פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
בתי בת 7.5 התחילה לדבר מאוד מאוחר (בגיל 5-6) והייתה בגן שפתי 4 שנים והיום היא בכיתה א' מקדמת. ההבנה שלה מצויינת-מבינה הכל, ויודעת להגיד כל מה שהיא רוצה אך ההגיה לא ברורה, והיא ממש מתוסכלת שהיא מדברת ולא מבינים אותה!! היא מקבלת טיפול אצל קלינאית תקשורת בביה"ס אך עדיין הדיבור ממש לא ברור. מה ניתן לעשות כדי לעזור לה? תודה רבה
כניראה שיש לה קושי בתיכנות הפעולה, השם המקצועי: דיספרקסיה העקרון דיבור איטי יאפשר לה להתארגן יותר טוב עם ההיגוי. תבקשו מהשליאנית לתת להם תוכנית עבודה ובררו האם היא עובדת גם על הדיבור. בעבר הייתה מחשבה שהקלינאית במשרד החינוך חייבת לעבד על תכני שפה ולמידה ולא על דיבור. תתיעצו איתה האם רצוי וכדאי להוסיף קלינאית שתעבוד על תחום הדיבור בלבד, מבלי לקדם גם את השפה המדוברתץ אלה תוך הדגשת הדיבור הברור. מגיעה לה מספר טיפולים דרך קופת חולים ובמידה ויש לכם ביטוח בראות נוסף, תוכלו גם משם לקבל מימון לטיפול. האם יש לילדה מודעות לדיבורה? זה מרכיב מאד חשוב בהתקדמות ויישום של הנרכש.
1. במה שונה גן שפתי מגן של חינוך מיוחד? 2. אילו ילדים מגיעים לגן כזה? 3. האם הגננת בגן זה גננת של החינוך המיוחד או גננת רגילה? תודה
גן שפתי מקבל ילדים אשר מוקד הצורך שלהם בפיתוח שפה, ולא בקשיי למידה כלליים, האוכלוסיה לרוב בעלת יכולות תקינות עם קשיי שפה ספציפיים הגננת מקבלת הדרכה מקלינאית תקשורת שמבקרת בגן ובנוסף לפגישה עם ילד מתווה את התוכנית, יחד ע הגננתלרוב הגננות התמחו החינוך מיוחד
חגית תוה לך אבל רציתי לשאול עוד משהו את ציינת בתשובה שליך שיש רצף של אוטיזם מה זה רצף כלומר אוטיזם מתחיל ממשהו קטן ואחר כך מתגבר כלומר בהתחלה הילד יהיה בעל קשר חברתי חלש ואחר כך מתגבר וכך עם שאר ההתנהגויות שהם המאפיינים לאוטיזם כמו שינוי התנהגות,מבצעים פעולות מסוימות משלהם וכו".
הכוונה הינה שיכוחלות להיות רמות שונות של אותה הפרעה , מפגיעה מאוד קלה בתקשורת ועד לפגיעה חמורה אני מצטרפת לדבריה של חגית שעליך לשאול שאלות אלו את הקלינאית המטפלת/מאבחנת . ברור שאת דואגת וחשוב שתקבלי הסבר הרלוונטי לבנך
בוקר טוב פרידה, ברצוני לשאול לגבי אחיינית שלי: בת שנה וחצי, בת להורים חרשים, עברה בדיקת ברה בהצלחה כשהייתה תינוקת. מדאיג אותי שאף על פי שנמצאת רוב היום בגן בחברת שומעים וביחד עם המשפחה המורחבת שכולה שומעת - הילדה שקטה כמו דממה. אדם שנכנס לבית לא יחשוב שיש בו ילדה (ועוד שובבה!) בבית כי היא פשוט לא פוצה הגה! כיום בגיל שנה וחצי היא אומרת רק מים. אם למשל מראים לה תמונות של מישהו ושואלים אותה "מי זה"? היא תעדיף ללכת אל הבנאדם ולגעת בו מאשר לנסות לומר את שמו. האם קורה כאן דבר תקין? האם ילד להורים חרשים צריך הנחיות מיוחדות לפיתוח ורכישת שפה?
התשובה למעשה חייבת להיות מופנת להורים, שהם האפוטרופוס על הילדה. את יכולה לנסות לעלות את הנושא עם הוריה וכמובן לשחק איתהמשחקים "רועשים", לחקות קולות ורעשים וכו'. במידת הצורך, יש מקום להתייעצות פרטנית עם קלינאי תקשורת או עו"ס שעבדת עם אנשים לקויי שמיעה.
השאלה לא מופיעה
שלום לכולם אני אמא לילד בן שנתיים וחצי לבן שלי יש איחור התפתחותי מבחינת השפה (לזכור שבשבוע שעבר היה לנו מפגש ראשון במרכז התפתחות הילד ומה שסוכם שכן הוא צריך טיפול אצל קלינאית תקשורת ואמרו שיכול גם שיזדקק לריפוי בעיסוק אבל עדיין לא נקבע). הגננת אומרה לי כמה פעמים שהוא לפעמים אבל לא הרבה ולא תמיד מעדיף להיות לבד.אני שמתי לב לדבר שה אצלי בבית שזה היה בחודש אוגוסט שעבר אבל אחר כך הכל נעלם (אצלי בבית). הבן שלי משתף פעולה מלאה בינו לבין הגננת וההורים.משחק עם ילדים וגם עם ההורים בבית.אינו מסרב להיות בקרבת ילדים אחרים אפילו זרים.ממלא הוראות היטב.קשר עין קודם היה חלש אבל היום יותר משתפר.אין לו בכלל כל התנהגות שנראת לא טבעית,נכון אינו יכול לסביר מה שהור רוצה אבל הוא מפצה על חוסר זה בהצבעה,בבכי,יקח אותו לחפץ שהוא רוצה.פונה אלי בזמן שאני קורת בשם שלו,לפעמים אני מרגישה שהוא לא שומע אותו או יכול שהוא מתעלם ממני אינו מגיב,ולפעמים רק אם משהו מעניין ורליוונטי עבורו הוא מגיב. משחק טוב עם המשחקים (בימבה,מערבלי ביטון,משאיות,ליגו). אני מאוד מפחדת המקטע של איחור התפתחותי ובעיקר שפה וגם מהקטע שלפעמים הוא מעדיף להיות לבד האם דבר זה מעיד על אוטיזים? רציתי לדעת בבקשה (1) ילד אוטיזם מתחילת ימי חייו יהיה תינוק בעל קשר חברתי חלש או לא בהכרח.כלומר מתחיל הקשר החברתי להיות חלש בגיל שנתיים ומעלה? (2) ילד בן שנתיים שאוצר מלים שלו חלש ביחס לבני גילו נחשב גם לאוטיזם? (3) האם מה שזכרתי אלו הם סימנים לבעית תקורת או משהו אחר? לציין כמה הערות שיכול להיות משובות:- (1) הוא עדיין הבן הראשון שלנו אין לו אחים (אבל אני בהריון עכשיו). (2) הוא סובל מאסטמה מגיל 7 חודשים וטופל על ידי סטירואידים (פטנזול,בודיקורת משאף) (3) יש לו פזילה גם בהיותו בגיל 7 חודשים ועכשיו צריך להמשיך טיפול בשניידר. (4) עשיתי לו בדיקת שמעה והייתה תקינה.
