פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3696 הודעות
3214 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

26/11/2010 | 17:05 | מאת: mor

היי שמי מור בת 22, נורא קשה לי לדבר ולנסח את עצמי בצורה ברורה כדי שיבינו אותי בעיה זו בעיקר כאשר אני משוחחת עם אנשים שאינני מכירה/שאינם קרובים לי מספיק ומאוד קשה לפתח שיחות ולנהל שיחה רצופה.. זה נורא מטריד אותי, איך אוכל לאבחן אם אכן יש לי הפרעת דיבור כולשהי? תודה :)

לקריאה נוספת והעמקה

תפני את שאלתך לקלינאי תקשורת שעובדת עם מבוגרים. תוכלי לפנות גם אלי,באופן פרטי או לחפש קלינאי תקשורת באזור מגוריך, בעזרת האגודה הישראלית של קלינאי תקשורת ishla.org.il

26/11/2010 | 10:26 | מאת: עינב

שלום, ביתיבת ה12 מדברת מהר מאוד, בולעת מילים וקשה מאוד להבין אותה. הדבר גורם ל"קצרים בתקשורת" ולתיסכול רב. (שלה ושלנו ההורים). אנחנו גרים על יד רעננה ואני מבקשת את המלצתך למטפל\ת, מנוסים באיזורינו. תודה, עינב

תפני בקשה לאגודת קלינאי התקשורת ishla.org.il בהצלחה

26/11/2010 | 05:29 | מאת: אמא

ילד בן 5 חכם ובעל אוצר מילים עשיר אך קצב דיבורו איטי. בנוסף יש לו קושי בקואורדינציה, פעילויות איטיות אשר בהתפתחות הילד סבורים כי הן נובעות מקשיי תכנון. כמו כן יש מידה של מוסחות. כיצד להקל על הילד ועלינו? מה ממומלץ לעשות ע"מ שתשרור אוירה נעימה ונוחה יותר.שהילד לא יחץ ולא ימנע מפעולות מסוימות?

לקריאה נוספת והעמקה

תעודדו אותו ותפנו למרפא בעיסוק, וגם לקלינאי תקשורת להארכה, אולי יכול לקבל עזרה ספציפית?? יש לקחת בחשבון את האופי שלו, האם צורת התפקוד מתאימה לאישיותו? מצידכם, עליהם לעודד ולאהוב אותו, זה תפקיד ההורים!

23/11/2010 | 02:25 | מאת: נטלי

דר' שלום, אני בת 24 ו5 חודשיים התחלתי להשתמש בריטלין שוב, לאחר שהשתמשתי בעבר לפני כשנתיים. לאחרונה אני מרגישה קשיי נשימה שמתבטא בכך שקשה לי לקחת נשימות עמוקות מידי פעם, האם יכול להיות שיש לזה קשר לריטלין בלבד? או בכלל לסגריות בפני עצמן (ואני יודעת שהכי כדאי זה להפסיק לעשן) או השילוב של ריטלין עם סגריות? לקחתי ריטלין S.R במשך חודש ולפני שבוע עברתי לריטלין L.A שמשפיעה עלי בצורה חיובית יותר בתופעות הלוואי וכשאני לומדת. התופעות של קשיי הנשימה הופיעו לי רק לפני כשבועיים ואני נוטלת את התרופה כחודשיים,יש אפשרות שזה התקף של לחץ ועצבים (שזאת הייתה הטענה של הרופא). האם אני צריכה ללכת לעשות בדיקות מסוימות כדי לראות אם זה קשור לריטלין,אם כן איזה? והאם יכול להיות קשר בכללי בין ביטלין וקשיים בהכנסת אוויר לנשימה??? או שאני סתם לחוצה וזה מגביר את קשיי הנשימה תודה רבה

לקריאה נוספת והעמקה

תפני בקשה לרופא המטפל

22/11/2010 | 11:42 | מאת: רינה

בתי בת שנתיים וחודשים מדברת עם משפטים אבל לפעמים היא לא כול כך ברורה היא שרה שירים יפה ומדברת יפה אבל יש מצבים שלפעמים אני לא כול כך מבינה אותה האותיות אצלה עדיין לא ברורות לגמרי . רציתי לדעת מה את חושבת ואם זה בסדר לגילה תודה.

על פי התאור מתאים לגילה. במידה ואת לא חשהבתקדמות בפרק זמן של שלושה חודשים, עד חצי שנה, תפני לקלינאי תקשורת, לאחר ביצוע בדיקת שמיעה

22/11/2010 | 04:12 | מאת: יפעת

שלום פרידה, עד לפני חודשיים ביתי דיברה רגיל ועכשיו החלה לדבר כאילו תקוע לה משהו בגון , נמשע דיבור של אף סתום ובע"ה אינה מצוננת , מה שכן לפני חודשיים בערך נפלה על הפנים וקיבלה מכה חזקה באף , אשר היא בטראומה מכך מזכירה זאת מדי פעם, האם התופעה מוכרת לך, מה את ממליצה ? תודה יפעת

לקריאה נוספת והעמקה

אולי נפגע ברצינות מהמכה? האם עשו צילום של עצמות הפנים והאף??? תפני לרופא המטפל!

21/11/2010 | 09:04 | מאת: גיני

אני מבקשת לברר על מידע אודות תקשורת תומכת וחילופית לילדה עם לנדאו קליפנר באיזור הצפון הילדה לומדת כעת בגן לקויי שמיעה, היא מתקשרת בעזרת ג'יסטות ספונטניות ותמונות מאלבום אישי, היא מתקשה ברכשית שפת סימנים בבקשה לעזור לי למצוא מסגרת תמיכה באיזור

תפני לאירגון ISAAC ישראל או למרכז משעול

16/11/2010 | 20:33 | מאת: לילי

אנחנו מחפשים קלינאית תקשורת לילד בן 5 שנים בנתניה ואזור לשיפור תקשורת בינאישית...לתת לו כלים להתמודד בקבוצת ילדים גדולה, להיות פחות ביישני וכו' האם מישהו יכול להמליץ?

תפני דרך קופת חולים או ישירות לאגודת קלינאי התקשורת ISHLA.ORG.IL

16/11/2010 | 13:40 | מאת: אלי

שלום רב, אבקש לדעת מי הם קלינאי התקשורת הטובים ביותר באזור המרכז למי אפשר לפנות לגבי בעיית גמגום לילד בגיל 13 האם ניתן לטפל בבעיה זו באמצעות תרגול המח והפה או שזו קשורה ללצד הפסיכולוגי?

