ADHD לפני כיתה א'
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום רב, יש לי ילד בן 6 שאובחן כלוקה ב-ADHD , ומאידך הינו בעל אינטליגנציה גבוהה. הומלץ לנו, לקראת שנה הבאה על אפשרות שיבוצו בכיתה קטנה, במסגרת בי"ס רגיל. שאלתי היא, איך בכיתה קטנה שבה ילדים נוספים עם בעיות (אולי שונות) הוא יוכל לממש את מלוא הפוטנציאל שלו? בנוסף, באם לא יתקבל לכיתה כזו,האם יש מקום לשבצו במסגרת של "חטיבה צעירה" ? תודה, א.
בילדים בגיל זה עם תופעות של הפרעות קשב וריכןז והיפראקטיביות יש לטפל באופן כוללני, אם הומלץ על שיבוץ בכיתה קטנה סימן שהוא עבר נספר איבחונים ושיש הסכמה בין אנשי המקצוע על נחיצותה של מיסגרת קטנה עם תיגבות ותסומת לב יחידני. אנשי המקצוע הם אלה שישיבו על שאלותיך בהתיחס על בנך באופן אישי ופרטי, באופן כללי המסגרות האלה מיועדות לענות על צרכי הילד ולסיע לו למצות את היכולות שלו, על אף הקשיים המאובחנים. בכיתה א' מקדישים את מרבית השעות לימוד להקניית מיומנויות היסוד: קריאה, כתיבה וחשבון ולכן עדיין לא מדובר על "הפסד" של חכנים או העדר מיצוי היכולת לימודית מרבית הילדים אמורים להיות עם קשיים דומים לאלו של בנך ולפעמים יש בזה יתרון כי ההתקדמות מתואמת ליכולת של ילדים עם קשיים משותפים, דרכי ההוראה מותאמים יותר ויש תשומת לב לכל ילד, באופן אישי, שלא לדבר על תוספת של מחנך או כוח חינוכי נוסף המצוי בכתה בכל עת. ההפניה לכתה קטנה נעשת למשך שנה או שתיים ועל מערכת החינוך חלה החובה לעקות אחר הילד ולהביאו לועדת השמה בשנית לאחר תקופה מסויימת, במידה ובנך ירכוש את הקריאה ומיומנויות של כתה א'-ב', יכול להיות ישיולב בכיתה ג' רגילה. תדוני על זה עם הממליצים על הכתה הקטנה באיזור מגוריך.
תודה רבה על התייחסותך. א.