קשיי דיבור של פעוט בן שנתיים וחמישה חודשים

דיון מתוך פורום  הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

19/07/2002 | 15:09 | מאת: שמחה

שלום פרידה! קודם כל אני שמחה שמצאתי את הפורום הזה. שנית, יש לי בן בן שנתיים וחמישה חודשים שהגננת בגן שלחה אותו לאבחון מכיוון שהוא לא כל כך תקשר עם פעוטות בגן. אציין שרובם מתקשרים שפתית הרבה יותר ממנו והוא גם ביישן. באבחון נקבע שאין לו בעיית קשר אלא בעייה שפתית "קלה" כהגדרתם. מבחינה מוטורית וקוגנטיבית הוא מפותח יפה לגילו. הלכנו כבר לאבחון קלינאית תקשורת שאבחנה שיש לו בעייה עם פעלים, כמו כן הוא מאוד מתבייש להשיב ועונה בטון נמוך. אותה קלינאית השתמשה במשפטים כמו לא יפה. אתה מתנהג כמו תינוק" משפטים בעלי אופי שלילי ולא חיובי וכך גם הוא לא כל כך רצה להשאר אצלה, כאשר עם הקלינאית שאבחנה אותו במכון התפתחות הילד הוא שיתף פעולה יפה מאוד ולמשך זמן רב. הבעיה שבהתפתחות הילד אנחנו בהמתנה ואני רוצה להתחיל בטיפול שיעזור לו מיידית. יש לי מספר שאלות: 1. האם כדאי להשאירו בגן עם פעוטות שגדולים לפחות בחצי שנה ממנו? 2. האם כדאי להתחיל טיפול אצל אותה קלינאית או לחפש אחת אחרת שתהיה לו יותר "כימיה" איתה.? 3. האם הבעיה הזו היא בדרך כלל פתירה?

לקריאה נוספת והעמקה

לשאלותיך: 1. בנך צריך להיות המסגרת של ילדים שהוא מרגיש נוח איתם ושבה הגננת פנויה לשימת לב מיוחדת והקשבה, בקשי ממנה לקבל הדרכה ולהיות בקשר עם הקלינאי שתעבוד איתו, ובכל מיקרה ואם זה אפשרי תמיד רצוי, אבל לא הכרחי שילדים קטנים יהיו במסגרות קטנות הקשובות להם. 2. כדאי שהילד יהיה בטיפול אצל קלינאי שירכוש את אמונו של בנך ואת שלך גם, במידה ואינך מרגישה בנוח חפשי קלינאי אחר או שוחחי עם הקלינאי הנוכחי ובדקי את הנושא המסויים שמפריעה לך, בכל מיקרה אל תמשיכי את בזמן בתחושה של אמביולנטיות לגבי האיש מקצועה אצלו בנך מטופל, תחושות אלו עוברים ומחלחלים באיכות הטיפול 3ץ במרבית המיקרים הפער בין רמת ההבעה של ילדים בגיל צעיר מצטמצם ונעלם, אך צריך לעקוב מכוון שלעתים השגים נמורים התחום השפה יכולים לציין קשיי למידה עתידיים, על כן, ההתערבות המוקדמת. תוכלי למצוא עוד מידע באתר קלינאי התקשורת: www.ishla.org.il בהצלחה!

21/07/2002 | 23:43 | מאת: כיפוש

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה