פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
היי, הבת של בת חמישה חודשים ושבועיים מבחינה מוטורית כבר מתהפכת לשני הצדדים , מסתובבת סביב עצמה (זחילת ציר) סקרנית,וחייכנית, מסתובבת לצלילים וקולות היא מקשקשת ומשמיעה קולות שונים כמו אהה, גהה, אה ג'ו, קה וכאלה אבל אני לא שומעת בה / דה / מה יכול להיות ששמעתי אותה במקרה ובאופן לא מכוון בבב / דה אבל גם זה אם זה היה קרה פעם אחת או פעמיים האם זה תקין ? מתי צריך לבחון את זה ? ומתי היא אמורה להשמיע כאלה קולות ?
לביתי בת ה4.5 יש בעיות בשליפת מילים, היא מדברת הרבה במילים כלליות, מחליפה בין מילים דומות סמנטית / פונולוגית, ולפעמים אומרת משמעות דומה למה שרוצה לאמר, לדוגמא: אני זוכרת שהחנות הזו היתה פעם שלנו, במקום לאמר- קנינו פעם בחנות הזו. במקביל היא מתקשה לשוחח עם חברות. (משחק משותף שאינו כולל שיח ארוך ומורכב- היא משחקת) האם מדובר בבעיות שליפה שגורמות לבעיות בתקשורת וביח, או שמדובר בהפרעות תקשורת שגורמות לבעיות בשפה?
שלום, את מתארת קושי בהבטים שונים וזה כמו ביצה ותרנגולת.. יחד עם זאת, גם ילד שחסרים לו מילים יכול לתקשר עם החברים שלו ולהשתתף במשחק וכו'. האם היא בטיפול של קלינאי תקשורת? האם עברה אבחון להפרעת תקשורת (גם אם היא קלה)? רצוי להיות בקשר עם גורמי טיפול כדי לא רק לאבחון אלה להתערב ולקדם אותה, בגיל זה יש המון מה לעשות והטיפול האינטנסיבי בהחלט יכול להקל על תפקודה התקשורתי ושפתי במקביל
תודה על התשובה וסליחה שאני חוזרת רק עכשיו. הייתי היום אצל הרופאה ההתפתחותית בקופה יחד עם הקלינאית חשש להפרעות תקשורת נשלל לחלוטין. השאלה שלי אם היא מחליפה כעשר מילים ביום ואומרת כ2-3 משפטים שהם לא ברורים לי כאמא, האם זה תקין? כי בקופת חולים טענו שקשיים בשליפה תקינים עדיין בגיל הזה. האם הם צודקים? אני רוצה להיות רגועה לגמרי.
שלום רב, האם זה נכון לעשות בדיקת שמיעה בזמן טינטון? הטינטון בא לסירוגין והפעם הופיע אחרי חשיפה למוזיקה רועשת. תודה רבה!
רצוי לבצע בדיקת שמיעה, הטינטון ישפיע או לא על השמיעה אבל חשוב לדעת. טיטון לאחר חשיפה לרעש הינה הזהרה לגבי הנזק העתידי לשמיעה במידה והחשיפה לרעש ימשך... במידה והינך חשוף לרעש רצוי להשתמש במגיני אוזניים מיוחדים, לא מה שנקנה בבית מרקחת כי זה לא עושה את עבודת ההגנה על השמיעה בצורה משמעותית.
תודה על תשובתך. אני לא חשופה לרעש בדרך כלל, הייתי בהופעה וזה הופיע אחרי , ועדיין במשך יותר משבועיים. הרופא עשה לי בדיקת שמיעה קצרה שלא יצאה תקינה אבל חשבתי שזה לא נכון לעשות בזמן טינטון כי זה משפיע על הבדיקה. לא עדיף לחכות? אשמח גם להמלצה על אטמים 🙏
לא להמתין לבדיקת שמיעה.... הטינטון לא תמיד יחלוף! תחפשי בחברות של מכשירי שמיעה ותקבלי המלצה לגבי מידת ההפחתה של הרעש הרופא עשה בדיקה של קולן, אולי אבל לא בדיקת שמיעה. בדיקת שמיעה מבוצעת במכון אודיולוגי במכשיר מיוחד ובחדר אטום.
התחילו לי צפצופים באוזן אחריי יום הלכתי לרופא אף אוזן גרון נתן לי סטוראידים ושלח אותי לבדיקת שמיעה..ניגשתי לבדיקה והבדיקה יצאה תקינה לחלוטין....עדיין לא לקחתי את הסטרואידים....האם לקחת בכל זאת או שאין צורך?
שלום. אשתי נמצאת בימים של לחצים שונים. באופן פתאומי הרגישה , שאינה יכולה להוציא מילים מהפה משך כמה שניות, למרות שהיא יודעת ברור מה היא רוצה. בבוקר המצב השתפר אך עדיין לא לגמרי. האם זה דורש טיפול, מלבד להרפות מהלחצים? תודה
הצעתי, לבדוק בדיקה גופנית, לחץ דם ועוד כדי להיות בטוחים שאין גורם פיזי שגרם לקושי החולף. לא יודעת בת כמה היא ומה מצבה הרפואי, אבל לפני שקובעים שמשהו רגשי חשוב לבדוק את ההיבט הפיזי ובריאותי
ראשית, תודה!!! אשתי בת 46, בריאה באופן כללי. השאלה שלי הייתה, האם התופעה לכשעצמה צריכה טיפול מידי, (כגון: חשש למשהו מוחי). תודה לתשומת הלב שהפנית אותנו לבדיקות הרגילות.
זו יכולה להיות תגובה או תופעה של מיגרנה?
שלום, אני בשנות ה30+ שלי, הייתי אצל אורתודנטית לגבי הקיבוע בשיניים בלסת תחתונה. אמרה שצריך לטפל בדחיקת לשון. הלכתי לקלינאית תקשורת שאבחנה אצלי דחיקת לשון והגייה לא נכונה של אותיות ס,צ,ש וכו' היא התחילה איתי טיפול במקביל לשימוש באפליקציה עם סרטונים של MyObrace Activities ולא כ"כ הצלחתי לתרגל הרבה מרוב עומס בעבודה ובבית. לאחר תקופה ניסיתי להתחיל טיפול של קלינאית תקשורת אחרת והיא בעיקר מראה לי איך להגות את האותיות הנ"ל בצורה תקינה (בשונה מהקודמת, ממש מראה לי ועוזרת להגות כמו שצריך) ואני רואה שלמרות שאני מתרגל מדי פעם (לא כמו שהיא ביקשה כי כאמור יש עומס בבית ובעבודה) ואני רואה נסיגה בטיפול. מה אתם מציעים לעשות?
