פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום. האם ידוע לכם על מחקרים המראים על קשר בין השפעות של המדיה-צפיה בטלויזיה ובמחשב לגבי בעיות התפתחות בילדים-כמו בתחום השפה? אשמח להכוונה. בתודה מראש, יוכי
אחייניתי הינה בת 9 וחצי ובעלת שפה עשירה ויכולת הבעה גבוהה. ואולם, היא מבצעת תוך כדי דיבור עצירות לצורך נשימה באמצע מילים ובין הברות. עצירות אלה מתרחשות כל מספר מילים והינן בולטות מאד. התופעה היא אינה חדשה והתחילה כבר בגיל רך (דוקא יש התמתנות קלה עם השנים) הילדה היא ספורטיבית, אנרגטית ובריאה באופן כללי. נשימתה סדירה תוך כדי שינה והיא אינה נוחרת. מה יכולה להיות הסיבה לכך? מהי דרך הטיפול?
יכולות להיות סיבות רבות, מהרגל ללא מודעות ועד להפרעה בתפקוד מיתרי הקול. במידה ומשפחתה (הוריה) דואגים, כדאי להפנותה לבדיקה אצל קלינאי תקשורת וגם אצל רופא אאג', לקבלת הדרכה וטיפול לפי הצורך
תודה על התגובה. אני לא חושב שיש לה איזושהי בעיה במיתרי הקול. הילדה היא זמרת מחוננת ושרה במקהלה...
שלום בתי בת ה9 חודשים, יונקת מהשד, מגיל חצי שנה נמצאת במסגרת, אוכלת אוכל "מוצק" שם ומנסים לתת לה בקבוק וגם מוצץ (גם אני מנסה), היא כבר אוחזת את הבקבוק בידיה ונראה כאילו היא מעוניינת בו - משחקת איתו, לועסת אותו, אבל לא עושה את תנועת המציצה והנוזל ניגר אליה מעצמו.. (ומהפה לצואר ולגוף...) אני מעוניינת לסייע לה ללמוד את תנועת המציצה ומבקשת לברר איתך האם זה בתחום עיסוקה של קלינאית התקשורת והאם יש לך רעיונות יצירתיים בעניין? מעבר לזה היא ילדה מדהימה, סקרנית, חייכנית ולא נראית איזושהי בעיה התפתחותית (חוץ מזה שהיא לא עולה במשקל לפי איך שהאחות טיפת חלב רוצה...)
למה היא צריכה למצוץ מבקבוק? היא ינקה.. מה שאומר שהיא יודעת למצוץ, לא מעניין לה למצוץ בקבוק או מוצץ וגם לא חייבת! תלמדו אותה לשתות בכוס או בקשית (כן, בגיל הזה ניתן, בקלות) לגבי משקלה, אם היא בריאה ומתפתחת כניראה שלא זקוקה למשקל נוסף. כן, זה תחום עבודה של קלינאי תקשורת.
שלום יש לנו תאומים בני שנתיים ושבועיים (בן ובת). הבן התחיל לדבר יפה, מתחיל לבטא מילים ואף לצרף משפטים בני 2 מילים. הבת לעומת זאת, כנראה נמצאת בתקופת מרד גיל שנתיים, אבל מבטאת רק הברות מלבד המילים אמא ואבא. "ני"= אני, "ננה"=בננה, "קי"=מוצץ או מיץ, "עלי"=אלי (השם של סבא). היא יודעת לפנות אלינו כשהיא עושה משהו בחיתול וההבנה שלה מלאה והיא ממלאת הוראות בצורה מדהימה, אבל, שוב, בלי לבטא מילים שלמות מלבד אבא ואמא. רופא אף אוזן גרון אמר לנו לפני כשבועיים להמתין איתה עוד כמה חודשים ולתת לה זמן. ראוי לציין כי התאומים נולדו בשבוע תקין ובמשקל תקין, וכי הילדה התחילה בשבועיים האחרונים לבטא מעט יותר הברות מאשר לפני כן. האם כדאי בכל זאת ללכת לייעוץ כלשהו או באמת לתת לה קצת זמן? תודה
ניראה שהיא מתקדמת ואת מתארת הרבה דברים טובים שהיא עושה. אם שמיעתה נבדקה ונמצאה תקינה, ואם היא מציגה התקדמות בתקופה האחרונה אולי כדאי לך לפנות לקלינאי תקשורת שתכיר אותה, תתן לך הדרכה כיצד לעזור לה להתקדם 0(גיל שנתיים אנו מצפים שיהיו צרופים של שני מילים לפחות). הקלינאי יכולה לתת לך הדרכה ולבדוק אותה שוב בעוד שלושה חודשים, לפי זה היא תוכ להשוות ולהעריך אץ התקדמותה של ביתך
באיזה גיל ילד אמור לדבר משפטים שלמים?ולא הבנתי אם לפנות לטיפול[גמגום] או שגיל 3 זה מוקדם, לחלק את אומרת לפנות לטיפול ולחלק את אומרת שזה חלק מההתפתחות
משפטים מתפתחים ונעשות מורכבות ככל שהילד גדל, לכן חשוב לדעת בן כמה הוא, בגיל שנתיים צרוף שלש ני מילים מספיק, בגיל 3 איננו מקובל כלל. לגבי חוסר שטף בדיבור, זאת תופעה נורמלית והחומרה נמדדת במשך ובאופי התופעה וגם במידת המודעות...
התינוקת שלי בת שנה ושלושה חודשים, חמודה וחייכנית. לאחרונה שמתי לב שהיא מכה את עצמה עם שתי כפות הידיים בראשה. לעיתים היא מכה בראשה גם עם השלט של הטלויזיה או עם משחק שהיא מחזיקה בידה. אני ממש מודאגת. יש לכם מושג מה זה יכול להיות??? לתשובה מהירה אודה.
יכול להיות שיש משהו שמפריעה לה כמו נוזלים באוזניים.... תפני לרופא הילדים וגם לרופא אאג'. תנסי לראות אם יש מצבים מסויימים בהן היא מכה את עצמה או שזה משהו שקורה בסביבה או בתנאים מסויימים
שלום בני בן שנתיים וחודש.לאחרונה הובחן אצלו נוזלים בשתי האוזניים. הוא לא סובל מדלקות. חש לו ירידה בשמיעה של 40 דציבל באחת מהאוזניים. יש לו ליקוי שפתי- הוא לא ברור אנחנו כהורים לא תמיד מבינים מה הוא מתכוון. הוא מצידו מבין את כל מה שאומרים לו- לפעמים צריך לדבר בקול רם יותר. רציתי לדעת איך ניתן "לשפר" את ההגיה שלו של המילים ולהתגבר על המחסור של לקות שמיעה לחודשים הקרובים? עד החורף הבא נחליט על ניתוח או שהנוזלים ייעלמו
נוזלים באוזניים גורמים לירידה בשמיעה לא קבוע ולא עקבית, לכן יש צורך בטיפול הרפואי. לגבי הדיבור, בגיל זה יש עדיין שונות רבה בון ילידם, רצוי שתפנו אליו בשפה ברורה וכן שתעודדו אותו לדבר כמה שיותר. הוא עדיין צעיר מדי לפניה לקלינאי תקשורת, אבל אם אינכם חשים בשיפור במהלך שלושת החודשים הקרובים, פנו לקבלת הדרכה והערכה ראשונית על ידי קלינאי תקשורת.
שלום, ביתי בת שנה ותשעה חודשים. מבינה כל מה שאומרים לה, מבצעת הוראות ועם אוצר מילים של עשרות מילים (לדעתי מעל 50). אך רק מילים בודדות מבטאת ברור לגמרי (כמו אמא אבא, פרפר). את רוב המילים מבטאת בצליל דומה או רק את הסיומת של המילה - למשל חילזון-זון, נשפך- פך, כלב=אלב מיים-אאים וכד'. האם תקין לגילה? או שבגיל זה כבר "צריכה" להגות מילים ברורות? החשש שלי לגבי אופן ההגייה נובע מבדיקת שמיעה שעשינו לה ויצאה לא תקינה בשתי האוזניים (כנראה ובתקווה שעקב נוזלים). תודה.
רכן, העיקר אם היא מתקדמת ודיבורה משתפר. קנה המידה הוא מה אומרים אנשים שלא רואים אותה על בסיס יומי, לאורך תקופה. אם לקראת גיל שלוה אנשים מחוץ למשפחה עדיין לא מבינים אותה, אז כדאי לפנות לקלינאי תקשורת.. וכמובן לטפל בנוזלים באוזניים ולהבטיח ששמיעתה תקינה. כדאי לעודד אותה לאמירת מילים שלמות ולא להתחלי את המילה בשבילה.
הבן שלי בן שנתיים ועשרה חודשים יש לו בעיה בביטוי האות ראש אני מרגישה שהלשון שלו כבד והוא מבטא אותה לפעמים כמו אי הלשון שלו מתי שהוא מבטא אותה ממש לא זז התחלה זה היה עם האות למד אבל מהר מאוד הוא למד לבטא אותה נכון אני לא רואה שעם האות ראש זה מתקדם הוא מבטא אותה ממש כמו בפעם הראשונה שהוא ביטא את האות האם ישנם תרגילים שאי יכולה לעשות בבית לעודד אותו או להפנות אותו אותו ליעוץ
תניחי לו בשלב זה הוא עדיין צעיר מדי להתייחסות להגאים בודדים, אם דיבורו ברור והוא מצליח להביעה את עצמו, לא כדאי "להציק ולהעיר" עדיף לעודד אותו להתפתחות שפה ודיבור כללי. לגבי האות ספציפית, רק בגן חובה מתאים לטיפול.
בתי בת השנה וחצי עדיין לא הולכת באופן עצמאי, גילו שיש לה מים באוזניים ולכן יש בעיה בשיווי משקל, דבר המונע ממנה ללכת באופן עצמאי, וכן איננה מדברת מכיון שאינה שומעת, כביכול, יש לנו תור לבדיקת שמיעה וכרגע מטופלת לייבוש הנוזלים באוזניים מה ניתן לעשות על מנת לעזור לה. יש לנו תור לאבחון. אשמח לתשובתך ועזרתך. תודה
את עושה את הנחוץ: בדיקת שמיעה ודאי לאחר בדיקת רופא אאג', בדיקה התפתחותית ואולי היה מקום לבדיקה אצל פיזיותרפיסט בינתיים, כדי לא לבזבז זמן עד האבחון וכו'
שלום, בתי בת חמישה חודשים והיא אינה מגיבה לי שאני קוראת בשמה ולכן ברצוני לדעת מתי היא אמורה להגיב לקריאת שמה באופן של הפניית הראש למי שקורא לה???
שלום רב, הבן שלי בן חמשיה חודשים ואינו משמיע הבהרות בררות כמו: גה, אה, בה וכ'ו, אלא רק מלמולים לא ברורים ובעיקר בקולי קולות. מה שמוזר לי שבנוסף לכך הוא משמיע קול כמו צפצפה והוא לוקח אוויר בקול כזה שהוא עוד רגע נחנק. האם זה תקין? תודה רבה
ילד משמיעה קולות בגיל זה באופן ספונטני ולא יעזרו הסברים או תאוריות.... תהני ממנו ותני לו להתפתח... הוא לא קראה את אותם הספרים בהתפתחות שאת קוראת!
הבן שלי בן 5.5 והדיבור שלו עדיין לא מספיק ברור ( נזלי ) ויש לו שיבושים רבים וגם קושי ברכישת מושגים חדשים. לפני כחצי שנה עשינו ניתוח כפתורים בעקבות אבחנה של נוזלים באוזניים וניכר שיש שיפור בשמיעה אבל ההשפעה על הדיבור לא מספיק בולטת. בזמנו אובחן גם שקד שלישי אבל ההמלצה היתה לחכות ועכשיו אנחנו עומדים בפני ניתוח נוסף להסרת שקד שלישי מתוך תקווה שישפיע על יכולת ההיגוי והדיבור. (הוא אינו סובל מנחירות או בעיות נשימתיות ). האם באמת יש קשר בין הדברים ? האם יש סיכוי שהסרת השקד השלישי ישפיע על הדיבור ? תודה מראש.
השקד "תופס מקום" בגב החך, אם הדיבור שלו נשמע כמו מישהו מצונן ולא יכול להפיק "מ" "נ", אז יש מקום לשקול את הניתוח אם להפך, הדיבור מדי אפי ואם סוגר את האף ביד והדיבור יותר טוב, רצוי לבדוק היטב שלא יגרם פתח גדול מדי בגב החך הרך ורק יחמיר את מצבו! קלינאי התקשורת יחד עם הרופאה שמכיר את בנך יכולים לייעץ לך, אך תהייה צרכנית רפואה מלומדת, תקראי ותתיעצי ואז תחליטי (כולל לקבל דעה שנייה! בהצלחה
שלום רב, בני בן 3.2 ומאז שהוא תינוק אני שמה לב שיש לו הפרשת רוק מוגברת ועד עכשיו הוא מנג בלי הפסקה עם השרוול את הפה בעיקר כשהוא מדבר או מתרכז במשחקי חשיבה, כמו כן אולי זה קשור הוא לא מצליח לבטא את האות "ש", השאלה שלי האם יש קשר בין הדברים והאם וכיצד ניתן לטפל בשלב זה בבעיה. תודה
אין מחלה של הפרשת רוק מוגברת אלה הפחתה בבליעת הרוק, הסיבות מגוונות, ביניהן: קושי בנשימה דרך האף ופה פעור, המקשים על בליעת הרוק. היפוטוניה של איזור הפנים וחגורת הכתפיים ירידה בתחושה ומודעות חוסר בשלות למודעות לבליעת הרוק. התופעה יכולה להמשך עד גיל 5 או מעבר לזה ואינה קשורה להיגוי של "ש". רצוי לפנות לבדיקת רופא אאג' לבירור קשיי נשימה אפית ולביצוע בדיקת שמיעה, על הדרך... במידה והבעיה לא תפתר או תחריף, רצוי לפנות לקלינאי תקשורת שמתמצא בתחום זה. בהצלחה
שלום רב, בתי בת 3.5 בת לשני אחים גדולים החלה לדבר באופן שוטף כבר בגיל שנה עם אוצר מילים מאוד רחב. בגיל 2.5. החלה להתקע בדיבור,לאחר איבחון אצל קלינאית תקשורת בקופה הוחלט שאין מה לעשות וקיבלנו הנחיות איך להתנהל ולהגיב בבית.הייתה תקופה מסויימת של הקלה אך בחודשים האחרונים שוב החלה לגמגם והפעם המילים ממש לא יוצאות לה בעיקר בתחילת המשפט דבר הגורם לה להתעצבן ולהגיב בתנועות עצבניות של הידיים ואף לבכי ולאמירות שהיא אינה יכולה לדבר. הגננת השבה את תשומת ליבי שגם בגן קשה לה ולפעמים אף בוכה אבל בכל זאת לא מוותרת וממשיכה לדבר. יש לציין שזה רק הולך ומחמיר ואיני יודעת מה לעשות, האם עליי לחזור איתה שוב לקלינאית? האם להמתין? חשוב לציין כי אין אף אחד במשפחתנו שגמגם והילדה לא עברה משבר כלשהו או משהו חריג בהתנהלות היום יומית.
בבית חולים תל השומר יש מחלקה לטיפול בדיבור ושם יש להם שיטות טיפול מיוחדות לילדים צעירים בהצלחה!
פרידה שלום! שלום פרידה, שמי אלכס, בן 25. אני הרבה מאוד זמן בארץ, ואין לי מבטא בכלל חוץ מהאות ר"ש שנשמעת לשונית יותר (כנהוג בשפה הרוסית) ולא גרונית (כמו בעברית). הדבר די מציק לי והייתי רוצה להפתר ממנו. האם ניתן "לתקן" את ההגייה? למי עליי לפנות?
כן ניתן, במידה ואתה בעל מוטיבציה ויכול לשלם לטיפול פרטי. תפנה לקלינאי תקשורת שעוסקת בהיגוי www.ishla.org.il
שלום רב, בני בן 7 חוד', הוא נמצא במעקב אצל פיזיותרפיסטית עקב פרכוסים ומחלה אפליפטית, הוא נבדק אצל רופא התפתחותי לפני חודשיים, אז היה צוחק,היה לו קולות של "המייה" ומשחק קולי ואז נקבע שהוא בנורמה מבחינה שפתית, אני דואגת כיום למרות שהוא כן מתפתח אך לא מרגישה שזה מספיק, כיום רפרטואר ההגאים שלו רחב יותר(מ, ג,ד, ר,ת, פ, נ) אך אני לא בטוחה לגבי מלמול, הוא משחק הרבה עם הקול, מפיק "אאאגגוו, בוווו, באאא, אידאאאא , אווגגאאא" האם זה נחשב למלמול או שזה נחשב עדיין המייה????
אם הוא נבדק ונמצא במעקב, תסמכי אל הרופאים שיש להם ידע, נסיון ומכירים את רצף וקצב התפתחותו של בנך. הוא עדיין צעיר ונשמעה שמתפתח כראוי. בכל שאלה נוספת, עדיף תשאלי את הרופא שכיר אותו ולא באתר שמשיב לשאלות כלליות.....
פרידה שלום אני בן 27, רציתי לשאול כיצד יתכן שהגמגום אצלי הוא "עונתי"? אני יכול לדבר באופן שוטף חודשים ולשכוח שפעם גימגמתי וביום בהיר אחד אני יכול להיתקע ולגמגם במילה אחת ואז, כל הבטחון העצמי שלי בהיבט הדיבור נופל לרצפה ואחרי כמה ימים אני מתגבר על כך וחוזר לדבר שוטף...לעוד כמה חודשים האם המקרה מוכר וכיצד ניתן להתגבר עליו? תודה !!!!!
נראה לי שהתקלות בדיבור הינם בגדר הנורמה והתגובה שלך מוגזמת. קבל תא התקלות כמשהו טבעי בשטף הדיבור... רק פיכופתיים אינם "מגמגמים" לפעמים!
נתקלתי במשהו מוזר לגביי הפרעות דיבור אצל פגים משהו בשם barbadus speech יש למישהו מושג מה זה , או אילו הפרעות דיבור יש לפגים . תודה
שלום רב בני בן שנה ושלושה חודשים לא מדבר כלל. לא אומר אמא אבא הייתה תקופה שהיה קורא לאבא דאד שזה חלף לאחר לידת אחיו התינוק בן החודשיים. גיבריש נשמעת אך לא הרבה תוך כדי משחק, הוא שומע הייטב מבצע הוראות פשוטות של תביא תיקח אפילו אם זה מחדר אחר. עושה ביי, נשיקה באוויר מוחא כפיים, לא עם הראש, אם אינו רוצה משהו,רוקד כששומע מוזיקה. יודע איך עושה כלב חתול נמר אריה לאחרונה למד איך עושה פרה רק לא עושה מו אלא בו. מספר קטן של פעמים הצביע על בקבוק ואמר בוווו כדי שאתן לו. מאמ=אמא קרא מספר קטן של פעמים בעיקר כשהיה חולה,יודע איך לקראו לחתול אבל רק אם אני אומרת לו איך קוראים לו אז הוא עושה קיסססססס. כאשר מקבל מכה או נפצע מגיע מיד למישהו מהמשפחה ומראה שקיבל מכה עם יבבה של בכי קל. אם רואה מישהו בוכה מניח את הראש על אותו אדם כמובן שזה רק בני משפחה ולא זרים. יש לו נטישת חרדה כשאני או בעלי יוצאים מהבית. יודע להצביע על כל חפץ שאגיד לו כולל חיות או משחקים בספרים. מאוד אוהב לשחק בכל סוגי המשחקים במיוחד עם מישהו נוסף. הוא לא נמצא בגן אלא בבית איתי, לא אוהב שאני מקריאה לו ספרים רק לדפדף ולהסביר כל ציור מי ומה. תוך כדי הוא יכול להצביע על חפצים מוכרים בספר ויסתכל עליי כדי שאגיד מי זה או מה זה ואיך עושה. רוב התקשורת שלו היא בהצבעה על חפצים שהוא רוצה והשמעת קול של צעקות שאראה מה הוא רוצה.חייכן משחק עם ילדים בני גילו קטנים וגדולים ממנו מחייך מיד לכל ילד שאינו מכיר על מנת ליצור עימו אינטרציה. ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין פרט לעניין השפה. השפה המדוברת בבית היא רוסית אבל טלויזהיה רואה בעברית כמו גם לפני חודשיים נולד לו אח. אולי בגלל זה אין התקדמות? מתי עליי לפנות לקלינאית תקשורת? האם זה משהו חריג? במידה ואין עדיין בעיה מתי זה הופך כן לבעיה? האם זה יכול להיות אוטיזם? אשמח לתשובה בהקדם תודה.
קולות החייות הן מילים והוא מדבר כפי שילד בגיל זה עושה זאת... למה את חושבת שהולדת האח משפיעה על התפתחות השפה? זה לגמרי לא לעניין וחבל על רגשות המעורבים בעניין זה. פני לקלינאי תקשורת, במצב שתארת, רק אם בגיל שנתיים עדיין לא מצרף שתי מילים יחד. בעניין השפות, רצוי לחשוף אותו בעקביות לשפה אחת - למבוגר אחד.
שלום, קיבלתי הפנייה לקלינאית תקשורת בשל צרידות ואובדן קול חלקי שנמשכים מעל לחודשיים. אני בת 36. אני מנסה למצוא מטפל שעובד עם כללית מושלם, ולא ממש מצליחה למצוא מישהו כזה. אשמח לעזרה! (אני מגוש דן).
אנו אנשי סגל ממכללת אפקה בתל אביב. אנו מפתחים מוצר תוכנתי העוזר לסובלים מגמגום לדבר בטלפון. לשם בדיקה ראשונית של המוצר אנו זקוקים למספר משפטים אוטנתיים מגומגמים. אנו מבקשים שבדוגמה תהיה חזרה מיותרת על הברה ראשונה, והפסקה ממושכת בין מלים. מי מוכן לעזור לנו בהקלטה של עד חמישה משפטים מגומגמים ושליחה למייל [email protected]
שלום רב בני בן שנה ושלושה חודשים לא מדבר כלל. לא אומר אמא אבא הייתה תקופה שהיה קורא לאבא דאד שזה חלף לאחר לידת אחיו התינוק בן החודשיים. גיבריש נשמעת אך לא הרבה תוך כדי משחק, הוא שומע הייטב מבצע הוראות פשוטות של תביא תיקח אפילו אם זה מחדר אחר. עושה ביי, נשיקה באוויר מוחא כפיים, לא עם הראש, אם אינו רוצה משהו,רוקד כששומע מוזיקה. יודע איך עושה כלב חתול נמר אריה לאחרונה למד איך עושה פרה רק לא עושה מו אלא בו. מספר קטן של פעמים הצביע על בקבוק ואמר בוווו כדי שאתן לו. מאמ=אמא קרא מספר קטן של פעמים בעיקר כשהיה חולה,יודע איך לקראו לחתול אבל רק אם אני אומרת לו איך קוראים לו אז הוא עושה קיסססססס. כאשר מקבל מכה או נפצע מגיע מיד למישהו מהמשפחה ומראה שקיבל מכה עם יבבה של בכי קל. אם רואה מישהו בוכה מניח את הראש על אותו אדם כמובן שזה רק בני משפחה ולא זרים. יש לו נטישת חרדה כשאני או בעלי יוצאים מהבית. יודע להצביע על כל חפץ שאגיד לו כולל חיות או משחקים בספרים. מאוד אוהב לשחק בכל סוגי המשחקים במיוחד עם מישהו נוסף. הוא לא נמצא בגן אלא בבית איתי, לא אוהב שאני מקריאה לו ספרים רק לדפדף ולהסביר כל ציור מי ומה. תוך כדי הוא יכול להצביע על חפצים מוכרים בספר ויסתכל עליי כדי שאגיד מי זה או מה זה ואיך עושה. רוב התקשורת שלו היא בהצבעה על חפצים שהוא רוצה והשמעת קול של צעקות שאראה מה הוא רוצה. ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין פרט לעניין השפה. השפה המדוברת בבית היא רוסית אבל טלויזהיה רואה בעברית כמו גם לפני חודשיים נולד לו אח. אולי בגלל זה אין התקדמות? מתי עליי לפנות לקלינאית תקשורת? האם זה משהו חריג? במידה ואין עדיין בעיה מתי זה הופך כן לבעיה? האם זה יכול להיות אוטיזם? אשמח לתשובה בהקדם תודה.
שכחתי להוסיף שהו ילד מאוד חייכן משחק יפה עם ילדים בני גילו קטנים או גדולים ממנו.
שלום.יש לי ילד בגיל 3.6 שהוא בקושי מדבר מטופל אצל קלינאית תקשורת כבר ארבע חודשים ולא רואה שום התקדמות. וחלילה לא מזלזל במקצעיות שלה לשמחתי הוא שומע טוב ומסוגל לבצע שלוש או ארבע פעילויות.המליצו לי לשים אותו בגן רגיל כדי שהוא יצטרך לפתח שפה. הבעיה שלי ששום גן רגיל לא מוכן לקבל אותו השאלה שלי חוץ מקלינאית יש עוד איזה שהוא טיפול שאת מכירה ואם כדאי בכל זאת להלחם ולשים את הילד בגן רגיל תודה...
בגיל זה מפיקים תועלת רבה מגן שפתי, במיוחד אם אין התקדמות במסגרת הטיפול הייחידני, אשר איננו מספיק אינטנסיבי בשביל בנך. ההפנייה לגן שפתי היא לאחר דיון בועדה, ודיון בין אנשי המקצוע. תשוחחי עם הקלינאי שמכירה את בנך ובמיקרה שאינך מרוצה, תתייעצי עם קלינאי אחר, נוסף! מה הגננת שלו אומרת? האם מוכר למכון להתפתחות הילד????
