פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

3697 הודעות
3210 תשובות מומחה

מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה

02/04/2022 | 13:46 | מאת: אמא

שלום, הבת שלי, בת 10, בטיפול אצל קלינאית תקשורת לדחיקת לשון אחרי שסיימה תהליך אורתודנטי של הרחבת לסת עליונה. אשמח לדעת כמה זמן בממוצע אורך תהליך הטיפול, בהנחה ומדובר בילדה שמשתפת פעולה ומבצעת את התרגול הנדרש. תודה רבה!

הערר בטיפול בהתמאה של השינוי ויישום בדיבור החופשי, זאת מטרת הטיפול והתירגול אמור להיות פחות אינטנסיבי ככל שמיישמים יותר. לגבי ביתך רצוי לשאול את הקלינאית תקשורת, לרוב בין שלושה לשישה חודשים

15/03/2022 | 19:09 | מאת: אריה

רעייתי חולה באלצהיימר 13 שנה, סיעודית לחלוטין, בת 70. מתקשה בבליעה גם של אוכל נוזלי. האם יש לקלינאי תקשורת אפשרות להקל ולעזור

אני מאמינה שהיא מקבלת טיפול מיחידת טיפול בית או במרכז יום סעודי, אולי במחלקה בה היא במעקב... בכל אחד מהמקומות האלה יכולה להיות קלינאית תקשורת שתבדוק אותה. הבליעה והאכילה נפגעות בשלבים מתקדמים של אלצהיימר עקב חוסר מודעות ושיתוף פעולה בשלב האכילה (הכנת המזון לבליעה, לעיסה, פתחת הפה ועוד.) לעתים יהיה צורך להחליט על הזנה חלופית דרך דופן הקיבה, וזה רק במידה ומקבלת דלקות ריאות לעתים קרובות או שהמצב הכללי יהיה ירוד עקב חוסר תזונה מספקת. רצוי להתייעץ עם קלינאית תקשורת לקבלת הנחיות להמשך האכלה בפה, ככל שניתן.

08/03/2022 | 14:52 | מאת: סיון

הילדה שלי בת 3 ו9 חודשים ילדה מאוד תקשורתית ידעה לספור עד 10 כבר מגיל שנה ו10 דיברה תמיד יפה ומביעה את עצמה טוב, אוהבת חברים מסתכלת בעיניים ואני מבינה אותה תמיד יש רק דברים קטנים שאני והגננת שמנו לב שלא תמיד היא מבינה מה מבקשים ממנה למרות שאני פחות נתקלתי בזה ממה שהגננת אמרה שיש בגן אבל זה כן קרה לי פה שם ולרוב זה כשהיא רוצה משהו או כשהיא בעצבים וקרה פעמים אחדות שהילדה ביקשה משהו והיא הייתה חוזרת כמה פעמים על אותה שאלה אפילו שאמרתי לה כן ועשינו בדיקת שמיעה בגעל 3 היה תקין או היא יכולה להגיד סתם לדוגמא שהיא עכשיו משחקת את בלו בספר הגונגול ולהגיד כמה פעמים אני בלו אני בלו זה נשמע לך תקין או משהו שצריך להתעייץ עליו עם מומחה? בגדול מרגיש לי שהיא מאוד חכמה אבל הכל אצלה היה קצת יותר מאוחר בגלל הגמישות יתר שלה ואיפוטוניה שכבר לא נמצאים שם והיא ברמה טובה מבחינה פיזית

זה שלב בהתפתחות רגילה ולא נראה לי שכדאי להתייחס או לעשות מזה עניין. ילדים עוברים כל מיני שלבים, בהתפתחות שפה.. גם חזרות על חלק מהמילים או מילים שלמות, עד שמחליטים מה רצו לאומר או ארגנו את המילים למשפט.

27/02/2022 | 21:51 | מאת: עדי

הבת שלי בת 4, עברה בדיקות שמיכה בגיל חצי שנה ושנה- תקינות התחילה לדבר קצת באיחור ילדה חכמה ונבונה אך לעיתים קשה לה להתבטא,זה בא לידי ביטוי בכמה תצורות. 1. שיכול אותיות- לעיתים קשה לה להגות מילים מסובכות/ארוכות ואינה מצליחה לומר את המילה, ובמידה ואומרת היא משכלת אותיות.. זה קורה גם במילים לא מסובכות..כמו המילה לחפוף..או תנשמי ..היא מסתבכת וחא מצליחה להשלים את המילה.. זה קורה בעיקר במילים שאינן שגורות אצלה בשפה היומית. 2. בהגייה, היא אומרת ס במקום ש וצ' במקום צ אני לא יודעת אם זה קשור אבל היא עם שקדים מוגדלים(בדיוק קיבלנו אבינה בשבוע שעבר) ובעת שינה בלילה, עדיין עם מוצץ היא מאד מתוסכלת כשהמילה שהיא רוצה לבטא אינה יוצאת לה ולאחרונה למדה לחפש פשוט מילה אחרת מקבילה.. כשאני מנסה לעבוד איתה על המילה.. הדרך היחידה שהיא מצליחה בסוף לבטא זה אם היא "חותכת" את המילה וממש עושה הפסקה בין הברה להברה.. לדוגמא לחפוף- לח.. הפסקה. פוף.. כאילו המוח צריך זמן קליטה ועיבוד. אשמח לדעת האם תקין לגילה ומה עלי לעשות? תודה רבה

את מתארת קושי שאופייני לגיל מעט יותר צעיר, הצעתי שתשוחחי על כך עם הגננת ותבדקי האם זה מפריעה לה גם בפעילויות בגן. בגלל שהיא מודעת (לדבריך) יכול להיות שכדאי להתייעץ עם קלינאית תקשורת, השרות ניתן דרך הקופה ולקבל עצה לאחר בדיקה ומספר מצומצם של פגישות. חלוקת לברות זה ראיות מצוין, זה מעולה אם היא משתפת פעולה. לגבי המוצץ, הכי חשוב שתפסיק לפני בקיעת השיניים הקבועות. בגלל השקדים המוגבלים חשוב לבדוק את הנשימה האפית וגם את השמיעה, שיכולה להיות ירודה משנית לחסימה של השקדים או השקד השלישי. אז, פניה לגננת, קלינאי תקשורת וגם לרופא אאג' ובדיקת שמיעה יתנו לך כוון ברור להמשך טיפול בביתך

22/01/2022 | 20:27 | מאת: מיקה

הבן שלי בן שנתיים וחצי בדיוק לא מצטיין בדיבור כל כך… יש לו אוצר מילים אך לא מובן כל כך לסובבים, לפעמים ממלמל ולפעמים מדבר ברור אך לרוב לא. למשל דינוזאור הוא יגיד זאואר … ויש גם מילים שהוא ממש מובן. הוא מוציא רוק כשמנסה להגות מילים וממש מתאמץ. לאחרונה ( שבועיים אחרונים) שמתי לב שהוא ממש מגמגם בחלק מהמילים. ינשוף אומר י י י ינשוף עם עיניים שממצמצות ומתאמצות. חשוב לי לציין שסבא שלו מגמגם ויש לו אחות גדולה שמדברת רגיל. אשמח להסבר איך לפענח את המצב? אני מניחה שזה שלב עדיין מוקדם אך הייתי רוצה הכוונה למה לצפות ממנו כיום. מתי צריך להדליק נורה אדומה? זה אומר שיש מצב שיישאר מגמגם לכל החיים?

כל הילדים מציגים היסוסים בתחילת המשפט, זה כי חייבים לארגן את המחשבה או לשלוף את המילה, ובינתיים מתחילים להפיק דיבור, כשלא לגמרי מוכנים (כמו לחמם מנוע לפי היציאה לדרך). לגבי חלקי מילים, זה חלק מרכישת השפה והדיבור, דווקא בחרת מילה ממש קשה כדוגמה, אולי את יותר מדי ביקורתית? לחוצה? קחי את התפתחות השפה והדיבור של בנך כמו הרפתקה מסקרנת ותלווי אותו, בלי חיפוש של משהו לא תקין. בעוד שנה, אם עדיין יש לך שאלות, פני לקלינאי תקשורת לקבלת יעוץ. אבל בינתיים תחגגי אתו את החיים!

25/01/2022 | 21:26 | מאת: מיקה

אני האמת לחוצה זה נכון אך הגמגום שלו מחמיר מיום ליום. הוא היה מספר את הסיפור ״לקוף יש בעיה״ אמר את שמות החיות יפה מאוד. והיום הוא לא הצליח להגיד אותם כל כך עד שהגיע לצפרדע הוא תפס את הפה והעביר את הדף. הוא מתחיל להיות מתוסכל מהמצב החדש? האם יש סיבה שפתאום יש מילים שהוא מגמגם בהם? שעד לפני שבוע לא גמגם בכלל. כל יום יש עוד מילה שהוא מגמגם בה

שלב שבו הילד מתחיל לדבר לפני שמצא את המילה שרוצה להגיד, אופייני לילדים בגיל זה ומבטא את חיפוש המילה תוך אמירה, קשור ליכולת לשלוף מילה מאוצר המילים שלו ובארגון המילה או המשפט למה שרוצה להגיד. יש לקבל את התופעה, בגיל זה, כחלק נורמלי בהתפתחות הדיבור... במיוחד כשיש עוד ילדים בסביבה. הוא מנסה לחקות את שטף הדיבור ומבחינתו, זה דיבור. יש לאפשר לו את החזרות ולתת לו זמן למצוא את המילה, הוא לא מודע לכך שחוזר ואין מקום להערות בעניין זה. אם התופעה תמשך יותר מכמה חודשים, יש מקום לפניה לקלינאי תקשורת לקבלת הדרכה מפורטת. בשלב זה רצוי לאפשר לו להתבטא בחופשיות ולא לנסות "להקל" א להעיר את תשומת ליבו. אצל רוב הילדים זה שלב בהתפתחות (כמו ליפול עד שלומדים לרוץ) סבלנות, אהבה וקבלה. בהצלחה

20/01/2022 | 18:08 | מאת: שי

שלום, הבת שלי בת 7.5 חודשים, פעילה מאוד, זוחלת, מחייכת וצוחקת, היא לא אומרת הברות, רק אה מאוד צרוד, אני מאוד מוטרד, מה אפשר לעשות?

במידה והקול בבכי נשמע תקין, תמתיני אחרת , פני לרופא הילדים ותתייעצי איתו לגבי בדיקת רופא אאג'

28/12/2021 | 12:02 | מאת: יעל

דרושה משלבת (סייעת לילד) לשעות הצהרון לימים א-ה (או חלק מהימים), בכיתה א ברמת השרון. יעל 052-8222804

זה לא המקום לפניתך בהצלחה

19/11/2021 | 00:43 | מאת: טל

יש לי קשיים בדיבור שכולל הגייה לא נכונה של חלק מההגאים. שיהיה לי ילדים האם הילים עלולים ללמוד ממני דיבור לא תקין (לא שואל בהיבט הגנטי אלא בהיבט הסביבתי - שילד לומד מההורים שלו). הייתי בטיפולים לעצמי לאורך השנים (חלק ממש לא אהבתי את הקלינאית) וכן חל שיפור ניכר אך לא 100% ובינתיים אני לא ממשיכה בטיפולים. אשמח להבין איך הדיבור הלא תקין שלי עלול להשפיע על צאצאי לעתיד. (שדלתות נסגרו בפניי במהלך החיים בגלל הדיבור שלי ולכן עוד יותר חשוב לי לא להעביר לילדים).

הערך הסביבתי בעל משקל, הסביבה היא גם הסביבה הכללית ולא רק ההורים. להזכירך, ילדים של עולים חדשים אינם "רוכשים או משחזרים" את המבטא של ההורים... הסיכוי שיהיו גם להם הפרעות היגוי שנלמדות ממך, לא סבירים.

10/11/2021 | 23:46 | מאת: ליאור

שלום, רציתי לדעת איזה טלפון עדיף מבחינת צלצול חזק? ושמיעה? סליידר מגדירים עצמם כטלפון למבוגרים ותומכי מכשיר שמיעה סנסווי- זה של שיאומי. אבל לא כתוב תומך במכשיר שמיעה. אולם נשמע בגלל המוניטין כטלפון יותר טוב. מה עדיף מהניסיון לכם? לא רוצה טלפון שכל יום צריך ללכת למעבדה.

מה שטוב לך, זה מה שמתאים תנסה ותחליט

02/11/2021 | 17:48 | מאת: יעל

היי, מה ההבדל בין מכשיר שמיעה לבין מגבר אישי? האם מי שיש לו מכשיר שמיעה צריך ג מגבר אישי? הבנתי שיש גם מגבר לטלויזיה וכו'... האם זה בנוסף למכשיר שמיעה? לצורך העניין: אימי כבר ניסתה להתאים לעצמה מכשיר שמיעה טרם הצלחנו זה כואב לה מאוד באוזן. כרגע יש ירידה והיא ממש יושבת על הטלויזיה וחשבתי לקנות לה מגבר? מה דעתך? אולי זה תחליף למכשיר שמיעה?

03/11/2021 | 12:23 | מאת: אריק שטיינר

שלום יעל - מגבר אישי מגביר קול אך איננו מסנן רעשים ואיננו מותאם לירידת השמיעה של המשתמש. זה פתרון פשוט, סטנדרטי וזול. היות וההשתתפות העצמית המקסימלית למכשיר שמיעה כיום *בכל הקופות* פחות מ-1600 ש"ח למכשיר...אלא אם יש לאמא מגבלה פיסית שלא מאפשרת לה להשתמש במכשירי שמיעה, עדיף מכשירי שמיעה. לרוב החברות היום אפשרות לחבר את המכשירים ישירות לטלוויזיה ולכן אין צורך במגבר נפרד, אבל לפעמים מבוגרים מעדיפים לא להיות עם המכשירים בבית, או להוריד אותם בסוף יום, ואז מגבר לטלוויזיה מהווה פתרון מצויין. המכשירים שלנו, ברשת שטיינר, מתחברים ישירות לכל טלוייזיה חכמה עם בלוטות' ולא דורשים ממשק נוסף. מאחל הצלחה! אריק

קבלת תשובה מפורטת מאיש שיווק מכשירי שמיעה, שיודעה מה הוא מדבר. כדאי התייעץ עם קלינאי תקשורת במכון שמיעה, יש מספר חברות שמספקות "ציוד תומך" לירידה במשיעה, מגבר שמיעה, מגבר לטלויזיה, פעמון לדלת ועוד. לגבי מכשיר שמיעה, אם כואב, אולי האוזנייה לא בנויה מספיק טוב? ניתן לשייף ולהתאים אותה, עד שיהיה לה נוח. רצוי להרכיב את המכשיר בתנאים נוחים בהתחלה, ולהסתגל על ידי שימוש למשך כמה שעות בכל יום. זה תהליך ובסוף, ההצלחה מאפשרת שילוב חזרה בחברה, בשיחות משפחתיות ובכל מצב. בהצלחה

05/11/2021 | 23:06 | מאת: יעל

תודה רבה לשניכם. ניסינו עם האוזניה הכי מזערית. נראה לי שמגבר לטלויזיה יהיה לה לעזר בבית כפי שאריק ציין, שתוכל להוריד את המכשיר אבל נשאלת השאלה אם האוזניה שלו תהיה נוחה יותר? כרגע שומעת מצויין בטלפון, כשניסתה עם מכשיר שמיעה זה הפריע.גם עם הטלפון בבית. האם כדאי לקנות לה טלפון נייד לפחות, שתומך במכשיר שמיעה? אני מדברת על טלפון טיפש. כי עם סמארטפונים מבוגרים לא מסתדרים ודווקא בהם יש את כל השכלולים שמשתלבים עם מכשירי השמיעה.

16/10/2021 | 22:27 | מאת: אמא מודאגת

שלום, הקטנה שלי מלמלה המון עד גיל 5 וחצי חודשים +- ממש הגיבה אלי במלמולים כמו ״שיחה״ שמתי לב שכבר חודש וחצי בערך היא לא ממלמלת. יש לה קטע שהיא מוציאה אויר וסוגרת את הפה, ונוצר לה מן רטט בשפתיים שמלווה ברוק (היה מש מצחיק בהתחלה). רק שמאז היא כל הזמן עושה את זה. רק את זה. היא הפסיקה למלמל מבחינה פיזית היא מסתובבת סביב ציר, מתהפכת המון, עושה סימנים של התחלת זחילה.. חייכנית ומגיבה אלינו בהתלהבות. בשבועיים האחרונים היא גם עם מחלה ויראלית שתפסה במשפחתון (נזלת ליחה שיעול שלשולים עיניים) לא יודעת אם יש קשר. מאוד מודאגת ואשמח להכוונה.

שלום, לא נראה שיש לך סיבה לדאגה. תינוקות "מתאמנים" על כל פעילות או מיומנות שרכשו, וזה על חשבון מיומנויות שכבר רכשו. לא הייתי דואגת. בוודאי לא כשהיא חולה!

10/10/2021 | 00:21 | מאת: רני

H יש דרך לשנות את הניואנס של הקול שלי למשהו יותר חלק וברור ? ( הוא קצת עמוק מדי לגיל שלי ) ואנשים מתקשים להבין אותי במיוחד בטל'

לאחר בדיקה של רופא אאג' רצוי שתפנה לקלינאי תקשורת ותתייעץ באופן אישי... בעקרון ניתן לשנות את גוון או טון הקול.

08/10/2021 | 21:36 | מאת: דנה

שלום , בני בן 3 וחודשיים . רק השנה נכנס לגן לראשונה בחייו עד לפני חודשיים היה עם מוצץ באופן קבוע . הילד לא אומר מספיק משפטים . האם זה מדאיג ? יחסית לאחותו באותו גיל היא דיברה שוטף והוא לא זה מתסכל הוא מבין הכל אבל קשה לו להתבטא מעדיף להשתמש במילים בודדות בדיקת שמיעה תקינה . האם זה מדאיג ? מה עושים מכאן ? תודה

רצוי כעת לעקוב אחר התקדמותו ולראות אם סוגר פערים כשחשוף לילדים ולסביבה תומכת שפה ותקשורת. במקביל רצוי לקבוע הערכה אצל קלינאי תקשורת, גם אם יש המתנה בתור לעוד כמה חודשים, בינתיים תלמדו מה ההשפעה של החשיפה לשפה בגן. ההמתנה בתור תהיה לטובתו!

06/10/2021 | 12:00 | מאת: יעל

שלום, יכולה להיות ירידה משמעותית בשמיעה תוך 8 חודשים מאז הבדיקה? לא מדובר בעבודה בסביבה רועשת אלא אצל אישה בת 80. ממה נגרמת ההידרדרות הקיצונית? תודה

שמונה חודשים... בגיל הזה. רצוי להתייחס למצבה הבריאותי הכללי, כולל שינויים בתרופות ובאורח חיים. ירידה בשמיעה יכולה להתרחש בכל שלב, וכן, יכולה להיות שהייתה ירידה שעדיין לא הגבילה אותה וכעת מורגש יותר. השאלה איך היא מתפקדת וכמובן, רצוי שתרכיב מכשיר שמיעה גם בירידה בינונית כי יותר קל להסתגל מאשר בירידה עמוקה. הגורמים יכולים להיות פיזיים, קוגניטיביים וגם קשורים להזדקנות, בכללותה.

06/10/2021 | 09:20 | מאת: מני

יש בעיה מסוימת אצלי שזה מתי שאני מדבר אנגלית ( טל' ) אז אני קצת נבוך / מגמגם וזה לא כמו בשפת האם שלי מה הפתרון לזה

הפתרון זה לדבר הרבה אנגלית כדי שתשפר את מיומנות השיח. קריאה בקול רם יכולה לסייע לך בקבלת ביטחון בהיגוי ובאוצר מילים. בהצלחה

שלום, בני בן 8.5 ועד עכשיו דיבר בשפה גבוהה ובצורה רהוטה. הוא גם מידי פעם מתאמן במילים בודדות באנגלית. לפני מספר ימים פתאום התחיל לדבר רוב הזמן, אבל לא כל הזמן, עם הלשון צמודה לשיניים העליונות באותיות ז, ס, צ', ד'. האם זה בסדר לחכות ולראות אם זה יחלוף כמו שבא, או האם כדאי מייד להעיר או לטפל? איך ניתן לטפל בבית?

רק להבהיר, הלשון לא צמודה מבפנים לשיניים אלא בולטת מבין השיניים העליונות לתחתונות וצמודה לעליונות.

יכול להיות שתמיד דבר ככה וכעת, שהשיניים מתחלפות, אתם שמים לב? אם השיניים כבר בקעו, רצוי להיבדק אצל קלינאי תקשורת. אם את/ה בטוח שזה משהו חדש, אפשר להמתין או לעלות את הנושא ולשאול אם יש סיבה לכך.

19/09/2021 | 11:24 | מאת: שאלה

שלום גב' פרידה, גיל: טווח גילאים 25-30 מבנה פנים: קטן ביחס לגילי. שיניים: שיניים בלסת תחתונה קטנות יותר מאשר בלסת עליונה ויש רווח קל בין זוג של 3 שיניים בין לסת עליונה לתחתונה כי כך נולדתי, אך אני מקפיד על היגיינה נכונה ושומר על שיניי. בשלות נוירומוסקולריות- אין הפרעות עצבים, אדם רגוע, אין בעיות נוירולוגיות, אין בעיות שרירים ופנים , אדם רגוע. אין בעיות נשימה דרך האף והלשון שלי לא קשורה. האם נתונים הנ"ל יסיעו לך לענות על שאלתי הבאה? 2 שאלותיי: 1. האם אוכל להניח את לשוני בחיך העליון מאחורי השיניים החותכות העליונות בעת מנוחה ושינה וזה לא יפגע בשיניי ובי? 2. אני כבר חודש בערך מניח את לשוני כך . עם הזמן אני מתחיל להתרגל אך עדיין זה לא פשוט. תוך כמה חודשים ניתן להתרגל למצב החדש והאם זה נכון שזה תורם לבעיות דיבור, תנוחת הראש והגוף ולאסתטיקת הפנים והלסת של האדם? תודה וחג שמח

אם כל הרצון הטוב, לא ניתן לענות לשאלתך כאן. תפנה לקלינאי תקשורת שיבצע הערכה אישית, ותיתן לך עצה שמתאימה לך, באופן פרטני. בהצלחה

18/09/2021 | 16:44 | מאת: נתי

מדברת מגיל מוקדם יחסית, בעלת אוצר מילים עשיר מאוד, נבונה ותקשורתית. לאחרונה החלה "להתקע" בתחילת משפטים (לא תמיד) כך שהיא מושכת / מגלגלת את העיצור הראשון (זזזזזזזזזה לא נעים, ללללללללא רוצה, יייייייייש פה כלב וכד') האם נורמטיבי? מה מומלץ לעשות?