יש לך 2 אפשרויות: לתרגל ברצינות ולהפסיק את החיפוש למה אינך מתרגלת... בסוף המטרה שתשני את הרגלי הדיבור וזה תלוי רק בך, שום קלינאי לא תעשה את העבודה בשבילך 2. לא לעשות כלום ולהשלים עם המצב של השיניים שלך מה שבטוח שלא כדאי לך להשקיע מאמץ, עבודה וכסף בטיפול אורתודנטי ללא הצלחה ושיפור הדיבור והבליעה בדחיקת הלשון אחרת שיניים שוב יצאו ממקומם ותהיה מתוסכלת מאי הצלחה לטווח ארוך. בהצלחה
אבל מוזר שעד שהגעתי לאורתודנטית ואח"כ לקלינאית תקשורת אף אחד מהמשפחה לא שם לב לזה וגם אני לא הרגשתי שזה מפריע לי בכלל כמו בתקופה שאח"כ עד היום (לאחר שהייתי אצל האורתודנטית ואח"כ אצל הקלינאית תקשורת) לא נשמע שזה הכל בראש ופסיכולוגי?
אני בת 33 ( וחצי שנה אחרי לידה)כשאני מדברת עם אנשים פתאום ניתקעות לי המילים / גמגום. למה? זה בחיים לא היה לי!! ממש מתסכל!!
כנראה בחופשת לידה היית פחות מעורבת בשיחות ואת בהתאהבות בתינוק שלך… אהבה עושה לנו בלגן!! אל תדאגי ואל תתני לזה משקל, גמגום זו תופעת ילדות, לא בגילך
הבנתי שלגננת בגן שרוב הסיכויים שבתי תלך יש מבטא כבד. עד כמה זה צריך להדאיג. לילדה שלי אין שום בעיה שפתית האם אני צריכה להיות מודאגת? תודה
תודה! *אשמח לשמוע עם יש לך המלצה על קלניאית באיזור מודיעין *אם יש כזה דבר מעל גיל 18 לקבל עזרה מהקופח *ואיך אני יכולה לעבוד לשמוע דוקא מאוזן החלשה יותר שאני עם שתיהם!
יש מספר קלינאי תקשורת באזור מודיעין, עובדים באופן פרטי וגם עם הקופות, בבתי הספר ובגני ילדים... חוץ מגמגום או רקע רפואי מוצהר, אין טיפול בסל לבני 18 השאלה לגבי האוזן לא ברורה... זה לא כמו בעיניים שמכסים עין לחיזוק שרירי העיניין, לא לחיזוק הראיה! בכל מיקרה, המוח מעבד את המידע ולא רלוונטי מאיזה אוזן נכנס, חוץ מלסייע במיקום הקול במרחב.
שלום לך יש לי הפרעות בליעה קשות גם לנוזל גם למוצק בשל פרקינסוניזם לרוב מצליחה לבלוע אבל יש לי חנק הנוזל שעולה נכנס לדרכי הנשימה מעין אספירציה .האם ניתן לעזור לי בכך ? לתרגל ע"י קלינאית תקשורת למנוע חדירת נוזלים לאף היבש ולגרון איפה מוצאת קלינאית תקשורת שמגיעה לבית דרך קופת חולים או פרטי באזור תל אביב יפו תודה
בכל מרפאת תנועה, שמאמינה שבה את מטופלת, יש קלינאי תקשורת מומחה לנושא בליעה. יש מרפאות בליעה כמעת בכל בית חולים, שאולי תוכלי להגיע לקרוב לביתך, דרך הפניה מהרופא המטפל בקופח. אולי באתר של קלינאי התקשורת תמצאי מי שהיא שתטפל בך באופן פרטי וגם דרך קלינאי תקשורת של הקופה. בנתיים תוכלי להעת את הירידה של הנוזלים לגרון בשימוש המסמיך שתייה, שניתן לרכישה בבית מרקחת ולשימוש על פי ההנחיות בתבית בהצלחה
שלום לך ענית לי להסמיך נוזלים זה לא עוזר לי כי מתקשה לבלוע גם מוצקים לא רק נוזלים בולעת ויש לי קוצר נשימה אחכ כל הזמן למעשה ויש קשיי בליעה גם לרוק לפעמים ממש צריכה ללחוץ על הגרגורת כדי לבלוע הרוק קלינאית תקשורת יכולה לעזור לי לא יכולה לעשות בדיקת בליעה נחיר אחד סתום כל הזמן באופן קבוע האם אצטרך זונדה אני לא מעונינת בכך כל הזמן יש לי קוצר נשימהמהאף ומהגרון
אני מושתלת שתל שבלול את השני פחות משתמשת.... תכלס קורה שאני מדברת לא ברור -בולעת מילים או לוחשת אשמח לשמוע איך אפשר לעבוד על זה לא לדבר בלחש או מידי בקול...
רצוי לעבוד עם קלינאי תקשורת ועדיף להשתמש בשני שתלים, שמיעה מאוזנת תשפר את הביקורת העצמית לדיבורך בהצלחה
תודה! *אשמח לשמוע עם יש לך המלצה על קלניאית באיזור מודיעין *אם יש כזה דבר מעל גיל 18 לקבל עזרה מהקופח *ואיך אני יכולה לעבוד לשמוע דוקא מאוזן החלשה יותר שאני עם שתיהם!
שלום הבן שלי בן ה4 מדבר די יפה מאז ומתמיד היה עניין שמילים שהיה אומר וידע מצויין פתאום הפכו למילה אחרת או בהברה דומה לדוגמא מתאים = מותר קורה לו המון אציין שהוא בגן שפתי אין כל כך יחס לעניין הזה לדעתי בגן האם מדובר במשהו מוכר?
רצוי לשאול את קלינאית התקשורת בגן. יכול להיות שמגלה את המילים ומשחק בהן וגם שיש לו קושי במיומנויות יסוד לשמירה על רצף ואבחנה שמיעתית. הוא בגן שבדיוק מטפל בזה, אז כנראה בכל מיקרה מטופל… תבקשי הדרכה מהגננת והקלינאי תקשורת להתייחסותך
שלום רב. בתי בת שנתיים ו-8 חודשיים, חכמה וורבלית מאוד, בעלת אוצר מילים רחב מאוד ומדברת משפטים מורכבים. היא החלה לגמגם לפני כ- 10 חודשים, באופן שאינו רציף, בתחילת משפט בעיקר. במהלך התקופה היו גם הפסקות בהן הילדה דיברה בשטף ולא היה זכר לגמגום, ולאחר מכן לצערי זה חזר. הלכנו למס' מפגשים אצל קלינאית תקשורת אך אני עדיין מאוד מודאגת. האם פרק הזמן הממושך מעיד על כך שזה לא יעבור? תודה.
החזרה בתחילת המשפט מאפשר לה בעקר לארגן את המשפט ולבחור את המילים שמתכוונת לאומר. זו תופעה מוכרת ולרוב, חולפת עם הבשלות השפתית, בתקוה שלא הופכים את חוסר שטף ההתפתחותי לתופעה שצריך לטפל בה. הייתי מפחיתה את הלחץ ובתשומת לב לצורת הדיבור ונותנת חה זמן לגדול לפני התערבות כל שהיא, במיוחד לפני גיל 3
שלום. בן זוגי עבר ב27/11 לפני כמעט חודשיים כריתת גרון חלקית בה הוסר גידול בבלוטות הרוק שפרץ אץ קנה הנשימה וכן פגע בקריקואיד, במיתר הקול הימני ובבלוטת התריס . כרגע הוא עם טרכאוסטומיה. כחודש וחצי לאחר הניתוח כנגד כל הסיכויים שהציגו לו הכירורגים הוא הצליח להעביר אוויר דרך קנה הנשימה ואף להפיק קול חלש מאוד דרך המיתר השמאלי. האונקולוג אפילו עשה לרינסקופיה וראה תזוזה של מיתר הקול הימני. ךאחר שבוע וחצי שבו הקול ויכולת מעבר האוויר דרך הקנה הלכו והשתפרו, ביום אחד נוצרה בצקת מתחת למיתרי הקול. זה קרה לפני שבוע. האם נשמע או ידוע לך מניסיונך שהבצקת נוצרה כתוצאה משימוש יתר או שימוש לא נכון של החולה במיתר הקול, וכיצד לדעתך נכון לטפל בה? תודה על תגובתך. מיכל
לא סביר שהבצקת נוצרה מהשימוש בקול או הנשימה. יתכן והבצקת הינה חלק מתהליך הריפוי. רצוי שיעבוד עם קלינאי תקשורת כדי להפיק קול בצורה מיטבית ובמינימום מאמץ. מכוון שעבר ניתוח הוא זכאי לקבל טיפול במסגרת הקופה ובכל מיקרה, רצוי שטופל במסגרת בית החולים בו הוא נותח. בקשי מהמנתח להפנותו לקלינאי תקשורת, גם אם עדיין זקוק לטיפול אונקולוגי משים לניתוח. מאחלת לו החלמה מהירה ויעילה
שלום הבן שלי בן 3 וחצי התחיל באופן פתאומי לגמגם באופן ניכר קצת לפני יומולדת 3. והתחיל להיעלם ולחזור לאחר תקופות. חודש אחרון לא גמגם בכלל ודיבר ממש יפה ועכשיו שוב פעם חזר לו הגמגום. על מה יכול להעיד עצם העובדה שהגמגום שלו מופיע ונעלם כל פעם מחדש? זה אומר שיש סיכוי שזה יישאר איתו? גמגום באופן כללי אמור להיות תמידי או להיעלם ולחזור כל פעם מחדש?
יש סיכוי סביר שבמידה ולא תלחצו, הגמגום יחלוף ויחזור, זה סימן של שלבים בהתארגנות של המשפטים.. נותן זמן לחשיבה וארגון המשפט. בכל מיקרה ובמידה שהינך לחוצה, רצוי לקבל עצה פרטנית אצל קלינאי תקשורת שמטפל בילדים צעירים. הוא זכאי לקבלת יעוץ וטיפול דרך קופ"ח.
שלום שוב, הוספה מידע : גילי - 30 ועד 35. מצב בריאותי כללי - טוב ללא בעיות כלליות. הדיבור השתנה בשל טיפול שיניים לקוי. לאחר טיפולי שיניים שונים ותקינים הדיבור לאט לאט חזר למצבו הרגיל, אך עדיין עם מעט הפרעות. שאלתי הינה - האם התרגיל שכתבתי עליו בהודעה הקודמת תשפר ותחזק את דיבורי עד שתחזיר את דיבורי למצב שהיה כבעבר. תודה רבה מראש.
שלום רב, התרגיל: הנחת הלשון מאחורי השיניים הקדמיות בלסת העליונה במשך 5 עד 10 דקות בכל יום. השאלה: האם תרגיל זה ישפר ויחזק את דיבורי? תודה רבה.
ילדה בת 4 וחצי העיכוב היחידי שהיה לה זה שהיא לא החזיקה חפצים בגיל חצי שנה עשינו פיזותרפיה, ריפוי בעיסוק והיא זחלה מאוחר בגיל 1.3 והלכה בגיל 1.9 (אמרו שעד גיל שנציים היא תלך אז הלכה מוקדם מהמצופה) אך לא דילגה על שלבים ושעתה הכל, היא מדברת מגיל מאוד מוקדם בגיל 1.8 ידעה לספור עד 3 ומהר מאוד עד 10, היה לה תמיד אוצר מילים רחב, ידעה שירים, חכמה , סקרנית , ילדה מאוד טובה ,תמיד הייתה ברורה לנו, חברותית, אוהבת להיות עם חברים כל הזמן ורוצה בהם ובפעילויות כל הזמן ובגיל שנתיים היה שינוי קיצוני כי לא ראתה חברים כלל בגלל הקורונה היא הייתה כבת שנתיים וחצי , לא ישנה בכלל, נהייתה עצבנית, דעתנית , כל דבר מתעקשת, הייתה תקופה נוראית בשילוב של גן שהיא לא אהבה ללכת אליו, גם דיברו אליה לא יפה שם, בקיצור זה המשיך את ההתנהגות הנוראית הזאת כהתלוננו פתאום היה שינוי ואז עוד פעם חזר, מאז אוקטובר כשהיא בגן חדש היא השתנתה מאוד לטובה והיא הולכת גם לגן בשמחה אך באמצע השנה שעברה התחילו לצוץ כל מיני דברים ,שלי היו נראים מוזרים קצת והגננת השנה גם אמרה לי לגבי זה אך היא בעצמה לא יודעת לשים את האצבע אם זה משהו מעבר כי היא גם נורא חכמה מצד שני, וגם הגננת סיימה רק תואר ואין חה הרבה ניסיון, ששואלים אותה לדוגמא במפגש על פסח והיא מצביעה להשתתף היא מספרת על זה שהייתה עם חברה שלה אתמול, או כמויות היא ידעה עד 10 עוד בגיל 3 פתאום היא סופרת ואומרת מספר אחר (היא סופרת עד 15 בלי להתבלבל) וכשאני נותנת לה לספור אצבעות היא פתאון תתבלבל בספירה ולהגיד לי כמה יש אבל כשאנע אומרת לה להתרכז ולספור שוב היא מצליחה או לפעמים פתאום יכול להפריע לה מוזיקה או שאני שרה (לא תמיד( היא ילדה מאוד אנרגטית אבל פתאום אומרת לי לאחרונה אחרי ריצה קצרה שהיא התעייפה אבל בגדול שהיא רצה ומשתוללץ עם חברים לא אומרת על זה שום דבר, כשאני מקריאה לה סיפורים היא תמיד מבינה את הסיפורים כנל על הצגות שהיא רואה, חגים מבינה טוב מאוד, היה לה בעיות ממש רציניות עם בגדים וזה ממש השתפר אך עכשיו היא כל הזמן רוצה גקט וזה חייב להיות סגור עד הסוף ולרוב היא לא מורידה אותו כל היום אפילו אם פתאום יהיה חם באמצע היום, היא יודעת את כל הצבעים ממזמן מגיל 3 ואת כל הצורות מגיל 3 , לאחרונה גם לפעמים אני שואלת אותה משהו היא שואלת אותי מה? או לא מבינה מה אני שואלת, לא תמיד, אבל פועלות רגילות מהיום יום היא תמיד עונה ועושה, היא יודעת להתלבש לבד גם מלפני כשנה אבל היא יכולה פתאום להשתמש עם יד אחת או שהיא לא תסתכל על היד (הכוונה לקשר עין יד) מספריים היא יודעת מעולה, היא מציירת , היא עושה עבודות, היא נורא תקשורתית עם אנשים , היא יודעת להגיד שהיא נעלבת ולהביע רגשות ולשאול את האחר למה כואב לך *, למה אתה בוכה ויש לה הבנה בהרבה דברים מעל הגיל שלה אבל יש פתאום את הדברים הקטנים האלה שמוזרים לי, גם לפעמים במהלך דיבור יוצא לה רוק או שהיא אוכלת מלוכלך אבל זה לא תמיד ורוק בכמויות ממש קטנות של טיפה שניים, וגם אוכל זה תלוי מה היא אוכלת ,אני לא יודעת אם זה קשור לחשש שלי שאז היה לה עיכוב מוטורי או שבאמת זה בעייתי
אם יש מה לדאוג שממש צריך ללכת לרופאים לבדוק או שזה נשמע לך נורמלי לגילה
אשמח לתשובה
בני בן ה 3 וחצי מדבר ללא היגוי של סוף המילה למשל: באותיות שהוא לומד - אלה ולא אלף, בה, ולא בית, גימה ולא גימל וכו' כך גם שמות של ילדים אריאה ולא אריאל.. האם זה מצריך טיפול אצל קלינאית או שזה חולף עם הגיל? תודה רבה!