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל זה יש שילוב בין הצורה הפיזית של הדביור והתופעות הרגשיות הקשורת לדיבור. הםא היה בטיפול העבר? באיזה שיטה ומה ההתייחסות שלו היום? מה ההיסטוריה של התופעה? יש מומחים, קבלי שמות דרך אתר קלינאי תהקשורת www.ishla.org.il

03/12/2010 | 09:42 | מאת: שירי

גיל שלום, אשמח להמליץ לך על קלינאית התקשורת תמי שכט - אחת המעולות בתחומה ובעל ניסיון עבודה של 20 שנים. תמי שכט מאוד ייחודית בעבודתה, מטפלת בגישה המשולבת ונותנת היבט מיוחד לפן הרגשי. היא אמנם מקבלת בפרדס חנה, אך שווה להגיע אליה גם מרחוק יותר ... :) כדאי לך לשוחח עימה טלפונית 0525343514. בהצלחה רבה, שירי

15/11/2010 | 17:36 | מאת: אורלי

מה זה תקשורת דיאדית ותקשורת טריאדית ובאיזה גיל מתחילים לאבחן ולטפל

דיאדית - בין שניים כמו בין האם לתינוק טריאדית - בין שלושה או לחלופין, שיחה משולשת כמו בים האם לתינוק ומעורב גם מישהו נוסף, כמו מבוגר אחר או ביבה (לעומת קשב משותף, האם והתינוק מסתכלים יחד על הדובי) כל אלו שייחים לשלב הקדם מילי, לפני המילים הראשונות!

10/11/2010 | 23:43 | מאת: ליטל

שלום, יש לי ילד בן 6 , אין לו בעיות שפה , הבעיה היחידה היא שבזמן הדיבור הוא מוסיף הברות למילים שלו : למשל - במקום "כלב" הוא אומר " דה-כלב " , השאלה שלי האם זה משהו שמצרך טיפול ומה אפשר לעשות ??

השאלה היא האם זה מפריעה לתקשורת שלו עם הסביבה, האם זה מושך תשומת לב? האם הוא מודע ומה היחס שלו לדבר וגם באיזה תדירות זה קורה. כדי להשיב על כל השאלות רצוי להתייעץ האופן אישי עם קלינאי תקשורת ולנסות להבין מה התפקיד של התופעה בדיבור שלו ומה היחס שלו ושל הסביבה לתופעה. האם זה מפריעה לו לתפקוד בכיתה.. איך הוא כותב ובו'

08/11/2010 | 19:02 | מאת: אליאנה

שלום !!! אני אמא לשני ילדים הבכור בן 4וחצי והשני בן2.2 הבכור דיבר בן שנה והשני אני מבינה מה הוא צריך אך אני מרגישה שהוא עדיין מתקשה ולאחרונה הוא התחיל לגמגם, אני במקצועי מורה לחינוך מיוחד וכל כך מודאגת. השאלה שלי האם לפנות לקלינאית בתקשורת או שזה די מוקדם??. מודה לך מאוד

עדיין מוקדם להתערבות ישירה, אבל אם את מותרדת, את יכולה לפנות להתייעצות, בלי הילד, כדי לקבל מידע על מצבו... יכול להיות שהקלינאי ירצה להכיר אותו, אבל עדיין מוקדם להתערבות ישירה. תשאירי את מקוצועך בדלת כשאת מטפלת בילדיך, אחרת יהיה לך קשה עם כל השינויים הנורמלים שהילדים עוברים במהלך החיים

10/11/2010 | 20:29 | מאת: אליאנה

אני מודה לך מאוד על ההיענות לכל שאלה

08/11/2010 | 12:09 | מאת: שמואל

שלום פרידה, אני בן 34 ויש לי בעיה בהגיית אותיות ש,ס,צ,ז . לפני 15 שנה עברתי טיפול אצל קלינאית תקשורת וזה השתפר במעט ותו לא. זה מאוד מפריע לי בניהול שיחות בעבודה ,בלימודים ובכלל. מה עושים??

תפנה שוב לטיפול. תקבע פגישה ראשונה ולאחר הפגישה תוכל להבין מה נדרש ממך וכיצד לטיפל באופן מסודר. אם אתה מודע ורוצה שנוי, הטיפול יכול להצליח. תמצא קלינאי תקשורת שאתה מרגיש נוח איתה ותתחיל לעבוד!

08/11/2010 | 12:04 | מאת: שמואל

12/05/2011 | 07:29 | מאת: שרון

שלום, עברתי השתלות שיניים, כעת יש לי בעייה חמורה בהגיית האותיות ס, צ, ז, מה ניתן לעשות?

07/11/2010 | 17:21 | מאת: נועה

שלום , שמי נועה, בת 23 ואני מתכננת להתחיל ללמוד הפרעות בתקשורת לתואר ראשון באוניברסיטת תל אביב בשנה הבאה . קיוויתי שאולי תוכלי לענות לי על כמה שאלות שמטרידות אותי, בתור אחת מהמקצוע.... 1. לא למדתי פיזיקה בתיכון - האם הדבר יקשה עליי במהלך הלימודים, מהי רמת הפיזיקה בתואר ? 2. האם ניתן לעבוד במהלך התואר? 3. האם ניתן להמשיך מתואר ראשון בהפרעות בתקשורת ללימודי רפואה? 4. האם תואר באוניברסיטת תל אביב, בהתאם לדרישות הקבלה הגבוהות מאוד אליו, ייתן לי יתרון כלשהו על תלמידים ממסגרות אחרות בתהליך קבלת העבודה? 5. האם יש בעיה למצוא עבודה במקצוע? 6. והכי חשוב האם העבודה מספקת כל כך כפי שמספרים עליה?? תודה רבה רבה על תשומת הלב נועה

לקריאה נוספת והעמקה

1.הפיזיקה לא עקרונית, ההבנה למושגים חשובה 2. מותר לעבוד אבל לא כקלינאית תקשורת, חוק מקצועות הבריאות מאד ברור לעניין זה, תוכלי לעבוד בעבודתו אחרות 3. לא ככל הידוע לי, יש כמה בוגרות שלמדו אחרכך רפואה, אולי קיבלו כמה פטורים?? 4.לא, כל תוכניות הלימוד הינם מוכרות וברמה מצוינת 5.להפך, יש מחסור עדיר והמון עבודה 6.בודאי שכן, היא מאד מספקת ומגוונת, כך שאף פעם לא שבעים או משועממים בהצלחה בלימודים

08/11/2010 | 07:50 | מאת: נועה

07/11/2010 | 15:42 | מאת: עדי

שלום, בני בן 3 וחודשיים, ילד מקסים וחברותי, סובל מאיחור שפתי ומקושי התנהגותי על רקע שפתי (semantic pragmatic). לאחר תהליך אבחון הוחלט כי הוא *אינו* בספקטרום ה PDD, אך דורש סיוע ע"י שילוב צמוד בגן. אנו מחפשים משלבת - עדיף בעל רקע בחינוך/חינוך מיוחד או ניסיון בתחום. השילוב ייעשה בליווי ובהדרכה של מרכזת (בהתאם לגישת ABA). כל פנייה תתקבל בברכה.

הכוונה היא להעסיר יותר ממשלבת אחת (כנראה שתיים) כך שהשעות השבועיות יתחלקו ביניהן.

הכוונה היא להעסיר יותר ממשלבת אחת (כנראה שתיים) כך שהשעות השבועיות יתחלקו ביניהן.

03/11/2010 | 01:24 | מאת: רוני

שלום רב, בתי בת שנה ו-8 חודשים, ילדה בריאה, פעילה, חברותית מאוד, נולדה במועד בלידה תקינה. עדיין לא הולכת לגן, נמצאת איתי בבית. לבתי אוצר מילים מצומצם, אינה מחברת שתי מילים אך מצליחה להביע עצמה ע"י מחוות גופניות. מקשקשת ה מ ו ן בג'יבריש, רוב ההברות שהיא משתמשת בהן הן אה, או. היא מקשקשת ועושה הבעה כאילו היא ממש מתכוונת למשהו ספציפי. מקשקשת בטלפון אך לא מביעה שום מילה ברורה תוך כדי. אוצר המילים שלה מורכב מהמילים הבאות: אבא (המילה המלאה היחידה) צצ (מנוקד בשווא) = ציצי ק (מנוקד בשווא) = קקי / ארטיק קוקו = תרנגול / משחק מחבואים האו = כלב מ (שווא) = איך עושה פרה ח (שווא) = איך עושה חזיר הם = אוכל / מים לפעמים אומרת הנה לפעמים אומרת תזה = את זה בעבר אמרה מספר פעמים ננה = בננה,אך הפסיקה כשאומרים לה תגידי סבתא היא לפעמים אומרת תא כשאומרים לה להגיד ורדה (השם של הכלבה) לפעמים אומרת דה היום אמרה לראשונה אמא (האלף מנוקדת בקמץ), לא בטוח שהכוונה לאמא. רוב הזמן מקשקשת בהברות פתוחות. בדיקת שמיעה - תקינה הבנה ומילוי הוראות - תקינה מוטוריקה גסה ועדינה - תקינה יש לי ילדה נוספת כבת 4.5 שגם התחילה לדבר יחסית מאוחר, אם כי בגיל כזה אוצר המילים שלה היה גדול יותר והיא כבר צרפה מס' מילים יחד. היום יכולת ההבעה שלה ואוצר המילים גבוה בהרבה משל בני גילה. האם יש לחשוד בדיספרקסיה? כולם אומרים לי לא לדאוג כי היא ילדה מאוד תקשורתית, אבל אני לא יכולה שלא לחשוש ורוצה לאבחן ולטפל בבעיה, אם קיימת,כמה שיותר מוקדם. תודה

לקריאה נוספת והעמקה

כולם צודקים! תני לה ךהתפתח באופן חופשי ואל תדביקי לה אבחנות! תהני ממנה ותעודדי אותה לתקשר באופן מילולי על ידי הדגמת דיבור תקין ואוצר מילים מתאים

04/11/2010 | 09:45 | מאת: רוני

02/11/2010 | 12:36 | מאת: גלי

שלום רב, בתי בת 4 ועדיין מחליפה בין האותיות כ' וק'- עם האות ט' ות'.. לדוגמא כדור= תדור ובנוסף מחליפה בין האות ג' לד', לדוגמא גלי=דלי אמרו לי לההמתין עד גיל 4 אך ללא שינוי, מה עלי לעשות? בנוסף, בני בן השנתיים לא הוגה ב' ופ' רפות , משמיע עם דגש. לדוגמא יופי=יופ?י- האם זה אמור להסתדר מעצו? אשמח לעזרתך :) תודה, גלי

לגבי הילדה בת 4, תיגשי כבר לטיפול ואל תלחצי אם יש לך מעט המתנה, זה גיל שחלק מהילדים רוכשים את ההגאים האלו באופן עצמאי. לגבי הבת, יש מקום להמתין, רק לבדוק שהוא לועס ואוכל אוכל מוצק ליחזק את שרירי הפה ותנועת הלשון. בהצלחה

01/11/2010 | 22:34 | מאת: אילנה

שלום רב, ביתי בת שלוש ושמונה חודשים. היא מדברת אך עדיין לא בצורה ברורה לגמריי, היא מתבטאת בצורה איטית וגם הרבה פעמים נתקעת במהלך המשפט ולוקח לה זמן עד שהיא מוצאת את המילה שחיפשה או שמנסה להסביר אחרת. האם זה הזמן לגשת לקלינאית תקשורות? כיצד אני עושה זאת?

בהחלט כדאי כבר לגשת לקלינאי תקשורת אשר תעשה הערכה לגבי אוצר המילים וההיגוי, ודאי תתרשם גם צהיכולת להתבטא בצורה בהירה וברורה. בהצלחה

30/10/2010 | 23:56 | מאת: עומר

אני בן 21 ומזה זמן של שנתיים סובל מהפרעות בדיבור ,התחלתי לגמגם וזה התגבר עוד ועוד כמעט היום בכל משפט או שניים נתקע באיזו מילה...הגמגום אצלי מתגבר לפי מצב הרוח או הסיטואציה שאני נמצא בה אם מצבי טוב או מעולה הגמגום נעלם או קטן יחסית מתי שאני עצבני או שעייף או שמצב רוח לא טוב אני מתחיל לגמגם הרבה...איך אני יכול לטפל בבעיה שאני ממש מפחד ממנה לעתיד.....אבקש עזרתכם הדחופה בבבבבקשה .ותודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

תפנה לקלינאי תקשורת במתמחה בטיפול בגימגום, הטיפול בסל הבריאות! בהצלחה

אני מדריכת חיטוב מספר שנים, לפעמים אני מתבלבלת בניסוח, לדוגמה אומרת ידיים במקום רגליים או ימין במקום שמאל. אני יודעת שאם אני משתדלת לשים לב יותר לדיבור זה עוזר בדרך כלל. אתמול העברתי שיעור ומאמצע השיעור היו לי שרשרת של בילבולי מילים ולא הצלחתי לשלוט בזה,וזה נהיה ממש גרוע.( היה לי חשוב מאוד לא להתבלבל כי זהו מקום עבודה חדש). עלי לציין שהשיעור השני שהעברתי אחר כך היה כמעט ללא טעויות. בעבר לקחתי פעמיים רטלין לפני השיעור, אך לא נראה לי שעזר תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

ככל שאת לחוצה ופחות מרוכזת בנעשה, כך הדיבור נעשה יותר גרוע! זו תופעה נורמלית ורק למי שאינו מדבר, אינו סובל מתופעה זו, במיוחד כשאת משתדלת מאד! קחי את הטעויות בקלות.....