כן, נורמטיבי! איננו גמגום אלה חוסר שטף התפתחותי! תופעה הקשורה להתפתחות שפה ולעיכוב דיבור עד שמוצאת את המיה שמחפשת. רצוי לא להפריע לה, ז נותן לה זמו לחשוב , בשקט מבחינתה..... לא להתיחס ואם מישהו שואל, תגיד שזה בגלל שיש לה כל כך הרבה מילים שלמדה, שמחפשת את המילה המדוייקת. ואם היא תתייחס לכך, (בגיל זה לא מתייחסים) תגיד לה שככה לומדים לדבר... בהצלחה ותניח לנושא בכלל

09/08/2021 | 14:16 | מאת: שאלה

שכחתי לציין כי ישנם אנשים האומרים שיש להשים את הלשון בחיך העליון וישנם האומרים ברצפת הפה , בחיך התחתון.

יש כל מיני אמירות.... נכון!

09/08/2021 | 02:30 | מאת: שאלה

שלום רב, שאלותיי: 1. מהו מיקום הלשון בעת מנוחה, דיבור ובליעה? אשמח לתשובה. קראתי שהלשון צריכה להיות מונחת בחיך העליון מאחורי השיניים בעת בליעה ומנוחה. שאלה 2 - מה דעתך על שיטת "מיואינג" שטוען שיש להשים את הלשון בחיך עליון מאחורי שיניים בעדינות ותוך זמן (לרב 3-6 חודשים) , זה יעזור לאסתטיקת הפנים, הלסת ודברים נוספים בפה? תודה רבה.

לא מבינה מה שאלה, תלוי בגיל, במבנה הפנים, בבשלות הנאורומוסקולרית ובעוד הרבה גורמים.....אי אפשר להשיב לשאלה מסוג זה, ללא התייחסות פרטנית.

30/07/2021 | 03:56 | מאת: זקן

מעוניין לקבל מידע על קלינאי המתמחה בבעיית M.T.D וכן ברצוני לדעת אם קיים ספרות בנושא

לא מבינה מה השאלה, הנוא הכללי ניתן למצוא בחפש בגוגל, אם תהיה לך שאלה ספציפית, אנסה להשיב בכיף

01/12/2021 | 02:28 | מאת: זקן

לאחר ביקורים אצל מספר קלינאים שלא הצליחו לטפל בעיה, ולאחר שנטו לומר שזה יושב על בסיס מתחים בשנות הילדות שאלתי היא איזה מרפאת קול הכי מתמצאת בטיפול בבעיה זו

תנסה את מרפאה הקול בביה"ח הדסה, עין כרם, בהצלחה

23/07/2021 | 23:03 | מאת: א

שלום, אני עובדת כעת בגן עם ילדים שיש להם לקות שפתית. רוב הילדים מדברים ויש אולי כמה מילים שלא נאמרות ברור. יש כמה ילדים שמאוד קשה להבין מה הם אומרים. ויש ילדה אחת שלא מדברת בכלל, גם לא מנסה וגם לא מגמגמת.פשוט שקטה כמו דג. בהתחלה כשהייתי פונה אליה בשאלה ליצור קשר חברי, נניח מה ציירת? היא כאילו היתה קופאת מפסיקה לצייר ממש נעצרת. וזה נותן תחושה כאילו היא נרתעת או פוחדת ממני..הבנתי שהיא ככה. ומהר מאוד זה השתנה כשאני באה לגן היא מנופפת לי לשלום ומחייכת אבל לא מדברת. היא גם באה אליי ואני מנסה לשחק איתה. היא גם מאוד לבד לא משחקת עם כל הילדים. לכן אני מנסה להתקרב אליה. אין ניסיון לקשר עם ילד או ילדה מצדה. אני גם לא רואה שהיא כועסת על ילד אחר או מתוסכלת מזה שהיא לא מדברת.לא מוציאה שום הברה. איזו הגדרה יש לתופעה הזו? אני מניחה שזה לא אוטיזם....

נכון, יש ילדים שמאובחנים עם "שתיקה מבחירה" או שהם שותקים במקומות ובתנאים מסוימים. מכוון שאת עובדת איתה בגן, אני בטוחה שהגננת או הקלינאית תקשורת בגן ישמחו לשתף אותף באבחנה מדויקת ובעקר עם הדרכה ליצירת קשר ועידוד לשיח. בהצלחה

01/07/2021 | 19:58 | מאת: יוסי

שלום רב אני בקשר עם בחורה שהרבה מאחיה סובלים מגמגום אך היא אינה סובלת מגמגום .קראתי מעט על הנושא ומצאתי שגברים סובלים הרבה יותר מגמגום מאשר נשים .האם יתכן שהדבר קשור להורשה X-linked גם אם לא מנדיאלנית קלסית אבל שישנו קשר לגן על פני כרומזום X כך שאמנם חברתי עצמה לא תסבול מגמגום אבל ילדיה ימצאו בסיכון גבוה לכך .האם הקלינאית יכולה להעריך מה תוספת הסיכון באחוזים לכך שילדיה יסבלו מגמגום .הדבר חשוב לי מאוד .האם הקלינאית יכולה להפנות אותי למאמרים בענין תודה רבה

התבלבלתי מהשאלה...... תפנה לקלינאי תקשורת שמתמחה בטיפול בגמגום, או לגנטיקאי לקבלת תשובה מדויקת.

בני בן 23 דבר המון במסגרת עבודתו ואבד את הקול. היום, 10 חודשים אחרי, רק לוחש ולא מדבר בכלל. טוען שהדיבור גורם לו לכאב. לא מערב אותנו בטיפול אבל אומר שהוא והקלינאית החליטו שיפסיק את הטיפול. האם הגיוני? אני מניחה שבכל שלב החזרה לדיבור תהיה כרוכה בכאב כלשהוא... האם זאת סיבה להפסיק? איך חוזרים לדבר?

מכוון שבנך בוגר, אין הרבה שתוכלי לעשות מלבד להציע לו לפנות לבדיקה אצל רופא אאג' וצוות של קלינאי תקשורת, בו זמנית... מרפאת קול בבית חולים תתן לו מענה משולב. כמו מחלקת אאג' בתל השומר או בבילינסון. בהצלחה

08/06/2021 | 08:17 | מאת: רחלי

שלום. כאשר בננו היה בן שנתיים וחצי בערך נתקלנו בפעם הראשונה בתופעה של 'גמגום' בתחילת משפט, לדוג'- אאאאאבא.. זה בא והלך במשך כמה חודשים ואז נעלם לגמרי. עכשיו הוא בן 5 וזה חזר. אנחנו מודאגים ומרגישים שזה מפריע לו. כרגע מתעלמים מזה לחלוטין וכשזה מופיע מחכים בסבלנות עד שישלים את מה שרצה להגיד. האם זה נחשב תקין גם בגיל 5? האם החזרה של זה עכשיו מצריכה טיפול לדעתך? תודה!

עד הכניסה לביה"ס "חוסר שטף" בדיבור נחשב חלק מהתפתחות הנורמליתבדיבור, המיוחד כשהילד מרחיב את אוצר המילים ולמעשה מתחיל לדבר (או להשמיע דיבור) לפני שממש מוכן לכך, ולכן חוזר על תחילת המילה עד שמתארגן בראש, במה שרוצה להשמיע. במידה והוא יגיד משהו, אפשר להגיד שזה בסדר, לא להתעלם כי אז הוא יכול לחוש שמשהו לא בסדר, ולא ידע מה! אם תרגישו שמפריע לו והוא יציין משהו, נתן תמיד להתייעץ עם קלינאי תקשורת, לקבלת יעוץ פרטני.

24/05/2021 | 17:19 | מאת: מישהו

שלום, אני שוקל לימודי הפרעות בתקשורת, קראתי באינטרנט שקלינאי תקשורת יכול לבצע גם איבחונים פסיכודידקטיים, האם זה נכון? תודה

זה לא מדויק.....קלינאי תקשורת עושה אבחון שפה, היגוי, תקשורת, שמיעה, בליעה, לא פסיכודידקטי

21/05/2021 | 21:49 | מאת: שרון

שלום, אני בת 27 וסובלת מגמגום שמתבטא בכך שאני נתקעת כשלא מצליחה להוציא מילה/מילים ונתקעת על הברות. כיצד היית ממליצה לטפל תודה

רצוי לקבל עצה מקלינאי תקשורת המתמחה בתחום הגמגום...הטיפול כלול בסל הבריאות, דרך קופות החולים. תפני לקבלת מענה אישי.