נתלי שלום, נשמע שאתם בתהליך של טיפול באיחור של בנך. אם בהתפתחות הילד היו חושדים בהפרעה על רצף האוטיזם היו מיידעים אותך. איחור שפתי בלבד הוא לא אוטיזם. בהצלחה ושנה טובה.
הבת שלי בת 4 ושלושה חודשים . בהרבה מהמשפטים שלה היא מסיימת בשאיפה חזקה. גם לפעמים מדברת עם לשון. יותר חשוב לי לקבל תשובה לגבי השאיפה כי לא מצאתי חומר בכל האינטרנט. האם לפנות לקלינאית תקשורת? על מה זה יכול להעיד? חשוב לציין ששאר ההתפתחות תקינה.
SRT 15 בשתיהן DISC% 100 statoc comp ימין 1.1 שמאל 1.6 peak pressur +15 בשתיהן TYPE ימין A שמאל AD רציתי לדעת מה אומר כל פרמטר... עד כמה התוצאות הללו "נוראות" והאם יש דרך לטפל בזה. תודה וחג שמח
לא יודעת בן/בת כמה את/ה. התוצאות בהחלט ניראות בתחום הנורמה! SRT הינו עוצמה שבה חזרת על 50% מהמילים שהשמיעו 100% מתכוון שחזרתה נכון על כל המילים העוצמה נוחה אטפר A מציין הענות של האוזן התיכונה ללחץ אויר, A הינה תוצאה נורמלית. כל הכבוד!
שלום יש לי ילד בן שנתיים וחודשיים הוא מדבר 40 מלה ,אבל אני אבין עליו מה שהוא רוצה הם יש לו בעייה כשוא לו מדבר יותר מזה . תודה
שלום הבת שלי בת שנתיים וחצי עד היום דיברה שוטף ואף התחילה לדבר בגיל מוקדם יחסית (שנה וחודשיים - שנה וחצי). בשבוע האחרון היא התחילה לגמגם בעיקר בתחילת משפט, המילה נתקעת לה ולוקח לה מספר ניסיונות להשלים אותה. לעיתים רחוקות היא נתקעת באמצע משפט. זה התחיל בתדירות נמוכה ואתמול זה היה כמעט בכל משפט נתקעה לה המילה הראשונה. קראתי שיש שלב כזה גמגום התפתחותי ושזה יכול לקרות רק שזה הגיע פתאום ללא כל הכנה מוקדם. מדיבור שוטף לגמגום. האם זה מצריך בדיקה של קלינאית תקשורת או עובר מעצמו תוך חודש חודשיים? כיצד מומלץ לנהוג במקרים כאלה? תודה
ככל שהשפה מתפתחת והיא חייבת לבחור בין אוצר מילים ההולך ומתרחב, היא נדרשת לארגן את המשפט ולבחור את המילים, וזה לוקח זמן! הבעיה שמתחילים לדבר לפני שמוכנים עם המשפט, ואז ממלאים את הזמן עם חזרות! על תשימו לב ותנו לה את המרחב והזמן להתקדם, בלי לחת ובלימועקה. זה שלב נומרלי בהתפתחות השפה והדיבור. התופעה יכולה להמשך עד גיל 6 עם הפקסות וחזרות, הייו סבלנים!
שלום, יש לי 2 בנים, בן 3 ובן שנה. הבעיה היא עם בני בן ה3. הוא נכנס השנה לגן עירייה רב גילאי, ושנה שעברה הוא היה במשפחתון. הוא לא מוכן להיפתח לגננות. גם במשפחתון הוא לא דיבר עם הגננת בכלל, ורק לקראת סוף שנה התחיל להגיד לה כמה מילים. אני רוצה לציין שבבית אנו דוברים 2 שפות [רוסית ועברית] והוא מדבר בבית חלק ב2 השפות. אבל עם גננות הוא לא מוכן לדבר. עם הילדים בגן הוא מדבר חלק. הגננת בגן החדש אמרה לי לפנות לרופא המשפחה ולראות מה עושים. רציתי לדעת את דעתך..
הגננת חייבת להעזר בסבלנות ולרכוש את אמון הילד, ושום רופא לא יעזור בזה! ברור שאם הוא חדש בגן ויש ילדים יותר גדולים, הוא לא ממהר לשתף את הגננת וזה, לפי התאור שלך, מתאים גם לאישיותו והתנהגותו במשפחתון. תמליצי לה להניח לו מבחינה מילולית ורק לתת לו מסימות לא מילוליות, לא ללחוץ עליו ולתת לו מרחב עד שירגיש בטוח.
שלום הבת בת 1.2 מבינה הכל ומדברת קצת, מנסה לחקות צלילים. חשבנו שבעלי יתחיל לדבר איתה בשפת האם שלו תורכית, אותה היא שמעה ברקע מידי פעם. האם כדאי להתחיל? זה לא מאוחר מידי? זה עלול לבלבל אותה אני מניחה. אני לא יודעת האם היא תשתמש בשפה הזאת בכלל, אבל מי יודע. כמו כן- האם יש יתרון קוגנטיבי ללימוד שתי שפות בלי קשר לשימוש העתידי בשפה? תודה רבה
לא הוכח שילדים דו-שפתיים הינם יותר חכמים או שיש להם יתרון על ילדים עם שפה אחת. לגבי שתי שפות, כדי להיות דו שפתי אמיתי חייבים לשמור על עקרון של מבוגר אחד=שפה אחת ולהיות עקביים. אחרת מדובר רק על הקניית מספר מילים וביטויים. השאלה היא האם את גם יודעת תורכי או תווצר מצב של חלוקה ביניהם שתהיהי חלוקה רגשית גם?! בילדים בעלי יכולת רגילה או יותר, החשיפה לשפות בכל גיל הינה תורמת להתפתחות וגמישות רגשית, קוגניטיבית ועוד. בהצלחה
תודה רבה על התשובה. אני מבינה תורכית בסיסית מאוד, מספיק כדי להסתדר ברחוב. אני אדבר רק עברית ובעלי רק תורכית. מה זאת אומרת חלוקה רגשית? זה מעניין.אשמח להסבר. תודה
הילדה שומעת מצוין. הפנתה ראש לכיוונים הנכונים, הצביעה על כל איבר בגופה וכו'. עם ממצאים אלו פניתי לקלינאית, והיא אמרה שאני מגזימה, לתת לילדה אפשרות לחיזוק השפה, כי היא התחילה ללכת לגן, פלוס העובדה שהיא נולדה פגית, ולחזור לא לפני גיל שנתיים וחצי...
מאז ומתמיד הייתה לי בעיה של ש' שורקת ואותיות שורקות נוספות כגון צ', יש לציין שמכניסתי לבית הספר הייתי מקבלת הערות על כך מפני שזה כל כך בולט, מה שגרם לירידה בביטחון וחשש מלהגיד מילים הכוללות שין, זה גם מקשה עלי מבחינה חברתית כאשר אני נכנסת למסגרת חדשה, קשה לי לפנות לאנשים ולהתחיל שיחה מחשש שיבחינו בבעית הדיבור שלי, איני יודעת מה לעשות ולמי לפנות, או איך קוראים אפילו למישהו שמתמחה באיבחון הבעיה שיוכל להגיד לי ממה היא נובעת, האם זה בגלל מבנה השיניים (שאת זה אפשר לסדר) או משהו אחר, אשמח לקבלצצצmm מידע בנושא, תודה מראש.
תודה על פניתך עליך לפנות לאבחון אצל קלינאית תקשורת (בררי בקופת החולים שלך האם הינך זכאית לכך דרכם או שעליך לפנות באופן פרטי) באבחון יוכלו להמליץ לך על הטיפול המתאים בהצלחה
רב תודות על התגובה המהירה והאינפורמטיבית. :)
שלום אשמח אם תוכלי להמליץ לי על קלינאית תקשורת פרטית באיזור קיסריה זכרון בנימינה , לילדה בת 5 עם בעיות עם אותיות גרוניות. תודה מראש
צפיית בכורה בסרטו של ד"ר סקוט יאריס (על הטיפולים בגמגום המקובלים היום בעולם) מפגש משולב של חברי אמב"י וחברי פורום גמגום בתפוז (פתוח גם לכל המתעניינים בתחום) יתקיים אי"ה ביום רביעי, 14.9.11, בשעה 18.30 לפנות ערב, במתנ"ס רמת ישראל - חדר ויצו - רח' דם המכבים 22 ת"א. (הליכה של כ- 10 ד' מעזריאלי בדרך השלום לכיוון גבעתיים) בתכנית - צפייה בסרט, דיון ונשנוש. סיום משוער - שמונה וחצי או תשע לכל המאוחר. האירוע חינם למשלמי דמי חבר 2011 או 20 ש"ח בכניסה. הסרט באנגלית ללא כותרות בעברית וילווה בתרגום לעברית.
שלום רב, הילד שלי בן 7.9 מבחינה שכלית ובריאותית הכל תודה לאל בסדר. הבעיה היא שקוראים לו פעם אחתל הוא לא עונה ככה זה נמשך עד הפעם החמישית ואז אחרי צעקה הוא עונה.איך מטפלים בזה? תודה,
האם הוא עבר בדיקת שמיעה? האם יש לו קשיי קשב וריכוז? האם יש לו בעיות התנהגות? אני ממליצה להתחיל בבדיקת שמיעה!!! דחוף!!! בטח בפעם החמישית את צועקת!
ביתי בת שנתיים,נולדה כפגית ושהתה באינקובטור חודש. התפתחותה המוטורית תקינה וכן היא מבינה הוראות ומבצעת. לדוגמא: תני לי את הבובה, תאכילי את הבובה, מצביעה על כל איבר, אך לא מבטאת מילים. כשמבקשים ממנה היא אומרת במקום בובה א-בה אומרת פרפר ובמבה ואבא.וזהו! פניתי לקלינאית שאמרה לחכות לפחות עוד חצי שנה. אני מודאגת כי אני לא רואה שהשפה שלה מתחזקת, רק ההבנה דרך סיפורים שאני מספרת לה מתגברת. היא מבינה יותר אך לא מדברת כלל. האם עלי לפנות לקלינאית אחרת? תודה מראש
יש לבצע בדיקת שמיעה, כבשיגרה לפני פניה לקלינאית בתחום זה. רצוי לפנות לקלינאי שתעקוב, תעריך וגם תתן לך הדרכה. בגיל שנתיים צריך להיות אוצר מילים יותר רחב וגם צירופי מילים יחד, במינימום שבמינימום.... פני לקלינאי ואל תוותרי! בהצלחה
בני בן 9.5 עם הסטוריה של איחור בדיבור, ניתוח שקדים +כפתורים בגיל שנה, ומאידך - עבר מס' חוויות רגשיות לא קלות. מגמגם מזה כשנתיים עם עליות וירידות בחומרת הגמגום. טופל רגשית והיתה הקלה, האבחון אצל קלינאית לא עלה על משהו מיוחד. אני מחפשת בנרות קלינאי מקצועי שמומחה בגמגום על רקע רגשי+קושי שפתי. אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית + נסיון
יש כמה מומחיות התחום זה במכון האודיולוגי בתל השומר תעייני גם באתר קלינאי התקשורת www.ishla.org.il בהצלחה
בני בן שנתיים ושבעה חודשים. עד לאחרונה בקושי דיבר אבל קישקש בג'יבריש ואמר מילים ספורות. לאחרונה חשנו קפיצה אדירה והוא אומר כעת כמעט את כל המילים אבל לא בשלמות (ניים - אופניים וכו). כמו כן כבר אומר משפטים קצרים ("אמא בואי ליידי") ומשפטים אחרים משבש. אני מרגישה שקשה לו פיזית בהגייה אבל הוא מאד רוצה לדבר ומנסה כל הזמן. בני הוא ילד חם, אוהב, מתקשר ומתחבר עם ילדים אחרים. האםיש סיבה לדאגה? האם טיפול אצל קלינאית עשוי לעזור לו? תודה.