28/10/2010 | 19:54 | מאת: sivan

היי שמי סיון אני בת 28 אני עובדת בגן ילדים בשנים האחרונות אני צרודה ושאני מדברת אני מגמגמת ובולעת מילים...ואנשים לא יכולים. ואני מדברת מהר.. אני לא יודעת ממה זה נובע אני ממש לחוצה

לקריאה נוספת והעמקה

הלחץ שלך רק מוסיף לך קושי! המלצתי שתפני לקלינאית תקשורת בהקדם בהצלחה

26/10/2010 | 10:10 | מאת: שירת

שלום, בני החל לדבר בגיל שנה ושלושה חודשים (לקראת שנה וארבעה). עד אז ביצענו בדיקת שמיעה, שהיתה תקינה אך קיימים עדיין נוזלים באוזניים. הוא גם נכנס לגן בתקופה הנ"ל, עד אז היה עם מטפלת שלא היתה מאוד ורבלית. כיום הוא בן שנה ושמונה חודשים. מבין המון מילים ומשפטים. בהפקה- מפיק מילים כגון אבא, אינא (אמא), צץ (מוצץ), פאפא (פרפר), גה (עוגה), סה (כיסא), פיפי, קקי, כן, בה (בובה), פי (פיל), תיתה (תפתח), יהיה (עגבניה) וכדומה. יש גם התחלה של אוצה (לא רוצה) . יש לו מעל 50 מילים. רובן הן סיומות של המילה עצמה והן כוללות את התנועות של קמץ, חיריק, צירה. לגבי תנועות אחרות של חולם ושורוק, הוא לא מצליח ומתקשה. אומר רק גו ברור על עיגול וגו-גו על כדור. . כל שאר המילים שכוללות תנועות אלו יוצאות לו גו מעורפל. בנוסף בשבועיים האחרונים הוא מרבה לומר רצף הברות(מאמי, באבי), , לדבר עם עצמו ברצף הברות לפני שינה או כשמקריא לעצמו סיפור סתם כך במשחק או כשרוצה משהו ואין לו מילה מייצגת לכך. יש לציין שזה נראה כמו השלב של רצפי ההברות אך מאוחר... הוא סופר יחד איתנו עד עשר- חלק לבד וחלק משלים את הסוף. מזהה ומשיים במילותיו צורות (ריבוע, משולש, עיגול, מלבן). משיים בע"ח רבים או שמשמיע את קולם. מבחינת הפה- שותה מקש בקלות, אפילו מצליח להפריח בועות ולנפח באופן סימבולי בלון. הוא צנום ולא אכלן, רק כשצריך ובמנות קטנות, ינק עד גיל חצי שנה וכיום אוכל מרקמים שונים (לחם, דניאלה, תפו"א, במבה, ירקות, דייסה) אך עם העדפה למרקמים קשים (כגון פסטה). אומר שהוא ילד ראשון ונכד ראשון במשפחה של מבוגרים. ביומיום חשוף למעט מבוגרים ורק בגן לילדים. הוא מתקשר עימנו יפה וגם עם המשפחה, משחק, צוחק, מחפש קשר, נהנה מאוד ממגע. מאוד קשור לאמא ואבא. לצד זאת, עדיין נרתע מזרים ומגלה התעניינות קלה בלבד בילדים אחרים. מה דעתך על התפתחותו השפתית ובכלל? האם יש צורך לפנות לגורם מקצועי בשל קשיי ההגייה? אשמח לדעתך בנוגע לתיאורי תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הכל ניראה מצוין! תהני ממנו

21/10/2010 | 21:11 | מאת: אורית

שלום לך יש בן הוא בן 7 יש לו בעית גמגום אובחן על ידי קלינאי תקשורות ומשנה הוא מקבל טיפול אבל אני לא חשה שמצבו השתפר עכשיו הוא בכתה א הוא מצוין מבחינה לימודית אבל לפני כמה ימים המורה דיברה איתי על בעיה זו ואמרה שבעית הגמגום משפעיה עליו כיהוא תמיד רוצה לענות ראשון על השאלות אבל בגגל הבעיה וא מתקשה לדבר וגם הילדים בכתה התחילו לבחין בבעיה, אני ל יודעת מה לעשות אני רוצה טיפול מהר ומפחדת שזה ישפיע עליו

לקריאה נוספת והעמקה

במידה ואת תחזקי אותו ביכולתו ואהבתך אליו, שום דבר לא ירעה לו, להפך, ילמד להתמודד עם המציאות ויהיו לו כלים לעשות זאת! לגבי טיפול, תפני שוב לקלינאי באיזור מגוריך ותבקשי שמות של קלינאים העובדים באיזורך. יש לי המון עצות אבל הכי חשוב שתביני שזו תופעה שאינה "נעלמת,נאלמת" אלה היא תכונה שלו ולעתים יעלם ולעתים תחזור כי זה בטבע שלו... כמו אלרגיה. אין טיפול מהיר ומיידי, סבלנות, תמיכה והמון אהבה הם הטיפול הרצוי!

19/10/2010 | 23:03 | מאת: שני

שלום יש לי לילד בן 3.6 עד שנה זו היה איתי בבית עקב מספר מחלות בעבר כולל דלקת כרום המוח וירלית.בני לא מדבר כל כך טוב ישנם אותיות שהוא לא מבטא או אומר ברור ואינו מצליח לומר משפטים אנו בטיפול אצל קלינאית כבר 7 חודשים יש שיפור מעט אבל עכשיו הקלינאית אומרת שהיא איבחנה אצלו דיספרציה רציתי לדעת מה זה בדיוק וכיצד אפשר לטפל בזה .תודה מראש שני

לקריאה נוספת והעמקה

דיספרקסיה הינה תופעה של קושי בתיכנון פעולה, במיקרה של דיבור מדובר על הגיאת הגאים בצורה מדוייקת. הוא יצטרך ללמוד להגיד את הדיבור הצורה מובנת והדרגתית, הטיפול על ידי קלינאי התקשורת, בקשי הדרכה להמשך טיפול בבית ותהייה נוכחת בחדר הטיפול כדי ללמוד מה הקלינאי עושה ולבצע את אותם הפעולות, עזרה והדרכה כמוהה. עם מצבו של הילד דורש זאת, לעתים רצוי להפנותו לגן שפתי ולא להסתפק בטיפול היחידני, פעם או פעמיים בשבוע.

18/10/2010 | 11:55 | מאת: ליאור

יש לי ילדה בת 6 לומדת בכיתה א' אשר אומרת ש במקום ס איך ניתן לעזור לה להגות ס' בצורה נכונה . תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

תפני בבקשה לקבלת הדרכה ואולי טיפול אצל קלינאי תקשורת, דרך הקופה. בהצלחה

18/10/2010 | 10:50 | מאת: תאופיק

שלום פרידה , אני מברך אותך על האתר הנהדר ועל כל שעת עשייה לטובת הציבור תודה מקרב לב. הבעיה היא : אני גבר בן 28 מאז שהייתי קטן יש לי בעייה באות ס זה יוצא לי ס+ש כך מעורב בנוסף מאז היה לי נזלת באוזן ימין . אף פעם לא פניתי לרופא ,יש אנשים שטוענים שגילך כבר מאוחר לפתרון הבעיה האם יש לי תקווה ...לחזור להגיד את ס כמו שצריך.

