פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בני בן 5 נמצא בגן טרום חובה רגיל מקבל סיוע של גננת שיח אמור לעלות לגן חובה. מנהל השפ"י מחייב אותנו לעלות לועדת השמה לצורך השמת הילד בגן שפתי. יש לציין כי בכל האבחונים שעבר במסגרת התפתחות הילד נרשם כי לא ניתן לקבע האם לילד יש עיכוב שפתי או בעית ADHD באבחון שנערך לו ע"י פסיכולוגית מהשפ"י הילד לא שיתף פעולה ובכל זאת קבעה לו מנת משכל ע"פ מבחן וכסלר. ע"פ חוות דעת של מרפאה בעיסוק וגננת שיח הילד השתפר פלאים (ביקשתי מהם מכתב אולם הוא טרם נמצא בידיי) אנו ההורים מתנגדים בכל תוקף להשמתו בגן שפתי וטוענים כי בעיתו אינה שכלית אלא מוסחות עקב קושי וריכוז. הבהרנו לשפ"י כי אם ייקבע שהילד צריך גן שפתי אנו נוציאו ממסגרת והוא ייאלץ להישאר בבית (אני יודעת שהדבר אינו חוקי אך גם אינו פלילי) האם במצב זה ועדת השמה יכולה לאלץ אותנו להעבירו לגן שפתי? לאחר התייעצות עם עורך דין נאמר לנו שיו"ר ועדת השמה הונחה להתחשב ברצון ההורים ולפעול ע"פ עמדת המשפחה. האם הדבר נכון? תודה על העזרה.
בגיל זה לא מאלצים הורים לשום דבר! האם הילדה מקבלת טיפול מקלינאי תקשורת? אחרת למה שילך לגן שפתי? מצד שני, גן שפתי מאפשר לתת תשומת לב מירבית לכל ילד (יש שם רק 12 ילדים עם גננת וצוות מלא (קלינאית תקשורת, מרפא בעיסוק ועוד) והגננת עובדת בתוכנית אישית המשלב המון עבודה פרטנית. ילדים נהנים משהיהי של שנה אחת בגן שפתי ומגיעים לכתה א' רגילה, מוכנים יותר
שלום, בני מאובחן כלוקה על ספקטרום האוטיזם. לאחר שני וחצי בגן תשורתי המליץ צוות המטפלים בגן להעבירו לגן חובה רגיל. אני ואשתי היינו מעוניינים שהוא ימשיך לגן שפתי (במיוחד שיש לו קשיי דיבור בולטים) ולכל היותר לאחר שנה נוספת בגן שפתי יעבור לגן חובה רגיל ואז יחל את לימודי שנה א' בכתה בגיל 7 במקום בגיל 6, שכן אנחנו לא ממהרים ורוצים שהטיפול בו יהיה יסודי במקום שיתחיל ללמוד במתכונת עמוסה שתגרום לו לרגרסיה. הצוות משוכנע שגן חובה יתאים לו יותר ואילו הקלינאית תקשורת הפרטית של בננו ממליצה כמונו מעבר הדרגתי לגן שפתי ומשם לחובה. כיצד עלינו לנהוג במצב זה ומה ישרת באופן המיטבי את טובת בננו? תודה מראש
ההתלבטות שלכם מובנת וכך גם חוסר ההסכמה מכיוון שאין במקרים אלו דרך נכונה או לא נכונה (מה שכמובן לא עושה את זה יותר קל). הצעתי לכם לקבוע פגישה נוספת עם צוות הגן ולהזמין גם את הקלינאית הפרטית כדי לדון שוב בנושא. נסו גם לשמוע מדוע אינם ממוליצים על גן שפתי. סיבות שאני יכולה לחשוב עליהן הינן - המטפלים בגן שפתי לא תמיד מתמצאים בתחום התקשורת, - אז המעבר מ'חממת' הגן המיוחד ישירות לכיתה א' הינו חד וקשה ובוודאי יש סיבות נוספות. צוות הגן בד"כ יודע פרטים על אופציות החינוך המיוחד באזור ויוכל להסביר את המלצתו. עוד אופציה שניתן לבדוק אם בכלל קימת באזורכם הינה גן משולב שזהו גן חובה רגיל שכולל גם מספר ילדים עם קשיים התפתחותיים ולהם צוות מטפל מורחב בהצלחה ואני בטוחה שמה שתחליטו במשך יהיה נכון לכם
תודה רבה:) כך אכן נפעל. בגדול, שכחתי שצריך לחשוב טוב ויהיה טוב.
שלום רב ביתי בת השש בגן חובה מתלוננת על המון "רוקים" וכל הזמן יורקת ולא בולעת. בטענה שהרוק מגעיל. זה נעשה בשליטה ולא נוזל מהפה.היא מדברת רגיל תופעה זו היתה בעבר וחלפה וכרגע חזרה מוגברת יותר ולמעלה מחודש,אני אובדת עצות ומצפה לתשובתך ממה זה נובע ומה הטיפול
התופעה התנהגותית ויש מקום ליעוץ אצל פסיכולוג ילדים כדי לברר מה המשמעות של הרוק בפה, בשבילה. אפשר לבנות תוכנית של פרסים על בליעת הרוק עיצוב התנהגות) או לבדוק מה ה"רווח המשני" שלה בהתנהגות זו. יש המון דרכים להתייחסות ורצוי להבין את המקור לפני שמחליטים מה לעשות... בהצלחה
בני בן 3.3 מטופל אצל קלינאית תקשורת בגלל שהוא לא מדבר ברור, לפני שבוע התחיל לגמגם ממש רציני שלפעמים הוא מתייאש . הוא עבר שנוי כלשהוא והגננת לא רואה בגן את הגמגום שלו. הקלינאית טוענת שכנראה זו בעיית שטף בדיבור , שהוא מתפתח ולומד דברים חדשים וזה שכיח . האם זה הגיוני שהילד יגמגם רק בבית ? האם יש סיבות נוספות שיכולות לגרום לכך? למי פונים ?
הקלינאית צודקת, זה שלב התפתחותי והגננת לא שומעת אותו בגן כי היא רגילה לצורת דיבור של ילדים בגיל זה ובצדק איננה מייחסת לכך חשיבות. תאמינו שאנשים שמכירים את בנכם וגם מכירים התפתחות של ילדים , שהיא תקינה לכל דבר.
שלום, אני סטודנטית לעבודה סוציאלית ובמסגרת אחת מעבודותי עלי להתייחס למאפיינים, בעיות, קשיים, כוחות, פתרונות וכו' הרלוונטיים לעיכוב שפתי בקרב ילדים להורים חרשים. התקשתי למצוא חומר בנושא זה ורציתי לדעת אם מישהו כאן יכול לכוון אותי אל חומר ותיאוריה (אקדמאיים) העוסקים בנושא זה. אשמח לכל עזרה. תדוה רבה, עדי.