כן, טיפול אצל קלינאי תקשורת בשלב זה יכול לשים אותו על הדרך הנכונה ולחסוך ממנו תיסכול. רצוי שיעבור הערכה ראשונית ואפילו אם לא טיפול, רק מעקב והדרכה בשלב זה, יספיקו. בכול מיקרה, רצוי לבצע בדיקת שמיעה במקביל. בהצלחה
שלום רב, בתי בת 7.5 בכיתה ב' אובחנה כבעלת לקות למידה - דיסלקציה, אנליזה וסינתיזה וקשיים המתמקדים בתחום שליפה מהזיכרון (חזותי ושמיעתי). מזהה אותיות אך אינה קוראת, בעלת הבנה חשבונית - אך כאשר החומר מורכב - אינה מסוגלת להתמודד. בתי מתוסכלת מאוד, חסרת ביטחון, פוחדת מאוד מכישלון, איבדה את האמון בעצמה וביכולותיה. אני זקוקה בדחיפות להמלצה על מורה להוראה מתקנת (מראש העין וסביבותיה) בעלת ניסיון המתמחה בקריאה ובעבודה עם ילדים דיסלקטיים ובעלת יכולת להעניק תמיכה רגשית. אודה מאוד לתגובתך, שרון
בני היום בן 3 וארבעה חודשים. הוא התחיל לדבר בגיל שנתיים כמעט. עבר בדיקת שמיעה בגיל צעיר מאוד והכל היה תקין. הוא ביישן מול זרים אך אחרי כמה דקות הוא משתלב במיוחד אם מציעים לו לשחק בצעצועים. מזה כמה חודשים שמתי לב שהוא לא מצליח להשלים משפטים ונתקע באמצע וזה גורם לו לצחוק. האבא בן 43 ועדיין מגמגם מגיל צעיר מאוד. האם עניין השפה חשוב לטיפול, הילד לא מדבר ולא מבין עברית כלל, הוא מדבר ומבין רק ערבית. האם צריך לחפש קלינאי/ת תקשורת בשפה הערבית או שזה לא חשוב. ואם כן חשוב אז לאיפה לפנות? תודה רבה
שלום רב. בני בן החמש , לאחר שנתיים בגן שפתי וחודשיים טיפול אצל קלינאית תקשורת פרטית.לא הוגה עדיין את האותיות ל ר וגם ש.לעיתים גם "נתקע" בדיבור. לגבי האות ל , התחיל להגות אותה אך בעיקר עם הלשון בחוץ , לא מצליח להרים את הלשון כשהיא בתוך הפה. הקלינאית טוענת שככה זה בהתחלה ואחר כך הוא יצליח להרים את הלשון גם בתוך הפה. האם ככה אמור להיות התהליך? האם יש משהו שאני יכולה לעשות בבית פרט לתקן אותו?
ההגאים שציינת נרכשים על ידי ילדים בלי בעיות שפה בגילאי חמש וחצי ולכן הוא כעת בזמן הנכון ללמוד אותם. יש תהליך שמקדים אתה ההיגוי והוא הפרדת התנועה בין ללסת ללשון, ודאי הקלינאית תסביר לך על תהליך הרכישה ובמיוחד על מה שאת כאם יכולה לתרום לו בבית. תבקשי מהקלינאית תוכנית להמשך עבודה בבית!
עד איזה גיל השימוש של ילד ב"אתה" לגבי עצמו הוא תקין?
שלום רב. לעיתים כשאני מדברת הקול שלי רועד (במצבים שאני בכלל לא לחוצה או מתרגשת). זה קורה לי גם כאשר אני שרה (אני לומדת פיתוח קול) וזה מאוד מאוד מקשה עלי. ברצוני לשאול האם זה אומר שיש לי בעיה במיתרים או שזאת בעיה פסיכולוגית? מה עלי לעשות בעניין? תודה מראש.
ודאי לא בעיה פסיכולוגית! לא יודעת בת כמה את ובאילו מצבים הקול רועד. יכולה להיות סיבה פיזיולוגית מוכרת. תפני לבדיקה של רופא אאג' ולאחר מכן, תתיעצי עם קלינאי תקשורת המתמחה בקול. בהצלחה
בתי בת שנתיים וחצי עדיין מדברת כ 30 מילה גם לא הוגה אותם טוב מבקשים ממנה לחזור על מילים לא חוזרת וכשמנסה לחזור חוזרת רק על חלק אחד מהמלה . היינו באבחון אצל ק. תקשורת בדיקת שמיעה תקינה.לדברי רופא הילדים שלה עדיין מוקדם אפשר לחכות עד גיל 3 שנים .לדברי ק. תקשורת יד צורך בטיפול מיידי מה לעשות??. והאם הטיפולים במקרים כאלה עוזרים??
לונה שלום, מדובר באיחור שפתי. טיפול קלינאית תקשורת בגיל זה בהחלט יכול לעזור, בשילוב הדרכה להורים. בתך בגיל קריטי שבו מתפתחת השפה ומתפתחות יכולותיה החברתיות. מומלץ לטפל בהקדם האפשרי ולמנוע ממנה תסכול מיותר. בהצלחה!
שלום רב לעיתים כשאני מדברת הקול שלי רועד. זה קורה גם כאשר אני שרה (אני לומדת פיתוח קול) וזה מאוד מקשה עלי. ברצוני לשאול האם זה קורה בגלל בעיה כלשהיא במיתרי הקול או בעיה פסיכולוגי? וכיצד עלי לפעול בעניין? תודה מראש.
נעמה שלום, התרגשות בהחלט יכולה לבוא לידי ביטוי ברעד בקול. שימי לב אם הקול רועד רק במצבים כאלה ואז תוכלי להסיק שאכן מדובר במקור רגשי של הרעד בקול. תוכלי גם להתייעץ עם המורה לפיתוח קול בעניין ולבדוק טכניקות לשליטה טובה יותר בקול. רעד בקול יכול לנבוע מעוד גורמים, קלינאית תקשורת תוכל לאבחן מאפיינים נוספים בקול ולשלוח אותך לבירור רפואי במקרה הצורך.
ביתי בת השנתיים וארבע חודשים תולשת לעצמה את השיער ולא מעצבים או כעס. סתם כשהיא צופה בטלוויזה או רוצה לישון או סתם להרגיע את עצמה(כאילו זה סוג של תרפיה בשבילה) כאשר מעירים לה היא כועסת מאוד וכאשר מסבירים לה ומדברים איתה היא כאילו לא רוצה להבין. המצב מאוד חמוד כל הצד השמאלי שלה קרח ואני חוששת שמא לא יגדל לה השיער. מה לעשות? ולמי לפנות? רכשנו לה כדור כזה עם שערות כדי לתשחק איתו במקום והיא לא מעוניינת נתנו לה בובה כדי שתתלוש לה את השיער והיא גם את זה דחתה. זקוקה נואשות לטיפול /ייעוץ. אנו מאזור הדרום ואפילו מוכנים להגיע למרכז הארץ לעזרה.
