ואנחנו במעכב אחרי מצבה כי הינה מתקדמת מאוד יפה. מרים יכולה לשמור על קשר עין, לבקש את רצונותיה או דרך מלים או בהצבעה, מראה כוונות תקשורתיות ברורות אך אנחנו שמים לב כי אין אינטגרציה בין הדברים כך למשל בזמן משחק כשמתקשה לפתוח משחק מסוים היא או תיצור קשר עין בלי לומר דבר או תגיד תפתחי מבלי ליצור קשר עין ולעיתים משתמשת במילים דומים ההולמים את הסיטואציה למשל בדוגמה לעיל היא יכולה להגיד ללחוץ כי צריך ללחוץ על כפתור בשביל לפתוח את המשחק אך גם מבלי ליצור קשר עין. שאלתי היא מה זה אומר הקושי הזה לעשות את האינטגרציה כשכל יכולת קיימת לחוד ומפותחת?ואיך אפשר לעזור לה לעשות את האינטגרציה הזאת? שאלה נוספת או בעצם תסכול נוסף שלנו הינו ביכולת האינטראקציה החברתית שלה - כי אנחנו מתרשמים מיכולת בסיסית קיימת, היא יוזמת קשר ומשחקת באופן הולם גיל עם ילדים שאינה מכירה, למשל שפוגשים בגמבורי או בכל מקום שיוצאים אליו, היא גם יוזמת קשר עם ילדים מוכרים אך עם אופי הדומה לה כלומר אלה הנעימים שאינם תוכפניים ולא חוטפים לה משחקים ואיתם היא באמת מסתדרת! ומה שמתסכל שהיכולת ליצור אינטראקציה חברתית קיימת אז איך זה מסתדר עם האבחנה?! אגב, האינטראקציה שלה עם המבוגרים תקינה.. אשמח להתייחסות וסלעחה על ההתכתבות הארוכה

לקריאה נוספת והעמקה

ה "אסון" של ימינו הוא שהאבחנה של PDD התרחבה עד כדי כך שכל ילד שניראה או מתנהג קצת שונה, מקבל מהר מדי "כותרת". לפי התאור שלך ביתך מתפתחת ומתקדמת בכל ההבטים שהיא צריכה. אם היא אובחנה, למה לא טופלה? בגיל הצעיר יש המון מה לעשות כדי לקדם כל ילד, בטח אחד שאובחן עם קושי ספציפי. לעניות דעתי יש יותר מדי אבחונים ופתאום יש ילדים ש"מחלימים" שלמעשה לא היו בקבוצה הזאת, בכלל. אם בתך במעקב במכון להתפתחות הילד ולא בנו בשבילה תוכנית התערבות, אז מישהו נירדם במשמירה או העלה הצעה שגויה לאבחון. כל טוב, פרידה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה