קלינאית תקשורת וגיל המטופל
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, רציתי לשאול מספר שאלות המציקות לי ועמך הסליחה על אורך הדברים: האם נכון הוא שישנן קלינאיות תקשורות העובדות עם ילדים קטנים עד גיל חמש לערך, אך אינן עובדות עם ילדים גדולים יותר, להם צרכים אחרים בטיפול. האם יש באמת הבדל בין טיפול לילד עד גיל חמש וטיפול לאחריו? האם קלינאית שאינה מתמצאת בכל הקשור במודעות פונולוגית וכו' אינה מתאימה לעבוד עם ילד בגיל חמש פלוס? האם מחובתה המקצועית של הקלינאית לדווח על כך ולשתף את ההורים? האם בכלל בלימודי המקצוע נעשית הפרדה בין גילאים שונים בילדים?
אין הפרדה במיומנויות הנדרשות לטיפול בכל גיל, ההבדל נובע מכמה סיבות: 1. מסגרת הטיפולית, מרכז לגיל הרך, גן הילדים או בית ספר- הסיבות אדמיניסטרטיביות בעקר! 2. לקלינאית יכול להיות עניין או נסיון בטיפול בגיל מסויים ולכן מעדיפה להתרכז בטיפול בגיל זה 3. לפעמים ולאחר תקופת טיפול של שנה, שנתיים הקלינאי מרגיש שמיצא את עצמו הטיפול והמשך הטיפול בידי קלינאי אחר יכול לפתוח אפיקי טיפול נוספים ורעננים. 4. העניין של מודעות פונולוגית הינו עניין התפתחותי ואנו מטפחים אותו בכל גיל, החל משלב הקדם מילי ועד לסיום רכישת הקריאה! 5. מחוייבות הקלינאי לטובת הילד כוללת שותפות עם ההורים, על כל המשתמע מזה, זו חובת המקצועית והמוסרית, גם יחד- על אף שיכולים להיות הבדלים בסיגנון התקשורת של הקלינאי 6. במהלך הלימודים נעשת הפרדה אקדמית בין רכישת שפה בילדים ושיקום השפה במבוגרים!
פרידה תודה רבה על תשובתך המהירה והמלאה