תפני לחוג לילד החרש, באוניברסיטת תל אביב או לבתי הספר להפרעות בתקשורת... יש ספרות ענפה בתחום הזה!
אני אמא לפגה שבוע 23+5 המעוניינת לדעת אם ידוע לך על מדבקה המסייעת להפחתת ריור בשל CP והיפוטוניה שקיימת לילדה. אשמח לדעת מה שם המדבקה, חברה המייצרת ולגביי ניתוח להפחתת ריור. תודה ויום טוב
יש כל מיני דברים שניתן לעשות לטובת ביתך. הראשונה לברר למה יש לה ריור מוגבר ובמה זה מפריע לה. האם יש לה היפוטוניה של אברי הפה, האם היא נושמת נכון דרך האף האם היא יושבת עם גב וראש זקופים? האם מנקים לה ת הפה משאריות מזון? ועוד ועוד שאלות. לגבי המדבקות, הם פועלות על כל הגוף רק לצורך הפחתת הריור, אני ורופאים אחרים שהתייעצתי איתם לא ממליצים להשתמש בהן, ודאי לא לטווח ארוך! יש רופא במרפאת א.ר.ם. באסותה המתמחה בטיפול ההלוטת הרוק, דר נתליאלי. הוא יוכל להמליץ לך מה לעשות ותוכלי גם לפנות אלי או לקלינאי תקשורת אחרת לבירור תפקודי הפה ויתר המערכות הקשורת לפה ולרוק.
כפי שציינתי בהודעתי מדובר בילדה בעלת CP והיפוטוניה כללית שנולדה בשבוע קיצוני (כיום בת שנתיים ו-10 חודשים). הפה בנוסף לכך שהוא פעור יש לה נטייה לשחק עם לשונה בצד הפה לרוב תמיד לצד שמאל והריור הוא בלתי נסבל- היא ממש מרטיבה את חולצתה. הגו אינו זקוף לרוב ואינו מורם ישר בשל ההיפוטוניה. אשמח לדעת למה לא מומלץ להשתמש במדבקה להפחתת הריור?
שלום. בני בן שש וכמה חודשים, תאום לאחות. מגיל קטן מאוד שמתי לב שהוא מגמגם, היו תקופות שיותר ותקופות שפחות. התייעצתי בעבר עם הגננות שאמרו שמדובר בשל התפתחותי. אבל אנ שמה לב שזה לא עובר ואני חוששת בכיתה א הקושי האמיתי יצוף , כשיתבקש לקרוא למשל. זה לא קורה תמיד ולא בסיטואציות מסויימות. גם בבית לפעמים ובסביבה נוחה נתקעות לו המילים. האם זה יעבור, האם לטפל ואיך עושים זאת מבלי להוריד לו את הביטחון... תודה מראש..
כל טיפול "מוריד בטחון" וגורם לשינוי... במידה והוא מוצלח ונחוץ. לא כל שינוי נחוץ! אם הילד מותרד, תפני לקלינאי תקשורת אם את מותרדת, תני לו מרחב ותסמכי עליו, הוא יודעה הכי טוב מה מפריעה לו ומה לא. המידה והוא יגיד או ידבר על דיבורו תציעי לו פניה לקלינאי תקשורת אבל תהייה זהירה מאד כי חשוב בגיל זה לתת לילד תמיכה ולא ביקורת! התופעה שכיחה בתאומים.
שלום רב, בני בן שנתיים ועשרה חודשים, בחודש האחרון החל לגמגם לפני כן דיבר שוטף. הגננת טוענת שלא שמה לב לשינוי בדיבור אצלו וייתכן שזה קשור לפחדים שלו לאחרונה (מפלצות/חושך). שוחחתי עם רופאת המשפחה שאמרה לי לעקוב אחרי הנושא ואם הדיבור לא ישתפר בתוך חודש שאחזור אליה והיא תפנה אותנו למרפאת תקשורת. הבנתי שזו תופעה אופיינית לגיל הזה ולבנים בעיקר...אבל אני אמא :-) האם להמתין? להתחיל לטפל כבר? (צדקה אמא שלי כשאמרה לי חכי שיהיו לך ילדים)
אמך אישה חכמה! זו תפעה נורמלית לחלוטין ואין מה לרוץ לרופא או קלינאית תקשורת. תעייני בתשובותי בנושא הנדוש הזה! וקחי את ההתפתחות שלו בכיף וברוגע....להיות אמא זה לא כל כך נורא .
שלום, אני משתעלת כבר כמה ימים ולאט לאט נעלם הקול, בהתחלה הייתי צרודה והבוקר קמתי ללא קול בכלל, אני אם חד הורית וקשה לי לא לתקשר עם הקטנה, בבקשה מה הטיפול המהיר שאוכל לקבל? כמובן לא לדבר ולא להתאמץ אך מה עוד ניתן? בבקשה אשמח לשתובה במהרה.. תודה רבה
האם פנית לרופא? אולי יש לך דלקת ואת זקוקה לטיפול? מנוחה וטיפול רפואי הם הפתרון למצב אקוטי בקול
שלום לך ד"ר פרידה יש לי בעיה עם האותיות ל' נ' קצת ש' וד' לפי דעתי זו בעיה של דחיקת הלשון לפי מה שקראתי באינטרנט איך אני יכול לטפל בבעיה כזאת תודה וחג פורים שמח.
שלום, מחפשת המלצה לקלינית תקשורת באזור צפון תל אביב תודה
פרידה שלום, בתי בת 3 בדיוק ומצליחה להגות את כל האותיות בצורה שוטפת למעט האותיות כ,ק שאותן היא מחליפה ב ת (קוקוריקו= תותוריתו) וכמו כן את האות ג היא מחליפה ב ד' (גדול = דדול) האם בגילה ניתן להתחיל לתקן זאת ? אפשר להבחין במירמור וכעס מצידה כאשר זרים מנסים לתקנה ולעיתים היא נמנעת מלדבר כאשר היא מבינה שהיא טועה מלבד זאת בגן הילדים כבר מתבדחים על חשבונה והיא באופן טבעי נעלבת, מתרגזת ולפעמים גוזרת על עצמה שתיקה מתי והיכן מתחילים לטפל אודה לתשובתך
היא עדיין צעירה,אבל כדאי לפנות לקלינאי תקשורת כי יתכן והיא תמתין כמה חודשים, וזה יהיה בסדר גמור. כדי להגיד נכון את ההגאים האלה היא צריכה בשלות מסויימת. לגבי התגובות של הסביבה, חשוב לנסות להבין את מה שהיא אומר ולא לנסות לתקן או להעיר, זה רק יחמיר את מצבה ותשומת ליבה. תפנו לקבלת עצה מקצועית של קלינאי תקשורת, דרך הקופה.
