פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
מנהל פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
שלום, אני בת 31 והתחיל אצלי מה שנראה לי כמו גמגום. אני נתקעת עד שאנינ מצליחה להוציא מילים מהפה ונתקעת על הברות. מדובר בתופעה חדשה שזלא היתה לי קודם. לאיזה איש מקצוע עלי לפנות? תוד רבה.
היי הבחנתי בקושי ביצירת קשר עין בתינוקי שלי שבן 3 וחצי חודשים בדקו אותו אחות טיפת חלב ורופאת התפתחות אבל אני איתו 24/7 ומרגישה שיש קושי התייעצתי בפורום והמליצה לי שאפשר ללכת לקלינאית תקשורת אף פעם לא שמעתי על זה בגיל ככ מוקדם שאפשרי האם את ממליצה ואפשרי לקחת לבדיקה תינוק?
מציינת בטיפת חלב ורופאת התפתחות לא רואות בעיה אבל אני שמה לב שהוא מסתכל לרוב לכמה שניות ולא מתעניין יותר מתעניין בצעצועים ועל דברים אחרים למרות שגם אחרי כמה דק ממצה גם אותך קשה לו קצת להתרכז הרבה זמן במשהו נראה מאוד סקרן אבל מאוד! הוא כן עוקב אחרי הפנים שלי תמיד .ממלמל, מחייך המון ושם לב לפרצוף שלי בכל פעם אבל נראה שקשה לו עם יצירת קשר עין עם אנשים והקשר עין לזמן קצר מאוד האם מנסיונך שמעת על דברים כאלו וזה לא העיד חלילה על בעית תקשורת? מה עליי לעשות?! אני מוטרדת מאוד תודה לך מראש על התשובה
בגלל שאת מוטרדת מומלץ שתפני לקלינאי תקשורת במסגרת מעון להתפתחות הילד ולא רק בטיפת חלב, מכון להתפתחות הילד יכול לאבחן האם י סיבה לדאגה... בהצלחה
היי פרידה! נעים מאוד, שמי אור ואני בן 23 מאיזור השפלה. לאורך כל חיי אני ממלמל ובולע מילים בעצימות נמוכה, ברמה שלא פוגעת ביכולת שלי לתקשר או לתפקד באופן כללי. אני מעוניין לשפר את יכולות אלו מתוך רצון לשאת הרצאות ונאומים בעתיד, בהתאם לשאיפות המקצועיות שלי. האם קלינאי/ת תקשורת יוכלו לעזור לי בעניין? האם הנושא הוא חלק מתחום העיסוק שלכן? תודה רבה והמשך יום נעים!
בשבוע שעבר הלכתי לפגישת אבחון אצל קלינאית תקשורת שאיבחנה אצלי tachilalia לצערי אין על זה מידע באינטרנט. ולא יודעת איך לטפל בזה. אשמח קצת למידע.
מדובר על שם נוסף לתופעה של דיבור מהיר או cluttering' דיבור חטוף בעברית. תופעה קשה לשינוי, לפעמים מודעות ומוטיבציה מסייעים בשליטה על קצב הדיבור, יחד עם טיפול של קלינאי תקשורת
כי להבנתי טיפול ריגשי אמור לפתור את הבעיה... לא?
ביתי בת 4.5 חודשים, בסביבות גיל חודש וחצי החלה לעשות קולות כשל יונה, מכווצת את השפתיים, מנפחת נחיריים ומוציאה נהימות שכאלה. היתה מגיבה בקול זה לדיבור, לשירים, לבובות. לאחר פחות מחודש פסקה לחלוטין . לא הוציאה שום צליל מלבד בכי / קיטורים. גם לא קיים צחוק בקול. קשר העין התפתח לאט, גם במעקב בטיפת חלב צוין שקשה להסב את תשומת ליבה ואינה עקבה אחר צעצוע. מאז קשר העין השתפר מאוד, עוקבת בקלות, אם כי עדיין לא תמיד קל למשוך את תשומת הלב שלה. יכולה לשבת מולי על הברכיים ואני אנסה לבדר בכל דרך שהיא ובכל זאת תעדיף להסכל הצידה או על כפות הרגליים שלה. כמו כן אינה קוראת כאשר מתעוררת לבד במיטה, יכולה לשכב חצי שעה עם עצמה למצוץ אצבע ולהסתכל מסביב. אינה יוצרת קשר עין עם מי שמאכיל אותה אף פעם, שזה מטריד כסימפטום כשלעצמו. לצד הנל, היא גם מחייכת הרבה, כשרוצה- יוצרת קשר עין ארוך ללא הפסקה, מתקשרת בשקט, בתנועות נלהבות, ניפוח נחיריים, חיוך גדול ושקט. בתוך תקופת השקט היה יום אחד של קולות חדשים, עם פה פתוח, גבוהים יותר, עשתה אותם יום שלם והפסיקה לחלוטין גם אותם. בשבוע האחרון חזרה לקולות היונה הראשונים שעשתה, עושה אותם לא מעט במהלך היום. אני מדברת איתה, שרה לה, עושה קולות, חיוכים וכו. מנסה לגרות אותה כל הזמן. אני לא רואה שהיא מנסה לחקות בכלל. לפעמים היא מתרכזת מאוד והפה שלה נפתח ונראה כאילו יש תנועה קלה בלשון מתוך רצון לעשות כמוני.. אבל זה לא מתפתח ולא תמיד קורה. בדיקת שמיעה תקינה, בדיקת נוירולוג פיזיולוגית תקינה, בבדיקת ראייה נמצא צילינדר 2 בשתי העיניים עם הוראה להמשך מעקב. האם נתקלת בתופעה כזו?? מה יכולות להיות הסיבות ?? כיצד להתמודד עם המצב ??
האם היא עברה בדיקת שמיעה, בבית חולים ליולדות, לפני השחרור? אם את דואגת כל כך, רצוי שתבדק אצל רופא התפתחותי ובמקביל תבק את שמיעתה, יש ילדים שמתפתחים בהתקדמות ונסיגה קלה, ויש כאלה שמתפתחים ברצף...... רצוי שתהיה במעקב התפתחותי...
.
פונים לקלינאי תקשורת. להצלחה נדרשת מוטיבציה ומודעות לדיבור, וגם אז, לומדים להאיט את קצב הדיבור ולשפר את המובנות, משתמשים בנלמד לפי הצורך
האם בטיפול בגמגום מנסים לפתור את הבעיה? או מוצאים דרכים להתגבר עליה ? תודה ויום טוב.
גמגום זה כמו אלרגיה, יש נטיה ויש סיבות לגורמות לו להחמיר או לפחות, לא בעיה שצריכים "לפתור" אלה תופעה שיש מקום לשיפור והבנה של הגורמים להחמרתו.
שלום רב אני ירין בן 22 וסובל מדיבור חטוף ומעט גמגום.הלכתי לאבחון אצל שני קלינאיות תקשורת ושניהן אמרו לי כי אין שום בעיה בשטף הדיבור חשבתי לפנות לדייב למלמן האם מומלץ?
לא יודעת מיהוא, אבל אם הינך דואג לדיבורך רצוי למצוא קלינאי תקשורת "ידידותית" שתדבר איתך על הסיבות והתנהגות שלך לאור תחושתותיך, ללא קשר לתופעות נשמעות
הבן שלי בן שנה ו3 בקושי אומר מילים. תינוקות אחרים בגן שלו כבר אומרים. אומר רק אבא ומה. זה נורמאלי? הגדול דיבריותר מילים בגיל הזה. צריך לבדוק? אין טיפת חלב עכשיו ורופאים כדי לשאול.תודה.
