דיבור לא ברור של ילד בן 6
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
במשחק קלפים ששחקתי עם ילד בקשתי ממנו שיסביר לי את ההוראות. המשפטים שלו היו: קודם כל...אם אם אם יצא לילד חיה... אם לא מצליחים מורידים. למי ש..ש.. אם לילד אחד יצא טוב, אז..אז..אז יש לו עוד תור. במשפטיו הוא התכוון לומר: 1. קודם כל הופכים את כל הקלפים. 2. צריך להטיל קוביה. אם מצליח להפוך קלף כמו בקוביה, אז הקלף נשאר גלוי. 3. אם לא מצליח להתאים, הופך בחזרה את הקלף. 4. מי שמצליח להתאים - יש לו עוד קלף. חשוב לציין שהילד הוא לקוי שמיעה. האם משפטים שאמר מתייחסים לקושי בארגון? בשליפה? בגמגום? מה ניתן לעשות בגן?
בגיל זה כבר היה צריך להיותת יותר מאורגן, לגבי שאלתך... האם הוא מאורגן או לא מאורגן גם בדיבור החופשי? או אולי זה היה קשור למטלה ספציפית? האם יש לו מכשיר שמיעה? כמה זמן ומה מידת הלקוי? לא גמגום בודאות, נשמע כמו קושי באירגון, גם המשפטים עצמם לא נשמעים סבירים, ללא קשר להיסוסים ברצף. רצוי אבחון פרטני וקבלת הדרכה לקידומו.