היי רציתי לדעת איך זה להיות עם התואר הפרעות תקשרות?האם יש מה לעשות איתו אחרי זה..?
בני בן 3 אינו מבטא ר' ו-ל' ובמקומן אומר י' או מבליע את האות (אם היא בסף מילה), למשל "יו אוצה" במקום "לא רוצה" וכן "או" במקום "אור". הדבר מקושה על חלק מן האנשים להבין מה הוא אומר. מכל בחינה אחרת (מוטורית, רגשית, חברתית, קוגניטיבית, אינטליגנציה) מתפתח באופן תקין לחלוטין. הוא ילד שני במשפחה, ולאחיו ולהורים אין כלל הפרעות דיבור. עד איזה גיל הפרעה מסוג זה נחשבת תקינה ואין צורך בטיפול? מתי יש לקחת לאבחון אצל קלינאי תקשורת?
ליזט שלום, השיבושים שאת מתארת מתאימים לגיל 3. הגאים אלה נרכשים בסביבות גיל 4. אם אין שיבושים נוספים אז אין צורך לקחת לאבחון קלינאית תקשורת. אין צורך לתקן את הילד ומומלץ גם לא לחזור על המילים משובשות בדיבור שלכם על מנת לא לחזק את השיבוש. בהצלחה.
אני הורה לילד אשר אובחן כבעל עיכוב שפתי. כיום הוא בן 4 והולך לגן שפתי. האם יש אפליקציות לאייפד או אתרים מסויימים באינטרנט אשר מתאימים ויעזרו לקדם אותו? תודה מראש לעוזרים.
שלום הבת שלי בת 11.5 עד סוף כיתה ד' הייתה ברמה טובה (ממוצע 8.5) ללא שום איבחון בעייתי ותמיד כתבו לה בהערכות מבינה את החומר ויודעת להתבטא בכתב ובע"פ בכיתה ה' מורה חדשה עם דרישות גבוהות יותר החלה לקבל ציונים נמוכים 30 40 ,בסוף שנה הוחלט על איבחון פסיכודידקטי "ילדה בעלת אינטלגנציה גבוהה נתנה לה תוספת זמן במבחנים.לאחרונה לקחתי אותה לבדיקת טובה ואובחן אצלה הפרעת קשב לאחר בדיקת ניירולוג הוחלט לקחת 10 מ"ג רייטלין,מזה שבוע הילדה נוטלת את הכדור,(מתחילת השנה הילדה מקבלת באופן פרטי תיגבור של מורה בהוראה מתקנת)הקושי שהכי בולט ואני סיפרתי לכל הנוגעים בדבר שיש לבר קושי לתאר לי דברים במיוחד בע"פ נראה כאילו ישנו מחסום ואינה מצליחה אפילו ברמה מילולית בינונית להביע את מה שהיא רוצה לומר למרות שהיא הבינה מה היא למדה או על מה היא נתבקשה לפרט. ההתפתחות שלה בתור תינוקת וילדה היתה מצויינת .
הייתי רוצה לדעת איך לטפל בילדה והאם יש מקום שיכול לתת מענה למצב הזה?
הילד בן 11.5 לא מפסיק לדבר, לשיר, ... כל הזמן הפה נמצא בפיעלות. האם יש לך עצות כיצד למתן את המלל הבלתי פוסק?
האם הוא "אוססיבי" או עם התנהגות חוזרת בתחומים שונים? האם הוא מודע? האם זה מפריעה לו או לסביבה? האם יש קושי בהסתגלות החברתית שלו? והעיקר, מה המטרה של המלל הרב? תקושרת. תעסוקהץ תשןמת לב? מה???? מעניין מה הצורך של גיבור רב אצלו, האם שאלת אותו???
פרידה שלום, שלחתתי הודעה בעלת כותרת זהה לפני כשבועיים ב 5/2/12 וטרם קיבלתי התייחסות. פרט כמובן לקורא/ת הנחמדים שנתנו את נקודת מבטם. תודה מראש, נגה
כולו בן שנה וארבעה חודשים! התחיל ללכת לפני חודש בערך? ברור שילד לא יכול להתפתח בכל התחומים במקביל, כעת הוא בהתפתחות מוטורית מהירה ולא יכול להתקדם גם בשפה ותקשורת, ככה ילדים ובמיוחד בנים מתפתחים... תני לא זמן, סבלנות ותנסי "להבין" את המלל הרב שהוא ממלמל. תני לקולות שלו משמעות וכך הוא ילמד שמה שהוא יוצרף יכול להיות לו לעזר ולאפשר לו לקבל מה שרוצה או להשפיעה על סביבתו. תהני ממנו ותורידי את הלחץ, כך תוכלי לבלות בקירבתו בכיף.
בן של השכנה מרייר הרבה. אין עדיין הגדרה ברורה.(לא סי פי) שמעתי שיש מדביקות להפחתת הריור. זה טוב? בטוח? מי מתעסק בהם? תודה
ריור יתר בגיל זה מרמז על בליעה מופחתת ולא על ריור יתר! המדבקות גורמות להפחתה מסויימת אבל הן משפיעיות על המון מערכות נוספות בגוף ואינם מומלצות, ודאי לא לידל "רגיל, שעדיין מותר לו לרייר כחלק מהתפתחותו התקינה. אם אין אבחנה מבדלת של ליקוי התפתחותי רצוי להתיעץ עם קלינאי תקשורת כדי לבדוק את תפקודי פיו, לעיסהודיבור, כמידשה אחת!
פרידה שלום. נולדתי בארץ אך אני דוברת ספרדית שוטפת מהבית. עם זאת, המבטא שלי ישראלי לגמרי ואני מתקשה לשלב את ה"ר" הרוטטת בשיחה השוטפת. האם יש תרגילים שאני יכולה לעשות על מנת לשפר את ההגייה? האם יש איש מקצוע שניתן לפנות אליו בנושא? למי?
בעבר כבר טיפלתי באנשים במצבך, גם אני דוברת ספרדית תוכלי לחפש קלינאי תקשורת דובר ספרדית שיכוון אותך וידריך אותך, חפשי באתר קלינאי התקשורת מישמטפל במבוגרים, בספרדית www.ishla.org.il בהצלחה
שלום ובוקר טוב הנני אמא לפעוט מקסים בן שנתיים וחצי. ילד שעוזר ומשתף פעולה בבית, מבצע כל ההוראות, אבל הוא לא מדבר. הוא חי בסביבה דו לשונית, אולי זה מה שמעכב, הוא יכול לומר מילה אחת שלמה, אבל ברגע שהכי פחות מצפים ממנו וזה קורה לעיתים רחוקות. לעיתים יש תחושה שהוא עושה זאת דווקא, כלומר אני כל הזמן מבקשת ממנו "קדימה, תגיד.........", אנ מנסה לגרום לו לדבר, כי גם אם הוא צריך משהו הוא לא יגיד "תביאי" אלא פשוט יצביע על הדבר ויעשה פרצוף מבקש, ואני שואלת ומנסה לדרבן אותו לתגובה ושילמד לבטא את בקשתו והוא לא משתף פעולה כלל.....ברוב הזמן הוא שר שירים בג'יבריש, אי אפשר להבין כלום:))) ודרך אגב הוא מאוד אוהב כשאני שרה לו, יש כמה שירים ספציפיים שהוא מאוד אוהב, למשל כשאני מקלחת אותו, או עוזרת לו להתלבש או באוטו בדרך לגן.ובנוסף לזה מאוד אוהב ג'אז ומוזיקה שקטה וזה מה שאני שמה לו כשהוא משחק, מוזיקה בווליום מאוד נמוך, ממש ברקע. הוא נמצא במשפחתון עם עוד 5 ילדים , פחות או יותר בגילו.מה היית ממליצה? האם יש לי סיבה לדאוג? תודה מראש וסליחה על האורך.
בגלל גילו רצוי שיעבור אבחון במכון להתפתחות הילד ו/או במקביל הפנייה לקלינאי תקשורת, לקבלת הדרכה וטיפול לפי הצורך. את מתארת כיצד את רוצה לעזור לו, אבל אולי את מלחיצה אותו? ילד לומד מתוך חיקוי וצורך. אם את ממלא את בקשתו בהצבעה, למה שהוא יתאמץ לדבר? רצוי שתקבלי הדרכה מקצועית כי דו לשוניות יכולה לעקב, אבל לא עד כדי כך שאינו ממלמל כמה מילים בגיל זה. בהצלחה
שלום לך אני מלווה התפתחותית, באחד הגנים יש לי פעוטה בת שנה ושבעה חודשים שבאה מבית רוסי, אינה מדברת. ילדה ממושמעת מאוד, מבינה הוראות. לאחרונה יש לה מצבים שבהם היא פתאום משפילה מבט ומורידה את הראש ולא מגיבה כלל במשך דקה או שתיים לקול/גירוי/ קריאה בשם שלה וכ. זה נראה כביכול כאילו היא מתביישת אבל למעשה היא כמי מנתקת את עצמה מהסביבה לזמן מה. האם היית ממליצה לאבחן? תודה
שלום רב, בן 25, עליתיי ארצה בגיל מאוד מוקדם מרוסיה, מדבר עברית שוטפת ברמת שפת אם, אך עדיין מבטא את האות ר' בצורה מורגשת ובמבטא. האם יש דרך לעבוד על זה אם או בלי קלינאי תקשורת?
למנהלי הפורום שלום אני בחור בן 28 על פניו בחור רגיל, עובד במשרה חלקית וסטודנט לתואר ראשון. יש לי בעיה שמפריעה לי כבר המון זמן והיא שבטלפון אני נשמע כמו אישה ואנשים לא מאמינים לי שאני גבר הדבר הזה מתסכל אותי ומדכא אותי וגורם לי לחשוב איך אסתדר בעבודתי בהמשך חיי. אני חייב לטפל בזה אני כבר לא מסוגל לתקן אנשים בטלפון על זה בבקשה תעזרו לי. מה ניתן לעשות בכדי לפתור זאת אני מוכן אפילו לעשות ניתוח אם צריך
אשמח לייעץ באוםפן אישי לחלופה תפנה לקלינאי תקשורת, לטיפול קול. רצוי לפני זה, למען הסדר הטוב לפנות קודם לרופא אאג' שיבדוק את מתרי הקול וירשום האם יש איזה שהיא בעיה מבנית (קרוב לודאי שלא) טון הנשי או הגברי ניתן לשינווי על ידי תירגול ומודעות. בהצלחה
שלום רב ביתי בת שנתיים וחודשיים ואינה מבטא את האותיות ק' ו ג' מתי מומלץ להתחיל טיפול? תודה תמי
שלום רב, השאלה מתייחסת לילד בדיוק בן 4, בגן רגיל. חכם פיקח , התפתחות טבעית וסדירה. לפני כחודש הוא החל סדרת מפגשים אצל קלינאית תקשורת מטעם קופת חולים- ששם הקציבו להם חצי שעה שבועית. באבחון שעשו לו עולה כי הוא אכן באיחור בדיבור ביחס לילדים בני גילו. קושי בהיגוי של אותיות בומ"פ במילים כמו פטיש> יאמר אתיש, וכיוצ"ב. שאלתי היא כזו: ברצוני לעזור לו עלמנת בשנה הבאה בגן טרום חובה הוא יוכל להשתלב רגיל, מאחר הקלינאית תקשרות ממליצה שבשנה הבאה יעבירו אותו לגן שפתי..(לא שיש בעיה כלשהי) וגם בכדי לסייע לו בכושר הביטוי שלו, וברכישת חברים.. מלבד שלרכוש לילד שפה: ע"י שיח (כמו שטיפת כלים, הליכה ברחוב וכו') וכן ע"י ספרים. אילו עוד דברים אני יכולה לעשות עלמנת לסייע לו? האם כדאי ללכת לקלינאית תקשורת נוספת בכדי שיהיו לו עוד שעות? ובערך תוך כמה זמן נוכל לראות שיפור? תודה רבה!
טוב שהוא כבר באיפול. כדאי שהקלינאי תתן לכם הדרכה ותוכנית לעבודה בבית, כי זה המקום המשמעותי לקידומו של השפה שלו. כדאי לכם לרכוש ספר של הנן- Hanen המיועד להדריך הורים אשר ילדם נמצא בטיפול, ניתן לרכוש אותו דרך אגודת קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בנוסף, דרשו לקבל טיפול של 45 דקות, כפי שנקבע על ידי משרד הבריאות לגבי ילדים המקבלים טיפול דרך התפתחות הילד. לגבי טיפול פרטי, תתיעצו עם הקלינאי כי יכול להיות בילבול בין שני מטפלים ויכול גם להיות תאום וחלוקת עבודה בין שתיכן. בהצלחה
אני בן 32, לא בדיכאון, לא בלחץ ולא נוטל תרופות. לאחרונה החלה לי תופעה של בליעת רוק מוגברת. זה לא בגלל שאני פתאום מודע או לא אלא אני פשוט כל 2 שניות בולע רוק וזה פשוט לא נחמד ומציק. אז אם הבחור הקודם כתב על זה, ואני כותב על זה, ובטח שאחרים כותבים על זה או מחפשים על זה, אז סביר להניח שיש כזאת בעיה - גם אם הינכם יודעים עליה. תודה יוני
שלום יוני, אני סובלת מאותה בעיה שאתה מתאר כבר שמונה ימים. אני מרגישה שהפה שלי מתמלא ברוק כל 3 שניות, ואני כל הזמן עסוקה בבליעת רוק, וזה מטריד, מתסכל ומכניס אותי ללחץ. קראתי על התופעה הזאת הרבה באינטרנט, והבנתי שאם לא מדובר בתופעת לוואי של תרופות חרדה, או הריון, כנראה שמה שגורם לתופעה הזאת היא מודעות יתר לרוק ולבליעה, ואז הגוף מפריש יותר רוק באופן אוטומאטי. בכל אופן בוא נתנחם בעובדה שמדובר לרוב בתופעה זמנית. תרגיש טוב, רוזי.
שלום בתי בת שנה ו3 מכל הבחינות מפותחת תקין לגילה אוהבת לדפדף בספרונים, לקשקש.אך היא לא מדברת וכמעט ולא מבטא מילים רק מהמה ,דו -עידו(אחיה)והרבה מילמול של שפת תינוקות אין לה בכלל שיניים.היא מבינה את כל ההוראות שאומרים לה והיא גם מבצעת כמעט את כולם. אני מאוד מוטרדת מהעיניין הזה שהיא עדיין לה מבטא מילים מה לעשות? האם זה קשור גם לעינייין השיניים החסרות? אשמח עם תעזרי לי תודה
ריטה שלום, המצב שאת מתארת נשמע תקין לחלוטין. אם הילדה תקשורתית, מבינה הוראות וממלמלת, בקרוב גם יופיעו מילים ראשונות (בנוסף למילים שכבר תיארת). אין קשר למצב השיניים. אם יש חשד לירידה בשמיעה (דלקות אוזניים למשל) מומלץ לבצע בדיקת שמיעה. ואם היא לא רוכשת מילים נוספות בחודשיים שלושה הקרובים מומלץ גם כן לבצע בדיקת שמיעה.
הבן שלי קרוב לגיל 6. אנחנו היינו מטופלים אצל קלינאית עוד לפני שנתיים, עד לתקופה האחרונה ,עם הפסקות באמצע. בשנה הבאה הוא עולה לכיתה א' והבעייה עדיין לא נפתרה. אני מבקשת לדעת מה עליי לעשות מכיוון שאני לא רוצה שייצחקו עליו בכיתה. האם יש דרך שאני יכולה לעזור לא ללא קלינאית? הוא מאוד משתדל לדבר נכון, אך יש מילים שפשוט מאוד קשה לו לבטא אותם.
עד גיל 6 מגיעה לו 27 טיפול אצל קלינאי תקשורת, רצוי לחזור לטיפול באופן מיידי כדי לאפשר לו להפיק את הדיבור ולהמעיט בהשפעה על רכישת הקריאה והכתיבה
רציתי להתייעץ בקשר לאחות של חברה שלי, שסובלת מגמגום קל. הילדה עולה בשנה הבאה לתיכון, ודי מתביישת בכך שלעיתים יוצא לה הגמגום. רציתי לשאול מה עושים בגיל כזה עם גמגום- האם פונים לקלינאי תקשורת דרך קופת החולים? האם כדאי ללכת למכון פרטי? האם יש גישות שונות לטיפול בגמגום? איך להיזהר משיטות שאינן טובות וכו'.. אחרי הכל, מדובר בילדה גדולה, שכל העניין הזה מקשה עליה מבחינה נפשית, אז לא הייתי רוצה לייעץ משהו שעוד יסב נזק כזה או אחר.. אשמח לכל עצה או הפניה!
אם הילדה מעוניינת, תפנו לטיפול אצל קלינאי תקשורת המתמחה בטיפול בגימגום. הטיפול מכוסה על ידי קופת חולים. תנסו למצוא מישהו באזור המגורים באתר www.ishla.org.il בהצלחה
שלום רב, בני בן שנה וארבעה חודשים. מגיל מאד קטן מלמל והגה הברות רבות. קצב ההתפתחות המוטורית שלו היה ממוצע (החל ללכת בגיל שנה ושלושה חודשים). מגיל שנה אומר את המילה "אבא" בכוונה לאבא, סבא, אמא ושאר בני המשפחה.והיום אומר את זה כל הזמן... אבל, בזה זה מסתכם. הוא ממלמל הרבה, הוגה הברות רבות אך כאשר רוצה משהו מושיט את היד וצועק (צעקות מחרישות אוזניים ומונוטוניות). הוא אינו חוזר אחר מילים פשוטות ואינו משלים מילים כגון "ח-תול" או משהו דומה... כאשר אני מדברת איתו ניכר כי הוא מבין מצויין, יפסיק לעשות משהו כאשר אני אומרת לו אסור וכו'. אך הוא אינו מבצע פעולה כמו "לך תביא" (כן נותן משהו כשאומרים לו "תן לי" ולוקח כשאומרים לו "קח")... בקיצור ולעניין, אני לא מבינה האם עליי להתחיל לדאוג וכבר להכווין אותו לקלינאי/ת תקשורת (או איש מקצוע אחר) או שמא ההתפתחות היא תקינה... העניין מאד מטריד אותי ומדיר שינה מעיניי... אודה לתשובתך, נעה
כולו בן שנה וארבעה חודשים! התחיל ללכת לפני חודש בערך? ברור שילד לא יכול להתפתח בכל התחומים במקביל, כעת הוא בהתפתחות מוטורית מהירה ולא יכול להתקדם גם בשפה ותקשורת, ככה ילדים ובמיוחד בנים מתפתחים... תני לא זמן, סבלנות ותנסי "להבין" את המלל הרב שהוא ממלמל. תני לקולות שלו משמעות וכך הוא ילמד שמה שהוא יוצרף יכול להיות לו לעזר ולאפשר לו לקבל מה שרוצה או להשפיעה על סביבתו. תהני ממנו ותורידי את הלחץ, כך תוכלי לבלות בקירבתו בכיף.