יש להעבירו בדיקת שמיע הובמקביל לפנות לקלינאי תקשורת, ללא דיחוי! במידה והתפתחות כללית מאוחרת, רצוי לפנות גם למכון להתפתחות הילד
יש לי 3 בנים ששלושתם היו עם לשון קשורה. לכל אחד מהם ברגע ששחררו את הלשון, הוא יצא החוצה וב 2 מהם זה בצורה מאוד בולטת ולא תקינה. הלשון רוב הזמן בחוץ וזה משפיע על הדיבור ועל השיניים שמאוד עקומות כתוצאה מזה. ממש לשון דחוקה. אני גרה בירושלים ומיואשת מהמצב. ניסיתי קלינאית תקשורת אבל הלשון כלכך בחוץ שזה דורש כלכך הרבה מאמץ שלא היה להם סבלנות לתרגילים והאמת שאני לא ראיתי שהתרגילים עוזרים. אשמח לעזרה.
לא מסרת פרטים לגבי גילאי הילדים ותפקודם הכללי, כולל מתח שרירים וכו. אפשר לפנות לצוות של פיזיותרפיסט וקלינאי תקשורת לבירור המצב התפקודי של כל הגוף ביחס לתפקוד הפה, ולא רק הלשון
תודה על תשובתך. גילאי הבנים גיל 12, גיל 7 ותינוק שעכשיו בין 8 חודשים. אצל התינוק של 8 חודשים ממש ראו ברגע ששיחררו את הלשון (שאני מתחרטת על כך מאוד) שהלשון פתאום יצאה החוצה. גם קשה לתינוק לאכול מכפית וכללית קשה לו להשתלט על הלשון. לדוגמא מאז ששיחררו לו את הלשון גם קשה לו להחזיק מוצץ בפה יותר מ 2 דקות. התפקוד הכללי בסדר גמור, כולם התפתחו בזמן, זחלו בזמן וגם היום מתפקדים מצויין (חוץ מהלשון). הכי משמעותי זה אצל הילד בן 7 ובן והתינוק בן 8 חודשים, אצלם הלשון כל היום בחוץ. הלשון שלהם גם גדולה. שוב, התפקוד של כל הגוף טוב. לאחר הרבה מאמצים אני שוקלת לבדוק אם יש אולי איזה פרוצדורה של קשירה בחזרה של הלשון...כבר לא יודעת אחרת מה לעשות.
שלום רב, סיימתי לפני כשנה את לימודי B.A בהפרעות תקשורת ואני שוקלת לעבור לארה"ב. אשמח לדעת את תנאי העבודה (שכר, תנאים סוציאליים וכו') בארה"ב והאם תואר ראשון שנלמד בארץ תקף ? תודה רבה!
תואר ראשון בארה"ב איננו מספיק, שם נדרש תואר שני, והכרה של הארגון האמריקאי asha, תעייני בדרישות שרשומים שם. יש מדינות שמאפשרות לעבוד בביה"ס עם תואר ראשון בלבד, כי יש חוקים שונים בכל מדינה ובכל מדינה יש צורך בקבלת רישיון מקומי, בנוסף להכרה של הארגון הארצי. בהצלחה!
לוקח לי שנייה לעבד את מה ששמעתי. זה לא בעיה בהבנה, ולא בעיה בשמיעה. יש לי שמיעה מעל הממוצע. יכול להיות שזה קשור, אני סובלת מאוד הרבה מרעשים חיצונים, כמו גרירת כיסאות טונים מעל דו גבוה גורמים לי לכאב אוזנים וראש. וכן רעש שחוזר על עצמו גורם לי להתחרפן. במקביל יש לי בעיה בשליפת מילים בעיקר בזמני ויכוח. אשמח אם תוכלו לומר לי מה אפשר לעשות בנדון.
אין לי פרטי גיל או תפקוד, אז באופן כללי מגובר על שני תחומים שלא בהכרח קשורים. בשמיעה יש סף כאב, שזו עוצמה שגורמת לאי נוחות ועד כאב באוזניים, יתכן ויש לך סף כאב נמוך... הרגישות לטונים מסויימים כמו גרירת כסא או גיר על הלוח שייכיחפ לאותה קוגוריה. לגבי שליפה, בהתאם לתפקודך הקוגניטיבי, השכלה ומזג, כולל אוצר מילים ועוד... יכול להיבדק אצל קלינאי תקשורת או פסיכולוג קוגניטיבי
האם יש סכנת קרינה ממכשירי שמיעה מתקדמים שמתחברים גם לנייד ע״י בלוטוס?
שלום אני סטודנטית לקלינאות תקשורת ומהתנסות מאוד קצרה בשטח גיליתי שתחום הקול ותחום האפזיה מאוד מעניין אותי העניין הוא שמאוד קשה לי עם תחום הבליעה. רציתי לשאול האם יש קלינאים שעוסקים רק בהפרעות קול או רק באפזיה בלי להתעסק גם בבליעה? תודה
עם הנסיון יעשה לך יותר קל תחום הפגיעות הנאורולוגיות ותפקודי גרון מחוברים גם לבליעה, ככל שתכנסי לעומק ותרחיבי את הידע, תיראי שהשילוב ביניהם תפקודי מחייב. אלה אם את רוצה להיות בינונית בעבודתך המקצועי, ואז לא תתקדמי כל כך....
ם הנסיון יעשה לך יותר קל תחום הפגיעות הנאורולוגיות ותפקודי גרון מחוברים גם לבליעה, ככל שתכנסי לעומק ותרחיבי את הידע, תיראי שהשילוב ביניהם תפקודי מחייב. אלה אם את רוצה להיות בינונית בעבודתך המקצועי, ואז לא תתקדמי כל כך....
היי, אני קלינאית תקשורת בתחום השיקום הנוירולוגי וכמוך ממש משך אותי תחום האפזיה. לרוב אפזיה לא תבוא בנפרד מבליעה, במיוחד אם את עובדת במרכזים רפואיים. במידה ותעבדי במכונים של קופות החולים, יכול להיות שתתקלי פחות בבליעה אך עדייו לא ניתן לשלול זאת. תחום הקול הוא תחום שבהחלט אפשר לבודד אותו. אם יש לך עוד שאלות, מוזמנת לפנות אליי דרך האתר https://www.speech-theramor.co.il/
מה ההבדל בין דיבור מובנה לעומת דיבור ספוטני? בשני מקומות באבחון של בני (בן 13) לגבי הגאים שונים כתוב פעם דיבור מובנה ופעם דיבור ספוטני. מה ההבדל ביניהם?
מובנה, בתוך מצב לא טבעי, כמו בתוך שיחה טיפולית םע הקלינאית, במצב של איבחון או כשנשאל שאלות ספציפיות דיבור ספונטני, כשזה ביוזמתו, מבלי שאלות מכוונות או מצב חיצוני מובנה
מובנה, בתוך מצב לא טבעי, כמו בתוך שיחה טיפולית םע הקלינאית, במצב של איבחון או כשנשאל שאלות ספציפיות דיבור ספונטני, כשזה ביוזמתו, מבלי שאלות מכוונות או מצב חיצוני מובנה
האם נהוג להביא שי קטן לקלינאית לארח סיום טיפול? מדובר על טיפול של כמה חודשים. חושבת להביא לה משהו קטנה להודות לה אך לא אם בדרך כלל אל עושים זאת.
אם הקלינאי במקום ציבורי, אז אסור לה לקבל מתנות אם הטיפול פרטי, לא משנה עדיף מכתב תודה עם ציור או סיכום החוויה של הילד, בטיפול ולא חפץ כל שהוא. מכתבי תודה הם לדעתי מתנה הכי שווא
לא יודעת בדיוק מה זה. זה מכון שעובדת עם רוב הקופות (אולי כולם לא יודעת) וגם עם ביטוחים אחרים. מקבלת התחייבות מהקופה... זה נחשב ציבורי? לא רוצה לעשות משהו שלא נהוג... (משני הכיוונים לא רוצה לא לקנות משהו אם נהוג כן אך לא רוצה לקנות משהו אם לא נהוג לקנות...)
שלום בקשר לבני בן השבע, הילד מדבר לאט מאד באופן חריג שכל מי ששומע מבחין מיד, לא מדובר על גמגום בכלל, הוא מדבר שוטף לגמרי בלי הפסקות בכלל, והוא גם אפילו רהוט עם שפה עשירה מאד יחסית לבני גילו, וגם מדבר מאד בביטחון, אבל הוא פשוט מדבר נורא לאט, היה בעבר אצל קלינאית תקשורת אבל התרשמה שאין כ"ה מה לעשות, ויעבור עם הזמן, אבל בינתיים אין שום שיפור, אשמח לשמוע מה שורש הבעיה, ובעיקר האם יש משהו שאפשר לעשות בנידון ?
ומה רמת הפעילות שלו, באופן כללי? הוא איטי באכילה, בפעילות פיזית, בכתיבה? או שזה רק בדיבור (קשה לי לאמין) אין מה לעשות חוץ מלתמוך בו... האם שי ל ו לקוי למידה? יתכן ומתקשה בבניית משפטים ובשליפת מילים?
שלום רב, אובחנתי לפני כחצי שנה(אחרי שנה וחצי של בדיקות) כסובלת מספזמודיק דיספוניה. טיפול בבוטוקס עזר חלקית, ואין ספק שכרגע הסטרס בחיי לא מסייע... האם את מכירה שיטות טיפול נוספות? אלטרנטיביות, אולי, שתוכלנה לסייע לי? תודה רבה
ספסטיק דיספוניה היא מחלה של מערכת העצבים, והטיפול המקובל היא בוטוקס, מדי כמה חודשים, בזריקה ישירה כדי להרגיע את המתח על פני המתרים.
שלום, שאלה לגבי בני בן ארבע. התפתחות דיבור תקינה, רכש שפה בגיל צעיר וכו. לפני שנה עשינו בדיקת שמיעה מאחר ולא תמיד ענה לפניות הגננת בגן. יצא תקין. הוא בהחלט שומע היטב כשאנחנו משוחחים איתו אבל מתעקש על ווליום מאוד גבוה בזמן צפיה בטלויזיה והאזנה לדיסק בטייפ. מהצד השני שהלכנו לזאפה להופעת ילדים הווליום של המוסיקה הפריע לו והלחיץ אותו. האם יכול להיות שהענין הוא ויסות? למי אפשר לפנות? קלינאית תקשורת?
רצוי לחזור על בדיקת השמיעה ולעקוב אחר העוצמות בהן מעדיף לשמוע. נדיר שתהיה רגישות רק בתחום השמיעה, אבל יכול להיות. הוא יכול להגיד מה ומתי לא נעים לו לשמוע.
שלום בני כמעט בן 4. מאוד מוזיקלי. כבר מספר חודשים מתופף על סירים עם מקלות תיפוף. מכה מאוד חזק על הסירים. פתאום חשבנו שהרעש עלול לפגוע לו בשמיעה... מדובר במצטבר בכשלושת רבעי שעה ביום. (מתופף כרבע שעה ברצף מספר פעמים ביום). מחר נקנה לו אוזניות לשים בזמן התיפוף. האם מחצי שנה בה ניגן כך כל יום עלולה להיפגע השמיעה שלו? האם לדעתך כדאי לגשת לבדיקה? תודה.
לדעתי , אם עשה הפסקות בתיפוף, לא נגרם לו נזק תמידי טו שהחלטתם לקנות לו אוזניות או אטמים, רק תוודאו שמשתמש בהם והם ספציפיים לפחתת רעש. לגבי בדיקה, לא נראה שיש התוויה אבל אם תרצו, תעשו בדיקה. חשוב שהתיפוף לא ימשך הרבה זמן ברצף.
היי, אני אקדמאית תואר שני. ( בכוונה מציינת) לאחרונה אני מוצאת את עצמי באה לכתוב מילה ופתאום שוכחת איך כותבים אותה..מבחינת העיצורים. מכירה את זה? למה זה קורה שיש בלק אאוט? למשל המילה טחון. ורציתי לכתוב טחנתם וכתבתי תחנטם וזה נראה לי שגוי ופתאום אני לא זוכרת ואז הולכת אלא השורש.. אגב באינטרנט הרבה אנשים כותבים עם שגיאות משוועות. למשל :מיזו ולא מי זו ביצפר ולא בית ספר מישהו ולא מישהו אני ידבר ולא אדבר ( לשון יחיד עתיד עם יוד ולא אלף) את חושבת שזה קשור לזה שאני רואה במדיה ואז זה מדבק אותי בתת המודע? תודה.
בטיפול האחרון שהיה לי לפני כשבוע היה בחדר בנוסף לקלינאי המטפל בי סטודנט להפרעה תקשורת שנמצא במהלך הלימודים. אשמח לדעת האם הסטודנט יהיה מעורב בטיפול ומה יהיה התפקיד שלו בטיפולים הבאים. מדובר בטיפול במבוגרים מעל גיל 18. ידוע באיזה שנה הסטודנט נמצא? (רוצה לדעת לפני טיפול הבא שיהיה לאחר החגים שיהיה לי רעיון כללי). לא הכי נעים לי שיש עוד משהו שם (זה מבך שיש עוד משהו שמסתכל עליי), האם ישאלו אותי אם הוא יטפל בי (במקום הקלינאי הרגיל) או שאין בחירה בנושא? תודה רבה!
את יכולה לסרב לנוכחות של סטודנט לחדר, זכותך לפרטיות! היו צריכים לקבל את רשותך לנוכחותו, מההתחלה ולהסביר לך למה נכנס וכל שאלה שאת תשאלי. התשלום לטיפול על ידי הקלינאי עצמו ואם את מסכימה אז טוב שיש סטודנט (לעתיד) אבל אם לא מתאים לך, זכותך לבקש שיצאה מהחדר במהלך הטיפול שלך
אף האם בהכרח הסטודנט יקח חלק בטיפול או שישב בצד? (בטיפול האחרון ישב בצד אך האם בעתיד גם כן?)
שלום רב, בננו בן שנה ותשעה חודשים (ילד שלישי) מתעקש לא להגיד אמא. מאוד תקשורתי ואומר אבא, בוא, עוגיה, בקבוקי ועוד מילים, אבל לא רוצה להגיד את המלה אמא... כשמסתכלים על תמונות הוא יגיד את שמות האחים ואבא אבל לא אומר אמא. כשמבקשים ממנו להגיד אמא הוא אומר די. כאילו עושה בכוונה... חייב לציין שמאוד אוהב את אמא, מנשק ומתפנק אצלה ואין כל בעיה. אבל כשהוא רוצה אותה הוא קורא לה 'בואי'. לפעמים מרגיש שהוא עושה את זה בכוונה. מה עושים?
