פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3703 הודעות
3216 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

05/05/2011 | 08:17 | מאת: לי

ביתי בת 5 ומתקשה לומר אותיות מסוימות כגון- כ,ג לדוגמא במקום כלום=טלום. יש לה היפוך בין כ לט.ג הופך לד גדול=דדול. בעבר התקשתה בלהביע את האות ח- היתה מטופלת אצל קלינאית תקשורת לא עזר כלל וכלל. איך ניתן לטפל בזה - ביתי עומדת לעלות לכיתה א בעוד שנתיים - ומעוניינת לטפל בעיניין הזה אודה על הצעות.

לקריאה נוספת והעמקה
05/05/2011 | 09:09 | מאת: חגית בר-זאב

לי שלום, השיבוש שאת מתארת נקרא fronting- הגייה "קדמית" (עם חוד הלשון) של הגאים אחוריים. ניתן בהחלט לטפל בשיבוש היגוי זה בגיל של בתך. יש לפנות לאבחון קלינאית תקשורת (ניתן לקבל התחייבות מקופת החולים), כמו כן יש לבצע בדיקת שמיעה לפני תחילת הטיפול על מנת לאפשר תנאים מיטביים לטיפול. האם בתך כבר הוגה את ההגה ח'? יכולות להיות סיבות רבות לכישלון של הטיפול בעבר אבל זה לא אומר שטיפול כיום לא יצליח. אם בתך מתחילה טיפול ואת לא רואה התקדמות לאחר מסר פגישות אני ממליצה לך לדון בנושא עם הקלינאית המטפלת ואפשר גם להתייעץ כאן בפורום. בהצלחה!

04/05/2011 | 16:35 | מאת: עידן

הוא אולי אומר "אבא" אבל ממש לא בהקשרים הנכונים. הוא ממלמל הרבה, דברים ללא משמעות. הוא פעיל מאוד, יודע לשחק ביחד, משתף פעולה, הכל טוב. רק שהוא עוד לא מדבר וממש עוד לא אומר מילה. מה לעשות? תודה מראש

האם משמיעה קולות בכוונה לתקשר? האם עבר בדיקת שמיעה? האם את מצליחה להגיב לנסיונות להשמיעה קולות תקשורתיים, בכוונה... לפעמים קשה לזהות מילה, אבל מבחינתו זו יכולה להיות מילה! ממליצה שתירכשי ספר הנן HANEN דרך אגודת קלינאי תקשורת, הספר מלא בעצות להורים, עם דוגמאות בעברית ועקרונות לעידוד התפתחות שפה מדוברת אצל ילדים = www.ishla.org.il תבדקי את שמיעתו, בכל מיקרה!

03/05/2011 | 08:14 | מאת: ענת

אבקש פרטים לגבי אפשרויות הטיפול בבעיית הגיית האותיות ס' צ' ז' בגיל 22 , מדובר על הגיית אותיות אלה תוך הבלטת הלשון מבין השיניים. מה הסיכויים לשיפור ובאיזו מסגרת ניתן לבצע את הטיפול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
03/05/2011 | 15:25 | מאת: חן לדרר

ענת שלום אפשר לטפל בשיבושי היגוי בכל גיל. אומנם ההרגל מושרש יותר מצד שני גם המוטיבציה לשינוי הרבה פעמים טובה יותר טיפול זה עושה קלינאית תקשורת בד"כ בגיל כזה אין השתתפות קופ"ח אך שווה לבדוק מול הקופה שלך בהצלחה

02/05/2011 | 09:14 | מאת: טליה

בני בן שנתיים וחצי החל לגמגם לאחרונה. הוא דיבר יפה ומגיל צעיר יחסית אך בחודשיים האחרונים החל לגמגם וזה נראה שיותר ויותר... בנוסף גם הדיבור נעשה לא ברור. האם זהו שלב התפתחותי? האם יש קשר לגמילה מחיתולים? מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
02/05/2011 | 17:44 | מאת: חגית בר-זאב

טליה שלום, גמגום בגיל הזה חולף בדרך כלל ונקרא "חוסר שטף התפתחותי". הוא מופיע במקביל להתפתחות ביכולותיו השפתיות של הילד.יחד עם זאת, חשוב שההורים יקבלו הדרכה מקלינאי/ת תקשורת כיצד להגיב במצבים האלה, ובמקרה הצורך ההורים ידריכו את הסביבה (בני משפחה, גננת וכו'). בינתיים עליכם להקפיד לשמור על קשר עין עם ילדכם בזמן שיחה, לתת לו לסיים את דבריו ולא להנחות אותו כיצד לדבר. לעיתים מצבים מלחיצים יכולים להיות גורם מאתחל לגמגום אך לרוב אין קשר בין הגמילה מחיתולים לחוסר השטף.

01/05/2011 | 19:30 | מאת: ליאת

בני בן ה- 12.5 סובל מבעיות בדיבור. בשנה האחרונה מצבו מאוד החמיר. הוא התחיל לדבר יחסית מאוחר (בגיל 3) אך על רקע בעיות נוזלים באוזניים שבגללן הוא נותח פעמיים. היו תקופות שהוא דיבר מצויין אך עכשיו הוא נתקע די הרבה והדבר גורם לו לאי נוחות עד כדי כך שהוא לא משתתף בשיעורים בכיתה (והוא תלמיד טוב. אני מבקשת הכוונה לאן ניתן לפנות בהתחשב בגיל שלו?

לקריאה נוספת והעמקה
02/05/2011 | 07:51 | מאת: חן לדרר

עליך לבצע אבחון של קלינאית תקשורת. באפשרותך לעשות זאת במכון פרטי. בידקי מול קופת החולים שלך האם ניתן לקבל טופס התחיבות לאבחון ק"ת בגיל זה ואם כן לאן לפנת. במקביל חשוב לבצע גם בדיקת שמיעה בהצלחה

02/05/2011 | 07:51 | מאת: חן לדרר

עליך לבצע אבחון של קלינאית תקשורת. באפשרותך לעשות זאת במכון פרטי. בידקי מול קופת החולים שלך האם ניתן לקבל טופס התחיבות לאבחון ק"ת בגיל זה ואם כן לאן לפנת. במקביל חשוב לבצע גם בדיקת שמיעה בהצלחה

01/05/2011 | 07:54 | מאת: אסתי

הני בין 3 ועדיין לא מרכיב משפטים שלמים. באיזה גיל ילד אמור לדבר משפטים שלמים?כמו כן יש קצת גמגום - באיזה גיל מטפלים בזה? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
01/05/2011 | 12:39 | מאת: חגית בר-זאב

אסתי שלום, בגיל 3 אנחנו מצפים מילד לדבר במשפטים שלמים. יתכן שה"גמגום" שאת שומעת הוא חוסר שטף התפתחותי שהוא תהליך טבעי המופיע יחד עם רכישת השפה. ממליצה לך לפנות לאבחון קלינאית תקשורת על מנת לקבל הדרכה ולברר האם יש צורך בטיפול שפה.

30/04/2011 | 22:17 | מאת: טלי

יש לי תאומות בנות 10 וחצי.בגיל 5 היתה להן בעיה שפתית ושניהן טופלו אצל קלינאית תקשורת .עד גיל 7 אחת מהן התחילה לגמגם קצת וקיבלה טיפול אצל קלניאית תקשורת עד גיל 8 וחצי. בגיל 8 שינהן אובחנו שיש להן הפרעת קשב וריכוז .הנירולוג המליץ על ריטלין באופן קבוע.הגימגום חזר ויש לה לפעמים טיקים .הנירולוג וגם הפסיכולוג אמרו שזה יעבור.