נכדי החל לגמגם מגיל 3 הוא דבר שוטף ופתאום החל לגמגם היה קשה לו להתחיל משפט והוא נתקע עם ההברה הראשונה. התעלמנו מכך ואכן זה השתפר אבל חזר שוב פנינו לקלינאית תקשורת בחורה חמודה שטענה כמו שכתוב בספרים שזה לא נורא ויש להניח לילד ושזה בדרך כלל עובר. עברה חצי שנה הילד המשיך לגמגם פנינו אליה שוב וקבלנו אותה תשובה. כעת נכדי החל לגמגם בצורה שונה איני יכולה להסביר זאת במפורש מה שונה אבל זו לא רק הברה יותר מילה שחוזרת על עצמה וקשה לו יותר משהו בתנועות הפה. אני מאד מאד מודאגת מה עוד שיתחיל גן חדש וילדים הם עם לא קל. האם יש עוד משהו לעשות ולא רק להתעלם מהבעייה? כל הסבר ודרך טיפול יתקבלו בברכה ותודה. יום קסום -הסבתא
הכי חשוב, מה ההורים חושבים? למה את פונה ולא הוריו של הילד? אוללי הם לא מודאגים? לגבי הילדים האחרים בגן, הם עסוקים עם עצמם ולרוב לא ישימו לב לדיבורו של נכדיך, יחד עם זאת יש כאן שאלה של המודעות של הילדם לעצמו והיחס של עצמו לדיבורו. רצוי לקבל עצה מקלינאי שעובד עם ילדים, ודאי אחרת מזאת שכבר הייתם אצלה. באתר קלינאי התקשורת ישנם כאלה המתמחים בטיפול בהפרעות שטף וגמגום בגיל הרך... על אף שגם אני מאמינה שאצל מרבית הילדים התופעה חולפת ככל שהפה מתפתחת יותר... והעליות וירידות בקצב הדיבור יכולים להמשך גם לתוך גיל בית הספר.
בתי בת 8 חודשים בעוד שבוע. לפני כחודש היו יומיים בהם השמיעה הרבה הברות בה- בה חוזרות ואז הפסיקה. עושה המון גרררררררר ומדי פעם קולות אה. אני מודאגת מכך שלא משמיעה הברות חוזרות ומכך שעשתה זאת והפסיקה. האם יש סיבה לדאגה ? מתי צריך לפנות לאבחון ?
בני בן 3 ושמונה , התחיל לגמגמם. אני חייבת לציין שהוא טופל ע"י קלינאית תקשורת 24 מפגשים טיפול בדיבור. היה עיכוב בהתפתחות הדיבור והגיות.
שלום, שלום. בני בן שנתיים ותשעה חודשים. ילד חמוד ועצמאי. התפתחות מוטורית נהדרת. שפה עשירה מאוד, התפתחה מוקדם, הגייה מדויקת למעט ש' שנשמעת כמו ס'. מדאיגה אותי התפתחות של החודשים האחרונים, או אי התפתחות. אני מרגישה שהוא מכונס בעולמו הפנימי יותר מדי. בבובות שהוא אוהב, להאכיל את התנין שלו בפלסטלינה, לבנות חווה בלגו, לעשות פאזל. הכל הוא עושה לבד. הוא כבר לא רוצה שנקרא לו כמעט ספרים, אולי יש רק שלושה שהוא אוהב וגם להם לא ממש מקשיב. הוא לא מדבר איתנו ממש. הוא מדבר ושר לעצמו ולבובות המון, אבל לא ממש מתקשר איתנו אם מנסים ליצור איתו שיחה ממש. הוא עונה לשאלות כמו- עם מי שיחקת בגן (אומר את השם של הגנן שלו). או מה אתה רוצה לאכול. כאלה דברים. אני לא יודעת להגיד מה מפריע לי, אבל משהו בדרך שבה הוא כמעט לא זקוק לנו. אני חוששת מהפרעות תקשורת, אבל מצד שני - זה ילד עם התפתחות שפתית נהדרת שתמיד היה נורא שמח ותקשורתי, שר איתנו שירים, הוא נורא אוהב לחבק ולנשק, כל הזמן מבקש חום, אחד המשחקים האהובים עליו זה להגיד לי: אמא את עצובה? ואז אני בוכה והוא מנשק אותי, ואז הוא קורא - עכשיו את שמחה! הוא אוהב לעשות איתנו משחקים פיסיים, לא מילוליים, מבקש לרכב לנו על הגב, לשחק מסירות בכדור, לקפוץ איתו מהספה למטה... אוהב שאני יושבת לידו כשהוא משחק עם עצמו, אוכל, אוהב להירדם עם חיבוק...אני מנסה לתאר אותו ולשאול האם נראה לך שיש מקום לדאגה? האם סביר שילד מפתח יותר את העולם המשחקים הפנימי שלו ופחות מתקשר עם הסביבה, או שזו יכולה להיות התחלה של הפרעת תקשורת, שעד עכשיו לא היה לה שום ביטוי? ילד שתמיד יוצר קשר עין ומתייחס לילדים, גם כאלה שהוא לא מכיר, רק שבזמן האחרון רוב הזמן הוא מעוניין להעסיק את עצמו ושנשב לידו, ופחות מאפשר ממש לשוחח איתו או לשחק במשותף. מוזר לי שילד תקשורתי מאוד נהיה יותר ויותר מרוכז בדברים שלו, ופחות רוצה דברים שבעבר נורא אהב, כמו לקרוא איתנו ספרים ושנספר לו סיפורים מסוימים. פעם היו סיפורים על זאב וכאלה שממש ביקש שנספר לו, וכעת הפסיק לבקש, ואם מבקש הוא קם והולך אחרי משפט אחר, ומתחיל להתעסק בדברים אחרים פיסיים כמו טיפוסים וקפיצות. בבקשה אמרי לי אם התיאור שלי גורם לך לחשוב שצריך אבחון. תודה רבה.
למיטב שיפוטי לאחר שקראתי את מכתב נידמה לי שיש לו עולם פנימי עשיר ומפותח, האם ניסית להתחבר אליו במקום שהוא נמצא? לשחק בתוך עולם הפנימי והדמיוני שלו, תוך כדי שהוא מוביל אותך? לפי התאור לא ניראה כילד עם הפרעה בתקשורת אלה ילד עסוק בעולמו. תתצפתי עליו הגן ותיראי איך הוא מתייחס לילדים האחרים, העובדה שמבקש שתשבי על ידו הינה מאד מעודדת כי מצביע על קשר ובקשה להשתתפות. במידה ואת עדיין מותרדת, תפני לפסיכולוג קליני של הילד או למכון להתפתחות הילד, לפי הקופה בה הינכם מבוטחים ובקשי אבחון, התייעצות והסרכה, על פי הצורך.
הבן שלי כמעט בן שנתיים ושלושה חודשים..לאחרונה הבחנתי שהוא כמעט ולא מבין את השפה..הוא מבין מעט דברים כמו "רוצה לשתות" או "תן נשיקה"... אני יודעת שצריך לקבל ייעוץ..אבל רציתי לדעת בדיוק מה יכולה להיות הבעיה. תודה
יש כל מיני סיבות, הראשונה האם הוא עבר בדיקת שמיעה, השנייה האם הוא מתקשר ועוקב אחר הנעשה סביבו... ועוד, ועוד.... תפני להתייעצות למכון להתפתחות הילד ובמקביל בקשי מרופא הילדים להפנותו לבדיקת שמיעה.