עוזבים אותו בשקט! מקפידים שכל יתר האנשים בבית יקראו לה אימא, ולא בשמה.... הוא עצמו בקש: די! כבדו אותו
בני בן 3.5 מרייר הרבה, יש יצים שפחות יש ימים שיותר, הוא יכול לחזור בשתיים מהגן עם חולצה רטובה על כל הבטן. (נעזוב רגע את הגננת העצלנית שלא מחליפה) עד עכשיו זה לא הפריע חברתית אבל עכשיו החל ללכת לגן משרד החינוך עם ילדים יותר גדולים שמעירים והוא נעלב. היינו אצל רופא אף אוזן גרון לפני שנה ושוב עכשיו .מצא שיש שקד שלישי ושקדים מוגדלים אבל אמר שאין צורך בניתוח, אמר גם שהריור לא קשור לשקדים. קיבלנו הפניה שאף לקלינאית תקשורת רציתי לדעת אם יש לך המלצה על קלינאית באיזור הצפון (קריות/כרמיאל/נהריה), הקופה אני לא יודעת כמה נמתין עד שיתפנה תור לכן גם פרטי זה אפשרות. תודה
ראשית, ריור יתר נעשה פחות חמור עם הגיל, בן שלוש, יכלה להיות הטבה טבעית, !! אני לא מסכימה עם רופא אאג', השקד השלישי חוסם לעתים את הנשימה דרך האף והילד, חייב לנשום דרך הפה (אחרת מהיכן ינשום?), הייתי פונה לרופא אאג' המתמחה בילדים או ישירות למרפאת חוץ בבית חולים, ומציינת האם הילד מתקשה בנשימה דרך האף, האם הוא נוחר, האם נוהג לאכול בפה פעור ועוד....האם עבר בדיקת שמיעה? איך הדיבור שלו? ברור??? בנוסף יש מקום לבדיקה של פיזיותרפיסט לגבי אחיזת חגורת הכתפיים ובכלל, לגבי מתח שרירי בכלל - האם הוא היפוטוני (מתח שרירים ירוד), האם יושב בגב ישר ועוד. לאחר הבירור ואם אין ממצא אחר, זה הזמן לפנות לקלינאי תקשורת, אבל בינתיים לדעתי, עדיין מוקדם מבחינת בירור הסיבה לריור יתר.
זה אני נתנאל חמיאס שלפני 3 חודשיים בחודש 6 התלוננתי על בעיות באוזניים של לחץ שלא משתחרר הרגשתי שמיעה חלשה שקרה לי פתאומי ובפעם הראשונה הלכתי לרופא אף אוזן גרון בקפלן בדק אותי הכניס לי צינור דרך האף מצלמה ובנוסף בדק עם מצלמות בתוך האוזניים כתב לי בטופס שחרור שיש לי SOM מעט נוזליים ואמר לי לעשות בדיקת שמיעה וגם טימנופטריה עשיתי הכל תקין אין לי את הבדיקת שמיעה עשיתי אחרי 3 שבועות חודש אחרי שהייתי אצלו לא היה שום שינוי הלכתי לרופא אף אוזן גרון שוב בקופת חולים בדק רק את האוזניים החיצוניות אמר תקין ושלוש שבועות חודש אחרי שוב הלכתי לרופא אף אוזן גרון באשקלון בועז פורר סיפרתי לו את הבעיה הכניס לי את המכשיר שבודק את האוזן החיצונית רק את האוזן החיצונית ואת התעלה לא בדק בפניים ואז אחרי כמה זמן התחלתי לשמוע פקים בומים קליקים לבד לא ידעתי מה זה כבר השתגעתי מזה לא יודע אני מפחד שיש לי משהו באוזן התיכוניה או באוזן הפנימית איך זה שהבדיקת שמיעה תקינה וה2 הרופאים אמרו תקין והרופא של קפלן כתב משהו אחר לא יודע מה לעשות ואני עד עכשיו עם הבעיה האוזן לפני ב2016 היה לי נקב קטן בעור התוף הוא נסגר לא שומע טינטונים לא שומע ציפצופים רק שומע בומים ועד עכשיו מרגיש את הלחץ הזה ואת הפקים והקליקים האלו יש מצב שזה הלסת קשורה לבעיה הזאת ואני גם שומע כמו רוח באוזן ימין באוזן אני 3.5 חודשייים ככה לא עלו על הבעיה מה אני אמור לעשות כבר אין לי כוח אבדה לי התקווה אוףףףף ולפני שכל זה התחיל לא היה לי כלום שמעתי נורמלי תקין הייתי לאן אני צריך לפנות ?