תפנו למכון להתפתחות הילד באיזור מגוריכם, תבקשו יעוץ פסיכולוגי לאחר בירור ההתפתחות הכללית יכול להיות בעיה תחושתית שמרפא בעיסוק יכול לטפל או משהו רגשי, יותר עמוק! בהצלחה
בתי בת 11 חודשים. כמעט ולא מילמלה . ישר "קפצה למילים". יודעת לומר מילים כמו יל-דה וע-די(שם אחותה). ולכולם היא קורת בשמות אלו.כל דמות שרואה היא קוראת ילדה ולבני המשפחה- ע-די. אבא היא לא אומרת . אבל תמיד פונה אליו בטה טה. אליי היא מס' פעמים פנתה באי-מממה כשהיתה במצוקה אבל זה לא משהו שחוזר על עצמו . כל נסיונותינו למד אותה למשל לומר אבא- לא צולחים... מה דעתך לגבי החזרתיות על אותה מילה לכל האנשים סביבה??
בגיל זה היא מתקשרת עם מה שיש לה, ואין מקום לנסות ללמד אותה.. כשהיא תהייה מוכנה היא תדבר. בינתיים התפקיד שלהם הוא לעודד אותה ולנסות להבין מה היא מתכוונת. בגיל זה המטרה היא להבין תקשורת מילולית ולא לדבר במובן של מבוגר. רצוי שתרכשו ספר בהתפתחות שפה כמו "ילד מה הוא אומר" או ספר אחר של דר' אניטה רום והן ספר של hanen דרך אגודת קלינאי התקשורת www.ishla.org.il
בתי בת ה- 3 ורבע נוטה לצעוק הרבה. ככל הידוע לנו (מבדיקה של טיפת חלב וגם מהתרשמות שלנו) אין לה בעיות שמיעה או בעיות מיוחדות באזניים/אף/גרון.יש לה גם קול חזק מאוד וכבר מינקות כשהיתה צורחת- זה היה חזק במיוחד. היא משתמשת בצרחות גם כשהיא צוחקת. אנחנו הרבה פעמים מעירים לה שתדבר בשקט (היא מדברת מגיל שנה וקצת), שתצחק בשקט או כועסים כשהיא צועקת. אני מבינה שלעיתים זו הדרך שלה לקבל תשומת לב (היא ילדת סנדויץ ואחיה הקטן בן חצי שנה) אבל זה בכל זאת נראה לי מוגזם וחריג. הדציבלים שלה ממש גבוהים והיא משתמשת בקול גבוה הרבה מידי. מה ניתן לעשות?
לצעוק ולאיר לא יעזרו, הכי טוב קודם כל, לבקש לעבור בדיקת שמיעה, קול חזק יכול להיות סימן לירידה בשמיעה! לאחר הבירור הזה יש לפנות לקלינאי תקשורת, כמוני, שיכולה לטפל בילדה, ממקום של הבנה לעוצמת קול, הפקת הקול וכו', אחרת היא נענשת על משהו שלא בטוח שהיא מבינה עדיין. לא רצוי להגיד שהיא מדברת כך כי היא ה"סנדוויץ', לא רצוי להדביק לה תויות ובודאי אסור להענישה על משהו שהיא עושה, אל היש לחנכה בעדינות ובקבלה!
היי שלום!! יש לי ילד בן שלוש שלא מזמן התחיל לגמגם הייתי אצל רופאת משפחה ואמרה לי שזה לא נורא מבחינתה זה לא גמגום אמרה שהילד פשוט חכם וכשהוא רוצה לומר משהו הוא חושב לפני וזה הגורם לגמגום! אוקי עם כל הכבוד לרופאת משפחה לא הסתפקתי בתשובה והתחלתי לחפש תשובות באינטורנט אני מאוד ישמח לעזרה מה אני אמורה לעשות ?איך יודעים שילד באמת מגמגם? איך לעזור לילד ?מה לעשות שלא יהיה יותר גרוע אני מיואשת בבקשה אני צריכה שמישהו ידריך אותי!
את דואגת אבל רצוי שתביני שזה שלב התפתחותי, כמו כשהתחיל ללכת ונפל, ובמיוחד כשרצה לרוץ, כך גם תופעת הילדות המכונה "חוסר שטף התפתחותי" ולא גימגום. נכון שבנך זקוק ל"השהייה" מסויימת עד שמחליט באיזה מילה להשתמש מתוך אוצר מילים ההולך ומתרחב! הוא מתחיל את הפקת הדיבור ועדיין לא מוכן עם כול המשפט, ואז חוזר על עצמו כדי "להרוויח" זמן, זו תופעה שמתחילה בשלב של רכישת אוצר מילים ומבני משפט מורכבים יותר, כמו מי שיש לה פיתאום המון בגדים בארון וצריכה לבחור מביניהן. לגבי מה לעשות וכיצד לנהוג, קודם כל הבנה שזה שלב נורמלי בהתפתחות השפה והדיבור ואצל ילדים מסויימים התופעה נמשכת עד הכניסה לבית הספר, עם הפוגות וחזרות שלא קשורות לגורם חיצוני כל שהוא. הכי טוב להמתין בסבלנות עד שהוא מתארגן, אם את אינך יכולה להקשיב לו, תוכלי תמיד לבקש ממנו להמתין עד שתהייה פנויה ותקשיבי בסבלנות 0בתנאי שמדובר רק על פרק זמן קצר. אין להעמידו ל"מבחן" ובדיקה האם התופעה עדיין קיימת ובודאי לא לגלגל עיניין ולכווץ את הלב כל פעם שהוא מתחיל לדבר, כי אז באמת תהפכי אותו ל"מגמגם" מדופלם!! אם את כל כך צוטרדת, פני לקלינאי תקשורת אשר תתן לך הדרכה ספציפית ותחזק אותך. בכל מיקרה, תהני ממנו ועל תחפשי מה לא בסדר, אלה תברכי על כל יום שהוא לידך.
בני בן שנה ו-9 חודשים נוטה בזמן האחרון לאטום את אוזניו עם שתי ידיו מספר פעמים במהלך היום, האם הדבר מצביע על בעיתיות כלשהיא? האם יש צורך ללכת לרופא?
ענת שלום, התופעה שאת מדברת יכולה להצביע על דלקת אוזניים. מציעה לך לגשת עם בנך לרופא א.א.ג. שיבדוק את האוזן ויוכל להגיד אם אכן יש דלקת. שימי לב בינתיים האם את מתרשמת גם משינויים בשמיעה של בנך.