שלום רב, התינוק שלי בן 3 חודשים ממלמל עם עצמו כאשר הוא משחק עם המוביילים, קצת בוכה, מפסיק.. שוב ממלמל וכו'. האם זה שאני משאירה אותו לבד ככה כאשר הוא ממלמל, קצת מייבב, מתעצבן על המובייל ומדבר עימו תורם להתפתחות השיחה או שמא תינוק לומד לדבר רק מתוך חיקוי ? תודה רויטל
בהחלט חשוב לתת לו ללמוד להעסיק את עצמו, ילדים ותינוקות מלמלים לעתים יותר כשהם לבדם, וברור ששפה לומדים בהקשר החברתי והחיקוי... הכל טוב וחשוב! תהני ממנו
גב' פרידה קורנברוט שלום רב ! אני בחור בן 34, נשוי + 1, עובד, יש לי פחד מדיבור במצבים מסוימים, חרדה, מתח, בושה וכן תחושה של "איבוד שליטה" במהלך הדיבור (במיוחד בהרצאה בפני קהל או בשיחת טלפון וכו' ...) . יצוין שדבר זה כבר מלווה אותי הרבה שנים ומפריע לי מאד באורח חיי. השאלה : האם יש טיפול תרופתי בכדי שימנע את עניין החרדה מדיבור. האם הטיפול הרפואי הוא יעיל ויפתור לי את הבעיה הנ"ל ? תודה מראש.
לשאלתך, לגבי טיפול תרופתי יכול להיות שמשהו שמוריד חרדה יעזור, תשאל את הרופא או תפנה ישירות לפסיכיאטר. לגבי טיפול התנהגותי, יש שיטות מגוונות ותוכל להתייעץ אצל פסיכולוג או קלינאי תקשורת. בהצלחה
שלום רב, בני בן 8 חודשים בדיוק ועדיין לא ממלמל אף הברה חוץ מאו..... מרוגז. אומנם הוא בהחלט מתקשר דרך העיניים, מסתכל על כולם ממש לתוך העיניים, צוחק לכל אחד וזה אני מניחה גם כן תקשורת פשוט לא שפתית. מבחינה מוטורית הוא מאוד מפותח. כבר בחמישה חודשים התיישב וזחל, בחצי שנה נעמד והיום הוא הולך בכל הבית עם תמיכה של יד אחת בכסא או שולחן. בנוסף, לאח של בעלי יש ילד PDD. אני מודעת לכך שPDD הוא בעיית תקשורת ולפי מה שנראה לי , הבן שלי מתקשר, מסתכל בעיניים וצוחק בקול. האם יש לי ממה להיות מודאגת? האם ההתפתחות המוטורית באה על חשבון ההתפתחות השפתית? באיזה גיל עליי לדאוג אם הוא עדיין לא יגיד שום הברה? ואם יש משהו שאני יכולה לעשות היום כדי לטפל בכך? אשמח לקבל תשובה אני מאוד מודאגת תודה רבה עדי
האם הוא עבר בדיקת שמיעה, והאם הוא מגיב בעקביות לצלילים? מה קורה בתחום האוכל, האם הוא מתקדם במירקמים? את יכולה בכל שלב לבקש יעוץ של קלינאי תקשורת, אבל כדאי לבדוק האם הוא מחקה תנועות או פרצופים? כי הפקת הדיבור וקולות מתחילים להתקדם על ידי חיקוי. האם הוא מילמל בעבר והפסיק או האם הוא "תינוק שקט?" בכל מיקרה, אם בדיקת השמיעה תקינה את יכול לעודד אותו לחקות תנועות וכו ואחרכך, קולות. תושיבי אותו גם מול מראה..... אם לאחר בירור שהצעתי, א עדיין מודאגת... בקשי בתייעצות עם קלינאי תקשורת דרך הקופה. בהצלחה!
תגובה לתשובתך קודם כל תודה על התשובה רציתי לומר שהוא מחכה תנועות, הוא עושה כפיים, הוא מחכה תנועות כמו ראש הצידה ועוד.. הוא אוכל מצויין, כל מזון בכל מרקם הוא אוכל ופתוח לזה הוא לא עבר בדיקת שמיעה אך הוא מגיב מצויין לצלילים הוא בהחלט תינוק שקט אך האם אחריכל הדברים שרשמתי זה בסדר שהוא לא ממלמל? הוא קצת התקדם מאז שרשמתי את ההודעה, הוא אומר אה ואה ב... אבל לא דברים כמובה בה או מה מה. אני צריכה לדאוג או לתת לזמן לעשות את שלו?
בני כמעט בן שנה, אוכל עדיין כמעט הכל טחון או דברים מסויימים מאוד כמו לחם בחתיכות ממש קטנות. כל דבר שמצריך ממנו ללעוס מקשה עליו. נראה שהוא בכלל לא לועס אלא מנסה לבלוע כמו שזה ואז הרבה פעמים מקיא כתוצאה מכך. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לעזור לו?
תטחני פחות אחיד את המזון, שילמד להתמודד עם אוכל גרוס ולא טחון עדין. תשימי לו חתיכות קטנות של בסקוויט 0כמו פתי בר) בין התוחנות כדי ללמד אותו את כוון שלעיסה וגם שיתנסה בלחץ על השיניים. תוכלי גם לפנות לקלינאי תקשורת במתמצא בנושא זה, בהצלחה
בעלי בן 61 לאחר אירוע מוחי מתפקש אין בעיות מוטרוית בגפיים נפגע בדבור מנסה לתקשר ע"י כתיבה לא תמיד זה מצליחץ בבית החולים בו הינו מאושפז עדיין בי רמבם בחיפה אין קלינאי תקשורת המליצו להביא אליו קלינאי תקשורת לבית החולים באופן פרטי עד שייצא לשקום יש לו קושי בבליעה וחלק מצדו השמאלי של פניו רדום האם את מכירה וממליצה על קלינאי שיוכל להגיע לבית החולים ולתת טיפול עד להעברתו לשיקום. אשמח לקבל ממח מידע בנושא
תפני דרך האגודה הישראלית של קלינאי התקשורת ishla.org.il או תכנסי למחלקת אאג' - שיקום הדיבור ותתיעצי עם הקלינאיות שם. בהצלחה והמון בריאות
הבן שלי בן 8 ואין לו את האות ש' הוא מדבר עם ס'.. זה מפריע לו כי ילדים כמו ילדים צוחקים עליו..האם יש דרך לגרום לו לדבר נכון ולהחליף את ה ס ב ש?