היי פרידה, לבני בן ה-17 יש בעיה בדיקציה , לבטא נכון את המילה, וגם יש לו "קושי בשליפת המילים" הוא יודע איזו מילה הוא רוצה להגיד באותו רגע, אך הוא באותו רגע הוא אינו מסוגל להעלות את המילה מן המילון הקיים במוחו... פרידה אני חייבת שתגידי לי מה לעשות כדי לטפל בזה. תודה מראש !
אני מחפש קלינאית תקשורת בחיפה לילד בן חמש עם הפרעה בדיבור. רצוי באיזור אחוזה, קרוב למרכז חורב. מישהו מכיר ויכול להמליץ? תודה
ממליצה בחום על אור רוזן בליי, מקצועית ומתוקה.
ברצוני לדעת איך ניתן להתמודד עם אדם בן 64. שאובחן בתל השומר במרפאת זיכרון הסובל מקשב וריכוז ופרסברציה .
את חייבת לקבל הדרכה מהגורם המאבחן! ודאי למרפאת זכרון יש מסגרת הדרכה להתמודדות עם הקיים המאובחנים
בני בן 11 חודשים מתוקן (נולד פג) זוחל על 6,עומד עם תמיכה ברהיטים, מנסה לבנות מגדלים, חייכן, ממלמל בה, בה, בה, אבא, דה,דה, גה, גה, ולפעמים מה, מה, , עונה לשמו, מבין- שים בפנים, תוציא, מבין- איפה הדובי? והולך לחפשו למשל, איפה הספרים, איפה השעון ועוד.מבין תן לי וקח. מתייחס אחרת לכל אחד מבני המשפחה, מאוד יוצר קשר, אנו מבינים אם הוא לא רוצה משהו- הוא מפנה ראש הצידה. השאלה שלי- הוא לא מצביע על חפצים ולא מחקה קולות שלנו למרות שבדיקת השמיעה תקינה ואין נוזלים באוזניים. האם עליי לדאוג? גם לזחול התחיל יחסית מאוחר? האם כדאי לטפל? עד מתי מצפים לראות חיקוי והצבעה? תודה רבה על התשובה וסליחה מאוד על האורך.
תארת ילד תקין לחלוטין! את ועוד הורים כמוך נופלים טרף לידיים של מידע שגוי ולא רלוונטי. בנך נולד פג, מתפתחת יפה ורצוי להבין שיש גיל מקסימלי לאיחור משמעותי שבגללו מתערבים בהתפתחות, רוב הילדים מתפתחים כראוי ואין צורך בהתערבות. תהני מהשגיו ואל תשווי אותו לאחרים, רק לגבי עמצו, מה הוא משיג, עושה וכו'. בהצלחה
בני בן ה- 12.5 סובל מבעיות בדיבור. בשנה האחרונה מצבו מאוד החמיר. הוא התחיל לדבר יחסית מאוחר (בגיל 3) אך על רקע בעיות נוזלים באוזניים שבגללן הוא נותח פעמיים. היו תקופות שהוא דיבר מצויין אך עכשיו הוא נתקע די הרבה והדבר גורם לו לאי נוחות עד כדי כך שהוא לא משתתף בשיעורים בכיתה (והוא תלמיד טוב. אני מבקשת הכוונה לאן ניתן לפנות בהתחשב בגיל שלו?
פני בקשה לקלינאי תקשורת המתצחים בתחום הגימגום. הטיפול מכוסה בסל הבריאות, וניתתן בקבוצות או באופן פרטני, יש בביה"ח שיבא (תל השומר) הדסה ירושלים וגם בקליניקה באיזור השרון טיפולים ייחודיים. בהצלחה
היי פרידה, לבני בן ה-17 יש בעיה בדיקציה , לבטא נכון את המילה, וגם יש לו "קושי בשליפת המילים" הוא יודע איזו מילה הוא רוצה להגיד באותו רגע, אך הוא באותו רגע הוא אינו מסוגל להעלות את המילה מן המילון הקיים במוחו... פרידה אני חייבת שתגידי לי מה לעשות כדי לטפל בזה. תודה מראש !
האם יש לו גם קשיי למידה? האן הוא מתבטא בכתב יותר טוב מאשר בעל פה? מה הוא חושב על הקושי והדיבור שלו? האם מפריעה לו, בחברה או בתחומי התעניינות או בחירה שלו? בגדול, אם הוא מותרד, אז אפשר לפנות לקלינאי תקשורת להערכה והמלצות פרטניות
הכתב שלו לא ממש מובן... הוא מודע לבעית הדיבור שלו והוא סובל ממנה כי הוא גם שר וזה משפיע על השירה שלו בדיקציה , הוא משמיט אותיות בשירה, וכן זה מפריע לו שכשהוא בחברה עם אנשים, הוא יודע איזה מילים הוא רוצה להגיד אבל הוא לא מצליח להוציא אותן... אני ממש חייבת שתגידי לי איך לטפל בבעיה שלו, ושהוא יוכל לדבר רגיל כמו כולם(אם בכלל הוא יוכל לדבר רגיל כמו כולם?) אני ממש חייבת שתגידי לי איך אפשר לפתור את הבעיה הזאת שלו... תודה פרידה.
פרידה שלום. בני בן 3 וחצי ואנחנו גרים בחו"ל ודוברים 4 שפות בבית! ומפה מתחילה הבעיה. בעלי מדבר עם הילד סרבית, המטפלת ואני ברוסית, הוא הולך לגן אנגלי ורואה טלוויזיה בעברית. אני ובעלי מדברים אנגלית בבית. נראה שהילד דובר יותר רוסית וסרבית אבל הינו מתקשר באופן מלאה ומפה נראה כי יש לו גם בעיות ריכוז. נראה כי עברית ואנגלית הוא מבין אבל עונה (אם בכלל) ברוסית או סרבית או שניהם ביחד. מתקשר גם בשפה משלו. אני לא רוצה לשאול מה לא עשינו נכון אבל יותר מזה מה ניתן לעשות עכשיו? מה היא הדרך הטובה ביותר? באיזה שפות לדבר איתו? האם לעבור רק לשפה אחת? תודה רבה מראש שרית
העקרון הינו שפה אחת=מבוגר אחד. אבל 4 שפות זה מוגזם! הוא כרגע זקוק למערכת שפתית אחת, לפחות, שתהייה יציבה ותאפשר לו לתקשר. אינני יודעת מה רמת התיפקוד או ההבנה, מה העולם הרגשי שלו וגם לא מה מיקומו במשפחה, השכלה שלהם וכו' אולי כדאי לפנות לקלינאי תקשורת שתעשה הערכה של תיפקוד התקשורתי-מילולי ואחר כך יתן להם הדרכה והמלצות יחודיות לו?
