התייעצות
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
הבן שלי בן שנתיים ושבעה חודשים, מדבר אומנם עדיין לא ברור זא הוא לא אומר משפט שלם ולרוב מוסיף את המילה מה בתחילת כל משפט אתן דוגמא: מה, מיקי מאוס, רוצה מיקי מאוס ( הוא ייקח את השלט יביא לי בכדי שאעביר לערוץ מיקי). מה שוקו, לפעמים יוסיף, רוצה שוקו... ! מה , מוצצי, רוצה מוצצי שלי.. ויצביע על המוצץ בכדי שאביא לו... כמו כן הוא לא תמיד מגיב כשקוראים לו כשאמרתי זאת לרופאת משפחה אמרה כי זה בטח שמיעה סלקטיבית ( לפני כחצי שנה או יותר) אולם זה עדיין קורה. הוא מגיב רק לאחר מספר פעמים, או שאני פשוט מכבה לו את הטי וי, או עוצרת אותו ממה שהתעסק בכדי שיקשיב לי, אציין כי עשיתי בדיקת שמיעה והכוח היה תקין, (2 בודקות). ובגן למרות שיש ילדים וורבלים ממנו הגננות אומרות כי הוא מאוד נבון לגילו( הוא סופר עד עשר יודע לכתוב ולזהות ספרות, צורות, צבעים, יודע את האב, יודע את אנשי המקצוע, שוטר רופא וכו, מבין מה שאומרים לו ומגיב בהתאם, יודע לבקש מה שהוא רוצה. אולם עדיין הייתי רוצה לשמוע ממך מה לדעתך הסיבה לכך שאינו מגיב לשמו לפעמים.
בטח בדקת שהוא אכן מכיר את שמו ויודע שזה הוא! כניראה שכשאת קוראת לו, הקשב שלו במקום או עניין אחר ולא תמיד מקשיב, על אף ששומע! רצוי , לתקופה מסויימת, לודא שהוא קשוב לפני שאת קוראת לו, אולי לפנות אליו כשעינו מופנות אליך או שתיגעי בו לפני שאת פונה אליו, וכך תלמדי אותו. גם, תנסי לא לקרוא לו יותר מפעם אחת, במידה ואת בטוחה שהוא בטווח שמיעה, לפעמים כשממשיכים לקרוא, הוא לומד שאין מה למהר ולהתייחס כי את תמשיכי , זה כמו קול רקע שלא צריך להגיב מייד, כי בכל מיקרה, תיקראי לו שוב. אז, הנה כמה אסטרטגיות, שיהיה בהצלחה. אשמח לשמוע כיצד תתקדמו