היגוי בגיל שנתיים וארבעה חודשים
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, בני בן שנתיים וארבעה חודשים. דיבורו אינו ברור לסביבה- משמיט ר אך במילים אחרות כן משתמש בה. פולי- נופל, גגר-גזר, גומן - מנגו, אתול -חצול, סימי כבא - סמי הכבאי, אלד- ילד, סו- סוס, חמה-חמור- בקיצור אין כמעט מילים שאומר כראוי. לא חשבתי שזו בעיה עד הבוקר שאימי ביקשה שאפנה לעזרה.. האם בגיל זה הדבר אינו טבעי? האם לפנות ליעוץ? האם יש דרך לשפר זאת? תודה מראש!
בגיל זה ההתיחסות הינה כללית, לגבי כל הדיבור ולא למרכיבים בודדים, אלה למשותף לכולם כמו הגאיה לא עקבית, השמטה של סיום המילה , מובנות ירודה וכו' האם היה שיפור מאז היום הולדת שלו, _לנפי 4 חודשים?) האם היה שיפור במהלך הקיץ? אם התשובות חיוביות, כניראה שאין כרגע צורך ביותר מזה. אם התשובות שליליות, תפני למכון התפתחות הילד ובמקביל לקלינאי תקשורת שתעריך את דיבורו ותתן לך הדרכה, או טיפול, לפי הצורך