גב פרידה שלום,אודה לך אם תסכימי לייעץ לנו כיצד לעודד את ביתנו בת החמש לקחת חלק בפעילות עם אחיה בן השנתיים שלו הפרעה התפתחותית.איננו מצליחים לגרום לה לשחק איתו והיא מתעלמת מנוכחותו.הוא מתקשה ליזום אך נענה בשמחה כאשר פונים אליו.תודה.
דבר ראשון, אין מה ללחוץ על הקטנה... רצוי לתת לה זמן להתקרב אליו, מיוזמתה על ידי שיתוף שלה בפעילות יחד עם הקטן, לא לתת לה הרגשה שהיא חייבת ולעודד אותה בכל פעם שהיא מתקרבת או משתפת איתו פעולה. במידה ויש מכון להתפתחות הילד אשר הינכם קשורים איתו, רצוי להתייעץ עם צוות המכון כדי לקבל עזרה ישירה ממי שמכיר אותכם באופן אישי. בהצלחה
בני בן שנתיים וחודשיים, רק לפני כחודשיים התחיל לדבר "בקטנה". הוא מבין הכל כל דבר שאנחנו אומרים, יוצר קשר עם ילדים אחרים ומבוגרים, אוהב חברת אחרים אך גם יודע להעביק את עמו לבד במשחקים, התחיל גן רק בספטמבר וזו המסגרת הראשונה שלו. מבחינת תקשורת עד לפי חודשיים הוא היה מתקשר ע"י הצבעה בלבד וקולות ללא מילים. מזה חודשיים יש לו אוצר מילים של כ20-25 מילים. שהם כוללים אותנו ההורים סבתא בני משפחה נוספים שקורא להם בשמם,יודע איך עושות החיות כמעט כולן, אינו מחבר שתי מילים. האם יש לנו מה לדאוג או שזה תקין לגיל הזה? תודה
שלום, ילדה בת שנה וחצי שאינה מגיבה לשם שלה ואינה מביאה או לוקחת דברים כל הזמן רק מידי פעם אחרי מאמץ שלי כאמא . היינו אתמול בהתפתחות לילד שנאמר לי שהילדה אינה אוטיסטית (ברוך ה) אך עדיין אני דואגת היא אינה מצביעה על דברים שרוצה אך מבחינת שפה היא שרה ומדקלמת ספרים ושירים ונותנת נשיקות כשמבקשים . מבחינת מוטוריקה גסה ןעדינה היא טובה . השאלה היא האם אני צריכה להמשיך לדאוג ולשגע את הילדה לתת לי דברים או שיש ילדים שזה ]פשוט מגיע מאוחר יותר... אשמח לקבל תשובה . תודה
מכוון שהילדה מוכרת למכון להתפתחות הילד, תמתיני לקבלת אבחון או המלצות...בסבלנות. בינתיים תמשיכי לעודד אותה לקשר - עין ומילולי כאחד.
שלום, בתי בת ה-23 חודשים מאוד מפותחת מבחינת השפה והמלל. היא התחילה לדבר בגיל מאוד מוקדם, וזאת למרות שהיא מבינה 2 שפות (אבל העברית שלה יותר מפותחת) לפני כשבוע, עברה עליה כנראה טראומה, שאינני יכולה להעריך את אומדנה, היינו ברכבת, ונסגרה על היד שלה, או על היד של שתינו דלת המעבר לכמה שניות. היא בכתה בהיסטריה, ונשמה בקושי. מאז, הבחנתי שהיא מגמגמת, במיוחד במילה הראשונה של המשפט, שבדרך כלל נתקעת לה (לא באופן של חזרתיות הקורה לרוב אצל ילדים בגיל כזה) היא אפילו קצת מאדימה, מחסר של אוויר. אני לא מראה התייחסות לזה, אך אני מאוד מודאגת. חשוב לי לציין, כי אח שלי גם מגמגם, אז הנושא קצת מוכר ורגיש. רציתי לשאול מה דעתך? האם עליי לטפל בזה? האם זה יחלוף מעצמו?
לא נמצא כל אישור לכך שטראומה גורמת או קשורה לגמגום או לחוסר שטף. לדעתי בגלל הרגשיות שלך לנושא את מחפשת משהו להתלות בו, והדיבור היה מציג חוסר שטף בכל מיקרה. האירוע עם הדלת אינו גורם, ולא קשורץ (זה סוג של תאונה די שכיחה בימינו!) אל תחפשי משהו שאיננו. יש כאן אירוע של הדלת וזה הכול! לגבי הדיבור, זה שלב התפתחותי ואם את תהיה רגוע, היא תעבור אותו בלי בעיה.
האם יש חשיבות לשפת האם של קלינאי התקשורת בטיפול בבעיות שליפה, ובטיפול בהגיית האותיות ש' וצ'?
לא ממש, תלוי ברמת הידעה של בעבריתש ל הקלינאית, ודאי לא רלוונטי לגבי טיפול בהיגוי בד"כ. אלה אםהמבטא של הקלינאי כבד וגורם לבעית מובנות
שלום רב. אני בת 32. פעמים רבות, בזמן ויכוח או בשיחה שיש בה מעט עימות (בהתמקחות עם מוכר או בעבודה), מתקבל הרושם שאני נשמעת כמי שעומדת על סף בכי, הקול שלי עולה ונשמע שבור במידה רבה יותר ממה אני מרגישה בזמן אמת. אני מקבלת את המידע הזה לא פעם מתגובות של אנשים. אני מרגישה שאני מחצינה פגיעות גדולה. הרבה יותר ממה שאני חשה בזמן אמת וזה פוגע לי בבטחון. האם זו בעיה שהיא בתחום הטיפול של קלינאי תיקשוררת? ואם כן האם את יכולה להמליץ על מישהו או משהי באיזור חיפה? המון תודה, שני
כן, בהחלט זה מקום להדרכה, קצרה, אצל קלינאי תקשורת. בזמן הויכוח או המתח את מכווצת את שרירי הגרון ומקצרת את המתרים, מה שגורם לכך שטון הקול שלך עולה, פרט טכני מוכר לכל קלינאי שעובד בקול. בהצלחה
שלום רב, נכדי בן שנתיים וארבעה חודשים מבין הכל, מדבר מילה פה מילה שם, מחבר 2 או 3 מילים, מאוד חכם, אך קשה לו לדבר, האם עלינו לדאוג, לגשת לבדוק את הנושא או שזה אמור להסתדר. תודה על תשובתכם.
עוד לא, את מתארת את המינימום הנדרש בגיל זה. בעוד שלושה חודשים תפנו ליעוץ, במידה ולא חל שינוי
האם ניתן לקבוע תור לקלינאית תקשורת דרך כללית מושלם?
הכוונה היא קביעת תור עבור מבוגר ולא ילד( בנושא צרידות עקב דיבור לא נכון).