לקריאה נוספת והעמקה

אז מה השאלה????

27/04/2011 | 10:25 | מאת: דני

אני מגמגם מגיל צעיר מאוד ועכשיו שהגעתי לבגרות זה מאוד מפריע לי בחיים, בדברים הכי קטנים אפילוכמו דיבור בטלפון , במכלות וגם עם חברים. הגמגום שלי הוא יכול להיות גמגום בינוני ולעיתים גם חזק...רציתי לדעת למה גמגום זה לא מופיע לי כאחוז נכות כי זה כן מפריע לי בחיים למרות שזו נכות לא ויזואלית...

לקריאה נוספת והעמקה

אחוזי הנכות נקבעים על ידי הביטוח הלאומי ויש סעיפים בכל תחומי ההתנהגות האנושית, אפילו רגשיים ומחלות נפש וגוף. השאלה העקרית היא המגבלה התפקודית. אם ברצונך לברר עד הסוף, אני מציעה לך לפנות לביטוח הלאומי ישירות. % נכות עד גובהה מסויים אינם מקנים זכויות או הנחות כל שהן. בהצלחה

25/04/2011 | 22:49 | מאת: מרגלית

הבן שלי בן שנתיים ושמונה חודש ילד שההיתפתחות שלו תקינה אך מבחינת הדיבור לא תמיד ניתן להבין מה הוא אומר - לפעמים אני נאלצת לשאול אותו כמה פעמים מה הוא אומר עד שאני מבינה אותו, חלק מהפעמים הוא מדבר טוב. האים יש לי מקום לדאגה? אודה לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה

עדיין לא! העקר אם הדיבור שלו משתפר, לאורך הזמן המדד הטוב הוא מה מבינים אנשים שלא פוגשים אותו מדי יום, כמו סבים ודודות.... אם עדיין יהיה לך קשה להבינו, לקראת גיל 3, תפני לאבחון והדרכה, וטיפול רק אם אין התקדדמות

26/04/2011 | 22:15 | מאת: מרגלית

זו בעיקר הבעיה שהאחרים לא תמיד מבינים אותו.. דבר נוסל שרציתי לשאול- בילד עבר ניתוח כפתורים האוזניים לפני כ8 חודש, האים יש איזשהוא קשר והאים זה יכול להשפיע?

24/04/2011 | 03:17 | מאת: חגית

בני בן ה-3 ו-שלושה חודשים התחיל לדבר ולא בגיל מוקדם הוא התחיל לדבר רגיל ושוטף לאחרונה הוא התחיל להיתקע בכל תחילת משפט ויש לו קושי להתחיל את המילה הראשונה וזה מלווה בהבעת פנים כאילו יש לו קושי מלהוציא את המילה.

לקריאה נוספת והעמקה

כפי שמופיע כאן ובהרבה שאלות קודמות, את מתארת תופעה נורמלית בהתפתחות הדיבור ואין כאן בעיה או פתולוגיה. ככל שהשפה מתפתחת ומתקדמת, כך הילד זקוק ליותר אירגון ובניסיון לחקות את שיח המסוגרים, מתקשה לבנות משפטים מהר וכו'. לכן הקושי בהתחלה בעקר. התופעה חולפת מעצמה לקראהת הכניסה לבית הספר

22/04/2011 | 21:17 | מאת: שלי

שלום, בני בן ה-25 סובל מגמגום מגיל צעיר מאוד. שנים היה מטופל אצל לקנאיות תקשורת ושום דבר לא עזר. נראה לי שלו זה בכלל לא מפריע. לי זה מפריע מאוד. אני מנסה כל פעם לשכנע אותו ללכת שוב, אבל הוא מסרב. שאלתי, האם היום יש שיטות חדשות לטיפול בבעיה. ברצוני לציין שלבני יש בטחון עצמי(בעית הגמגום לא הורידה לו את הבטחון) הוא עובד, לומד ויוצא עם בחורות, כך שהוא טוען שהבעיה לא מפריע לו. דבר נוסף, כשהוא בתקופת לחץ בעיקר סביב תקופת הבחינות למשל, הגמגום מתגבר. אודה לך אם תוכלי לתת עצה מה לעשות תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה

הוא למעשה צודק! הגימגום הינה תכונה שנישארת עם האדפ לאורך החיים ומהווה מין מד-לחץ, עולה ככל שהלחץ עולה ולעתים לחץ לשנות את צורת הדיבור מתפרש כ"לחץ" ויש עליה בתופעות הנשמעות וניראות של הגימגום. מכוון שאת מתארת בחור ללא קשיי הסתגלות או מגבלה, אז, אנחנו גם לא נגדיר אותו כ"מגמגם" אלה כמציג חוסר שטף בדיבור. מצבו הכי טוב למה שאנו מקווים לראות לאחר טיפול.. ואולי ההסתגלות הטובה היא התוצאה המוצלחת של טיפולים שעבר בילדות??? ואם את עדייןו מותרדת, אולי תעזרי את בטיפול חיצוני??? תשמחי בשבילו ותשתדלי לא ללחוץ עליו יותר.

22/04/2011 | 13:42 | מאת: יוכי

שלום. האם ידוע לכם על מחקרים המראים על קשר בין השפעות של המדיה-צפיה בטלויזיה ובמחשב לגבי בעיות התפתחות בילדים-כמו בתחום השפה? אשמח להכוונה. בתודה מראש, יוכי

לקריאה נוספת והעמקה

לא ידוע לי על מחקר שכזה

18/04/2011 | 01:01 | מאת: אלון

אחייניתי הינה בת 9 וחצי ובעלת שפה עשירה ויכולת הבעה גבוהה. ואולם, היא מבצעת תוך כדי דיבור עצירות לצורך נשימה באמצע מילים ובין הברות. עצירות אלה מתרחשות כל מספר מילים והינן בולטות מאד. התופעה היא אינה חדשה והתחילה כבר בגיל רך (דוקא יש התמתנות קלה עם השנים) הילדה היא ספורטיבית, אנרגטית ובריאה באופן כללי. נשימתה סדירה תוך כדי שינה והיא אינה נוחרת. מה יכולה להיות הסיבה לכך? מהי דרך הטיפול?

יכולות להיות סיבות רבות, מהרגל ללא מודעות ועד להפרעה בתפקוד מיתרי הקול. במידה ומשפחתה (הוריה) דואגים, כדאי להפנותה לבדיקה אצל קלינאי תקשורת וגם אצל רופא אאג', לקבלת הדרכה וטיפול לפי הצורך

19/04/2011 | 19:25 | מאת: אלון

תודה על התגובה. אני לא חושב שיש לה איזושהי בעיה במיתרי הקול. הילדה היא זמרת מחוננת ושרה במקהלה...