שלום בתי מועדת לניתוח חיך שסוע חלקי בחיך הרך הבנתי שאחרי ניתוח כזה לא ניתן לתת מוצץ אני נורא מודאגת כי הבת שלי מאוד קשורה למוצץ למרות שאמרו לי אף אוזן גרון שהיא אמורה להיתגבר על זה בקלות מהניתוח מכיוון שהסע קטן אבל בכול זאת אני לא יודעת למה לצפות אייך היא תקום אייך נעשה בלי מוצץ עם היא רק תיבכה זה לא מסוכן לתפרים שבפנים הניתוח עוד חצי שנה ומעשיו אני דואגת גם היא לא תצטרך כפתורים הבנתי גם שיש בקבוק עם קשית איזה בקבוק זה ורציתי לדעת האם היו תינוקות שכן לקחו מוצץ אחרי ניתוח כזה תודה אמא מודאגת
שאלתך במקומם ואני חושבת שהם חייבים להיות מופנות לקלינאי תקשורת בצוות המטפל בביתך. אינך כותבת בת כמה היא ומה התפקוד שיש לה מבחינת תנועות הפה, אכילה וכו'. אני לא יכולה לוות דעת בכלל!
בתי בת חצי שנה ואין בעיות אכילה אחוזון תישעים במישקל עולה מאוד יפה לגילה אף אוזן גרון לא רואה בעיה בתיפקוד הפה או הלשון החיך שסוע חלקי בחיך הרך אבל אוכלת יפה מכפית ובקבוק הברמן וכמובן מוצץ האמת עדין לא הצמידו לנו קלינאית תקשורת רק המנתח פגש אותה וקבע ניתוח לעוד חצי שנה ומירוב שהיא קשורה למוצץ ואני שומעת שתינוקות לא לוקחים מוצץ אחרי הניתוח אז כואב לי עליה שהיא לא תבין מה קורה בנוסף לכאבים בטח שיהו
רציתי לדעת איך ניתן לטפל בילד בן 3 שמיירר. מדבר נפלא מתבטא בצורה מאוד ברורה, אבל הרוק לא מפסיק לנזול. ולא רק כשהוא מתרכז. בזמן האחרון אני מנסה להסב את תשומת ליבו לנקות את הרוק ולנסות לבלוע אותו, אבל אני לא בטוחה שזו הדרך. אשמח לקבל כיוון לפתרון. תודה. יש לציין שהוא מאוד אוהב מוצץ למרות שגם את זה אני מנסה לצמצם אבל לא ממש מצליחה
בגיל זה ילדים מריירים מסיבות שונות: חוסר יכולת לנשום נשימה נכונה דרך האף רפיון בחגורת הכתפיים ובאברי הפה חוסר תשומת לב ועיסוק בנושאים אחרים שימוש ממושך במוצץ ירידה בתחושה ומודעות לפה, קושי בפעילות הפה,כולל קושי בלעיסת מרקמים "קשים" ועוד, ניתן להתייעץ עם רופא הילדים ורופא אאג', ואם לא מוצאים כלום, אפשר לנסות טיפול. ודאי שווה יעוץ אצל קלינאי תקורת בעל נסיון רב.
שלום רב, בני בן השנתיים +3 הוא תאום לאחות המתפתחת יפה ודיבורה רציף ומובן. הוא לעומתה, מחליף את האות ש' באות ק' לדוגמא: "קלי" במקום שלי. ויש הרושם שהוא מדבר ג'יבריש וקוראים לי תמיד לתרגום. יש לציין שלפני מס חודשים הוא היה מתוסכל מאוד וזה בא לידי ביטוי בנשיכות ואלימות. התקשורת איתו די משתפרת מיום ליום כי בגן הילדים הבינו שהוא מדבר בשפת ה"ק". מנסה לקבוע תור לקלינאית תקשורת ומתזזים אותנו למילוי שאלונים ולעוד חצי שנה. האם מצב זה יסתדר מאליו, או שאנחנו זקוקים בדחיפות לעזרה?
יש מקום לבצע בדיקת שמיעה - כשיגרה במיקרים אלו. לגבי בנך, הוא עדיין צעיר והמתנה לא תשפיעה לרעה, תמלאי את השאלונים והתתינו בתור, אלה אם תרגישי שההתקדמות נעצרת או שיש לו תגובות זעם קשות. יש תמיד הבדל בין בנים ובנות ובמיקרה של תאומים - ודאי היא עושה חלק מהעבודה בשבילו! תשתדלי להבינו וגם לדבר איתו ברור ולאט, כדי לאפשר לו לפתח מודעות והקשבה לצלילים עצמם. ודאי תהייה התקדמות!
שלום, ברצוני לדעת מה טווח המחירים של שעת טיפול של קלינאית פרטית {המגיעה לביתו של המטופל}? תודה והמשך יום נעים
מכוון שאנו חיים בכלכלה חופשית, אי אפשר לקבוע בבטחון. קופת חולים משלם כ- 120 ש"ח לטיפול וזה בערך העלות לטיפול אם אינך מקבלת טופס 17, בבית חולים. טיפול פרטי יכול להגיעה גם ל- 400-450 ש"ח, כמובן שיש שאלה של משך הטיפול. קופת חולים קבע חצי שעה, לדעתי זו אינו משך טיפול מתאים, כמובן שתלוי ביכולת הריכוז של המטופל! והעלות קשורה גם למשך הטיפול לגבי טיפול בית, ברור שהמחיר יכלול ביטול זמן והוצאות נסיעה ולכן אי אפשר לקבוע.
האם יכול להיות שאחרי שבני יכנס למעון שיקומי מצבו יחמיר ?
ודאי שלא! המטרה להטיב איתו, ולקדמו בכל אשר ניתן. השהייה בין יתר הילדים 0עם קשיי תקשורת או בילעדיהם) תורמת רבות להבט התקשורתי חברתי של ילדים עם קשיי תקשורת ראשונים. שיהיה בהצלחה!
שלום אני מתלבטת לגבי לימודי קלינאות תקשורת בשנה"ל הקרובה. בעקרון אני עוסקת כעת בהוראה בחינוך המיוחד. השאלה המרכזית שלי היא עד כמה קל למצוא עבודה בתחום הזה. האם באמת יש היצע גדול של מקומות עבודה ומעט יחסית קלינאיות? אני לא רוצה לגלות בתום לימודי שאני חסרת יכולת לעסוק בזה..
יש כעת וגם בעתיד יהיה מחסור של קלינאי תקשורת, אשר עובדים עם אוכלוסיית ילדים ומבוגרים, גם יחד ובכל מיני תחומים מגוונים. העבודה מאתגרת ומעניינת.
