תקשורת ודיבור ילד בן 3.
דיון מתוך פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
יש לי ילד בן 3 וילדה בת 4.הילדה מדברת,מבינה ומתקשרת.הילד התחיל לאחרונה לדבר יותר ולהביע את רצונותיו.אולם,ההדברות נעשית בדרך כלל באפן הבא. 1.הילד חוזר על מילים של אחותו. 2.אומר מיליםשל בקשות:מחשב,גלידה,במבה,לשתות. 3.המילה מוצץ לא אומר אבל ניגש למטבח ומצביע על המוצץ ובוכה ללא הפסק עד שמביאים לו. 4.יודע לשיר שירים מהקלטות ולאחרונה גם שירים מהגן. 5.אינו אומר משפטים,ובוכה הרבה,ויש לנחש ולהבין את רצונותיו.יחד עם זאת הוא גם משחק ומביא ספר מסוים שנקרא לו. 6.מאד אוהב לדפדף בספר לבד.בסוף הספר מסתכל על אחד מההורים שמקריא לו את הסיפור ומחכה שנאמר:נגמר: ואז הוא צוחק. 7. ניתן לראות שלילד יש חוש הומור והבנה אך הוא לא מספיק מבטא את עצמו מחוץ לבית. הבן הולך מדי שבוע לקלינאית תקשורת,במכון להתפתחות הילד, מזה 8 חודשים וחלה התקדמות עצומה בהתפתחותו. בגיל שנתים ושלשה חודשים עבר ניתוח כפתורים באזנים.ניתוח שעזר לו בהתפתחות. לפני שהגיע לקלינאית תקשורת היה יושב רבות מול קלטות הטלויזיה ללא דיבור וללא תזוזה.כיום הוא גם שר וגם רוקד לבד וגם עם אחותו. התנהגות: כללית בסדר גמור, 1.בעבר היה רק סביב עצמו.כיום מודע לאנשים וחברים סביבו. 2.בבית מדבר מעט ומחוץ לבית לא מדבר. 3.כאשר האבא סיפר לגננת את השירים שהילד שר,הילד כעס ובכה. 4.קלינאית התקשורת מספרת סיפור בספר עם תמונות ויש הבנה ביניהם.אולם הילד לא מוכן שאצל הקלינאית אחד מהוריו יספר לו את אותו סיפור ליד הקלינאית.הוא כועס ובוכה.הקלינאית מסבירה זאת כי הילד מפריד בין הבית ומחוץ לבית. 5.הילד אינו יוזם מספיק דברים ויש הבדל ניכר בינו לבין אחותו שהרבה יותר דומיננטית. 6.הילדעדין עם חיתול אומר "פיפי" או "קקי"כאשר לאחותו יש ואומרת.עדין לא נראה בשל לגמילה אבל אני מנסהלגמל אותו. 7.הילד כללית ממושמע אולם ישנם מספר בעיות. א.לא מוותר מהר על המוצץ.לעיתים מאד בוכה כאשר המוצץ בפיו ואנו קוראים לו להניח את המוצץ.המוצץ מרגיע אותו ואנו נותנים לו על מנת שלא יבכה יותר מדי. ב.הילד לדוגמא אוהב מאד ים ובריכה.בחוף הים לא שומע לי,לשבת מתחת לצל,וכאשר אני מסבירה לו ולוקחת אותו הוא בוכה וזורק את עצמו לתוך החול. הילד גם לא אוהב ללכת הבייתה מהים. ג.בגינה הילד משחק ללא הפסק מטפס על סולמות,מתגלש במגלשות ובעיקר אוהב להתנדנד. אני שואלת איך אני ובעלי יכולים יותר לעזר לילד שיתפתח לגיל המתאים לו? וגם איך ניתן לגמל אותו מהחיתולים?
פני לאגודה הישראלית של קלינאי התקשורת, המארחת במשרדיה את עמותת הנן, רכשי את הספר של העמותה ובודאי תמצאי שם המון פעילויות לטיפוח שפה, בנוסף בקשי לשוחחח עם המנהלת המקצועית של העמותע, ותתענייני בהשתתפות הקבוצת הורים לקבלת הדרכה ייחודית. בקשי מקלינאי התקשורת במכון ומצוות המכון הדרכה מתאימה לרמת ההתפתחות של בנך, בהצלחה!
איך בבקשה ניתן להשיג את הטלפון של האגודה?