אם התופעה עקבית׳, רצוי לערב קלינאי תקשורת, לא בלחץ או דאגה גדולה, רק לבדיקה ומעקב בשלב ראשוני
בן 3ֶ היה מדבר יפה מגיל 7 חודש פתאום לפני חצי שנה היה עם אימו אצל חמתי וחמי ( קם בלילה עם אישתי חלום שלא הצליח לקום ממנו תופעה שחזרה על עצמה מגיל קטן ) או בגלל חלום שלא הצליח להתעורר או מקלחת אחרי פיפי שברח לו שהיה אצל הסבא וישר אחותה קילחה אותו התחיל לגמגם ממש ממש נתקע מסכן שלי עכשיו זה בא והולך וממש רואים השתפרות ואז זה חוזר יום או יומים אחרי ככה כבר עבר חצי שנה ההשתפרות החלה לפני חודשיים היום הוא ממש משתדל לא לגמגם גורמים מקצועיים אומרים שזה עוד מוקדם מה עושים? מרגישים מתוסכלים כי כתוב בכל מקום לא לחכות לטפל בזמן (בזמן הגמגום בהתחלה הערנו לו יום או יומים עד ששאלנו ואמרו שזה גרוע ) היום ממתינים עד שישלים לבד ולא מתקנים ולא מסתכלים לו בעניים להלחיץ האם אנחנו מתנהגים בסדר ?ֶ האם יש עוד משהו לעשות נשמח להדרכה קצרה
התופעה מוןכרת וקשורה ליכולת התארגנות להבעה במשפטים, תתנהגו בטבעיות, תסתכלו לו בעיניים או אל תסתכלו, תסייעו או אל תסייעו, לא בלחץ! תפנו לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה אבל תזכרו שזו תופעה שקושרה להתפתחות רגילה ואל תחפשו סיפור ״כיסוי״ לתופעה שקשורה להתפתחות תקינה
מזה כמה חודשים אני חל שינוי בדיבור מעולם לא הייתי מגמגם או נתקע בדיבור אבל כמו שאמרתי מזה כמה חודשים אני חל שינוי בדיבור אני נתקע בכל מיני מילים אני רוצה להגיד משהו המשפט בנוי לי במוח אבל חלק ממנו יוצא בסוג של גמגום אני מרגיש כאילו אני צריך לחשוב טוב טוב על הגיית המשפט לפני שאני מוציא אותו מפה וגם שאני עושה כך זה לא ממש עוזר אני ממש מפחד מזה האם זה הגיוני באמצע החיים לעבור שינוי כזה? יש פעמים שאני יכול לדבר רצוף ולא להתקע ויש פעמים שכל פעם כל משפט בכל חלק ביום יוצא עם תקיעה במקרה הטוב ובמקרה הרע בגמגום
אינך מציין את גילך ומצב בריאותך הכללי, הצעתי.. יש לפנות לרופא המטפל ולבקש הפניה לנאורולוג, לאחר הבדיקה ואם אין ממצאה, י שמקום לפניה לקלינאי תקשורת לבדיקה והתייעצות. התאור שלך יכול להתאים לשינוי במצבך הבריואתי וגם לציין חרדה כללית המתבטא בדיבור ומחמירה עקב הדאגה. אז הסדר הנכון בינו בדיקה פיזית ום אין ממצאה, להתייחס לתופעות ההתבטאות באופן ספציפי. מאחלת לך בריאות שלמה
חשבתי באמת לציין שאני בן 29 החודש מצבי הבריאותי בדרך כלל בריא אני מעשן סיגריות אני סובל מילדות משמנת יתר כאילו השמנה אני שוקל בערך 120 קילו לא יותר אני הולך לעשות בדיקות דם ביום א' השאלה שרציתי לשאול בגדול אם יש סיכוי שעברתי אירוע מוחי לא מורגש רק מהשינוי אני נמצא בסוג של דאגה וחרדה יותר מזה איני נמצא בדאגות או חרדות
שלום גב' קורנבורט מהו הציון הכי נמוך שעומד בתקן ?
שלום, יש לי ילד בן 3.3 . לא מצטיין בדיבור מאז שנולד. מרייר תוך כדי דיבור לרוב. מגמגם בפתיחת משפט. אאאאא א א א אש יוצא לדרקון מהפה. פפפפפפ פ פ פה וכו. יש לו תקופות שממש לא מפסיק לגמגם ותקופות שהוא מסתדר בדיבור וכמעט ולא שומעים את הגמגום. כול אנשי המקצוע אומרים לי שצריך לעקוב בשלב הזה. יכולים לתת לו כלים להתמודד ואיך להגות אבל אין יותר מידי מה לעשות. מהניסיון שלכם, זה משהו שעובר? יש לציין שדוד לי מגמגם. כל שאר המשפחה לא . לילד יש אחות גדולה שמדברת רגיל. קבעתי תור לקלינאית תקשורת ויום לפני הפגישה הוא דיבר שותף כאילו לא גמגם בחיים וביטלתי את התור. מאז הוא התחיל שוב לגמגם אחרי חודשיים , גמגם שבועיים ושוב הפסיק לגמגם. יש לציין שגם בדיבור ללא גמגום הוא לא מדבר ממש שוטף אבל אין כמעט גמגום. הוא גם מתוכל מהיכולת שלו לדבר, הוא תופס את הפה שלו כשלא מצליח להגיד מילה. איך ניתן לגשת לילד? האם זה משהו שיכול לעבור? מה הסיכויים שמגמגם בחיו הבוגרים? כרגע הוא נשמע מתוק אבל ילדים יכולים להיות אכזריים ואני מפחדת שיגמגם תמיד.