תודה בהחלט ניתן לטפל בכל גיל, המוטיבציה והרצינות, יחד עם היכולת לשנות הרגלים הינם הבסיס להצלחה בטיפול זה. פנה לקלינאי תקשורת באיזו רמגורך ושיהיה בהצלחה

17/10/2010 | 21:54 | מאת: גילה

שלום רב, יש לי ילד בן שנתיים וחמישה חודשים. לא אומר מילה. מבין הכל, מקשקש בג'יבריש ,בוכה לעיתים תכופות.מטופל אצל מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת דרך הקופה.התיסכול הוא רב אצלו ואצלנו ההורים.אובחן עם קושי משמעותי בהפקת דיבור עם סימנים דיספראקטים.אוהב מאוד מוסיקה, שירים וסיפורים.מה עוד אפשר לעשות לעזור לו ? לתשובתך אודה

בקשי הדרכה מקלינאי התקשורת

17/10/2010 | 18:42 | מאת: דוד

שלום שמי דוד אני בן 21 ואני ואדם שמדבר מהר ולא ברור ככה אני משאני זוכר את עצמי, מדבר מהר מאוד כשאני רוצה לספר משהו לדוגמה אני חושב כמה פעמים לפני כן מה אני הולך להגיד על מנת שיצא ברור ולאט אבל פשוט לא עוזר כולם מעירים לי על זה בלי הפסקה ולי זה מפריע מאוד מה הפתרון? מה אפשר לעשות על מנת שאוכל לדבר רגיל באופן קבוע? תודה רבה

התופעה אצלנו מוגדרת כ "דיבור חטוף" הטיפול התנהגותי ומצליח רק עם אנשים בעלי מודעות ומוטיבציה, כפי שאתה מתאר. יש תוכנית ייחודית במחלקה להפרעות בתקשורת, בית חולים שיבא או אצל קלינאי תקשורת שמטפלים בתופעה זו!

17/10/2010 | 16:23 | מאת: אירנה

שלום רב, אני קלינאית תקשורת כ5 שנים עובדת בבית חולים ומחפשת עבודה במכון פרטי באזור חולון. בבית חולים עובדת עם הילדים של התפתחות הילד (מגיל 2 עד 10).מאבחנת ומטפלת אנשים אחי אירוע מוחי. בכבוד רב

לקריאה נוספת והעמקה

האם יש לך תעודה ממשרד הבריאות??? האם את חברה באגודת קלינאי התקשורת? כך לא ממש מוצאים עבודה, זה פורום לשאלות הקהל

16/10/2010 | 22:05 | מאת: אורנית

אני מזהה אצל בני בן ה-3.5 תופעה קצת מוזרה, הוא לא תמיד מבחין כשהוא מחזיק ספר, או ציור הפוך. האם משמעות הדבר שהוא סובל מתופעה של כתב ראי (למרות שעדיין לא כותב)? תודה

אין שום דבר פתןלוגי, תלמדי אותו להפוך את הספר או דף וכך הוא ילמד!

שלום. ברצוני לדעת אם ישנם טקסטים סטנדרטיים בעברית שמשתמשים בהם למבחני הפרעות דיבור. אני מחפש טקסט כזה, שיהיה מאוזן מבחינת התפלגות העיצורים והתנועות שבו, ושיהיה נייטרלי מבחינה רגשית, לצורך מחקר עם דוברי עברית. במחקר דומה, שנעשה בארצות הברית השתמשו בשני טקסטים: רשימה של מלים ללא קשר בינהן: North American Adult Reading Test קטע פרוזאי: The rainbow passage אשמח לדעת אם יש טקסטים דומים בעברית. תודה, יונתן.

לקריאה נוספת והעמקה

לא ידוע לי על טקסט תואם תפנה לבתי הספר להפרעות בתקשורת או לבלשנות

הילד שלי בן שנתיים ושבעה חודשים החל לגמגם לאחרונה. הוא דיבר יפה ומגיל צעיר יחסית אך בחודשיים האחרונים החל לגמגם וזה נראה שיותר ויותר... בנוסף גם הדיבור נעשה לא ברור. האם זהו שלב התפתחותי? האם יש קשר לגמילה מחיתולים? מה לעשות? אני מתחילה להילחץ..

לקריאה נוספת והעמקה

זה שלב התפתחותי, עיין בקשה בתשובות נוספות בפורום זה

11/10/2010 | 10:17 | מאת: מרינה

שלום בתי בת 1.9 . תינוקת בריאה עם שמיעה מצויינת. אני מדברת איתה רק רוסית ובגן ( משפחתון קטן , 4 ילדים, היא הכי גדולה ) גם דיברו איתה רק רוסית. מאתמול היא הולכת לגן חדש שבו מדברים רק בעיברית. אבא מדבר איתה רק אנגלית אנחנו מאוד מקפידים לא לערבב שפות כש מדברים איתה!!! היא צופה טלוויזיה ב 3 שפות אני ובעלי מדברים בינינו עיברית. ילדה מכירה סביב 50 מילים פסיבי ברוסית ואנגלית, מבינה כש שואלים האם רוצה לאכול, לשתות, איפה אבא, בואי, תביא, איך עושה דג ( אריה ), רוקדת כש שרים לה שיר ספציפי אוהבת להקשיב לאגדות ושירים. דברים שמטרידים אותי: (1 אומרת 2 מילים בלבד ( תביא וביי , שניהם ברוסית( אבל היא מקשקשת המון בג'יבריש (2 לא ממהרת להעתיק התנהגות של אחרים, למרות שאם היא נדלקת היא יכולה לחזור על פעולה ( מאוד נדיר). 3) 50 אחוז מהזמן עסוקה בלכרסם צעצועים מעץ ופלסטיק. ואז גם קשה למשוך את תשומת ליבה. חוץ מזה תינוקת בריאה ושמחה האם אנחנו הגזמנו עם השפות? הרופא בטיפת חלב הייתה בהלם. באיזה מקרים ומאיזה גיל כדאי לפנות לקלינאית תקשורת? המון תודה מראש אמא , כמובן מודאגת

ילדים החשופים ליותר משתי שפות מתעכבים לעתים בחיבור של משפטים, ודי ברור למה! יחד עם זאת הם זוכים להיות יותר גמישים ובעלי יכולת שפתית והחלפה של שפות... במידה ונעשה באופן עקבי - הכלל - מבוגר אחד, שפה אחת. וניראה לי שאתם אכן מקפידים על כך. העקר, התקשורת והבעה של מחשבות, רגשות והכרת העולם סביבה. תהיו רגישים וערנים לקשיים מיוחדים, כעת לא ניראה לי בעייתי, אבל במידה ותהייה עצירה בהתפתחות או נסיגה, תצטרכו לשקול שוב את צעדיהם!

09/10/2010 | 19:06 | מאת: קובי

ביתי בת 3 וחצי ומאז שהתחילה לדבר היא מהגה את כל השורקות בלי בעיה בצורה מושלמת כמו בוגרת. הבעיה היא רק באות ש' שהיא מהגה ע"י הוצעת האויר תוך לחיצת הלשון לחיך והוצאת אויר כמו באות ס' אבל עם הלשון בחלק הפנימי יותר של החיך. אני מדגיש שההיגוי של ז' ו- צ' הוא ללא שום בעיה. שמעתי שליקוי כזה של דיבור, אבל גם עם ז' ו- צ' קשור למשהו במוח ואולי לא ניתן לתיקון. אבל כאמור כאן מדובר רק ב- ש'. 1. האם זהו ליקוי דיבור שניתן לתיקון? 2. אם כן, באיזה גיל כדאי לנסות לטפל בזה? 3. האם כדאי לנסות לאתגר את הילדה ו"לתקן" ולהעיר לה (בלי לחץ)? 4. האם זהו ליקוי שחולף לבד מחיכוי בגיל מבוגר יותר? אודה לכם על תשובתכם.