29/04/2021 | 09:18 | מאת: מישהי

מזה זמן אני חשה שהקול שלי, בעיקר לקראת סיום משפט, יוצא מאולץ וקצת צרוד. אני צריכה להוציא בכוח את הקול ולדחוף אותו החוצה. כמו כן לעיתים קרובות יש קושי בבליעה וגם נראה לי שאצלי הקנה מקדים לוושת אפילו בבליעת הרוק, וגורם לי לשיעולים וכמעט לחנק.

מכוון שחסרים פרטים רבים, ההמלצה היחידה שמתאימה היא להיבדק אצל רופא אף אוזן וגרון, ולפעול בהתאם להמלצותיו. בהצלחה

25/04/2021 | 11:16 | מאת: מיכל

שלום, אמי שהינה אישה קשישה, אובחנה עם שיתוק בחצי ממיתרי הקול - LT vocal cord paresis, ולכן מדברת בלחישה ומתקשה מאד להשמיע קול. כתוצאה מכך, קשה לה לדבר, וכשמנסה לדבר בטלפון קשה לשמוע אותה. האם יש מכשיר כלשהו שניתן להרכיב על שפופרת הטלפון שלה, כדי שיגביר את הקול הנכנס לטלפון (טלפון קווי)? תודה

paresis זו חולשה, לא שיתוק. יש רק שני מתרי קול, אחד מכל צד... הם נקראים מיתרים אבל למעשה הינם בליטות בתוך קנה הנשימה. על איזה רקע מבחינה רפואית? האם הייתה בטיפול של קלינאי תקשורת? לגבי השאלה הטכנית לשפופרת, אפשר לפנות לבזק או לחברה לציוד הגברה וגם לאנשים עם ליקוי בשמיעה, כמו מהלב. האם עברה גם בדיקת שמיעה? אולי יכולה לקבל עזרה מקלינאי תקשורת... ממליצה לבדוק

18/04/2021 | 11:13 | מאת: מאי

שלום רב, בני בן 3.5 לפני כשנה היינו בטיפול אצל קלינאית תקשורת במסגרת קופת החולים בגלל עיכוב בדיבור שלו, לאחר כ8 חודשי טיפול המצב השתפר מאוד והקלינאית קבעה שהדיבור שלו תואם לגילו והטיפול הופסק. כיום בגן , הבן שלי חבר טוב של ילד אחר עם עיכוב בדיבור. ילד זה גם כן בטיפול אצל קלינאית תקשורת ואף הומלץ לו לעבור לגן שפתי (ההורים מתנגדים). הילד הזה מקסים ואני שמחה מאוד על החברות שלו עם בני. עם זאת, לאחרונה , הבן שלי כנראה מחקה אותו בדיבור והתחיל להשמיט חצאי מילים כשהוא מדבר. לדוגמא במקום לבוא אליי ולהגיד "אמא אני רעב ומבקש לאכול" הוא יגיד " אמ אנ רע ומב לאכ" פשוט אומר חצי מהמילה. אני מתעלמת מהבקשות שלו ועונה לו שאני לא מבינה מה הוא אומר ואז הוא מתקן את המשפט ומדבר רגיל. כשאני שואלת אותו למה הוא מדבר ככה ומסבירה לו שלא מבינים מה הוא אומר הוא עונה " כי ככה מדברים בגן". אם מדובר במשחק ובחיקוי שאינו מזיק, אין לי בעיה עם זה. השאלה אם דבר כזה יכול לפגוע בבני ולהפוך לדיבור הרגיל שלו? הוא מדבר יותר ויותר ככה. אציין שגם כשבני היה בטיפול אצל קלינאית זה לא היה מסיבה כזו. היה לו תמיד אוצר מילים מצוין וידע להגיד את כל המילים מצוין אך לא חיבר מילים למשפט (כאמור בעיה זו טופלה וכיום לא זקוק לטיפול) תודה רבה

לא יכולה להגיד לך אם זו תופעה חולפת, חשוב שאתם תדברו נכון ואם הוא מדבר לא נכון, תחזרו על המשפט נכון, כדי שישמע אותו, אפשר גם לשלב עוד ילדים במשחק עם הילד שבטיפול, וגם אפשר, אם הילד נבון ומבין, לנהל איתו שיחה לגבי מילים, וכמה חשוב לאמור את המילה בשלמות, כדי שיהיה ברור מה רוצים להגיד, אפילו לציין כמה פוגע בהבנה להגיד משהו, כשנאמר בחצי מילה בלבד... דוגמרות כמו גלי...שה ולא גלידה או שו..שואל ולא שוקולד.... קצת הומור תמיד מוסיף!

04/04/2021 | 16:57 | מאת: מוטי

אני לא מצליח למצוא קלינאית תקשורת באזור כרמיאל לבן שלי. אשמח לקבל שמות וטלפונים. תודה

תעיין באתר ishla.org.il יש שם רשימה של קלינאי תקשורת לפי אזורים בארץ. בהצלחה

11/02/2021 | 15:25 | מאת: איליה

שלום. אני מתעניין במכשיר Speech Easy. איך אפשר להשיג אותו, תודה.

כתבתי לך תשובה, תפנה למחלקה לשיקום הדיבור בביה"ח הדסה

היי, אני רועי בן 25 ובשנה האחרונה שמתי לב שאני בולע הברות ומדבר קצת מהר. האם יש דרכים אפקטיביות לטפל בבעיה זו? זה פתיר? תודה מראש.

עם מוטיבציה ומודעות, זה פטיר- לפעמים חלקי ולמצבים מסויימים עד לתמיד.... תפנה לקלינאי תקשורת שמטפל בדיבור חטוף

22/01/2021 | 23:25 | מאת: כרמית

הבן שלי בן 9. כשהוא מדבר בשטף ויש לו הרבה מה להגיד, לפעמים הוא חוזר על ההברה האחרונה של מילה כמה פעמים לפני שהוא ממשיך למשפט הבא. זה נשמע שזה עוזר לו אולי להתרכז או לחשוב/להיזכר מה הוא רוצה להגיד. זה לא חמור. זה לא כל הזמן. אבל תהיתי אם זה נורמלי או נחשב גמגום ? ואם צריך לעשות משהו בנושא? אתן דוגמא תאורטית: במקום שיאמר: "הלכתי לשתות. ואז ירדתי לשחק". זה ישמע: "הלכתי לשתות אות אות. ואז ירדתי לשחק". אציין שזה לא משהו חדש. זה היה תמיד והיה חמור יותר כשהיה קטן. זה השתפר הרבה אבל נשארו שרידים. לא נעלם לגמרי.

לעניות דעתי, רצוי לבדוק את התפקוד בתחום השפה באופן כללי ולהסין מה התפקוד של החזרות. האם זההמקדם אותו בשיחה או שזה משהו שאינו שם לב, האם זה מפריעה לו התקשורת עם הביבה או בבה״ס? האם המורה דברה איתך על הנושא? והכי, הכינחשוב... האם הוא מודע והאם זה מציק לו? את שיחה עםמקלינאי תקשורת מנוסה בהפרעות שטף הדיבור, גם גמגום אבל לא רק! בהצלחה!