אשמח לקבל פרטים לגבי בעלי בן 67 לאחר אירוע מוחי מלפני חודשים, הוא לא מדבר משמיע כל מיני קולון , נמצא כרגע בשיקום, מקבל כל יום טיפול אצל קלינאית תיקשורת, רציתי לדעת בבקשה האם יש מישהו מומחה שאני אתיעץ באופן פרטי לבדוק מה מצבו מדוע לא מדבר מזה חודשים תודה על תשובתכם
כניראה שלא מדבר עקב הפגיע במרכז הדיבור במוח או לחלופין, בעצבים המובילים את תנועת הדיבור מהמוח לפה. תתיעצי עם הקלינאי שעבדת איתו היא המומחית שגם מכירה אותו ויכולה להסביר לך הכי טוב. תשאלי גם את הרופאים במרכז השיקום בו הוא נמצא. איחולי בריאות שלמה
שלום, אימי בת 80 אחרי ניתוח החלפת ברך,ומטופלת עי כדורים לבלוטת התריס ,לחץ דם ,סכרת כולסטרול וגם אסבמטית, לאחרונה החלה אימי לדבר לאט וחלש ומידי פעם גם מגמגמת, ברצוני לדעת את הסיבה והאם טיפול אצל קלינאית תקשורת יכול לעזור תודה
לפני הפנייה לקלינאי תקשורת יש לפנות לבירור נאורולוגי ולוודא שאין איזה מחלת רקע המתבטא בשינויים בעוצמת הקול ובדיבור. לאחר מכן, אצוי לבצע בדיקה אצל רופא אאג' (לודא שהאוזניים בריאות ונקיות) ולבצע בדיקת שמיעה. לאחר מכן, יהיה מספיק מידע לדעת האם קלינאי תקשורת יכול לשפר את תיפקודה
שלום רב, יש לי תינוקת בת 7 חודשים והיא כל הזמן שורקת... זה היה מאוד משעשע בהתחלה אבל כעת כל הזמן היא שורקת,היא לא אומרת דבר חוץ ממילמולים אבל השריקות לא מפסיקות זה נורמלי?בחיים לא ראיתי ילדה שורקת.יש לי ילדה בת 3 שאיננה יודעת לשרוק.
ומסוקרנת לדעת-מדוע? איך לקות שמיעה יכולה לגרום לתינוקת לשרוק כל הזמן? תודה רבה!
בהמשך להודעתי כמה שורות מתחת ["עיכוב בדיבור"] שכחתי לציין שבני החל לאכול מוצק בגיל מאוחר מאד בערך שנה וחודשיים אמנם התחלתי להציע לו מוצק מאוחר יחסית אך גם לקח לו די זמן ללמוד איך להמודד עם האוכל המוצק שרה
יצאתי לפנסיה מוקדמת ב1999 עם צפצוף באוזנים. עברתי בדיקות אבל נאמר לי שיש לי פגיע בעצב ואין כרגע טיפול בנושא זה.עם הזמן הפגם יותר קשה וזה פוגע בי מאד. אני שואל אם עכשיו אחרי 12 שנה , אולי יש טיפול כלשהו בנושא. אשמח לקבל במאיל תשובה. בתודה דוד
יש כמה טיפולים התנהגותיים, וגם בעמצאות מיכשור. יכול גם להיות קשור לשינויים בלחץ הדם. הצעתי, תפנה לבדיקות כלליות אצל רופא פנימי וגם לרופא אאג', שמתמחה בתחום האוטו-נאורולוגיה. לציפצופים קוראים "טינטון" בשפה המקצועית! בהצלחה
אנחנו מתגוררים בחו"ל, משוחחים בעברית בבית ובגן הילד מתקשר באנגלית. בני בן 14 חודשים אומר כבר כ 10 מילים באנגלית ובעברית את המילה 'אבא' בלבד. הבעיה היא שהוא קורא אבא בעיקר לי (אמא שלו), למרות שאני מתקנת אותו בכל פעם הוא מניע ראשו לשלילה ומתקן אותי וקורא לי שוב ושוב אבא. האם יש כאן בעיה כלשהיא? מה עושים?
שלום, בני בן שנה ועשרה חודשים, עדיין לא מדבר, כן אומר אבא אך סתם ככה באויר בעבר אמר כמה הברות למשל דה לנדנדה אך אחכ הפסיק או מחם למים פעם אחת ולא חזר על זה ככה פה ושם חצי מילה ולא חזר על זה אחכ. אני מדברת איתו וגם המטפלת מדברת איתו [הוא בבית עם מטפלת עדיין לא במסגרת] ושומע בבית דיבורים כל הזמן [אציין שהוא ילד ראשון]. יש התקדמות בדיבור מדבר ג'יבריש הרבה כאילו מדבר. חוץ מזה הכל בסדר אמנם בהרבה דברים התפתח באיחור אחרי הזמן אבל השלים הכל היטב הוא גם שומע מצויין כי גם כשממש לוחשת הוא שומע הכל ומגיב/מתייחס לכל רעש בתוך ומחוץ לבית ב"ה הוא ילד פעיל וחברותי אוהב אנשים אוכל בסדר בררן אך כמויות טובות מה לדעתך יכולה להיות הסיבה לנושא הדיבור? חשבנו שאולי גם בדיבור יתחיל כמו בשאר הדברים מאוחר אך האם צריך לפנות לקלינאית תקשורת? מה זה אומר טיפול כזה-מה עושים בטיפול הזה? האם יש לך בנתיים טיפים עבורנו איך לעודד הדיבור?? תודה שרה תודה מראש שרה
אם הוא תיקשורתי ועוקב במבט אחר הנעשה, אם הוא מצליח להביע את עצמו, גם בג'סטות ואם שמיעתו תקינה, ניראה שבשלב זה עדיין מוקדם להתערבות. יש ספר "ילד, מה הוא אומר, על רכישת שפה בעברית, אולי יהיה מעניין לך לקרוא אותו, נכתב על ידי קליני תקשורת. אם אין התקדמות לקראת גיל שנתיים ושלושה חודשים, תפני לאבחון אצל קלינאי תקשורת ותפעלי על פי ההנחיות שתקבלי, כולל בקשה להדרכה ספציפית בינתיים עדיין צעיר מדי!!!