יש תקופות בהן ילדים רוכשים המון מילים חדשות והחזרה בתחילת המשפט מאפשר להם השהייה לצורך התארגנות, לכן הוא חוזר על תחילת המשפט! בגיל הזה ועד גיל 5 ילדים אינם צוחקים על אחרים, עסוקים בעצמם ובמקומם בחברה. החזרות הינם שלב התפתחותי במיוחד בבנים, אז, בשלב זה תעזרי בסבלנות ותני לו מקום להתארגנות במשפטים ועם המילים החדשות. אם תחליטי לפנות לקלנאי תקשורת, אל תבטלי את התור "כי הסתדר" , לרוב התופעה חוזרת וחולפת בהתאם לרכישת השפה
שלום. הבן שלי בן שנתיים ו3 חודשים. מאז ומתמיד יש לו נטייה תמיד להשתמש באות ק׳ ברוב המילים בדיבור שלו. למשל: במקום סבתא הוא אומר קהקה, במקום מפחד אומר מקאקד, במקום נויה אומר קויה וכדומה. אני חוששת שמדובר בבעיה. אשמח לדעת האם זה משהו שיכול לקרות? האם דורש טיפול? והאם לגילו זה ייתכן מצב כזה? תודה רבה!
הכי חשוב להמשיך לדבר איתו בצורה נכונה ולהשמיעה לו אתהמילה, בצורה תקינה. הוא יגלה בעצמו את הדרך הנבונה להגיד את המילים. אם לקראת גיל שלוש עדיין אין שיפור, כדאי אז לפנות לקלינאי תקשורת. בנתיים לא לנסות "לתקן לו או לבקש שיחזור נכון על המילה, השלב ההתפתחטותי הוא קודם כל שמיעה ואבחנה בין מה שהוא אומר למה שאחרים אומרים. לא לזרז או לעורר בעיה כי בשלב זה הכל תקין.
היי, הבת שלי בת חמש וחצי, דוברת שתי שפות אם עברית וצרפתית מהאבא. מגיל צעיר דיברה יפה עם אוצר מילים מפותח ובשתי שפות, חכמה ומפותחת לגילה. תמיד היה כנראה חוסר שטף או חזרה אבל לא ייחסנו לזה חשיבות כי תמיד חשבתי שזה קשיי שליפה כשאולי מחפשת מילה בשפה אחת וחושבת על השניה. או לפחות זה מה שסיפרתי לעצמי. בשורה התחתונה הילדה בת חמש וחצי בגן חובה ועדיין יש ולפעמים ביתר שאת את התופעה הזאת (בשתי השפות) לא יודעת אם זאת ההגדרה לגמגום, זה מתבטא בחזרה כמה פעמים על מילים כמו אממממ אממממ אמממ, ו ו ו…. כי כי כי. כאילו נראה שחושבת תוך כדי מה להגיג או למצוא מילה או לסדר בראש את המשפט. הילדה בעלת אוצר מילים גדול בשתי השפות, מעולם לא בדקנו אצל קלינאית או ייעוץ התפתחותי כלשהו. אין מגמגמים במשפחה. מה דעתך? תואם גיל? קשור לסיטואציה של דיבור בשתי שפות? זה נחשב גמגום? יש מה לעשות? תודה רבה מאמא מודאגת
את מתארת מצב שכיח בילדים בגיל זה, השאלה האם זה מפריעה לה או פוגע ביכולת שלה לתקשר עם אנשים מחוץ למשפחה? לענות לשאלות של הגננת או לפנות לילדים או מבוגרים "זרים". האם הילדה מודעת או שזה מבחינתה, רגיל? אם ענית כן, אז כדאי שתתייעצי עם קלינאית תקשורת, המתעסקת בהתפתחות שפה ולו דווקא בגמגום, יתכן וזה באמת קשור לשליפה
אם אני עם ליקוי ביכולת הקוגנטיבית ומתקשה לזכור טקסטים/מילים אז מה יכול לעזור בשבילי להתגבר על זה עד שאני ילך לטיפול מקצועי
ילד בן 3, מאובחן על הרצף + לקות שמיעה קלה עד בינונית( מרכיב מכשירי שמיעה). מובנות דיבור נמוכה ולאחרונה התחיל גם לרייר ללא סיבה נראית לעין. שמנו לב גם שלוקח לו הרבה זמן לאכול, יחסית לבני גילו( למשל לסיים קרקר או עוגייה). יש מקום לחשוב על היפוטוניה באזור הפה?
אני בן 52 לפעמים בזמן דיבור אני בולע מילים ולפעמים גם לא מצליח לדבר ממה זה נובע זה קצת מתחיל להלחיץ אותי וזה לא נעים
בני בן השנה ו8 חודשים, עד לפני חצי שנה בערך ידע להגיד בערך 7 מילים. בשלב מסוים הפסיק לומר אותם והפסיק להגיד מילים בכלל. היינו אצל אאג שאמר שיש נוזלים והפנה לבדיקת שמיעה. האם ירידה בשמיעה יכולה לגרום לנסיגה כזאת? מילים שכבר ידע לומר?
שלום. הבן שלי בן 3, מתקשה בדיבור. לאחרונה מנסה לדבר הרבה יותר אבל עדיין רואים שהוא מגמגם לעיתים. לפני חצי שנה התחיל באופן פתאומי לגמגם בלי שקרה משהו משמעותי או שינוי בחיים שלו. קבעתי תור לקלינאית תקשורת לשבוע אחרי זנ ולפני שהגיע התור פתאום הפסיק כלא היה. הגמגום חזר אחרי חודשיים ושוב פסק. עכשיו התחיל שוב עם הגמגום, הוא באמת משתדל, אאאאאא אמא , אאאאאא אני וכו׳. יש לו נוזלים באוזניים בטיפול, עשינו לו בדיקת שמיעה, יש לו ירידה מזערית. אני באמת לא יודעת איך להתמודד איתו חוץ מלהעצים ולא לתקן אותו. הוא ילד חברותי ומאושר. לאחרונה התחיל שוב עם הגמגום והגננת החדשה שמה לב. יש סיכוי שהגמגום יחמיר עם השנים? או יעבור? שמתי לב שהוא מגמגם יותר במילים חדשות, אבל גם במילים שהוא אומר מזמן. גם במילים ללא גמגום הוא מתקשה להגות אותם. יש לנו בית דו לשוני, ואנגלית בנוסף שנחשף מהטלוויזיה. לציין שאנחנו ההורים ואחיו הגדול לא מגמגמים.
חשוב לי לציין שהגמגום לא רק בתחילת משפט. זה יכול להופיע גם באמצע משפט. כלומר אאאאאאאני ררררווורורורוצה וממשיך רגיל בלי גמגום.
שלום, בהנחה שילד משתף פעולה ומתרגל באופן מלא את הנחיות הקלינאית תקשורת, תוך כמה זמן בממוצע ניתן להיפטר מבעיית היגוי ? בתודה מראש
שלום. אני בן 25 ויש לי קושי בלהגיד את האות ר'. כשאני אומר מילה עם האות ר', האות נבלעת וזה נשמע כמו מבטא אמריקאי למרות שנולדתי בישראל. פעם זה לא היה מפריע לי, אבל בזמן האחרון אני שם לב שאנשים לפעמים לא מבינים מה אני אומר כי המילים עם האות ר' פשוט לא נשמעות כמו שצריך. מה אני יכול לעשות כדי שאני אוכל להגיד את האות ר' כמו שצריך? תודה
הבן שלי בן 10 וכל פעם שמתרגש או לא בטוח בעצמו או נסער אומר את את מה שיש לו להגיד למשל "אמא את לא בסדר ומה איכפת לך" ולאחר מכן חוזר על המשפט ללא קול רק בהנעת שפתיים. לעיתים שם לב לכך ולעיתים לא, האם זה מוכר? האם ישנו פתרון? זה קורה לו לעיתים קרובות
נכדתי בת 4 אומרת מילים בודדות.יש איחור התפתחותי כללי.האם יש סכוי שהדיבור יתפתח עם הזמן? מילה יחידה בת שלוש הברות שהצלחתי ללמד- מתנה.זה מעודד?