שלום אני וחברי(אנחנו קבוצה של 10 איש) כולנו מגמגמים, מפיקים בימים אלו הצגת תאטרון שעוסקת בגמגום. זהו חלק מתהליך ההתמודדות שלנו עם הגמגום. אנחנו עורכים את הצגת הבכורה שלנו השבוע ב 10/3, ונשמח להזמין אתכם(כל מי שרואה עצמו קשור לעניין, וגם מי שסתם מתעניין) להצגה שלנו. ניתן לקבל פרטים מלאים באתר האינטרנט של אמב"י - ארגון מגמגמים בישראל http://www.ambi.org.il [email protected] אם הודעה זו אינה תואמת א כללי הכתיבה בפורום, אני מתנצל מראש. תודה רבה
בוקר טוב, בני קרוב ל10 חודשים מפותח מוטורית יושב עצאי זוחל זורק דברים מחייך, אוכל טוב מוצקים ושמח. בנסיון ללמד אותו לנפנף לשלום הוא לא משתף פעולה, לא מוחא כפיים, לא מצביע על ה"אור" אבל מסתכל כש אני שואלת איפה אור. הוא יוצר קשר עין איתי לפרקים קצרים עם זרים יותר ארוכים , כשקוראים לו בשם לרב מגיב. האם יש סיבה לדאגה או יש למי לפנות בנושא?
היי,בני יהיה בן שנתיים בשבוע הבא.כל ההתפתחות שלו עד היום הייתה תקינה ואף יותר מהממוצע בכל דבר(התהפכות,ישיבה,זחילה,הליכה).הוא מאוד היפרקטיבי והוא עבר את כל מבחני השמיעה(בדיקת BERA, בדיקת שמיעה במכון שמיעה, רופא אף אוזן גרון) ואין לו מים באוזניים.עד לפני חודשיים הוא היה רק משלים מילים כמו למשל, הייתי אומרת לו מה אומרים? תו...אז הוא משלים דה.. או מי אני? אי...אז הוא אומר מא... אבל אף פעם לא יוזם להגיד מילה לבד!! ובחודשיים האחרונים המילים הבודדות שהוא אומר זה בננה ובמבה ואת המילה "הינה" כשהוא מוצא משהו שהוא מחפש.מעבר לזה הוא ממלמל המון רק בחודשיים האחרונים. אני חוקרת המון בנושא ולפי ההתנהגות שלו אני חושבת שיש לו ADHD ויש אנשים שאומרים שיכול להיות שזה PDD.הוא לא מתעניין במשהו יותר מ-15 דקות, הוא כל הזמן בפעולה,הוא מבין כל מה שאומרים לו, הוא מבצע ג'סטות-כלומר כל מה שמבקשים ממנו הוא עושה אבל יש לו התקפות של עצבים שהוא זורק הכל ולא מוכן להרים ולא מקשיב גם לנו ההורים. יש לנו תור לקלינאית תקשורת בשבוע הבא ואני מאוד סקרנית ולא יכולה לחכות ומעבר לכך רוצה עוד חוות דעת מקצועית.מה לדעתך יש לבני? האם לדעתך אני צודקת? יש לו ADHD? והאם קיימת האפשרות שזה פשוט איחור התפתחותי כי אני מכירה הרבה אנשים שהילדים שלהם דיברו בגיל שנתיים וחצי ואפילו 3 והילדים רגילים לחלוטין. אודה על תשובתך המקצועית.
בנך לא שונה מבנים רבים, הם באמת מדברים מאוחר יותר מבנות וגם רועשים ופעלתנים יותר! אל תדביקי לו אבחנות ואל תחפשי מה לא טוב בו, תעודדי אותו לתקשר במילים וגם בקישקושים, העקר שיתקשר! אם הוא מבקר בגן, תשמעי מהגננת על תיפקודו בגן, היא רואה אותו במסגרת ילדים אחרים ויכולה להצביע בשבילך על ההתנהגויות המשתפרות וההשגים שלוץ. תוכלי תמיד לפנות למכון להתפתחות הילד אם תרגישי שהוא נעצר בהתפתחותו
היי פרידה תודה על תשובתך.בני לא נמצא במסגרת והוא גדל בבית אצל סבתא.האם זה משהו שלדעתך מעכב אותו לדבר? ו
הבן שלי בן 9 חודשים וקצת . מבחינת התפתחות פיזית הוא מתפתח יפה הוא כבר עומד מבלי לאחוז בחפצים . הוא מקסים וחייכן הוא מגיב לשמו וכל היום מוחא כפיים אבל זהו ... הוא לא מחבר מילים בגן הוא יושב עם עצמו וגם עם מושכים לו בשיער או פוגעים בו הוא לא מגיב בשום דרך.הוא לא מצביע לא משחק עם עצמו ולא עם הסביבה .כאשר אנחנו שואלים איפו אמא או אבא הוא לא מביט אבל לעומת זאת כאשר אחד מאתנו נכנס הביתה הוא זוחל במהירות ומטפס עלינו ... אתמול ראיתי את התוכנית בערוץ 2 ואני לא מפסיקה לדאוג האם יש לי למה לדאוג או בכלל אשמח לקבל תשובה ...
תתחילי בלעשות לו בדיקת שמיעה רגילה ותבקשי שיבדקו לו אם יש לו מים באוזניים.אני מכירה ילד שהתנהג כמו בנך עד גיל שנתיים ולבסוף גילו לו מים באוזניין ורק לאחר שהוציאו לו אותם הוא התחיל להגיב ולתקשר עם הסביבה.
זאת תמיד הבעיה של התוכניות האלה, אמורים ליצור אהדה והבנה בציבור ולמעשה מעוררים פחדים רבים! בנך ודאי נבדק בדיקת שמיעה בלידתו ומכוון שנמצא במסגרת של גן ובין ילדים אחרים, תוכלי לקבל פרופורציה ולראות שהוא בתחום הנורמה. תתיעצי עם הגננת או מטפלת ואם עדיין יש לך שאלה, תשאלי את הרופא ילדים.
שלום, בני בן שנה ועשרה חודשים, ילד מקסים וחייכ, דומיננטי ועצמאי ישלו כמה תופעות שמלוות אותנוזמן רב ולכן אני כותב לך הילד רץ הרבה, מעדיף ריצה על הליכה יש לו חרדות לא ברורות והוא מגיב בבהלה ופחד ומחפש את אחד מהוריו, זה קורה שהוא רואה מישהו, שהוא שומע מוסיקה כלשהי. אוהב מאוד מוסיקה, שיש מוסיקה שלא לטעמו הוא צועק הוא אומר פרפר ויודע איך עושה ברווז ופרה, אך לא מדבר עדיין הילד נוהג להכניס לפה חתיכות גדולות של מזון (לחם, במבה, שזיפים) הילד לא ישן לילה שלם מאז שנולד, צורח בקול רם ברגע שמתעורר או שמגלה שהשאירו אותו בחדר שקלנו יועצת שינה, אך לא התקדמנו בנושא מה את מציע לנו לעשות? תודה!
