ילדי בן ה-6
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, אני לא יודעת אם לקרוא לזה גמגום או משהו אחר אבל כשילדי בן ה-6 מתחיל לדבר רק בתחילת המשפט הוא קצת משתהה כשהוא כאילו מחפש את המילה שרצה להגיד ועד שזאת יוצאת הוא קצת משתהה כאילו מחפש את המילה הנכונה. יש לציין שבהמשך המשפט אין שום בעיה וכן שאוצר המילים שלו גדול יותר מהממוצע. כמו כן, יש לציין שלא תמיד זה קורה. האמת היא שהמורה שלו הפנתה זאת לתשומת ליבי מאחר ואני לא חשבתי שיש איזושהיא בעיה בהתבטאויות הללו כיוון שזה קורה אך לא לעיתים קרובות. המורה נתנה דוגמא שלמשל הילדים חזרו מחופשת סוכות וכל אחד סיפר מה עשה בחג. כשהיא פנתה אליו הוא עמד לומר משהו אך השתהה קצת בתחילה ובתגובה הילדים בכיתה האיצו בו : נו נו.........דבר כבר. מה לעשות בנידון? האם לדעתך יש לטפל בענין? כמו כן אני רוצה לציין כי בני זקוק לריפוי בעיסוק. האם יש קשר בין הדברים? בתודה אסנת
1. הקשר היחידי הוא ביכולת התארגנות, ילדים זקוקים לפעמים לכמה שניות כדי לארגן את המחשבות למילים ומשפטים, דברי על כך אם המרפא בעיסוק 2. מה שקרה אחרי החופשה מהווה דוגמה טובה ליכולת להתארגן, כל הילדים רצו לספר והוא היה צריך לבחור רק דבר אחד או שתיים לספר על חופשה בת שבוע-שבועיים - קשה לבחור בדיוק מה לבחור 3. תפני את המורה לאתר של קלינאי התקשורת, שם יש מידע על תופעת חוסר שתף בדיבור, שזו תופעה לחלוטין נורמלית וחלק של התפתחות הדיבור, היא צריכה לתת לו זמן לענות לא לפנות אליו עם שאלות גדולות אלה מעט ממוקדות, כדי לסייע לו להתארגן: לא מה עשיתה בחופש אלה לאן לנסעת, היכן ביקרת והוא. אתר האגודה www.ishla.org.il