כל השיג מעודד! רצוי לפנות לאנשי מקצוע לקבלת תשובה לגבי נכדתך, במיוחד אם יש איחור התפתחותי כללי. בוודאי מטופלת במרכז להתפתחות הילד או במערכת החינוך.
שלום אני מושתלת מ2002 בנוקלוס בהצלחה ב 2015 עברתי בצד השני לאחר כשל פעם שניה-4 שנים עש שעלו על הכשל כשנתיים אחר האוזן הראשונה התחילה השמיעה להיות לא טובה עם ירידה בשמיעה בעיקר לא מינה מה אומרים אבל גם לא שומעת לאחר מלא נסינות של מיפויים כיום יש מפה שאני היתה די הרבה זמן ומרגישה שיפור טוב עדין אבל לא מה שהיה יש לצין שבחלק מהמיפום הרגשתי שמיעה טובה בחודש הראשון ופתאום.... באוזן החדשה משתמשת אבל לא רציף קשה לא איתה... בעיקר אחרי שעושים לי מיפוים חדשים...השמיעה שלי שם מילים וכו אבל היא לא מתקדמת מספיק... ולא יודעת אם קשור אבל המפות שלי לוקחות מלא בטריה! מחזיק לי 10 שעות... מה דעתך בענין אשמח לשמוע יש לך רעיונות איך לשפר...חשוב לי מאוד... ובנוסף מה האורך החיים הממוצע של השתל...ואם נראה לכם קשור?
לגבי הבטריות, רצוי שתפני ליבואן של השתל, הוא יכול לבדוק את הנושא. לגבי המיפוי, תפני שוב למרכז הרפואי שמטפל בך, הם בוודאי יתנו לך מענה הולם בהצלחה!
תודה!!!!!!!! לגבי הבטרית כבר נסנו... ועשינו את המקסימום השאלה אם זה דבר נורמלי או מראה השתל הפנימי...?משהו בשתל יש לי את השתל הזה קרוב ל19 שנה מה אורך החיים הממוצע כיום?
שלום אני מושתלת מ2002
בת שנתיים עוד חודש, ברקע פגות קלה, נולדה בשבוע 34+5. התפתחות מוטורית תקינה לחלוטין ואף תואמת גיל כרונולוגי ולא רק מתוקן. אובחנה שיש לה עיכוב שפתי קל ע"י קלינאית במסגרת התפתחות פגים. עשתה בדיקת ברא (בדיקת שמיעה מורחבת ע"י אלקטרודות ובדיקת גזע מוח בטשטוש) כי לא הייתה מוכנה בשום צורה שישימו עליה אוזניות ולא רצתה לשתף פעולה. - חושבת שיש לה גם בעיה קלה בויסות חושי כי לא מוכנה שגם מים יגעו לה בראש. ,אבל זה לפוסט אחר. בכל אופן מהבדיקת ברא עלה כי יש לה ירידה בשמיעה. עשינו גם בדיקת שקד שלישי בעקבות דלקות אוזניים חוזרות ואכן קיים שקד שלישי אבל הוא חוסם באופן של 80 אחוז ולא באופן מלא. בפגישה שלנו אצל רופא אף אוזן גרון (פרופסור) אמר שהוא רוצה להמתין עם ניתוח ולראות אם בטיפול תרופתי המצב של השקד שלישי יתאזן. אבל אני עדיין דואגת, אומנם אני רואה שהיא מבינה הכל, כל מה שאני אומרת לה. אבל היא לא אומרת כלום, יש לה 3 הבהרות שהיא מפיקה אבל הם יכולות להיות הכל, ביום אחד אמ יכול להיות גם מים גם אוכל גם קופסא, ואז למחרת האוכל יהיה אמ אמ וכנל לגבי המים, כלומר אין לה הבהרה קבועה למשהו מסויים. המעקב התפתחותי מול הקלינקאית תקשורת דרך הקופה הפנה אותנו כביכול לטיפול אבל זמן ההמתנה הוא ארוך ואמרו לי שהצפי יכול להיות אפילו עוד שנה. אני לא רוצה לחכות עוד שנה כדי להתחיל איתה טיפול, במיוחד שאני יודעת שיש ירידה בשמיעה, ובעיה קיימת שצריכה פתרון. הילדה מאוד סקרנית, מבינה הכל ותקשורתית מאוד, אני כן מבינה מה היא רוצה לרוב כי יודעת להראות לי בדרכים אחרות כמו לקחת אותי ולהצביע על מה שהיא רוצה אבל אני רואה שהיא מתחילה להיות מתוסכלת שלא יכולה לבטא את עצמה מילולית כלל. מה עליי לעשות? איך מתקדמים מכאן? מבקשים ניתוח כפתורים?, זה יפתור את העיכוב? ואם לא ניתוח אז מה כן? מתוסכלת, אשמח ממש לתשובות
קופת חולים מחויב לתת לה טיפול תוך זמן קצר, או להחזיר לך כסף על טיפול פרטי. הייתי מתייעצת עם רופא אאג' נוסף, לא פרופסור אלה מישהו צערי שרואה הרבה ילדים ובינתיים נרשמת אצל כל קלינאית תקשורת אפשרית, ודורשת לקבל הדרכה לתקופת ההמתנה לטיפול. הילדה מבקרת בגן? חשופה לתקשורת עם ילדים בגילה וקצת יותר גדולים? תקפידי לשמור על קשר עין כשאת מדברת אתה, ושהיא תירא איך את מבטא את המילים. תנסי לעודד אותה לחקות אותך, בצלילים, קולות, תנועות או כל דרך אחרת... בינתיים היא מתוארת כילדה חביב ותקשורתית, בגיל זה, זה הכי חשוב.
יש לי ילד בן שנתיים וחצי לא מדבר בכלל הוא מבין מצוין והוא תקשורתי אנחנו מצילחים להבין אותו לפי המבטים שלו או שהוא לוקח אותנו לאן שהוא רוצה ומראה לנו למשל כשהוא רוצה שוקו אז הוא מוציא את החלב מהמקרר והבקבוק וכך אני מבינה אותו אני משתדלת לקרא לו סיפורים ולדובב אותו לדבר בעצמו לפעמים הוא מנסה וזה לא יוצא לו או שהוא מצליח רק הברה אחת כמו המילה אבא כמה שאני מנסה לחלק את המילה הוא מצליח רק 'בה' כך גם אם המילה אמא וגם בזה הוא לא עושה שימוש ופשוט לא מדבר אנחנו במעקב אצל רופא אאג כי יש לו שעוה בשתי האוזניים קיבל טיפול פראפין כדי להמיס את זה על מנת שיוכל לעשות בדיקת שמיעה, במידה והבדיקת שמיעה תצא תקינה יש משמעות לטיפול אצל קל"ת או שפשוט הזמן יעשה את שלו והוא יצליח להתגבר על זה?