שלום בתי בת ה9 חודשים, יונקת מהשד, מגיל חצי שנה נמצאת במסגרת, אוכלת אוכל "מוצק" שם ומנסים לתת לה בקבוק וגם מוצץ (גם אני מנסה), היא כבר אוחזת את הבקבוק בידיה ונראה כאילו היא מעוניינת בו - משחקת איתו, לועסת אותו, אבל לא עושה את תנועת המציצה והנוזל ניגר אליה מעצמו.. (ומהפה לצואר ולגוף...) אני מעוניינת לסייע לה ללמוד את תנועת המציצה ומבקשת לברר איתך האם זה בתחום עיסוקה של קלינאית התקשורת והאם יש לך רעיונות יצירתיים בעניין? מעבר לזה היא ילדה מדהימה, סקרנית, חייכנית ולא נראית איזושהי בעיה התפתחותית (חוץ מזה שהיא לא עולה במשקל לפי איך שהאחות טיפת חלב רוצה...)

לקריאה נוספת והעמקה

למה היא צריכה למצוץ מבקבוק? היא ינקה.. מה שאומר שהיא יודעת למצוץ, לא מעניין לה למצוץ בקבוק או מוצץ וגם לא חייבת! תלמדו אותה לשתות בכוס או בקשית (כן, בגיל הזה ניתן, בקלות) לגבי משקלה, אם היא בריאה ומתפתחת כניראה שלא זקוקה למשקל נוסף. כן, זה תחום עבודה של קלינאי תקשורת.

13/04/2011 | 10:07 | מאת: ירוקה

שלום יש לנו תאומים בני שנתיים ושבועיים (בן ובת). הבן התחיל לדבר יפה, מתחיל לבטא מילים ואף לצרף משפטים בני 2 מילים. הבת לעומת זאת, כנראה נמצאת בתקופת מרד גיל שנתיים, אבל מבטאת רק הברות מלבד המילים אמא ואבא. "ני"= אני, "ננה"=בננה, "קי"=מוצץ או מיץ, "עלי"=אלי (השם של סבא). היא יודעת לפנות אלינו כשהיא עושה משהו בחיתול וההבנה שלה מלאה והיא ממלאת הוראות בצורה מדהימה, אבל, שוב, בלי לבטא מילים שלמות מלבד אבא ואמא. רופא אף אוזן גרון אמר לנו לפני כשבועיים להמתין איתה עוד כמה חודשים ולתת לה זמן. ראוי לציין כי התאומים נולדו בשבוע תקין ובמשקל תקין, וכי הילדה התחילה בשבועיים האחרונים לבטא מעט יותר הברות מאשר לפני כן. האם כדאי בכל זאת ללכת לייעוץ כלשהו או באמת לתת לה קצת זמן? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

ניראה שהיא מתקדמת ואת מתארת הרבה דברים טובים שהיא עושה. אם שמיעתה נבדקה ונמצאה תקינה, ואם היא מציגה התקדמות בתקופה האחרונה אולי כדאי לך לפנות לקלינאי תקשורת שתכיר אותה, תתן לך הדרכה כיצד לעזור לה להתקדם 0(גיל שנתיים אנו מצפים שיהיו צרופים של שני מילים לפחות). הקלינאי יכולה לתת לך הדרכה ולבדוק אותה שוב בעוד שלושה חודשים, לפי זה היא תוכ להשוות ולהעריך אץ התקדמותה של ביתך

12/04/2011 | 22:37 | מאת: לבנה

באיזה גיל ילד אמור לדבר משפטים שלמים?ולא הבנתי אם לפנות לטיפול[גמגום] או שגיל 3 זה מוקדם, לחלק את אומרת לפנות לטיפול ולחלק את אומרת שזה חלק מההתפתחות

לקריאה נוספת והעמקה

משפטים מתפתחים ונעשות מורכבות ככל שהילד גדל, לכן חשוב לדעת בן כמה הוא, בגיל שנתיים צרוף שלש ני מילים מספיק, בגיל 3 איננו מקובל כלל. לגבי חוסר שטף בדיבור, זאת תופעה נורמלית והחומרה נמדדת במשך ובאופי התופעה וגם במידת המודעות...

12/04/2011 | 18:23 | מאת: דפנה

התינוקת שלי בת שנה ושלושה חודשים, חמודה וחייכנית. לאחרונה שמתי לב שהיא מכה את עצמה עם שתי כפות הידיים בראשה. לעיתים היא מכה בראשה גם עם השלט של הטלויזיה או עם משחק שהיא מחזיקה בידה. אני ממש מודאגת. יש לכם מושג מה זה יכול להיות??? לתשובה מהירה אודה.

לקריאה נוספת והעמקה

יכול להיות שיש משהו שמפריעה לה כמו נוזלים באוזניים.... תפני לרופא הילדים וגם לרופא אאג'. תנסי לראות אם יש מצבים מסויימים בהן היא מכה את עצמה או שזה משהו שקורה בסביבה או בתנאים מסויימים

11/04/2011 | 03:43 | מאת: הדר

שלום בני בן שנתיים וחודש.לאחרונה הובחן אצלו נוזלים בשתי האוזניים. הוא לא סובל מדלקות. חש לו ירידה בשמיעה של 40 דציבל באחת מהאוזניים. יש לו ליקוי שפתי- הוא לא ברור אנחנו כהורים לא תמיד מבינים מה הוא מתכוון. הוא מצידו מבין את כל מה שאומרים לו- לפעמים צריך לדבר בקול רם יותר. רציתי לדעת איך ניתן "לשפר" את ההגיה שלו של המילים ולהתגבר על המחסור של לקות שמיעה לחודשים הקרובים? עד החורף הבא נחליט על ניתוח או שהנוזלים ייעלמו

לקריאה נוספת והעמקה

נוזלים באוזניים גורמים לירידה בשמיעה לא קבוע ולא עקבית, לכן יש צורך בטיפול הרפואי. לגבי הדיבור, בגיל זה יש עדיין שונות רבה בון ילידם, רצוי שתפנו אליו בשפה ברורה וכן שתעודדו אותו לדבר כמה שיותר. הוא עדיין צעיר מדי לפניה לקלינאי תקשורת, אבל אם אינכם חשים בשיפור במהלך שלושת החודשים הקרובים, פנו לקבלת הדרכה והערכה ראשונית על ידי קלינאי תקשורת.

05/04/2011 | 21:09 | מאת: שלי

שלום, ביתי בת שנה ותשעה חודשים. מבינה כל מה שאומרים לה, מבצעת הוראות ועם אוצר מילים של עשרות מילים (לדעתי מעל 50). אך רק מילים בודדות מבטאת ברור לגמרי (כמו אמא אבא, פרפר). את רוב המילים מבטאת בצליל דומה או רק את הסיומת של המילה - למשל חילזון-זון, נשפך- פך, כלב=אלב מיים-אאים וכד'. האם תקין לגילה? או שבגיל זה כבר "צריכה" להגות מילים ברורות? החשש שלי לגבי אופן ההגייה נובע מבדיקת שמיעה שעשינו לה ויצאה לא תקינה בשתי האוזניים (כנראה ובתקווה שעקב נוזלים). תודה.

18/04/2011 | 17:47 | מאת: פרי

רכן, העיקר אם היא מתקדמת ודיבורה משתפר. קנה המידה הוא מה אומרים אנשים שלא רואים אותה על בסיס יומי, לאורך תקופה. אם לקראת גיל שלוה אנשים מחוץ למשפחה עדיין לא מבינים אותה, אז כדאי לפנות לקלינאי תקשורת.. וכמובן לטפל בנוזלים באוזניים ולהבטיח ששמיעתה תקינה. כדאי לעודד אותה לאמירת מילים שלמות ולא להתחלי את המילה בשבילה.

05/04/2011 | 17:06 | מאת: אמא מהצפון

הבן שלי בן שנתיים ועשרה חודשים יש לו בעיה בביטוי האות ראש אני מרגישה שהלשון שלו כבד והוא מבטא אותה לפעמים כמו אי הלשון שלו מתי שהוא מבטא אותה ממש לא זז התחלה זה היה עם האות למד אבל מהר מאוד הוא למד לבטא אותה נכון אני לא רואה שעם האות ראש זה מתקדם הוא מבטא אותה ממש כמו בפעם הראשונה שהוא ביטא את האות האם ישנם תרגילים שאי יכולה לעשות בבית לעודד אותו או להפנות אותו אותו ליעוץ

תניחי לו בשלב זה הוא עדיין צעיר מדי להתייחסות להגאים בודדים, אם דיבורו ברור והוא מצליח להביעה את עצמו, לא כדאי "להציק ולהעיר" עדיף לעודד אותו להתפתחות שפה ודיבור כללי. לגבי האות ספציפית, רק בגן חובה מתאים לטיפול.

04/04/2011 | 21:00 | מאת: ענת

בתי בת השנה וחצי עדיין לא הולכת באופן עצמאי, גילו שיש לה מים באוזניים ולכן יש בעיה בשיווי משקל, דבר המונע ממנה ללכת באופן עצמאי, וכן איננה מדברת מכיון שאינה שומעת, כביכול, יש לנו תור לבדיקת שמיעה וכרגע מטופלת לייבוש הנוזלים באוזניים מה ניתן לעשות על מנת לעזור לה. יש לנו תור לאבחון. אשמח לתשובתך ועזרתך. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

את עושה את הנחוץ: בדיקת שמיעה ודאי לאחר בדיקת רופא אאג', בדיקה התפתחותית ואולי היה מקום לבדיקה אצל פיזיותרפיסט בינתיים, כדי לא לבזבז זמן עד האבחון וכו'

01/04/2011 | 10:38 | מאת: שמרית

שלום, בתי בת חמישה חודשים והיא אינה מגיבה לי שאני קוראת בשמה ולכן ברצוני לדעת מתי היא אמורה להגיב לקריאת שמה באופן של הפניית הראש למי שקורא לה???

היא עדיין צעירה למדי!

01/04/2011 | 10:35 | מאת: מעיין

שלום רב, הבן שלי בן חמשיה חודשים ואינו משמיע הבהרות בררות כמו: גה, אה, בה וכ'ו, אלא רק מלמולים לא ברורים ובעיקר בקולי קולות. מה שמוזר לי שבנוסף לכך הוא משמיע קול כמו צפצפה והוא לוקח אוויר בקול כזה שהוא עוד רגע נחנק. האם זה תקין? תודה רבה

ילד משמיעה קולות בגיל זה באופן ספונטני ולא יעזרו הסברים או תאוריות.... תהני ממנו ותני לו להתפתח... הוא לא קראה את אותם הספרים בהתפתחות שאת קוראת!

הבן שלי בן 5.5 והדיבור שלו עדיין לא מספיק ברור ( נזלי ) ויש לו שיבושים רבים וגם קושי ברכישת מושגים חדשים. לפני כחצי שנה עשינו ניתוח כפתורים בעקבות אבחנה של נוזלים באוזניים וניכר שיש שיפור בשמיעה אבל ההשפעה על הדיבור לא מספיק בולטת. בזמנו אובחן גם שקד שלישי אבל ההמלצה היתה לחכות ועכשיו אנחנו עומדים בפני ניתוח נוסף להסרת שקד שלישי מתוך תקווה שישפיע על יכולת ההיגוי והדיבור. (הוא אינו סובל מנחירות או בעיות נשימתיות ). האם באמת יש קשר בין הדברים ? האם יש סיכוי שהסרת השקד השלישי ישפיע על הדיבור ? תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

השקד "תופס מקום" בגב החך, אם הדיבור שלו נשמע כמו מישהו מצונן ולא יכול להפיק "מ" "נ", אז יש מקום לשקול את הניתוח אם להפך, הדיבור מדי אפי ואם סוגר את האף ביד והדיבור יותר טוב, רצוי לבדוק היטב שלא יגרם פתח גדול מדי בגב החך הרך ורק יחמיר את מצבו! קלינאי התקשורת יחד עם הרופאה שמכיר את בנך יכולים לייעץ לך, אך תהייה צרכנית רפואה מלומדת, תקראי ותתיעצי ואז תחליטי (כולל לקבל דעה שנייה! בהצלחה

24/03/2011 | 23:10 | מאת: ענת

שלום רב, בני בן 3.2 ומאז שהוא תינוק אני שמה לב שיש לו הפרשת רוק מוגברת ועד עכשיו הוא מנג בלי הפסקה עם השרוול את הפה בעיקר כשהוא מדבר או מתרכז במשחקי חשיבה, כמו כן אולי זה קשור הוא לא מצליח לבטא את האות "ש", השאלה שלי האם יש קשר בין הדברים והאם וכיצד ניתן לטפל בשלב זה בבעיה. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

אין מחלה של הפרשת רוק מוגברת אלה הפחתה בבליעת הרוק, הסיבות מגוונות, ביניהן: קושי בנשימה דרך האף ופה פעור, המקשים על בליעת הרוק. היפוטוניה של איזור הפנים וחגורת הכתפיים ירידה בתחושה ומודעות חוסר בשלות למודעות לבליעת הרוק. התופעה יכולה להמשך עד גיל 5 או מעבר לזה ואינה קשורה להיגוי של "ש". רצוי לפנות לבדיקת רופא אאג' לבירור קשיי נשימה אפית ולביצוע בדיקת שמיעה, על הדרך... במידה והבעיה לא תפתר או תחריף, רצוי לפנות לקלינאי תקשורת שמתמצא בתחום זה. בהצלחה

24/03/2011 | 13:02 | מאת: סיגל

שלום רב, בתי בת 3.5 בת לשני אחים גדולים החלה לדבר באופן שוטף כבר בגיל שנה עם אוצר מילים מאוד רחב. בגיל 2.5. החלה להתקע בדיבור,לאחר איבחון אצל קלינאית תקשורת בקופה הוחלט שאין מה לעשות וקיבלנו הנחיות איך להתנהל ולהגיב בבית.הייתה תקופה מסויימת של הקלה אך בחודשים האחרונים שוב החלה לגמגם והפעם המילים ממש לא יוצאות לה בעיקר בתחילת המשפט דבר הגורם לה להתעצבן ולהגיב בתנועות עצבניות של הידיים ואף לבכי ולאמירות שהיא אינה יכולה לדבר. הגננת השבה את תשומת ליבי שגם בגן קשה לה ולפעמים אף בוכה אבל בכל זאת לא מוותרת וממשיכה לדבר. יש לציין שזה רק הולך ומחמיר ואיני יודעת מה לעשות, האם עליי לחזור איתה שוב לקלינאית? האם להמתין? חשוב לציין כי אין אף אחד במשפחתנו שגמגם והילדה לא עברה משבר כלשהו או משהו חריג בהתנהלות היום יומית.

לקריאה נוספת והעמקה

בבית חולים תל השומר יש מחלקה לטיפול בדיבור ושם יש להם שיטות טיפול מיוחדות לילדים צעירים בהצלחה!