24/12/2020 | 23:30 | מאת: יעל

היי, איך אפשר לדעת איזה יצרן לקנות. הבנתי ששני דגמים ברמה גבוהה יכולים להיות שונים ברמת האיכות שלהםאם נקנו מחברות שונות. לא באמת ניתן מידע מקיף על מכשיר שמיעה על טכנולוגיה ואפשרויות. אתה בא למכון שקרוב ליד ביתך ומסתבר שעובד רק עם ספק אחד. ככה זה רוב המקרים. הקלינאי מוציא מכשיר וזהו.. לא מסביר על אופציות ודגמים. האם כדאי לפנות לקלינאי בלתי תלוי בקופה ורק אז ללכת למכון לרכוש? ובכלל האם כדאי לקנות מסניף של הספק או ממכון? למה לשים לב שקונים מכשיר. איזה פונקציות חשובות. האם את יכולה להמליץ על יצרן? תודה

רוב החברות שמייצרות מכשירי שמיעה עובדות בטכנולוגיה דומה, ההבדלים העקרון ב"תןספות", שליטה באפליקציה בטלפון, מספר תוכניות, בטריות נטענות, גודל המכשיר וכו'. היום רוב המכשירים קטנים, מאחורי האוזן ומותאמים אישית על פי מאפייני הירידה בשמיעה, אפילו ניתן לבחור צבע מסויים למכשיר. חשוב ללכת למקום שיש בו מספר מכשירים וניתן לקבל כל מכשיר לנסיון של חודש ימים ךפחות. בחודש הזה יש להגיע למכון להתאמות קטנות ולדבל הדרכה, במיוחד לגבי מי שרוכש מכשירים בפעם הראשונה. איכות השרות, נוחות הגעה למקום והיחס שמקבלים יכול להיות מדד להחלטה לגבי מכון זה או אחר. רצוי לרכוש מכשיר מחברה מוכרת ומנוסה, וניתן לבדוק באינטרנט באתרים של אנשים שמרכיבים מכשירי שמיעה וללמוד להנסיון שלהם. בהצלחה!

16/12/2020 | 17:45 | מאת: סיון

שלום, בתי עוד חודשיים בת 9 ילדה חברותית, חייכנית ואנרגטית בחודשים האחרונים היה לה קצת חוסר שטף בדיבור, הייתה נתקעת קלות וחוזרת על אותה הברה כמה פעמים. לא משהו רציני אבל שמתי לב לזה. בשבוע האחרון ובפרט ביומיים האחרונים פתאום היא ממש נתקעת, היא שמה לב שלא מצליחה להגות את המילה ויוצא לה חזרה על אותה ההברה הראשונה כמה פעמים, וזה מאוד מאוד ניכר וברור שהיא נתקעת היא מנסה בכח להוציא את ההברה, או שמנסה לשנות למילה אחרת (לא היה ארוע משמעותי בחיינו) השבוע היא אמרה לנו שהיא שמה לב שהיא מגמגמת. אני רואה את הקושי בפנים שלה ואת ההבנה שלה שהיא נתקעת בדיבור. כמובן אני מחכה בסבלנות ולא מעירה או מדברת איתה על כך. אבל זה מאוד מפריע לי וגם לה היא כבר בגיל בוגר כמובן שאפנה ליעוץ אצל קלינאי תקשורת, בינתיים אשמח לשמוע מניסיונך מה ניתן לעשות שמצב זה לא יתקבע? אלו תרגילים? והאם להעלות את הנושא בפניה ולשוחח איתה על זה גם אם היא לא מעלה מצידה? חשוב לי לקבל כלים ראשוניים להתמודדות מכיוון שרק עכשיו זה ממש החמיר ולא רוצה שיתקבע תודה רבה

בשלב ראשון ומכוון שהיא העלתה את הנושא, רצוי לדבר איתה על כך. בשיחה כדאי לציין שהחזרות מאפשרות לה זמן התארגנות במה שרוצה להגיד ולהציע לה לא להתרגש יתר על המידה, כי בחיפוש בכוח וברצון להימנע להחזרה היא למעשה נלחצת ומחמירה את קושי. רצוי לשוחח על כך שהדיבור השוטף והחזרות הן טבעיות ואם תשים לב, רבים האנשים שעושים זאת, רק ללא התרגשות או דאגה, המחמירים את הקושי והופכים למעגל סגול שמזין את הדאגה והלחץ לדבר שוטף, בהדדיות! מאחלת לה בהצלחה בהרגעה הלחץ וברגיעה הפניה לקלינאי תקשורת שמתמחה בטיפול בילדים עם גמגום או חוסר שטף, חובה!

16/12/2020 | 13:08 | מאת: יעל

ביתי בת שנה ושבע. אומרת רק מס מילים בודדות: הבהב ( כלב) ,נונונו, די , בייביי, מא (מוצץ), תמה ( אחותה) אהה( חתול) מים, בואי, מה ( כבשה) מאןד תקשורתית. מבינה כמעט הכל משחקת ומשתפת פעולה. גם בגן הגננת אומרת לי. אוהבת מאוד שמקראים לה סיפורים ומשתפת פעולה עם תנועות ידיים. מדברת גיבריש הרבה. ומצביעה שרוצה משהו. משתמשת במוצץ ומריירת הרבה. גם שעברה למוצקים בגיל 7 חודשים הלעיסה הייתה לה קשה. היום בסדר. מוטורית מפותחת מאוד- התחילה ללכת בגיל 9 חודשים. הרופא בנתיים אמר לעכוב. מה דעתך ?

הרופא צודק, תפסיקי להשוות בהתפתחות והשגי ביתך ליומת ילדים אחרים או מה שאת קוראת בכל מיני מקורות! את מתארת ילדה עם התפתחות תקינה. כדי להפחית את השימוש במוצץ, להגביל רק לבית ובודאי להוציא מהפה כשרוצה לדבר......!

15/12/2020 | 11:37 | מאת: לאה

יש לי בעיה מרכזית בחיים , אני מתקשה מאוד לבטא את עצמי בין אם שואלים אותי שאלה פשוטה עד שאני מצליחה להוציא משהו מהפה(לפעמים מגמגמת ולחוצה) האוצר מילים שלי מאוד דל, והמילים יוצאות מבולגנות אני קוראת ספרים רואה המון סרטים, מתארת בראש סטואציות ששואלים אותי שאלה ואני עונה כמו שצריך אבל לא מצליחה להעשיר את השפה שלי בזמן נתון. מפדח להגיד שהאחיינים שלי הקטנים מצליחים להתבטא יותר טוב ממני

מומלץ שתפנה לקלינאי תקשורת, גן במבוגרים ניתן לשפר את כושר הניסוח ואת אוצר המילים, במיוחד למי שיש מוטיבציה!

09/12/2020 | 16:53 | מאת: אחת

היי, האם קינאי תקשורת מטפל במי שהיה לו קול נמוך ודיבור שקט.. שתמיד "לא שמעו" ועכשיו הקול הפך להיות תנודתי נמוך עד צורם וקולני. כל הזמן מעירים לי בעיקר בבית שלא מתבישים להעיר. זה נשמע שאני כועסת או עצבנית. אתמול גם בעירה לי משהי בשיחת וטלפו ושאלה למה אני כועסת עליה? אני לא כועסת על אף אחד ואני לא מבינה איך לשלוט בזה . לא נעים לי כך. זה פוגע ביחסים עם אנשים. מה עושים? למה נהייתי ככה?- לא שמה לב שהוא עולה ווצווחני ויורד..גם שהעוצמה שלו משתנה תודה

לקריאה נוספת והעמקה

לא מסרת מספיק פרטנים כדי להבין כיצד ניתן לעזור.....אני מציעה לך לפנות לקלינאי תקשורת ואם צריך, להתחיל מבדיקה אצל רופא אאג' לבדיקת מנגנון הפקת הקול לפני שמתייחסים לטיפול קול ספציפי. בהצלחה!

