בן שנה וחמש
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום בני בן שנה וחמישה חודשים . מאובחן עם היפוטוניה וגמישות יתר . לא הולך עצמאית אלא רק בעזרת היד שלי. כיום נמצא במסגרת טיפולי פיזיותרפיה פרטיים ובהתפתחות הילד בגלל הגמישות וריפוי בעיסוק בגלל שהרגשתי איחור כלשהוא במיומנות המשחק וטווח קשב קצר . יש לציין שיש התקדמות ניכרת בשני התחומים (אנחנו בסהכ פחות מחודש בריפוי בעיסוק וכבר בונה מגדל , מכניס עיגול לחור מתאים ) עוד לציין שכל אבני ההתפתחות שלו הושגו באיחור על הרף העליון . בדיקת שמיעה התנהגותית נעשתה בגיל תשעה חודשים עקב רקע גנטי כל המטפלות שלו (הפיזיותרפיסטית מהתפתחות הילד , הפיזיותרפיסטית הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד ,המרפאה בעיסוק הפרטית שעבדה בהתפתחות הילד )מתרשמות מילד חברותי, חייכן ,דעתני, תקשורתי שמשתף פעולה , יוצר קשר עין , אבל מטרידים אותי כמה דברים: כשהוא עסוק מאוד במשחק גם אם תקראי לו הוא לא יגיב (לרוב מגיב לשמו ואפילו עונה כשאני שואלת איפה אתה (הוא בחדר ואני לא לידו ) הוא עונה "אה " מנגד אם אני אומרת לו "אסור" או "לא" מיד הוא עונה לי "די" מבחינת שפה ופה החלק הכי מטריד הוא מסוגל לחזור על מילים אבל לא משתמש בהן כלומר יודע מה זה פרפר אבל אם אני אראה לו פרפר הוא לא יאמר פרפר (למרות שמכיר וחזר על המילה כמה פעמים ), אמר כמה ימים "ילדה "והפסיק מבחינת אוצר מילים יש לו אבא , משלים "דה" במילה עבודה , אומר "דה" כשרואה דג כשאני מכינה לו תמ"ל אומר ארבע , אומר "אדה" כשהוא רוצה תשומת לב ואת המילה "די" כשאני אומרת לו אסור ולפעמים סבתא לפעמים ביי. יש לי תחושה שהוא מעין ספוג סופג סופג ולא מוציא החוצה... מבחינת ג'סטות מוחא כפיים ונותן נשיקה בשפתיים מכווצות אבל לא מצביע ! ולא עושה תנועת ביי ביי עם היד אני כבר כמה חודשים מנסה ללמד אותו (הצבעה ובייביי )ולא הולך .הוא מצביע אך ורק לעבר דרדס שהוא מכיר שתלוי בחדר או על אף או עיניים שלי וזה כאשר אני שואלת אותו איפה דרדס איפה אף, פעם אחת הצביע על תמונה של כלב בספר כשנשאל איפה כלב . הוא מבקש דברים ע"י נדנוד או מושיט ידיים שאני אקח אותו, דוחף עם הידיים אם לא רוצה משהו מניד את הראש ל "לא" וכמו כן משתמש בטלפון משחק ועושה "הלו" עכשיו התחיל להנות ממשחק משותף ומגלגל אליי כדור ואני מחזירה , אוהב לשחק במשחקי "קוקו" ,אוהב שירי אצבעות . אני מרגישה שגם פה יש איחור מסויים לאור הרקע שלו שבכל דבר לוקח לו את הזמן שלו נורא מטריד אותי חוסר ההצבעה. האם צריך ללכת לאבחון קלינאית? איך אפשר ללמד להצביע?
מכוון ששהוא מטופל בהתפתחות הילד, בקשי מהקלינאי תקשורת במקום לבדוק אותו, תבצעי בדיקת שמיעה, רק לשיתר בטחון וקבלי הדרכה אישית מהקלינאיץ המלצה לטיפול לפי ההערכה שלה. כל טוב