שלום לכולם יש לי בעיה: הבת שלי בת שנתיים אומרת כבר הרבה מילים ולפעמים יוצא לה משפטים. לפני כחודשיים היא התחילה לקרוא לכולם "אמא"- גם לאבא שלה היא קוראת אמא גם לסבתא וגם לסבא (רק למשפחה, לגננת היא קוראת בשם שלה) תמיד תיקנתי אותה בכל פעם שקראה לאבא שלה "אמא". לפני כשבוע היא פתאום התחילה לקרוא לכולם "אבא" כולל גם אני. מה לעשות בנדון? האם לתקן אותה כל פעם שהיא טועה האם זה משהו שאני צריכה לבדוק מבחינה רפואית? אודה לתשובתכם
היי, יש לי ילדה בת שנתיים וחצי ולכולם היא קוראת אמא ואבא,לגננת,לשכנים,לסבתא ולכל בני המשפחה - אמא ואבא. גם לאנשים שהיא לא מכירה היא קוראת להם בשם אמא ואבא. הנושא מאוד מטריד אותי,האם זה מצריך ממני לתקן אותה בכל פעם שזה קורא? הילדה מדברת שוטף מילים ומשפטים,אז למה זה קורה? יחד עם זאת לאבא שלה היא קוראת בשמו הפרטי למרות שאני בבית מאוד משתדלת לקרוא לבעלי בשם אבא ולא בשמו הפרטי בכדי לשמש דוגמא לילדה. יש פעמים כי אנחנו מתקנים אותה. מה לעשות עם התופעה הזו?
שלום, בתי בת שנה ועשרה חודשים. המילים היחידות שהיא אומרת הם אבא והלו. היא כמעט אינה ממלמלת. מה יכולה להיות הסיבה? כאשר נותנים לה הוראות היא מבצעת אותן כמו לתת נשיקה ולזרוק לפח. אודה להנחיות ומה יכול להיות הגורם בעיכוב? תודה
תמתיני עוד קצת, תעקבי אחר התפתחותה, האם יש שינוי, ולקראת גיל שנתיים ואם לא היה שינוי משמעותי, תפני לבדיקה אצל קלינאי תקשורת. בכל מיקרה, תבקשי מהרופא המטפל הפניה לבדיקת שמיעה, רק כדי לבטל את הגורם השמיעתי שיכול להיות מכשול בהתקדמות בשפה המדוברת
שלום אני בן 21 ללא הפרעות כל שהם, אך יש לי תקופות שאינני יכול להצביע עליהם ישירות שבהם פשוט קשה לי לבוציא מהפה את מה שאני רוצה לומר או לקרא למרות שברור לי מאוד מה אני רוצה לומר או לקרא,זה פשוט לא יוצא באופן שוטף אשמח אם תוכלי לומר לי האם נתקלת בכך בעבר ולמי לפנות בכדי לטפל בכך. בתודה מראש.
לא נתקלתי, אבל יכל להיות קשור להמון גורמים בדוק את בריאותך הכללית לפני שתפנה לתחום הרגשי... וחפש את המאפיין את המצבים שתארת, בהצלחה
פרידה שלום, ניסיתי לחפש את המייל שלך אcל לא הצלחתי למצוא אותו ברשת , אני יודעת שפורם זה אינו המקום להחלפת מידע מקצועי, אך אני מעוניינת לקבל מידע על הגדרת תפקידה של קלינאית תקשורת בתחום אכילה ובליעה ואיך זה חופף עם עבודתן של מרפאות בעיסוק... אודה לך מאוד אם תשלחי לי כתובת מייל שלך או תוכלי להפנות אותי לגורמים הנכונים או לינקים נכונים, אינני חברת אגודה , נבצר ממני ליצור קשר עם קליאיות מהאגודה, מודה לך מאוד על כל שיתוף פעולה, מידע זה חשוב לי מאוד להגדרת תפקידי במקום שאני עובדת( משרח חינוך , בית ספר לחינוך מיוחד). במידה וזה רלווטי אני יכולה לשלוח לך מייל שלי. המון תודה
קיבלתי את פנייתך דרך האגודה של קלינאי התקשורת. אשמח לעזור לך, אבל בשלב ראשון, תרשמי כחברה באגודה. לגבי ההבדל בינינו לבין אחרים, אנו מומחים באבחון של תהליך הבליעה , הלעיסה ובכלל, בתפקודי הפה, הגרון והנשמיה, אחיזה ותפקודי הגרון והערכת רפלקסים בפה ובלוע. על התפרית במרקמים שאנו נמיץ תטפל הדיאטני.תזונאי. המרפאים בעיסוק עוסקים בהתנהגות של ADL, אחיזת הסכום וכלי אוכל. הם יחד עם הפיזיוטרפיסטיים מסץכלים על תנוחת הגוף - בישיבה או אחרת (עם תמיכות וכ"ב) כל אילו חלקות תפקידים שכשמתקיימים, עם גבולות ברורים, בצוות רב מקצועי מאפשרים מתן מענה הולם לצרכי המופנים אלנו. תזכרי שלפעמים אנו מטפלים ברמת החינוך לבריאות 0ינוקות) לפעמים בשיקום ולעתים קרובות בשמירה על האכילה הפומית, על ידי התאמות, האכלה, מרקמים מיוחדים וכו'.
שלום, בני בן 4.5 וקיימות אצלו שיבושי הגייה באותיות השורקות. הוא יכול להגיג במקום קוץ- כוס אני מבינה ששיבוש זה יכול להסתדר עד גיל 5-5.5. שאלתי- האם יש תרגילים מסויימים שאני יכולה לעבוד איתו עליהם בבית שיכולים לשפר את ההגייה או שמא לתת לדברים להסתדר מעצמם? תודה מראש נעמי
התירגול הכי טוב, שאת תדברי נכון ותשמיעי לו את המילה, בצורה ברורה. תרשמי אותו כבר לטיפול וכך, אם יש המתנה לחצי שנה, בדיוק יהיה בגיל הנכון להתחיל ללמד אותו. לעתיםנסיונות כושלים של הורים עם כוונות טובות מקלקלות יותר מאשר עוזרות, כך שאין לי מה להציעה לך.
שלום רב, שלום רב, ביתי בת 7 חודשים,זוחלת,עומדת כבר התחילה ללכת במיטה..מתפתחת ממש יפה..חייכנית תינוקת מדהימה :) ,ישנה בעיה שהיא כל הזמן עם הלשון בחוץ..בהתחלה חשבתי שזה נורמלי אבל זה נראה לי לא בסדר.. במקום אבא היא אומרת אדא (מוציאה לשון) היא כל הזמן כאילו לועסת את הלשון בצד... כשהיא מחייכת היא מוציאה את הלשון..האם זה נורמלי?עליי לפנות לייעוץ מקצועי?
תשאליאת הרופא או תתיעצי עם רופא פה ולסת. בכל מיקרה, אין הרבה שניתן לעשות עכשיו! האם היא החלה לאכול מוצקים? האם באכילה מכניסה את הלשון? ובמנוחה? בשינה? יכול להיות שיש ברקע כל מיני דברים.... עדיף להתייעץ עם אופר ואם אין מענה, אז עם קלינאי תקשורת שעובדת עם תינוקות בתחום האכילה והבליעה.