האם היה שיפור בחודשיים האחרונות? אם לא, תפני לאבחון והדרכה אצל קלינאי תקשורת… דרך הקופה ואם יש לך המתנה, זה בסדר לא דחוף כי הוא עדיין צעיר בהצלחה
היי אשמח לשמוע איך התקדם? יש לי סיפור דומה לכן מעניין אותי
היום הוא כבר בן 4 ו4 חודשים וכשאני רואה את השאלה שלי ונזכרת במצב שבו הוא היה והמצב היום אני ממש מתרגשת, הוא טופל ע"י קל"ת בקהילה וחשוב לומר שזה לא רק ששלחנו אותו וזהו אלא ישמנו את כל ההמלצות שלה בבית ועבדנו איתו ביחד עם שאר הילדים האחרים שהיו שותפים יחד עם זאת הוא נכנס לגן שפתי שגם תרם להעשרת השפה שלו וגם מבחינה רגשית, היום הוא אומר משפטים מדבר עם חברים עדין לא ברמה של לספר סיפור אולי משהו קצר, וכן יש עוד עבודה על המובנות בחלק מהמילים אבל אי אפשר להשוות מאיפה הוא בא ואיפה הוא היום רק לפני שנה הוא אמר את המילה הראשונה שלו, התקדם בענק
היי,קצת רקע, הוא לפני ados , עוד לא אובחן. אני מנסה לשפר קשר עין שיש בקושי אצלו , בן כמעט שנה ו9. הקלינאית שהיינו אצלה במסגרת אבחון אמרה לא לתת לו את מה שחפץ עד שהוא לא מראה קשר עין גם איתי,ולא רק עם החפץ שהוא רוצה . אכן אני עובדת איתו וכשהוא מסתכל אני נותנת. האם זה מספיק שהוא מסתכל לשנייה? עצות ? ***ולא, אני בחיים לא ארעיב אותו, היא אמרה שלא יקרה כלום אם הוא לא יקבל במבה 5 דק ***
היי, בתחילה חשבתי שהפורום הזה לא מתאים אבל בסוף הטייטל של הפורום כתוב גם ״ בליעה״. אני שואל את זה כאדם בוגר ( 30+), מאז שאני ילד יש לי בעיה לבלוע כדורים ועדיין לא התמודדתי עם זה כבוגר למרות שכילד/נער ניסיתי ללא הצלחה. פה ושם שאלתי איזה רופא או פסיכולוג ופסיכיאטר, ולמרות שאני עדיין בטוח שהתופעה די נפוצה, לא זכור לי שמישהו מהם ענה לי תשובה קונקרטית. מה שרציתי לשאול בבקשה זה האם ידוע לך על בעל מקצוע ספציפי שמתעסק בזה ספציפית ויכול לעזור לי או אילי איזה עצת זהב או מדריך ברשת שידוע לך עליו? המון תןדה
קח את הכדור בתוך משהו סמיל, כמו מעדן, דייסה … או משהו כזה תוכל לפנות לקלינאי תקשורת שמטפל בבליעה בהצלחה
שלום בת שנתיים וחודשים נולדה בשבוע 34 אומרת הרבה מאוד מילים אבל רק 2 / 3 צירופים כמו תני לי ועוד פעם מזה יכןל להיות?
זו התפתחות נורמלית יש לתקן צייני התפתחותיים בהתאם לגיל בלידה, 34 שבועות מ 40, תיקון של 6 שבועות עד גיל 3
H יש אצלי בעיה של מתי שאני מדבר באנגלית (אני לומד מילים מהמילון) עם מישהו אז יש סוג של בלק אאוט ואני לא מצליח להוציא ת'מילה שאני רוצה ובמקום זה יוצא מילה אחרת שדומה לה מה הפתרון
שיעורים עם אדם שמכיר את השפה הזרה והתנסות בשיחה, כדי ללמוד לבחור את המילים ה"זרות" מתוך מילון קשה ללמוד לתקשור.....!
הי,רציתי בקצרה הסבר על למה ילד בן שנה ו8 לא אומר מילים.הוא אומר רק אבא. מהן יכולות להיות הסיבות לחשש בדיבור.בדיקת שמיעה תקינה,חוץ מרצף אוטיסטי מה יכולות להיות הסיבות?
בנים בגיל זה לעתים לוקחים את הזמן לדבר. העקר זה התקשורת שלהם, ההבנה לנאמר, היכולת לספק את צרכיו ובקשותיו על ידי סימנים וקולות. מבחינתכם, כהורים, יש להשקיע בשיחה וובהדגמה של דיבור ברור ונכון, במשפטים קצרים ובהדגשה על שמות עצם ופעלים בסביבה שלו. אם בדיקת השמיעה תקינה והוא תקשורתי, בלי מילים, מגיע לו עוד לפחות כמה חודשים לפני ההפניה לקלינאי תקשורת. אם אתם מודאגים, פנו לבדיקה וקבלת יעוץ של קלינאי תקשורת דרך קופ"ח בו אתם מבוטחים. בהצלחה
היי יש לי ילדה בת 3 שהזמן האחרון הייתי נתקעת במילים .. עבר לה לתקופה ופתאום בשבוע האחרון זה חזר בצורה יותר חמןרה אפילו נגיד היא רוצה להגיד משהו . אז היא תגיד את תחילת המילה כמה פעמים עד שהיא תסייים את המילה כןלה השאלה אם אני צריכה להתחיל לטפל בזה כבר מגיל כזה או מה אפשר לעשות עם זה אני מפחדת שהיא תגדל ותגמגם בגיל מאוחר יותר
אם זה עבר וחזר, יתכן וזה קשור להתפתחות התקינה של השפה, החזרה על תחילת המילה מאפשר לה "להרגיש" שהתחילה לדבר וגם השהייה לצורך חיפוש המילה ובניית המשפט. בגיל הזה זה תהליך תקין ונורמטיבי, לא נראה לי שיש מה לנפות לקלינאי תקשורת
שלום, בני בן שנה וכמעט ארבעה חודשים - מבין כמעט כל מה שמדברים איתו, חייכן, יודע להצביע על מה שרוצה, ממלמל לעצמו,אומר הרבה גע גע, אומר "את זה" ומילה שחוזרת על עצמה שאני לא כל כך מבינה מה היא, נשמע כמו "עדנה". מעבר לזה כלום...האם תקין? * עוד לא נמצא בגן, אלא בבית עם סבתא. תודה!ה
שלום, בת שנתיים וחצי - החלה לדבר מוקדם יחסית (ספרה עד 10 בשנה וחצי, מדקלמת אלף בית וכד'), נבונה ורבלית ותקשורתית. בעבר היו מספר אפיזודות קצרות של הפרעת שטף דיבור (תקיעות, גמגום) שנעלמו כלעומת שבאו - כאשר לאחר מכן בדכ נצפתה קפיצת מדרגה שפתית. כעת מתרגשת עלינו אפיזודה נוספת, הפעם כבר ממש ניכר שהעניין מציק לה כיוון שרגילה להתבטא באופן שוטף וגם מציינת את זה ("אוף אני לא יודעת לדבר", "תגיד אתה אבא" וכד....). כמובן שאנחנו תומכים בסבלנות וברגישות על אף הקושי המובן. בנוסף בימים האחרונים החלה להחליף בחלק מהמילים את הצליל "אה" בצליל "יה" - למשל "יביתה" במקום הביתה, "יפו" במקום "איפה" וכו'. יצויין כי אלו מילים בהם שולטת מזו תקופה ארוכה ולכן לא ברור מניין נולד השיבוש. האם גם הפעם להמתין בסבלנות עד שיעבור מעצמו או שמא נדרש דבר מה נוסף?