23/03/2011 | 18:50 | מאת: אלכס

פרידה שלום! שלום פרידה, שמי אלכס, בן 25. אני הרבה מאוד זמן בארץ, ואין לי מבטא בכלל חוץ מהאות ר"ש שנשמעת לשונית יותר (כנהוג בשפה הרוסית) ולא גרונית (כמו בעברית). הדבר די מציק לי והייתי רוצה להפתר ממנו. האם ניתן "לתקן" את ההגייה? למי עליי לפנות?

כן ניתן, במידה ואתה בעל מוטיבציה ויכול לשלם לטיפול פרטי. תפנה לקלינאי תקשורת שעוסקת בהיגוי www.ishla.org.il

22/03/2011 | 23:53 | מאת: מימי

שלום רב, בני בן 7 חוד', הוא נמצא במעקב אצל פיזיותרפיסטית עקב פרכוסים ומחלה אפליפטית, הוא נבדק אצל רופא התפתחותי לפני חודשיים, אז היה צוחק,היה לו קולות של "המייה" ומשחק קולי ואז נקבע שהוא בנורמה מבחינה שפתית, אני דואגת כיום למרות שהוא כן מתפתח אך לא מרגישה שזה מספיק, כיום רפרטואר ההגאים שלו רחב יותר(מ, ג,ד, ר,ת, פ, נ) אך אני לא בטוחה לגבי מלמול, הוא משחק הרבה עם הקול, מפיק "אאאגגוו, בוווו, באאא, אידאאאא , אווגגאאא" האם זה נחשב למלמול או שזה נחשב עדיין המייה????

לקריאה נוספת והעמקה

אם הוא נבדק ונמצא במעקב, תסמכי אל הרופאים שיש להם ידע, נסיון ומכירים את רצף וקצב התפתחותו של בנך. הוא עדיין צעיר ונשמעה שמתפתח כראוי. בכל שאלה נוספת, עדיף תשאלי את הרופא שכיר אותו ולא באתר שמשיב לשאלות כלליות.....

22/03/2011 | 13:52 | מאת: עמית

פרידה שלום אני בן 27, רציתי לשאול כיצד יתכן שהגמגום אצלי הוא "עונתי"? אני יכול לדבר באופן שוטף חודשים ולשכוח שפעם גימגמתי וביום בהיר אחד אני יכול להיתקע ולגמגם במילה אחת ואז, כל הבטחון העצמי שלי בהיבט הדיבור נופל לרצפה ואחרי כמה ימים אני מתגבר על כך וחוזר לדבר שוטף...לעוד כמה חודשים האם המקרה מוכר וכיצד ניתן להתגבר עליו? תודה !!!!!

לקריאה נוספת והעמקה

נראה לי שהתקלות בדיבור הינם בגדר הנורמה והתגובה שלך מוגזמת. קבל תא התקלות כמשהו טבעי בשטף הדיבור... רק פיכופתיים אינם "מגמגמים" לפעמים!

21/03/2011 | 22:18 | מאת: פנדה

נתקלתי במשהו מוזר לגביי הפרעות דיבור אצל פגים משהו בשם barbadus speech יש למישהו מושג מה זה , או אילו הפרעות דיבור יש לפגים . תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בדוק ב google!

20/03/2011 | 16:44 | מאת: אריאלה

שלום רב בני בן שנה ושלושה חודשים לא מדבר כלל. לא אומר אמא אבא הייתה תקופה שהיה קורא לאבא דאד שזה חלף לאחר לידת אחיו התינוק בן החודשיים. גיבריש נשמעת אך לא הרבה תוך כדי משחק, הוא שומע הייטב מבצע הוראות פשוטות של תביא תיקח אפילו אם זה מחדר אחר. עושה ביי, נשיקה באוויר מוחא כפיים, לא עם הראש, אם אינו רוצה משהו,רוקד כששומע מוזיקה. יודע איך עושה כלב חתול נמר אריה לאחרונה למד איך עושה פרה רק לא עושה מו אלא בו. מספר קטן של פעמים הצביע על בקבוק ואמר בוווו כדי שאתן לו. מאמ=אמא קרא מספר קטן של פעמים בעיקר כשהיה חולה,יודע איך לקראו לחתול אבל רק אם אני אומרת לו איך קוראים לו אז הוא עושה קיסססססס. כאשר מקבל מכה או נפצע מגיע מיד למישהו מהמשפחה ומראה שקיבל מכה עם יבבה של בכי קל. אם רואה מישהו בוכה מניח את הראש על אותו אדם כמובן שזה רק בני משפחה ולא זרים. יש לו נטישת חרדה כשאני או בעלי יוצאים מהבית. יודע להצביע על כל חפץ שאגיד לו כולל חיות או משחקים בספרים. מאוד אוהב לשחק בכל סוגי המשחקים במיוחד עם מישהו נוסף. הוא לא נמצא בגן אלא בבית איתי, לא אוהב שאני מקריאה לו ספרים רק לדפדף ולהסביר כל ציור מי ומה. תוך כדי הוא יכול להצביע על חפצים מוכרים בספר ויסתכל עליי כדי שאגיד מי זה או מה זה ואיך עושה. רוב התקשורת שלו היא בהצבעה על חפצים שהוא רוצה והשמעת קול של צעקות שאראה מה הוא רוצה.חייכן משחק עם ילדים בני גילו קטנים וגדולים ממנו מחייך מיד לכל ילד שאינו מכיר על מנת ליצור עימו אינטרציה. ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין פרט לעניין השפה. השפה המדוברת בבית היא רוסית אבל טלויזהיה רואה בעברית כמו גם לפני חודשיים נולד לו אח. אולי בגלל זה אין התקדמות? מתי עליי לפנות לקלינאית תקשורת? האם זה משהו חריג? במידה ואין עדיין בעיה מתי זה הופך כן לבעיה? האם זה יכול להיות אוטיזם? אשמח לתשובה בהקדם תודה.

לקריאה נוספת והעמקה

קולות החייות הן מילים והוא מדבר כפי שילד בגיל זה עושה זאת... למה את חושבת שהולדת האח משפיעה על התפתחות השפה? זה לגמרי לא לעניין וחבל על רגשות המעורבים בעניין זה. פני לקלינאי תקשורת, במצב שתארת, רק אם בגיל שנתיים עדיין לא מצרף שתי מילים יחד. בעניין השפות, רצוי לחשוף אותו בעקביות לשפה אחת - למבוגר אחד.

שלום, קיבלתי הפנייה לקלינאית תקשורת בשל צרידות ואובדן קול חלקי שנמשכים מעל לחודשיים. אני בת 36. אני מנסה למצוא מטפל שעובד עם כללית מושלם, ולא ממש מצליחה למצוא מישהו כזה. אשמח לעזרה! (אני מגוש דן).