לקריאה נוספת והעמקה

1. ניתן לקתיקון, כשהילד בשל ומוכן 2. בגיל 5- 5.5 ואחרי גיל זה או לאחר בקיעת השיניים הקבועות 3. תדברו נכון ואל תתקנו לו, יש מספיק מטלות שפתיות ולא כדאי ללחוץ 4. לא יודעת ותידעו בעוד 20 שנה!

08/10/2010 | 12:31 | מאת: מירב

בני בן 10 חודשים הינו תאום אשר נולד כחודשיים טרם זמנו ללא ביות רפואיות בלידה וללא צורך בקבלת חמצן,שהה כחודש בפגיה ללא טיפול ושוחרר לאחר שעלה במשקל והגיע ל 3 קילו.אחיו התאום בעל רקע זהה.כיום הינו ילד מאוד פעלתן שזה מכבר התחיל לזחול,צוחק,הבעיה שמטרידה אותי היא שאינו מגיב לקריאת שמו,אינו מפנה את הראש ואינו מגיב לרעשים,יש לציין כי לא קיימת בעיית שמיעה(נבדק במכון שמיעה).הילד מאוד אוהב טלויזיה וניתן לראות כי הוא שומע ומבין.יש לציין כי התאום שלו כן מגיב לשמו ולמתרחש סביבו גם אם הטלויזיה דולקת.מה יכולה להיות הבעיה?

לקריאה נוספת והעמקה

תפני בקשה את שאלתך למי שעוקב אחר התפתחותם או למכון להתפתחות הילד. ילדים במשקל נמוך ושנולדו טרם זמנם נמצאים בקבוצת סיכון וחייבים מעקב צמוד להבטיח את התפתחותם התקינה. רצוי גם לא להשוואות בין הילדים, כל אחד היניו בן אדם עם קצב התפתחות אישית

04/10/2010 | 21:16 | מאת: טל

שלום בני בן שנתיים ושבע,אומר מילים בודדות וצרופי מילים(לא רוצה),חתול=תול,עוגיה=יה,לשתות=תות.האם תקין לגילו?לאחרונה התחיל לעמוד על שלו,אם רוצה משהו,ואני מסבירה לו שאני לא מסכימה,אז הוא פשוט צורח ובוכה.ולא יעזור כלום!מה לעשות?האם לחכות עד שידע לדבר באופן שותף ואז לא לוותר לו שלא ירגיש תסכול אולי?

לקריאה נוספת והעמקה

רצוי שבשלב הזה תפני ליעוץ מקצועי. לפי התאור ניראה לי שהילד מתוסכל וזקוק ל"דחיפה קלה" בתחום השפה וההבעה. תפני לקליאני תיקרושת ובמקביל,לרופא להפניה לבדיקתשמיעה

04/10/2010 | 08:43 | מאת: אניטה

מה עושים ? הבת שלי אומרת "אמא, את כל כך צועקת" ואני בכלל לא מתכוונת לצעוק. לא מבינה למה אני מדברת בקול רם מדי ואיך ניתן לשלוט בזה.[לפני עשר שנים איבחנו אצלי הפרעת קשב וריכוז קלה] האם טיפול יכול לעזור ? אני בת 58 תודה על התשובה

רצוי שתעברי בדיקת שמיעה, הקול החזק יכול להיות סימן לירידה בשמיעה! אם את רוצה לבדוק מה קורה, לאחר הבדיקה ובמידה ולא ימצאו כלום, תוכלי לפנות לקלינאי תקשורת ולבדוק האם יש משהו בטכניקת הדיבור שניתן לשנות ולהקל עליך

שלום!! עד לפני כחודש בתי דיברה משפטים מלאים בעלי אוצר מילים גדול ללא שום בעיות. שמנו לב שלאחר השבוע הראשון בגן (לא גן ראשון) היא התחילה לגמגם ולחזור על מילים. קראתי בפורומים שונים ואנחנו פועלים לפי כל ההמלצות אך נראה שלאחרונה המצב טיפה החמיר. היום הילדה אמרה לי:"אבא, אני לא מצליחה לדבר" וזה היה די קורע לב, הסברנו לה ששמנו לב ושהיא צריכה להמשיך כרגיל והכל יסתדר... הרופא המשפחתית אמרה לנו השבוע שאין מה להתרגש ולא לעשות עם זה כלום. אשמח לקבל עצה

לקריאה נוספת והעמקה

אתה פעלת נכון ובאמת אין מה להתרגש... תדמיין שיש לך רק שתי חוליצות בארון, אין בעיה גדולה לבחור איזה ללבוש... כשיש המון חולצות וכולם טובות, קשה לבחור... ההשהייה או חסור שטף בדיבור דומים למצב שהיא רוצה להגיד משהו ויש לה כל כך הרבה מילים שהיא תריכה לבחור מתוכם וגם לארגן אותם ברצף והקצב הנכון, שהיא משהה את הדיבור... תופעה נורמלית בגיל זה, היא תחליוף ותחזור ואין מה להתרגש. עכישו אתה צריך באמת להכינס לעצמך בראש את התשובה שנתתה לביתך!

05/10/2010 | 12:52 | מאת: איתי

02/10/2010 | 08:25 | מאת: לי

הבת שלי עוד חודשיים בת 4. מדברת מעולה הבעיה היא שלא מצליחה להגיד את האות 'צ' אלא מבטאת אותה כמו 'ס'. לדוגמא - ביסה במקום ביצה... איך אפשר ללמד אותה להגיד 'צ' ?

תנסי ללמד אותה להגיד ט לפני ה- ס. לדעתי היא עדיין צעירה מדי כדי ללמוד להגאות כך, אבל תנסי במשחק ובכיף. בהצלחה

30/09/2010 | 11:27 | מאת: שרי25

בני שנה וחצי ולא מדבר לאחרונה התחיל להגיד בה בה בה ולפעמיים אבא אבל מבלי להתכוונן לאביו וגם אומר גה גה ומו אם אני שואולת אותו איך עושות החיות ומעבר לזה כלום הוא מבין הכל ומלמל בגבריש כל הזמן ואם אני מדברת אליו בטון כועס (במידה ועשה בלאגן בחדרו) הוא גם עונה לי בגי'בריש כועסת עברתי בדיקת שמיעה ואין בעיה. עוד דבר קטן הוא התחיל ללכת בגיל שנה וחמש ואת הכול ההתפתחות המוטורית עשה בשלבים מאוחרים כמו ישיבה זחילה וכו' בספטמבר הוא נכנס לגן של 17 ילד (עד עכשו היה אצל מטפלת) האם אני צריכה ללכת לאבחון אצל קלינאית תקשורת ?

עדיין לא, מבידה והוא תקשורתי, אין צורך להתערב. את מציינת שהחל ללכת בגיל מאוחר וניתן להגיד שהוא הקדיש את מאמציו בהליכה ובמוטוריקה (מה שאופייני לבנים!) כעת, כשהוא הולך ונמצא בין ילדים אחרים, יש לשניח שיתחיל לדבר בשפה ברורה, כל הג'יבריש הינו מבחינתו שפה ותקשורת! תמתיני לגיל שנתיים ושלושה חודשים ותבצעי את אבחון התפתחות שפה ותיקשורת בטיפת חלב. חוץ מזה, אם את מרגישה צורך, תוכלי לפנות לקלינאי תקשורת לקבלת הכוונה ויעוץ, לא לטיפול!

29/09/2010 | 22:24 | מאת: ענת

שלום . הבת שלי בת 3 וחודש . מאז ומתמיד היא מחליפה את האות 'נ' ב- 'ל'. במקום עננים היא אומרת עללים וכדומה . יש לה אוצר מילים דיי גדול והיא מדברת משפטים שלמים . לפעמים יש לה קצת עיוותים בדקדוק אבל בסך הכל היא מדברת דיי יפה ובכל יום אוצר המילים שלה גדל . הבעיה היא שישנם כמה אותיות שהיא מחליפה אותן באות אחרת . היא עיקבית בהחלפה . בכל המילים שהיא מכירה תמיד ה- נ מוחלפת ב- ל . האם צריך לקחת אותה לאיבחון של קלינאית תקשורת או שעם הזמן היא תתקן את עצמה לבד . תודה

כדי להגאות נכון היא תזדקק להבשלה של תהליך "אבחנה פונולוגית" לכך היא עדיין צעירה. תוכלי להגיע איתה לקלינאי תקשורת ולקבל הכוונה לקראת גיל שלוש וחצי- ארבע, במיוחד אם הדיבור איננו רור או לא משתפר מספיק

28/09/2010 | 00:54 | מאת: אמא מודאגת

שלום רב. בני בן ארבע וארבעה חודשים.התחיל את השנה השניה בגן טיפולי שפתי עקב איחור משמעותי בדיבור.בשנה הראשונה חלה התקדמות יפה והוא התחיל לדבר , אומנם לא היגה את המילים בשלמותן אך השיפור היה ניכר, והיינו מאוד אופטימיים.בתחילת השנה הזו התחלפו הגננת שמאוד אהב וגם בת השרות. בנוסף התחיל גם צהרון חדש שכלל אינו מכיר.לפני שבועיים בערך הוא החל לגמגם והגמגום מחריף מיום ליום.האם הגמגום יכול להיות קשור לכל השינויים שהוא חווה , או שז רק צירוף מקרים?האם להמתין ולראות או כבר לתגבר בקלינאית נוספת פרטית? יש לציין שכאשר הוא מגמגם אנו לא מעירים לו ונותנים לו בסבלנות לסיים את דבריו. האם אנו נוהגים נכון? תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

את נוהגת כשורה וכניראה שהחוסר שתף בדיבור קשור לכך שהוא מתחיל להרחיב את אוצר המילים ולוקח לו זמן לבחור מה להגיד. זה שלב נורמלי אצל מרבית הילדים ואין לך מה להתרגש בשלב זה. הןא ןדאי ימשיך להתקדם ולהתפחת וטוב שהוא בגן שפתי בהצלחה

27/09/2010 | 21:16 | מאת: אמא של שליו

הבן שלי בן שנה ועשרה חודשים, ילד ראשון מדבר כמה מילים, מאוד אוהב לרוץ , ילד מלא אנרגיה אוהב מאוד להיות בגן, אוהב לראות סדרות בערוצי ילדים אני לוקחת אותו הביתה מהגן בשעה 17 ומאז הוא ואני בד"כ בבית הוא מסתובב בבית, משתולל, רואה טלויזיה או משחק עם עצמו אך יש לי הרגשה שאיני תורמת לילד להתפתח ומצד שני איני יודעת איך לגרום לכך שמעתי שבגיל הזה קוראים ליד ספרים או משחקים איתו אז מה מקריאים ? במה משחקים? אודה לעזרתכם כיצד ניתן לפתח את הילד שכלית ובכלל? תודה רבה

כדאי לך לרכוש ספר ספציפי לנושא זה דרך אגודת קלינאי התקשורת, טל 08-9151106 או 03-9075373. הספר ניקרא הנן hanen והוא יתן לך המון ראיונות וכוונים, מותאם לשפה העברית בנוסף, כדאי לשוחח איתו על כל דבר שאתם עושעם ביחד, להשמיעה לו שפה תקינה ואשירה. ספרים הם טובים ביחד עם שיחה והסבר כי ספרי בילדים לדעתי כתובים בשפה שהיא קצת קשה ולא בשפה היום-יומית שאנו רגילים אליה

27/09/2010 | 17:12 | מאת: אני

שלום רב! כיצד אוכל ללמד ילד שהוגה ש שורקת מדי לשים את הלשון במנח המתאים כך שלא "תשרוק". האם ישנם טיפים שיכולים לעזור במקום להפנות אותי לקלינאית תקשורת נוספת לטיפול? בתודה

עיף ונכון לפנות לקלינאי תקשורת אשר לאחר הערכה, איבחון וקבלת פרטים (כמו גילך הילד וכו') יתן לך הדרכה מתאימה אישית לו, לא חייבים טיפול אם לא רוצים!

25/09/2010 | 20:33 | מאת: מירב

שלום רב, בני בן השנה ואחת עשרה חודש הוא תאום שנולד פג בשבוע 32 ומאז היותו תינוק בן חצי שנה הוא מאוד מאוד מרייר, אמרו שיניים אבל התבדנו לפני חודשיים עבר ניתוח להסרת שקדים ופוליפ עקב נחירות והפסקות נשימה, קיווינו שהדבר יביא לשינוי ,אך גם כאןלא נראה שיפור הוא עדיין רטוב רוב הזמן דבר שמצריך להחליף לו חולצה אפילו אחת לשעה. יש לציין שהוא ילד מפותח ונבון מדבר יפה וחסרה לו רק אות אחת -ל חוץ מזה הוא קצת רגיש לטקסטורות באוכל -בררן, ולעיתים רגיש למגע של לכלוך וחול מה עושים? האם יש דרך להפסיק את הרטיבות?

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל זה "מותר לו" לרייר, אבל את מתארת מצב יותר חמור וכניראה שנשאר לו הרגל של נשימה דרך הפה (לכן עבר כריתת פוליפים) ויש צורך לחזק את הרגליו: רצוי שיאוכל אוכל קשה, ילעס מסטיק ובכלל שיפעיל את פיו כמה שיותר על ידי לעיסה ובליעה, וכמובן דיבור. אולי יש מקום להתייעצות לגבי טונוס (מתח) שרירי הגוף, בכללותו, לפעמי ילדים היפוטוניים (ילדים עם מתח שרירים בסיסי ירוד) מתקשים באחיזת שרירי הגב, הפה נפתח והראש נוטה קדימה, וכך הרוק "נשפח" מחוץ לפה. אבחון כזה ניתן לביצוע אצל פיזיוטרפיסת או לחלופין אצל לקינאי תקשורת לגבי פעילות הפה והנשימה האפית. ויחד עם זאת, יכול להיות שהוא עדיין בשלב של בסתגלות לאחר הניתוח ולא כדאי למהר לאבחונים נוספים. תתייעצי עם הרופא אאג' שניתח אותו או לחלופין עם רופא הילדים שלו. אם הוא במעקב של פגיה או התפתחות תוכלי להתייעץ גם עם רופא התפתחותי לגבי מתח השרירים בגוו.

30/09/2010 | 11:26 | מאת: שרי25

בני שנה וחצי ולא מדבר לאחרונה התחיל להגיד בה בה בה ולפעמיים אבא אבל מבלי להתכוונן לאביו וגם אומר גה גה ומו אם אני שואולת אותו איך עושות החיות ומעבר לזה כלום הוא מבין הכל ומלמל בגבריש כל הזמן ואם אני מדברת אליו בטון כועס (במידה ועשה בלאגן בחדרו) הוא גם עונה לי בגי'בריש כועסת עברתי בדיקת שמיעה ואין בעיה. עוד דבר קטן הוא התחיל ללכת בגיל שנה וחמש ואת הכול ההתפתחות המוטורית עשה בשלבים מאוחרים כמו ישיבה זחילה וכו' בספטמבר הוא נכנס לגן של 17 ילד (עד עכשו היה אצל מטפלת) האם אני צריכה ללכת לאבחון אצל קלינאית תקשורת ?

25/09/2010 | 12:08 | מאת: מיכל

שלום רב! בני בן שנה וחודש מפותח מוטורית - הולך לבד ומאוד עצמאי בשטח. הוא חייכן מאוד וממלמל הרבה (למרות שעדיין אין מילה ראשונה)ומצביע על דברים כאילו מבקש שנאמר לו מה זה, מבין מה שאומרים לו אם כי לגבי מרות כשנאמר לו "לא" מחייך וממשיך לעשות למרות זאת. הוא נכנס לגן גדול והשבוע הראשון היה קשה (בגן 30 ילדים ),לאחר שהיה איתי/מטפלת עם עוד ילדה לסירוגין, הגננת צינה בפני כי אינו מגיב לשמו ולא למרות למרות שבבית הוא לרוב מגיב לשמו וגם לסביבה בה אין הרבה אנשים יגיב לשמו. אגב בדיקת שמיעה תקינה. האם עלי להיות מודאגת? מה המשמעות? האם נורמאלי לגיל זה? תודה מראש מיכל

לקריאה נוספת והעמקה

לפי תאורך ואם עבר בדיקת שמיעה, לא ניראה לי שיש משהו לדאוג לו. ודאי ששהיה בגן עם 30 ילדים בגיל זה מהווה קושי ודורש הסתגלות, ועם ימי החג והשבתות אי אפשר בכלל לעלות על הדעת שה"גננת" הצליחה להכיר אותו או יודעת עליו משהו. ילד בגיל זה איננו נענה לאמירת לא מרחוק, כדי שילמד את המילה יש לעזור לו בהכוונה ממשית ליד אמירת המילה ולא לצפות שבהככונה מרחוק הוא ישמע למילה "לא". בגיל ז הילד מגלה את עצמאותו וילחם עליה, אחד הדרכים להכיר ולנתעצם היהנ בדיוק זו, המשך פעילותו מבלי "להשמע" להוראות. תוודאי שאכן שמיעתו נבדקה ואם הכל תקין, תני לגננת להכיר אותו ואל תיגררי,בשלב זה, לדאגה מיותרת

26/09/2010 | 21:14 | מאת: מיכל

23/09/2010 | 21:30 | מאת: מירב

הי בני בן שלוש ושמונה חודשים. בגיל שנה ועשרה חודשים החל "להיתקע" בדיבור בעיקר במילה הראשונה. עם הזמן חל שינוי באופן הדיבור אוצר המילים התרחב אבל הוא עדיין נתקע ונעצר ואומר הרבה אה אה אה . . .בין המילים. לפעמיםמדבר רציף ולפעמים נתקע. הייתי השבוע במכון להתפתחות הילד באבחון והמאבחנת המליצה להתחיל טיפול פעם בשבוע במכון. העניין הוא שהיא כלל לא התייחסה או הזכירה את העניין של רצף בדיבור (שלא נחשב לגמגמום בשל הגיל המוקדם) ואני קצת לא שלמה עם הקביעה שלה . . תוכלי בבקשה להפנות אותי למומחה בתחום שיוכל לומר האם באמת כדאי להתחיל ב"טיפול" ואיזה דברים אני יכולה לעשות כדי לשפר את הדיבור.מצד אחד אני לא רוצה לפספס את המועד אם באמת צריך לטפל אך מצד השני מכל הספרות שקראתי רשום במפורש שלא כדאי להפוך את זה לבעיה ולהביא את זה למודעות שלו כי אז זה יכול דווא כן להפוך למשהו חמור. אודה מאד על תשובה מפורטת במידת האפשר תודה

23/09/2010 | 21:43 | מאת: מירב

רציתי רק להוסיף עניין אחד נוסף. בני נולד בארץ אחרת ודיבר בעצם שתי שפות אנגלית בגן ועברית בבית) חזרנו לארץ כשהיה בן שנתיים וחצי בערך. סיפרתי את זה למאבחנת והיא אמרה שאין לזה שום משמעות. (זה גם מה שערער לי את האמון באבחון . . .)

19/09/2010 | 15:29 | מאת: sholumit

בני בן השנתיים וחצי מדבר מילים בודדות חלקם לא מובנות. יש לו הסטוריה של ניתוח פוליפים, בבי"ח כאשר הוא נולד הוא לא עבר בדיקת סינון שמיעה, נכון לעכשיו בדיקת השמיעה שלו תקינה אבל המילים שהוא מדבר הם בחלקם לא ברורות, הוא יודע להסביר את עצמו מצוין בשפת הגוף. יפנו אותנו לאבחון לריפוי בדיבור. שאלתי האם זה לא מוקדם מידי, או שזה הדרך וזה מה שצריך לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

זה לא נשמע מוקדם בכלל, טוב תעשו אם תפנו ותקבלו הדרכה, יעוץ וגם טיפול כי שנתיים וחצי ורק מילים בודדות מהווה איחור בהתפתחות השפה והדיבור בהצלחה

19/09/2010 | 12:40 | מאת: יונתן

שלום רב מזה כשנה הנני סובל מצרידות קלה כשאני מרים את הקול מעט מהנורמה, טופלתי אצל א.א.ג. לקחתי כדורים כ-3 חודשים מסוג omperadex 40-mg אך ללא הועיל, עשיתי בדיקה של מיתרי הקול נימצאו תקינים. בבדיקה נוספת שעשיתי גסטרוסקופיה הכל נמצא תקין. האם יש פתרון לבעי מסוג זה ??? נ.ב.אינני צועק או מרים את הכל בקביעות. אשמח לקבל חוות דעת מקצועית . תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

תוכל לפנות לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה להרמת הקול אם הכל תקין, אז פשוט אתה צריך לנשוף יותר אוויר ולא ללחוץ על הגרון בצעקה, תוכל ללמוד את הטכניקה ולהעזר בה בעת הצורך