ממליצה שתפנו לקבלת יעןץ אצל קלינאי תקשורת המתמצא בתחום הגמגום ביחדים תעירים. יש שרות דרך קופח
שלום ילד בן 7 שפתאום התחיל לגמגם מה עושים???
אם הוא ישנה משהו בהתנהלות התקשורתית או בהתנהלות של שיחה, ויגיד משהו, תרגיעו אותו שזה שלב בגדילה אלה אם תרגישו שינוי בהתנהלות שלו, אז תקחו אותו לשיחה עם קלינאי תקשורת המטפל בגימגום. אם הו אלא אומר כלום, תנו לו מרחב להתמודד ותתמכו בו בכל דבר. תהיו רגועים שיכול לעבור כמו שהתחיל
שלום, לבתי בוצעו 2 בדיקות שמיעה בסיסיות בבית החולים ביומיים שלאחר הלידה. בבדיקה הראשונה והשנייה היא עברה באוזן אחת ונכשלה בשנייה, אך בבדיקת ה-ABR שבוצעה מיד לאחר מכן - היא נכשלה ב-2 האוזניים. שלילית ל-CMV שבוצע כתוצאה מהכשלון, הריון + לידה שעברו ללא שום בעיות, ולא ידועה בעיה גנטית כלשהי (3 ילדים בריאים בבית). כתוצאה מכך נקבעה לנו בדיקת BERA לעוד כחודשיים. מכיוון שאנחנו מאוד בלחץ, והחודשיים האלו נראים כמו נצח כרגע, שאלתי היא מה הסיכוי שמדובר על נוזלים באוזניים\בודקת לא מיומנת מספיק\כל בעיה אחרת שיכולה לגרום לכשלון הזה? האם רוב הסיכויים שיש לקות שמיעה כלשהי? מה ניתן לעשות בינתיים? והאם כדאי\מומלץ לעשות בדיקת שמיעה בסיסית חוזרת לפני ה-BERA? אציין שהיינו 6 ימים אחרי הלידה אצל רופא א.א.ג שאמר שיש נוזלים באוזניים, ורשם בממצאים - "אוטוסקופיה - שקיעת תופיות".
הבדיקה בביה"ח נועדה למצוא ילדים עם חשד לליקוי שמיעה והמשך טיפול יש פרוטוקול ברור. 1/3 מהמקרים של לקוי שמיעה בילדים איננו מוסבר בגנטיקה של ההורים או במחלות. מצב התופיות לא תשפיע על בדיקת ABR אשר בודקת את הפעילות העצבית של השמיעה, ולא את ההולכה באוזן התיכונה. אפשר לנסות להקדים את בדיקת ה BERA, בכל מיקרה, יש היום המוןם דרכים לאבחון וטיפול בילדים עם שמיעה לקוייה. בשלב זה עדיין לא ידוע ואין כעת מה לעשות אלה לחבק אותו, לקבל אותו למשפחה המורחבת ולהמשיך בביצוע הבדיקות בהתאם לממצאים. מאחלת לכם המון נחת ואורך רוח.
שלום, בתי בת חצי שנה. מאז שנולדה היתה צרודה. הלכנו לאאג והבדיקה עם המצלמה חזרה תקינה. הלכנו גם למומחה ריאות וגם כאן הבדיקה חזרה תקינה. לילדה ככל הנראה יש ריפלוקס סמוי אבל היא גדלה ועולה במשקל ובאחוזונים בקצב מסחרר. לאחרונה התחילה לנהוג וכן להשמיע קולות שכל מי ששומע שואל אותי אם היא עושה קקי עכשיו. בקיצור לא ברור. אשמח לדעתך מה כדאי לעשות כעת והאם להערכתך כדאי לבדוק שוב את הילדה.
עשית מה שנכון לעשות, אולי מעקב חוזר אצל רופא ילדים אחרי 3-4 חודשים, ומעקבים גם אצל רופא אאג. התכוונת נוכרת ולא נוהגת, כנראה תוכלי לצלם אותה ישנה, לחא חולצה, כדי לראות את מאמץ הנשימה בשינה, לפעמים שקד שלישי מוגדל גורם לקושי בנשימה ולנכירות, ואז שוקלים ניתוח. הייתי גם מבקשת בדיקה של פיזיותרפיסט, יכול להיות שהיא יוצרת מתח רב שגורם לפעילות יתר גם של מתרי הקול. האם מקבלת טיפול לרפלוקס? לעתים החומציות יתר יכולה לגרום לגירוי של מיתרי הקול ולצרידות. ילדים ובטח תינוקות לא יודעים או יכולים לדווח על צריבה (כל המושגים רפלוקס, חומציות יתר, צריבה מתייחסים לאותה תופעה) האם היא כבר מפתחת תקשורת בקולות ומילים ? האם הקול שלה אז, גם צרוד? אשמח לשמוע מה קורה בהמשך בהצלחה
שלום, הבת שלי, בת 10, בטיפול אצל קלינאית תקשורת לדחיקת לשון אחרי שסיימה תהליך אורתודנטי של הרחבת לסת עליונה. אשמח לדעת כמה זמן בממוצע אורך תהליך הטיפול, בהנחה ומדובר בילדה שמשתפת פעולה ומבצעת את התרגול הנדרש. תודה רבה!
הערר בטיפול בהתמאה של השינוי ויישום בדיבור החופשי, זאת מטרת הטיפול והתירגול אמור להיות פחות אינטנסיבי ככל שמיישמים יותר. לגבי ביתך רצוי לשאול את הקלינאית תקשורת, לרוב בין שלושה לשישה חודשים
רעייתי חולה באלצהיימר 13 שנה, סיעודית לחלוטין, בת 70. מתקשה בבליעה גם של אוכל נוזלי. האם יש לקלינאי תקשורת אפשרות להקל ולעזור
אני מאמינה שהיא מקבלת טיפול מיחידת טיפול בית או במרכז יום סעודי, אולי במחלקה בה היא במעקב... בכל אחד מהמקומות האלה יכולה להיות קלינאית תקשורת שתבדוק אותה. הבליעה והאכילה נפגעות בשלבים מתקדמים של אלצהיימר עקב חוסר מודעות ושיתוף פעולה בשלב האכילה (הכנת המזון לבליעה, לעיסה, פתחת הפה ועוד.) לעתים יהיה צורך להחליט על הזנה חלופית דרך דופן הקיבה, וזה רק במידה ומקבלת דלקות ריאות לעתים קרובות או שהמצב הכללי יהיה ירוד עקב חוסר תזונה מספקת. רצוי להתייעץ עם קלינאית תקשורת לקבלת הנחיות להמשך האכלה בפה, ככל שניתן.