16/12/2020 | 22:59 | מאת: אחת

תודה. האם צריך הפניה לקלינאי תקשורת? מי נותן? עכשיו שמעתי שיחה מוקלטת שלי.. בושות.. גם עולה פתאום כשאני פותחת במשפט.. ויש גם בעיה ,לדעתי ,של מקצב.. מדברת מהר.. כאילו לא נושמת אני מתביישת רק אשמח לדעת אם זה משהו בטיפול עצמי או דרך הקופה. האם קלינאי יכול מעבר ללמד איך לשלוט בקול, גם לגרום שהדיבור יהיה יותר לאט רגוע? תודה

15/11/2020 | 12:20 | מאת: דנה לוי

שלום, אני סטודנטית לעבודה סוציאלית, עושה את הכשרתי בבית חולים גריאטרי בטבריה. יש לי מטופלת שמשפחתה לא בקשר איתה עם אפזיה על שם ברוקה. היא אינטליגנטית מאוד והייתי רוצה למצוא לה קהילה שתתמוך בה בטבריה או באיזור. היא שבע שנים לאחר האירוע וכרגע בדיכאון, אני מלווה אותה ברמה הרגשית אבל גם מתוסכלת מלא להבין אותה. אשמח לשמוע על דרכים שיקלו על ההבנה שלי אותה וגם אולי רעיונות כיצד לשלב אותה בתוך הקהילה של בית החולים. היא לצערי "נופלת בין הכסאות" ורוב היום יושבת ורואה טלויזיה מדוכאת.

לקריאה נוספת והעמקה

תיצרי קשר עם מכון אדלר בירושלים, לדעתי מתנהל מתוך מכללה האקדמית הדסה, בהצלחה

14/10/2020 | 18:28 | מאת: אריאל

שלום, אובחנתי על ידי רופא מומחה למיתרי קול עם מיתרי קול דקים מאוד והופנתי לטיפול אצל קלינאית תקשורת. לאחר הטיפול הרגשתי שיפור מסוים אך עדיין קשה לי מאוד לדבר יותר מ-10 דקות רצוף. רציתי לשאול האם טיפול נוסף אצל קלינאית תקשורת עשוי לעזור? כמו כן הייתי שמח אם תוכלי להסביר לגבי מיתרי הקול, האם תרגילים שמותחים את המיתרים תורמים לעיבוי שלהם לאחר תקופה ממושכת של תרגול?

לרוב אין בעיה ביתר אחד, כשמדובר על תפקוד לא תקין. רצוי לפנות לטיפול אצל קלינאי המתמחה בטיפול קול, כדי לברר את העניין. טיפול נוסף, אולי אצל קלינאי אחר? האם אתה יישמת את ההמלצות ומה שלמדת בטיפול הקודם? האם עבדו איתך על נפח נשימה ועל ויסות הנשימה, הפקה קולית וכו'?

13/10/2020 | 15:18 | מאת: שחר

ביתי בת שנה ו7 חודשים. אומרת בערך 70 מילים פחות או יותר. מכירה שמות של חיות, פירות וירקות, איברי גוף, צעצועים... חלק גדול מהמילים אומרת בצורה שרק אני ואבא שלה מבינים אותה ( לרוב אני שנמצאת איתה כל היום). היא עדיין לא מחברת שום צירוף של שני מילים. מעבר לכך היא לא קוראת בשמי ובשם אבא שלה או בשם אח שלה- כלומר לא אומרת "אמא אמא"( היא כן מצביעה עליי ואומרת אמא, או שהיא בוכה ו היא על אבא שלה אז היא אומרת אמא אמא בבכי). היא גם לא "שרה שירים פשוטים" ( נד נד וכו...). האם עליי לדאוג? תודה מראש

לקריאה נוספת והעמקה

אין לך מה לדאוג, התאור שלך מתאחם לילדה בגילה. תשתדלו להבין מה שהיא אומרת, להשמיע לה את המילה הנכונה וללת להתפתחות ולזמן לעשות את שלהם.

06/10/2020 | 23:18 | מאת: שון

שלום רב אשמח לדעת איך מטפלים בליפסוס.

לא מבינה מה זה ליפסוס, אם הכוונה lapsus lingue, אז מדובר על אמירת דבר לא בכוונה. הטיפול הכי טוב... תשומת לב מרבית לנאמר על ידך. אם הכוונה לשגיאות היגוי, יש לפנות לקלינאי תקשורת. בהצלחה

30/09/2020 | 20:07 | מאת: ריצ'י

היי, החל מינואר אני סובל מטינטון דו צדדי בשתי האוזניים. בדיקת שמיעה (האחרונה בוצעה בתחילת החודש) הייתה תקינה למעט אוזן ימין תדר 6KHZ הסף היה 20DB. הטינטון הופיע משום מקום, לא עברתי טראומה אקוסטית, רק עבדתי משרה חלקית בבית קפה, מניח שהרעש שם עשה נזק למרות שזה לא מסתדר לי כלכך הרי אנשים עבדו שם שנים ואין להם טינטון (אנשים עובדים 20 שנה ברעש ורק אז חוטפים טינטון.. לא הוגן). ביצעתי גם בדיקת BERA/ABR שחזרה תקינה. פתאום לפני חודשיים, על אף שלא הייתי חשוף לרעש וגם כשעבדתי בבית קפה זה היה עם אטמים בלבד, שמתי לב שאני לא מצליח להבין דיבור. לאו דווקא בסביבה רועשת, אלא מטלוויזיה או מחשב הכול נשמע כמו גיבריש.. פתאום קשה לי להבדיל בין מילים, ומילים שמתחילות בS/ס' נשמעות כמו שריקה או צפצוף. הייתי בטוח שאני חוזר מהבדיקת שמיעה חצי חרש, להפתעתי לא היה שינוי בספי שמיעה. הדבר מחרפן אותי.. הרי איך פתאום אני לא מבין דיבור?? מה עוד נדרש לבדוק? הערכת הפרעת שמיעה בעיבוד מרכזי? הדים קוכליאריים? האם מה שאני מתאר עולה בקנה אחד עם cochlear synaptopathy/hidden hearing loss? האם מומלץ לעשות אודיומטריה מורחבת 8-16KHZ? אני כבר אובד עצות ולא מצליח לתפקד (מילא היה רק טינטון שהוא בעצמו חמור במקרה שלי, אבל לא להבין דיבור פתאום זה בלתי נתפס). כמובן נבדקתי ע"י אא"ג שלא מצאו ממצא באוזן ונוירולוג שלא יודע במה מדובר והפנה לMRI מוח שטרם ביצעתי. מהקלינאית תקשורת בבדיקת שמיעה האחרונה לא קיבלתי שום תשובה לשאלותיי והיא גם הייתה בהלם במיוחד לאור טענותיי שאיני מבין דיבור. יש לציין שאני בחור צעיר לאחרונה שוחררתי מצה"ל. אשמח להתייחסות ומתנצל על הכתיבה המפוזרת.