הוא עדיין קטן וחלק מההתנהגויות יכולות להשתנות. רצוי לשים לב לדברים שהוא כן עושה ולהתקדמותו בעולם כולו, לחזק את האמון בעצמו וביכולותיו. לגבי שינה, רצוי להתייעץ בשלב ראשון עם רופא הילדים. האם עבר בדיקת שמיעה
שלום בני בן שנה וארבעה חודשים נמצא ב'מצב תקין' פחות או יותר מבחינת טיפת חלב. הוא נוטה לבלוע בלי ללעוס מזון רך שהוא מקבל: פירות, גבינ"צ,אבוקדו. ויעצו לי לפנות לקלינאית תקשורת לבדוק שאין לו'תת תחושה בפה" האם לפנות? האם זה לא מוקדם מידי?
הוא עדיין צעיר ובשלב של רכישת מיומנויות הלעיסה והתאום עם הבליעה. האם הוא אוכלך אוכל מוצק? לועס אוכל "קשה" ואוכל טוב, המשקל מתאים למימדי גופו?. התמודדות עם אוכל רך הינה יחסית מאוחרת, הוא עדיין צריך "להחליט" עם ללעוס וכמה או לבלועה מבלי להחזיק בפה. אלו שלבי הרכישה של מיומנויות האכילה. תני לו זמן ותעקבי. בשלב זה לא ניראה שיש צורך במשהו נוסף
בני בן 4 מדבר מהאף, לא נוחר בכלל בלילה פרט ללילות שהוא מצונן. מדבר ברור מאוד. יש לו שקדים מוגדלים. מה צריך לעשות? קודם אבחנת רופא ואז קלינאית? באיזה גיל מומלץ טיפול אצל קלינאית במידה ואין לו שום בעיה רפואית?
תפני במקביל לבירור של רופא אאג' וגם לקלינאי תקשורת, לאחר שתקבלי את המידע משניההם, תהיי יותר "חכמה" ותידעי מה לעשות בהצלחה
שלום רב,יש לי בן מקסים בן שנתיים ושלושה חודשים שמדבר ומביע את עצמו בחופשיות. הוא יודע להסביר היטב את רצונותיו בצורה ברורה לסובבים אותו. אני מודאגת מתופעה שלא עוזבת אותנו הוא חוזר אחרינו כל הזמן. כל משפט חדש שאני אומרת לו הוא חוזר אחרי במעין אינטונציה של שאלה. הוא ממש כמו המראה שלנו וכך הבנתי זה גם בגן עם צוות הגן. האם זה תקין? בברכה
השאלה היא מה זה עושה לקשרים עם הסביבה, האם זה מעצבן, חמוד, מקובל, מרגיז???? יש תפקיד לחזרה, כך הוא לומד..... לא ניראה לימשהו פתולוגי, במידה והוא מתפקד בכל התחומים האחרים
הבן שלי בן 17.5 אובחן לפני 3 וחצי שנים כ-PDD NOS .לומד בכיתה תקשורתית בבית ספר רגיל, משולב במרבית המקצועות (כמעט הכל 5 יח"ל עושה בגרויות מלאות והתפקוד גבוה. שאלתי היא לגבי אפוטרופוסות אני קצת מבולבלת ופוחדת שבמידה ואהיה האפוטרופוסות שלו אני בעצם מגבילה אותו ל"התפתח" עצמאית, בכלל אני לא יודעת מה קורה אחרי גיל 18 . האם יש
אימי בת 74 ,סובלת מבעיה של "שליפת מילים" הומץ ע"י נוירולוג טיפול אצל קלינאי תקשורת-1. האם באמת יכול לעזור? 2. לא הצלחתי למצוא קלינאי תקשורת לגיל הזה, רובם ככולם מומחים לילדים, איפה אפשר לחפש?
שלום רב, בני בן 3.4 ,בגיל 2.6 הוננו לקלניית תקשורת אחריי הפגישה נאמר לי שהכל תקין והוא קצת איטי.היום אוצר המילים שלו גדל אך עם זאת הוא בולע מילים ,אותיות ואפילו נדמה כי הוא מגמגם או נתקע, מה עליי לעשות? ע"מ לקבוע שוב אצל המרפאה זה יקח חודשים.
דברי אליו ברור, לאט ותני לו זמן לדבר בנחת. במקביל תקבעי פגישה אצל קלינאי תקשורת, דרך קופת חולים או באופן פרטי, לפחות לפגישה אחת כדי לקבוע את הצורך והדחיפות בהתערבות ובעקר כדי לקבל הדרכה אישית
יש לי בן בן8 כשהיה בן 3 היה חשש לפידידי. הוא קיבל את כל הטיפולים של קלינאית תיקשורת ושל ריפוי ועיסוק ,מיבחינה דידקתית הילד הוא קולת חומר מאוד מהר.ומבין את החומר הנילמד הוא לומד עכשיובבית ספר רגיל הבעיות ניהיו יותר קשות כשפנינו לפסיכולוגית חינוכית בכיתה א היא עשתה לואיבחון פסיכו דידקתי והיא צינה שאין לילד פידידי.לאחרונה לקחנו אתו עוד הפעם לפסיכלוגית אבל קלינית שאחרי 2 פגישות אמרה בודאות שלילד יש פידידי בברמה נמוכה ושהטיפול ארוך וממושך ,ולא בטוח שהיו תוצאות.זה בה די בבום ואנחנו לא יודעים לאן ליפנות ומה לעשות מאיפה להתחיל?אנה עיזרי לנו.
ודאי הפסיכולוגית נתנה להם כוון להתערבות מלבד האבחנה! כניראה מדובר על סינדרום אספרגר ASPERGER SYNDROME, אשר קשור בעקר בקשיי הסתגלות (כאין קשיי למידה בתחום החברתי). יש אירגון של הורים לילדים עם הסינדרום הזה, אולי רצוי לפנות אליהם? בכל מיקרה, רצוי להמשיך לתת עזרה לבנכם כדי לאפשר לו הסתגלות חברתית. אגב, ילדים אלו לומדים ללא קשיי למידה וגם מתבטאים יפה בכתב!