לקריאה נוספת והעמקה

בבלינסון יש מחלקה מצויינת לטיפול בבעיות קול, תפני אליהן וקבלי את עצתם

23/03/2011 | 14:11 | מאת: אור יקרות

16/03/2011 | 14:18 | מאת: אפקה יזמות

אנו אנשי סגל ממכללת אפקה בתל אביב. אנו מפתחים מוצר תוכנתי העוזר לסובלים מגמגום לדבר בטלפון. לשם בדיקה ראשונית של המוצר אנו זקוקים למספר משפטים אוטנתיים מגומגמים. אנו מבקשים שבדוגמה תהיה חזרה מיותרת על הברה ראשונה, והפסקה ממושכת בין מלים. מי מוכן לעזור לנו בהקלטה של עד חמישה משפטים מגומגמים ושליחה למייל [email protected]

הנה, תשובה מהמקור! בהצלחה

15/03/2011 | 12:55 | מאת: אריאלה

שלום רב בני בן שנה ושלושה חודשים לא מדבר כלל. לא אומר אמא אבא הייתה תקופה שהיה קורא לאבא דאד שזה חלף לאחר לידת אחיו התינוק בן החודשיים. גיבריש נשמעת אך לא הרבה תוך כדי משחק, הוא שומע הייטב מבצע הוראות פשוטות של תביא תיקח אפילו אם זה מחדר אחר. עושה ביי, נשיקה באוויר מוחא כפיים, לא עם הראש, אם אינו רוצה משהו,רוקד כששומע מוזיקה. יודע איך עושה כלב חתול נמר אריה לאחרונה למד איך עושה פרה רק לא עושה מו אלא בו. מספר קטן של פעמים הצביע על בקבוק ואמר בוווו כדי שאתן לו. מאמ=אמא קרא מספר קטן של פעמים בעיקר כשהיה חולה,יודע איך לקראו לחתול אבל רק אם אני אומרת לו איך קוראים לו אז הוא עושה קיסססססס. כאשר מקבל מכה או נפצע מגיע מיד למישהו מהמשפחה ומראה שקיבל מכה עם יבבה של בכי קל. אם רואה מישהו בוכה מניח את הראש על אותו אדם כמובן שזה רק בני משפחה ולא זרים. יש לו נטישת חרדה כשאני או בעלי יוצאים מהבית. יודע להצביע על כל חפץ שאגיד לו כולל חיות או משחקים בספרים. מאוד אוהב לשחק בכל סוגי המשחקים במיוחד עם מישהו נוסף. הוא לא נמצא בגן אלא בבית איתי, לא אוהב שאני מקריאה לו ספרים רק לדפדף ולהסביר כל ציור מי ומה. תוך כדי הוא יכול להצביע על חפצים מוכרים בספר ויסתכל עליי כדי שאגיד מי זה או מה זה ואיך עושה. רוב התקשורת שלו היא בהצבעה על חפצים שהוא רוצה והשמעת קול של צעקות שאראה מה הוא רוצה. ההתפתחות שלו תקינה לחלוטין פרט לעניין השפה. השפה המדוברת בבית היא רוסית אבל טלויזהיה רואה בעברית כמו גם לפני חודשיים נולד לו אח. אולי בגלל זה אין התקדמות? מתי עליי לפנות לקלינאית תקשורת? האם זה משהו חריג? במידה ואין עדיין בעיה מתי זה הופך כן לבעיה? האם זה יכול להיות אוטיזם? אשמח לתשובה בהקדם תודה.

15/03/2011 | 12:56 | מאת: אריאלה

שכחתי להוסיף שהו ילד מאוד חייכן משחק יפה עם ילדים בני גילו קטנים או גדולים ממנו.

12/03/2011 | 22:05 | מאת: יהודה

שלום.יש לי ילד בגיל 3.6 שהוא בקושי מדבר מטופל אצל קלינאית תקשורת כבר ארבע חודשים ולא רואה שום התקדמות. וחלילה לא מזלזל במקצעיות שלה לשמחתי הוא שומע טוב ומסוגל לבצע שלוש או ארבע פעילויות.המליצו לי לשים אותו בגן רגיל כדי שהוא יצטרך לפתח שפה. הבעיה שלי ששום גן רגיל לא מוכן לקבל אותו השאלה שלי חוץ מקלינאית יש עוד איזה שהוא טיפול שאת מכירה ואם כדאי בכל זאת להלחם ולשים את הילד בגן רגיל תודה...

בגיל זה מפיקים תועלת רבה מגן שפתי, במיוחד אם אין התקדמות במסגרת הטיפול הייחידני, אשר איננו מספיק אינטנסיבי בשביל בנך. ההפנייה לגן שפתי היא לאחר דיון בועדה, ודיון בין אנשי המקצוע. תשוחחי עם הקלינאי שמכירה את בנך ובמיקרה שאינך מרוצה, תתייעצי עם קלינאי אחר, נוסף! מה הגננת שלו אומרת? האם מוכר למכון להתפתחות הילד????

11/03/2011 | 19:57 | מאת: אורלי

היי פרידה, לבני בן ה-17 יש בעיה בדיקציה , לבטא נכון את המילה, וגם יש לו "קושי בשליפת המילים" הוא יודע איזו מילה הוא רוצה להגיד באותו רגע, אך הוא באותו רגע הוא אינו מסוגל להעלות את המילה מן המילון הקיים במוחו... פרידה אני חייבת שתגידי לי מה לעשות כדי לטפל בזה. תודה מראש !

עניתי בתאריך הקודם

11/03/2011 | 17:37 | מאת: n

אני מחפש קלינאית תקשורת בחיפה לילד בן חמש עם הפרעה בדיבור. רצוי באיזור אחוזה, קרוב למרכז חורב. מישהו מכיר ויכול להמליץ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

חפשי את דורית בגון

01/11/2011 | 21:52 | מאת: מ.

ממליצה בחום על אור רוזן בליי, מקצועית ומתוקה.

11/03/2011 | 12:54 | מאת: ארי

ברצוני לדעת איך ניתן להתמודד עם אדם בן 64. שאובחן בתל השומר במרפאת זיכרון הסובל מקשב וריכוז ופרסברציה .

את חייבת לקבל הדרכה מהגורם המאבחן! ודאי למרפאת זכרון יש מסגרת הדרכה להתמודדות עם הקיים המאובחנים

10/03/2011 | 19:33 | מאת: שני

בני בן 11 חודשים מתוקן (נולד פג) זוחל על 6,עומד עם תמיכה ברהיטים, מנסה לבנות מגדלים, חייכן, ממלמל בה, בה, בה, אבא, דה,דה, גה, גה, ולפעמים מה, מה, , עונה לשמו, מבין- שים בפנים, תוציא, מבין- איפה הדובי? והולך לחפשו למשל, איפה הספרים, איפה השעון ועוד.מבין תן לי וקח. מתייחס אחרת לכל אחד מבני המשפחה, מאוד יוצר קשר, אנו מבינים אם הוא לא רוצה משהו- הוא מפנה ראש הצידה. השאלה שלי- הוא לא מצביע על חפצים ולא מחקה קולות שלנו למרות שבדיקת השמיעה תקינה ואין נוזלים באוזניים. האם עליי לדאוג? גם לזחול התחיל יחסית מאוחר? האם כדאי לטפל? עד מתי מצפים לראות חיקוי והצבעה? תודה רבה על התשובה וסליחה מאוד על האורך.

לקריאה נוספת והעמקה

תארת ילד תקין לחלוטין! את ועוד הורים כמוך נופלים טרף לידיים של מידע שגוי ולא רלוונטי. בנך נולד פג, מתפתחת יפה ורצוי להבין שיש גיל מקסימלי לאיחור משמעותי שבגללו מתערבים בהתפתחות, רוב הילדים מתפתחים כראוי ואין צורך בהתערבות. תהני מהשגיו ואל תשווי אותו לאחרים, רק לגבי עמצו, מה הוא משיג, עושה וכו'. בהצלחה

10/03/2011 | 12:19 | מאת: טלי

בני בן ה- 12.5 סובל מבעיות בדיבור. בשנה האחרונה מצבו מאוד החמיר. הוא התחיל לדבר יחסית מאוחר (בגיל 3) אך על רקע בעיות נוזלים באוזניים שבגללן הוא נותח פעמיים. היו תקופות שהוא דיבר מצויין אך עכשיו הוא נתקע די הרבה והדבר גורם לו לאי נוחות עד כדי כך שהוא לא משתתף בשיעורים בכיתה (והוא תלמיד טוב. אני מבקשת הכוונה לאן ניתן לפנות בהתחשב בגיל שלו?

לקריאה נוספת והעמקה

פני בקשה לקלינאי תקשורת המתצחים בתחום הגימגום. הטיפול מכוסה בסל הבריאות, וניתתן בקבוצות או באופן פרטני, יש בביה"ח שיבא (תל השומר) הדסה ירושלים וגם בקליניקה באיזור השרון טיפולים ייחודיים. בהצלחה

09/03/2011 | 20:20 | מאת: מיכל

היי פרידה, לבני בן ה-17 יש בעיה בדיקציה , לבטא נכון את המילה, וגם יש לו "קושי בשליפת המילים" הוא יודע איזו מילה הוא רוצה להגיד באותו רגע, אך הוא באותו רגע הוא אינו מסוגל להעלות את המילה מן המילון הקיים במוחו... פרידה אני חייבת שתגידי לי מה לעשות כדי לטפל בזה. תודה מראש !

לקריאה נוספת והעמקה

האם יש לו גם קשיי למידה? האן הוא מתבטא בכתב יותר טוב מאשר בעל פה? מה הוא חושב על הקושי והדיבור שלו? האם מפריעה לו, בחברה או בתחומי התעניינות או בחירה שלו? בגדול, אם הוא מותרד, אז אפשר לפנות לקלינאי תקשורת להערכה והמלצות פרטניות

13/03/2011 | 20:50 | מאת: מיכל

הכתב שלו לא ממש מובן... הוא מודע לבעית הדיבור שלו והוא סובל ממנה כי הוא גם שר וזה משפיע על השירה שלו בדיקציה , הוא משמיט אותיות בשירה, וכן זה מפריע לו שכשהוא בחברה עם אנשים, הוא יודע איזה מילים הוא רוצה להגיד אבל הוא לא מצליח להוציא אותן... אני ממש חייבת שתגידי לי איך לטפל בבעיה שלו, ושהוא יוכל לדבר רגיל כמו כולם(אם בכלל הוא יוכל לדבר רגיל כמו כולם?) אני ממש חייבת שתגידי לי איך אפשר לפתור את הבעיה הזאת שלו... תודה פרידה.

08/03/2011 | 15:52 | מאת: שרית

פרידה שלום. בני בן 3 וחצי ואנחנו גרים בחו"ל ודוברים 4 שפות בבית! ומפה מתחילה הבעיה. בעלי מדבר עם הילד סרבית, המטפלת ואני ברוסית, הוא הולך לגן אנגלי ורואה טלוויזיה בעברית. אני ובעלי מדברים אנגלית בבית. נראה שהילד דובר יותר רוסית וסרבית אבל הינו מתקשר באופן מלאה ומפה נראה כי יש לו גם בעיות ריכוז. נראה כי עברית ואנגלית הוא מבין אבל עונה (אם בכלל) ברוסית או סרבית או שניהם ביחד. מתקשר גם בשפה משלו. אני לא רוצה לשאול מה לא עשינו נכון אבל יותר מזה מה ניתן לעשות עכשיו? מה היא הדרך הטובה ביותר? באיזה שפות לדבר איתו? האם לעבור רק לשפה אחת? תודה רבה מראש שרית

לקריאה נוספת והעמקה

העקרון הינו שפה אחת=מבוגר אחד. אבל 4 שפות זה מוגזם! הוא כרגע זקוק למערכת שפתית אחת, לפחות, שתהייה יציבה ותאפשר לו לתקשר. אינני יודעת מה רמת התיפקוד או ההבנה, מה העולם הרגשי שלו וגם לא מה מיקומו במשפחה, השכלה שלהם וכו' אולי כדאי לפנות לקלינאי תקשורת שתעשה הערכה של תיפקוד התקשורתי-מילולי ואחר כך יתן להם הדרכה והמלצות יחודיות לו?

06/03/2011 | 16:06 | מאת: vital

שלום אני וחברי(אנחנו קבוצה של 10 איש) כולנו מגמגמים, מפיקים בימים אלו הצגת תאטרון שעוסקת בגמגום. זהו חלק מתהליך ההתמודדות שלנו עם הגמגום. אנחנו עורכים את הצגת הבכורה שלנו השבוע ב 10/3, ונשמח להזמין אתכם(כל מי שרואה עצמו קשור לעניין, וגם מי שסתם מתעניין) להצגה שלנו. ניתן לקבל פרטים מלאים באתר האינטרנט של אמב"י - ארגון מגמגמים בישראל http://www.ambi.org.il [email protected] אם הודעה זו אינה תואמת א כללי הכתיבה בפורום, אני מתנצל מראש. תודה רבה

בוקר טוב, בני קרוב ל10 חודשים מפותח מוטורית יושב עצאי זוחל זורק דברים מחייך, אוכל טוב מוצקים ושמח. בנסיון ללמד אותו לנפנף לשלום הוא לא משתף פעולה, לא מוחא כפיים, לא מצביע על ה"אור" אבל מסתכל כש אני שואלת איפה אור. הוא יוצר קשר עין איתי לפרקים קצרים עם זרים יותר ארוכים , כשקוראים לו בשם לרב מגיב. האם יש סיבה לדאגה או יש למי לפנות בנושא?

תעייני בפניה שלאמא דואגת ובתשובה תנוק נורמלי

03/03/2011 | 15:11 | מאת: לילי

היי,בני יהיה בן שנתיים בשבוע הבא.כל ההתפתחות שלו עד היום הייתה תקינה ואף יותר מהממוצע בכל דבר(התהפכות,ישיבה,זחילה,הליכה).הוא מאוד היפרקטיבי והוא עבר את כל מבחני השמיעה(בדיקת BERA, בדיקת שמיעה במכון שמיעה, רופא אף אוזן גרון) ואין לו מים באוזניים.עד לפני חודשיים הוא היה רק משלים מילים כמו למשל, הייתי אומרת לו מה אומרים? תו...אז הוא משלים דה.. או מי אני? אי...אז הוא אומר מא... אבל אף פעם לא יוזם להגיד מילה לבד!! ובחודשיים האחרונים המילים הבודדות שהוא אומר זה בננה ובמבה ואת המילה "הינה" כשהוא מוצא משהו שהוא מחפש.מעבר לזה הוא ממלמל המון רק בחודשיים האחרונים. אני חוקרת המון בנושא ולפי ההתנהגות שלו אני חושבת שיש לו ADHD ויש אנשים שאומרים שיכול להיות שזה PDD.הוא לא מתעניין במשהו יותר מ-15 דקות, הוא כל הזמן בפעולה,הוא מבין כל מה שאומרים לו, הוא מבצע ג'סטות-כלומר כל מה שמבקשים ממנו הוא עושה אבל יש לו התקפות של עצבים שהוא זורק הכל ולא מוכן להרים ולא מקשיב גם לנו ההורים. יש לנו תור לקלינאית תקשורת בשבוע הבא ואני מאוד סקרנית ולא יכולה לחכות ומעבר לכך רוצה עוד חוות דעת מקצועית.מה לדעתך יש לבני? האם לדעתך אני צודקת? יש לו ADHD? והאם קיימת האפשרות שזה פשוט איחור התפתחותי כי אני מכירה הרבה אנשים שהילדים שלהם דיברו בגיל שנתיים וחצי ואפילו 3 והילדים רגילים לחלוטין. אודה על תשובתך המקצועית.

לקריאה נוספת והעמקה

בנך לא שונה מבנים רבים, הם באמת מדברים מאוחר יותר מבנות וגם רועשים ופעלתנים יותר! אל תדביקי לו אבחנות ואל תחפשי מה לא טוב בו, תעודדי אותו לתקשר במילים וגם בקישקושים, העקר שיתקשר! אם הוא מבקר בגן, תשמעי מהגננת על תיפקודו בגן, היא רואה אותו במסגרת ילדים אחרים ויכולה להצביע בשבילך על ההתנהגויות המשתפרות וההשגים שלוץ. תוכלי תמיד לפנות למכון להתפתחות הילד אם תרגישי שהוא נעצר בהתפתחותו

08/03/2011 | 13:37 | מאת: לילי

היי פרידה תודה על תשובתך.בני לא נמצא במסגרת והוא גדל בבית אצל סבתא.האם זה משהו שלדעתך מעכב אותו לדבר? ו

03/03/2011 | 11:48 | מאת: אמא דוגת

הבן שלי בן 9 חודשים וקצת . מבחינת התפתחות פיזית הוא מתפתח יפה הוא כבר עומד מבלי לאחוז בחפצים . הוא מקסים וחייכן הוא מגיב לשמו וכל היום מוחא כפיים אבל זהו ... הוא לא מחבר מילים בגן הוא יושב עם עצמו וגם עם מושכים לו בשיער או פוגעים בו הוא לא מגיב בשום דרך.הוא לא מצביע לא משחק עם עצמו ולא עם הסביבה .כאשר אנחנו שואלים איפו אמא או אבא הוא לא מביט אבל לעומת זאת כאשר אחד מאתנו נכנס הביתה הוא זוחל במהירות ומטפס עלינו ... אתמול ראיתי את התוכנית בערוץ 2 ואני לא מפסיקה לדאוג האם יש לי למה לדאוג או בכלל אשמח לקבל תשובה ...

03/03/2011 | 15:13 | מאת: לילי

תתחילי בלעשות לו בדיקת שמיעה רגילה ותבקשי שיבדקו לו אם יש לו מים באוזניים.אני מכירה ילד שהתנהג כמו בנך עד גיל שנתיים ולבסוף גילו לו מים באוזניין ורק לאחר שהוציאו לו אותם הוא התחיל להגיב ולתקשר עם הסביבה.

זאת תמיד הבעיה של התוכניות האלה, אמורים ליצור אהדה והבנה בציבור ולמעשה מעוררים פחדים רבים! בנך ודאי נבדק בדיקת שמיעה בלידתו ומכוון שנמצא במסגרת של גן ובין ילדים אחרים, תוכלי לקבל פרופורציה ולראות שהוא בתחום הנורמה. תתיעצי עם הגננת או מטפלת ואם עדיין יש לך שאלה, תשאלי את הרופא ילדים.

03/03/2011 | 00:18 | מאת: אבא

שלום, בני בן שנה ועשרה חודשים, ילד מקסים וחייכ, דומיננטי ועצמאי ישלו כמה תופעות שמלוות אותנוזמן רב ולכן אני כותב לך הילד רץ הרבה, מעדיף ריצה על הליכה יש לו חרדות לא ברורות והוא מגיב בבהלה ופחד ומחפש את אחד מהוריו, זה קורה שהוא רואה מישהו, שהוא שומע מוסיקה כלשהי. אוהב מאוד מוסיקה, שיש מוסיקה שלא לטעמו הוא צועק הוא אומר פרפר ויודע איך עושה ברווז ופרה, אך לא מדבר עדיין הילד נוהג להכניס לפה חתיכות גדולות של מזון (לחם, במבה, שזיפים) הילד לא ישן לילה שלם מאז שנולד, צורח בקול רם ברגע שמתעורר או שמגלה שהשאירו אותו בחדר שקלנו יועצת שינה, אך לא התקדמנו בנושא מה את מציע לנו לעשות? תודה!

הוא עדיין קטן וחלק מההתנהגויות יכולות להשתנות. רצוי לשים לב לדברים שהוא כן עושה ולהתקדמותו בעולם כולו, לחזק את האמון בעצמו וביכולותיו. לגבי שינה, רצוי להתייעץ בשלב ראשון עם רופא הילדים. האם עבר בדיקת שמיעה

02/03/2011 | 11:03 | מאת: דליה

שלום בני בן שנה וארבעה חודשים נמצא ב'מצב תקין' פחות או יותר מבחינת טיפת חלב. הוא נוטה לבלוע בלי ללעוס מזון רך שהוא מקבל: פירות, גבינ"צ,אבוקדו. ויעצו לי לפנות לקלינאית תקשורת לבדוק שאין לו'תת תחושה בפה" האם לפנות? האם זה לא מוקדם מידי?

הוא עדיין צעיר ובשלב של רכישת מיומנויות הלעיסה והתאום עם הבליעה. האם הוא אוכלך אוכל מוצק? לועס אוכל "קשה" ואוכל טוב, המשקל מתאים למימדי גופו?. התמודדות עם אוכל רך הינה יחסית מאוחרת, הוא עדיין צריך "להחליט" עם ללעוס וכמה או לבלועה מבלי להחזיק בפה. אלו שלבי הרכישה של מיומנויות האכילה. תני לו זמן ותעקבי. בשלב זה לא ניראה שיש צורך במשהו נוסף

01/03/2011 | 15:07 | מאת: רז

בני בן 4 מדבר מהאף, לא נוחר בכלל בלילה פרט ללילות שהוא מצונן. מדבר ברור מאוד. יש לו שקדים מוגדלים. מה צריך לעשות? קודם אבחנת רופא ואז קלינאית? באיזה גיל מומלץ טיפול אצל קלינאית במידה ואין לו שום בעיה רפואית?

לקריאה נוספת והעמקה

תפני במקביל לבירור של רופא אאג' וגם לקלינאי תקשורת, לאחר שתקבלי את המידע משניההם, תהיי יותר "חכמה" ותידעי מה לעשות בהצלחה

30/01/2011 | 09:02 | מאת: לימור

שלום רב,יש לי בן מקסים בן שנתיים ושלושה חודשים שמדבר ומביע את עצמו בחופשיות. הוא יודע להסביר היטב את רצונותיו בצורה ברורה לסובבים אותו. אני מודאגת מתופעה שלא עוזבת אותנו הוא חוזר אחרינו כל הזמן. כל משפט חדש שאני אומרת לו הוא חוזר אחרי במעין אינטונציה של שאלה. הוא ממש כמו המראה שלנו וכך הבנתי זה גם בגן עם צוות הגן. האם זה תקין? בברכה

השאלה היא מה זה עושה לקשרים עם הסביבה, האם זה מעצבן, חמוד, מקובל, מרגיז???? יש תפקיד לחזרה, כך הוא לומד..... לא ניראה לימשהו פתולוגי, במידה והוא מתפקד בכל התחומים האחרים