לקריאה נוספת והעמקה

עברת בדיוקת שהיו תקיות, אבל אתה לא מדווח על כל בדיקת השמיעה, יש מתחת לעקומה כמה מילים SRT וגם DISC, שלא דווחת אל התוצרות שלהם, הם משלימות את בדיקת השמיעה, בלעדיכן הסף שמיעה איננו משמעותי, בטח לא לתלונה שלך! אני מבינה שקראת הרבה באינטרנל, אתה משתמש במושגים מקצועיים באופן לא מתאים. המלצתי שתפנה לנאורו-אוטולוג (כן, יש שילוב כזה אצל רופא אאג' בעקר). לאחר בירור רפואי מקיף, ואם אין עדיין סיבה רפואית, כצוי שתבדוק מה מצבך הרגשי, לפעמים חרדה עמוקה יכולה להוביל לקושי בהבנת דיבור או הפרעת קשב, ופסיכולוג יכול לסייע לך לבדוק. אבל ברור , רק לאחר סום הבדיקות הרפואיות. תבצע בהקדם את ה MRI כדי לשלול תהליך טופס מקום על עצב השמיעה. מאחלת לך בריאות שלמה

בתי בת שלוש וחצי ולא אומרת ר במלים אלא א. במקום רוצה היא אומרת אוצה. יש מה לעשות ומתי? תודה

ה /ר/ נרכש יחסית מאוחר ורק לקראת גיל 5 כל הילדים הוגאים אותה נכון. היא עדיין צעירה מדי להבחי הצליל, כשהיא תבחין בו, תוכל לחקות אותו וללמוד להגאות אותו נכון, אם לא מתקדמת, לקראת גיל 4 וחצי תפני לטיפול אצל קלינאי תקשורת. הטיפול מכוסה בסל השרותים של קופת החולים. חתימה טובה

13/09/2020 | 19:40 | מאת: א

שלום, אני בן 21, חייל. מאז ההתבגרות נשארתי עם קול גבוה. כשבדקתי על הנושא לפני ארבע שנים או אפילו יותר, פניתי לקלינאית תקשורת בבית חולים. עברתי מספר טיפולים שכללו תרגולים בבית, בעיקר שימוש בקולות טבעיים וגם בהחזקת הגרון. למרות זאת, הטיפול לא עזר ונותרתי עם קול גבוה. טכנית, הצלחתי להגיע לקול הטבעי, אבל לא הצלחתי להשתמש בו ביומיום. אני תכף משתחרר ואני חושב שזו הזדמנות נוספת. אני לא חושב שמה שעשיתי אז היה לא נכון, אלא הייתה רק בעיה ביישום הקבוע. האם יש לך רעיון מה עוד אני יכול לעשות? האם פשוט לחזור לדיבור בקול הטבעי? אבל כיצד ארגיל את הגוף לשימוש בו?

לקריאה נוספת והעמקה
14/09/2020 | 08:31 | מאת: א

אוסיף שהיום כשניסיתי שוב להשתמש בקול הטבעי נזכרתי שאחד הדברים שהפריעו לי הם שכשדיברתי מהקול הזה, שהוא נמוך יותר ומעומק הגרון, הרגשתי שאני מאמץ את הקול ואולי זו הסיבה שהספקתי. השאלה אם זו אמורה להיות התחושה, או שיש בעיה.

חשוב שתקבל טיפול קול של קלינאי תקשורת בעל נסיון בתחום הקול. אולי אפילו בצבא לפני שתשתחרר? או בקופת חולים לאחר השיחרור. כדאי להתחיל עם בדיקת רופא אאג' כדי לוזא שין בעיה מבנית שגורמת לך לקושי באחיזת הגרון להפקת הקול בטון המאים לך. בהצלחה!

26/09/2020 | 22:28 | מאת: א

האם תוכלי לתת לי שם של קלינאי בתל אביב? מה לדעתך יהיה התהליך? איך זה הולך בקופת חולים? האם יש החזרים על טיפולים?

12/11/2020 | 18:28 | מאת: אנונימי

אני הצלחתי לעשות טיפול דרך הקופה בגיל 24. נותנים כל פעם 9 וניתן לבקש עוד מכסות כל פעם התחייבות חדשה. (ייתכן ותלוי קופה). קיבלתי מרופא א.א.ג הפניה לטיפול ואז שלחתי לקופה.

07/09/2020 | 10:58 | מאת: נועה

שלום, בני בן 3.3 ויש מילים שהוא נוהג לומר עם ב דגושה (b) במקום ב רפה (v). אולי זה קשור - מאז שהיה קטן הייתה לו ירידה בשמיעה עקב נוזלים באוזניים. לשמחנו לפני חודשים ספורים הנוזלים עברו והשמיעה כעת תקינה. האם ההגייה הנ"ל בגיל הזה תקינה או שיש צורך בטיפול? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

בגיל הזה עדיין יש פרטים קטנים שלא נרכשו, הוא עיר ולבטח יגלה את הצורה הנכונה, כמו את יתר ההגאים שכן למד, כל טוב

31/08/2020 | 15:46 | מאת: נטע

שלום. הבן שלי בן שבע הוגה את האותיות זסשצ עם לשון בחוץ. האם זה עוד גיל שזה נפוץ ויש סיכוי שיעבור לבד או שדורש טיפול? והאם יש תרגילים ביתיים המומלצים כדי לתרגל דיבור נכון? תודה

בגיל זה ובמידה שהשיניים הקדמיות כבר צמחו, כדאי להגיע לקלינאי תקשורת ולקבל טיפול מותאם אישית, כך שיצליח לסגל לעצמו את ההיגוי הנכון והבוגר של הצלילים שאינו הוגה נכון. בגיל זה גם עדיין מגיע לו השתתפות של קופ"ח בעלות הטיפול. בהצלחה

07/08/2020 | 21:51 | מאת: טליה

שלי בת שנתיים וחודשיים. מחברת משפטים בני שתי מילים ולעיתים כשלוש. עם זאת, כאשר אני מבקשת ממנה לחזור על משפטים מסוימים, דוגמת אני אוהבת אותך, אומרת לעיתים רק את המילה האחרונה במשפט. בנוסף, היא עדיין לא מצליחה לרוץ או לקפוץ. כן מבינה הוראות, שרה, רוקדת, עולה ויורדת במדרגות וכדומה. האם זה מוגדר כעיכוב שפתי או אפילו התפתחותי? כמו כן, האם עיכוב התפתחותי כפי שתיארתי או מעיד על אינטילגנציה נמוכה?

לקריאה נוספת והעמקה

את מתארת ילדה ע התפתחות תקינה... אם את באמת דואגת, פני לרופא ובקשי הפניה למכון להתפתחות הילד, להערכה התפתחותית. לדעתי, על פי תאורך, לא נחוץ. לגבי האינטליגנציה, לא ניתן לקבוע כלום בשלב זה אולי תהיני מהשיגיה וקבלי את קצב ההתפתחות שלה, בלי להשוות ובלי ביקורת?

ב ה הגב פרידה שלום! אימי חולה בסרטן השחלות עם התפשטות בחלל הבטן. כרגע היא הגיעה למצב שאינה מצליחה לאכול כמעט בכלל וסובלת מתת תזונה. יש לה בחילות והקאות כל הזמן. גם כשאינה אוכלת, מקיאה מיצי קיבה. השריר העליון אצלה רפוי ולכן קשה לה מאוד לעצור את ההקאות. מטופלת בפראמין. שאלתי היא האם יש דרך לאמן ולחזק את השריר חזרה או דרך לעצור את ההקאות? נשמח לייעוץ וטיפול. תודה רבה מראש. בברכה, שרון.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך, מקווה שאימך חשה בטוב...יש עוד כמה דברים שניתן לנסות. לגבי שריר הליון של הוושט, התיגרול פשוט, עליה לשכב במיטה, בלי כרית מתחת לראש ולהרים את הראש כך שתסתכל ברגליים, לשחרר ולשוב לאותה פעולה, מספר פעמים במהלך היום. העיניין זה שלא נראה לי שזאת הסיבה להקאות... יש לברר מה התרופות שמקבלת ולהתייעץ עם הרופא המטפל, עם תזונאי ואולי , לא בטוח, עם קלינאי תקשורת לגבי קשיי הבליעה. לגבי האכילה, ניתן לחלק את המנות למנות קטנות, מזון מזין ככל שניתן, מרוכז (בסיוע תזונאית) לבדוק את התרופות גם עם רוקח, לפעמים יש שילוב תרופות שגורם לבחילה והקאה. תוכלו להעזר בטיפול במדיטצייה, רפלקסולוגיה ו/אן טקופונקטורה. במספר בתי חולם גדולים כמ תל השומר ובלינסון, יש מחלקה לטיפול ברפואה לא קונבנציונלית, לפעמים הם יכולים לתת מענה מיטבי לסבלו של החולה. בהצלחה!

< 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > ... 74