בני בן 12. מטופל אצל קלינאית תקשורת מזה כחודשים וחצי לגבי אותיות שורקות. עד עכשיו היא עבדה איתו רק על האות ש. הוא גם מתרגל בבית. אני לא רואה התקדמות. ביום יום הוא מדבר כמו קודם (לשון קצת בחוץ) ובזמן התרגול, הענין דורש ממנו מאמץ והצליל נשמע מאוד מאומץ ולא טבעי. כמה זמן בממוצע יכול לקחת טיפול כזה לנער בגילו? האם יכול להיות שההדרכה לא נכונה? האם צריך פשוט להעזר ביותר סבלנות? כמה זמן תרגול צריך לעשות בבית כדי שזה יהיה יעיל? תודה
חודשים וחצי באמת נשמע קצת יותר מדי, האם הוא מסוגל לדבר עם התיקון, אפילו מילים בודדות? אולי כדאי לשוחח על כך עם הקלינאית ולהעמיק את ההעברה לדיבור ולא את התירגול... התירגול מהווה רק צעד לקראת השימוש ביום יום. יש ילדים שעדיף להתקדם ליתר השורקות ולעשות את היישום ביוחד, לכולן. המלצתי שתפני לקלינאית ותבררי מה התוכנית ולמה עדיין איכם מרגישים בשינוי, לאחר תקופה יחסית ארוכה ובמיוחד לאחר שהוא מתרגל? אשמח להמשיך ולדעת מה היא אמרה. בהצלחה
שלום רב, בני בן שנה ושלושה חודשים ילד מפותח ומתקשר, מדבר כ30 מילים, מצביע, מחקה, יוצר קשב משותף אך יש עניין שמאוד מטריד אותי. קורה לו לעיתים שהוא בוהה- לכמה שניות, אני קוראת לו 3 - 4פעמים והוא לא מגיב, מזיזה אותו ונוגעת בו, ורק אז חוזר לעצמו. מה זה יכול להיות? המקרה קרה לי כבר מס פעמים. בפעם הראשונה מאוד נבהלתי ופניתי לרופא הילדים שאמר שזה בסדר וגם מבוגרים בוהים. עם מי ניתן לעשות בירור בעניין זה? תודה מראש
הייתי פונה ישירות לנאורולוג ילדים. מבלי לגרום לך לדאגה יתרה, יש סוג של מחלת עצבים שמתבטאת בדיוק כפי שאת תיארת. מקווה שאני סתם מפחידה, אבל ממליצה מאד יעוץ מקצועי. על הדרך תבצעי גם בדיקת שמיעה, כדי להיות בטוחה שאין שם בעיה.
איזו מחלה? תודה מראש
שלום. בן שלי בן 3.5 שנים, מדבר בשתי שפות- רוסית ועברית. הגימגום התחיל אולי לפני חצי שנה וחלף לזמן מה, אך חזר שוב. אני חשבתי שיעבור אך הגננת הציעה לפנות לקלינאית תקשורת. השאלות שלי:1 האם בגיל הזה כדאי כבר לטפל בזה? 2. האם הסיבה לכך שתי שפות? 3. מתי ובאיזה גיל כדאי לפנות לעזרה? תודה, מחכה לתשובה כי אני מודאגת
75% מהילדים עם חוסר שטף בדיבור מציגיםדיבור תקין בגיל 6 לא כדאי לטפל או להעורר את תשומת הלב שלו, זו תופעה נורמלית. הרבה ילדים דוברי שפה אחת מציגים אותם הקשיים והרבה ילדים דו-שפתיים אינם מציגים קשיי כלל, אי אפשר לקבוע באופן גורף! צריך לראות אותו כפרט. אם התופעה תמשך יותר משנה, אפשר לפנות ליעוץ
שלום! יש לי בעיה שאיני יודעת איך לבטא את האות ג' בצורה נכונה, אני אומרת בצורה לא נכונה מילים כמו- ג'ינס, ג'וק וכדו'. היתה לי בעיה כזו פעם עם האות ז' עד שהבנתי שצריך להגיד זאת "דז" (=ז'). אשמח מאוד אם תוכלו לעזור לי לבטא את האות ג' בצורה נכונה. תודה רבה מראש!!!
שלום שאלה שעלתה במסגרת מפגש עם ילד בן 10 שאובחן כפי די די נוס, ומצוי בתוך קונפליקט גירושין קשה של הוריו. טענת האם כי האב שאצלו הילד כרגע, מוסת כנגד האם. נשאלת השאלה באיזו מידה ילד כזה יכול להיות מוסת בהתחשב בנוקשות החשיבה שלו. אשמח לקבל את דעתך וגם הפניה לחומר קריאה בנושא. תודה
אין לי משוג וזה ודאי לא תחום העיסוק שלנו כקלינאי תקשורת. לגבי הילד, הוא ודאי במקום לא טוב אם ההורים משתמשים בו כדי לריב!
שלום לך שמי אורלי ביתי בת 5 ומתקשה לומר אותיות מסוימות כגון- כ,ג ונוטה לומר מילים שקשה לאדם זר להבין אותה לעומת זאת אני מבינה אותה. לדוגמא במקום כלום=טלום. יש לה היפוך בין כ לט.ג הופך לד גדול=דדול. בעבר התקשתה בלהביע את האות ח- היתה מטופלת אצל קלינאית תקשורת לא עזר כלל וכלל. איך ניתן לטפל בזה - ביתי עומדת לעלות לכיתה א בעוד שנתיים - ומעוניינת לטפל בעיניין הזה אודה על הצעות.
צודקת! היא באמת הייתה צריכה לרכוש את ההגאים האלו. כדאי מאד שתפני שוב לקלינאי תקשורת אשר יודעת לטפל בילדים בגיל זה (כמעת כולם!) הטיפול עדיין בסל הבריואת ועל חשבון קופת חולים אל תמתיני עוד! בהצלחה
לדבר הוא לא מדבר הוא מתבטא היטב בחלקי מילים ובכי והבעות וכו' מטופל אצל קלינאית אני מחפש נואשות, מה עוד אנחנו ההורים יכולים לתת/לתרגל איתו בבוקר - לפני הגן, אחה"צ/ערב אחרי הגן ובסופי השבוע כדי להביא לקפיצת מדרגה משמעותית תודה!
האפ התייעצת עם הקלינאי שמטפלת בבנך? היא הכתובת הכי זמינה ומתאימה לתת לך תוכנית עבודה. בכל מיקרה, דיספרקסיה קשורה ליכולת התארגנון ושליטה, תיכנות ובקרה, תכונות אלו מתפתחות עם הזמן ואם תתני לו מספיק מרחב, בלי לחץ אבל עם הכוונה ועזרה, הוא ודאי יסגור את הפערים.....