לא ישלי תור בעוד חודש רק אמרו לי בקפלן להביא תופס 17 וצילום דנטלי של הפה
שלום, יש לי ילדה בת 11 עוד מעט. היא מאובחנת גם עם פיגור וגם בעיית תקשורת, עברה בגיל 2 ניתוח בגלל וולולוס, ושמו לה ניסן, אם יש לה בחילות לא יכולה להקיא וסובלת. רופאת הגסטרו המליצה להפנותה לק. תקשורת ומרפאה בעיסוק כדי שילמדו אותה ללעוס- חייבת לציין שאוכלת דברים מגוונים ורכים ובעיקר בולעת. האם יש מומחה בתחום הזה? האם אפשרי ללמד אותה בכלל ללעוס בגיל כזה? מה אפשר לעשות? אני ממש רוצה לעזור ולא יודעת איך
בעקרון בגיל זה לא תלמד ללעוס..... רצוי להמשיך לתת לה מגוון מזונות חתוכים מאד קטן, עד למזון גרוס. המשרד הרווחה יש המלצות למרקם גרוס במקרים אלו, תמצאי חוברת בנושא באתר של קרן שלם, באינטרנט. היא לומדת במסגרת של החינוך המיוחד? באיזה אזור בארץ? אני נותנת השתלמויות בתחום האכילה לילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות של משרד החינוך
היא בעלה נגב, בדרום הארץ
אין שום אפשרות? ללמד ללעוס? היא ממש לועסת טיפה וישר בולעת, הגסטרו ביקשה שאפנה לק. תקשורת
אשמח בכל זאת לנסות ולקבל הדרכה ממי שמומחה בתחום בדרום
זה אני נתנאל חמיאס שהיה לי עם הבעיה באוזניים לחץ ואטימות באוזניים בתאריך 13.6 שהתחיל פתאומי ועשיתי כל הבדיקות האפשריות באוזנים בדיקת שמיעה בדיקת טימנופטריה הכל תקיין הייתי אצל 3 4 רופאים של אף אוזן גרון שאמרו לי שהכל תקין ואין לי כלום רציתי לשאול הקליקים והרעשים ששמעתי חשבתי שזה קשור לאוזניים ואז עלייתי על הבעיה שזה המפרקי לסת והפה אין לי כאביים בכלל אבל מרגיש כמו לחץ במוח ומאחורי האפרסכת של האוזניים האם הבעיה שיש לי במפרקי לסת זה מקרין לאוזניים והראש והאם המפרקי לסת קשורים לאוזניים ולאובדן שמיעה זמנית ? רצייתי לשאול בנוסף התחיל לי תופעה של משהו בחייכ גירוי עם רוק מלא שאני ישן כל הכרית שלי רוק מוגבר ושאני אוכל יש לי כמות רוק שהיא יוצאת מהפה ושאני מנענע את הראש באוזן הבריאה יש כמו רוח כזה אין לי טינטנון בכלל לא שומעים רעשים יש לזה קשר ללסת והפה אני חייב לשאול יש לזה פתרון ומה עושים במצב כזה מפחד שזה יהיה מסוכן מה זה התופעה הזאת שיש לי מאוד מפחד חייב עזרה מה לעשות ?
תנסה לפנות לרופא מומחה בפה ולסת - זאת התמחות של רופאי שיניים. תעלת השמע עוברת במעבר שיכול להיות קשור לפרק הלסת. בהצלחה
הי יש לי שאלה אני בן 21 לפני כשנתיים עברתי טיפול אורתודנטי בסיום בטיפול ברגשתי שמשהו לא תקין כשאני מדבר אחרי שחזרתי לרופא ועשינו צילומים ובדיקה שהכל תקין אחרי הטיפול והסגירה של הלסתות תקינה עדיין יש לי קושי בדיבור אני מדבר שוטף לגמרי אך מרגיש אי נוחות בזמן דיבור מילים מסויימוצךת ואותיות מסוימות,כמו למשל שאני מדבר אני מרגיש את הלשון זזה,או כל מיני צקצוקים בפה בזמן דיבור מהיר כאילו לא מרגיש לי חופשי לדבר.. אשמח לשמוע חוות דעת בנושא
יש תופעה שכיחה שנקראת דחיקת לשון, למעשה הלשון זזה במרחב הפה ונוגעת בשיניים. תרגול אצל קלינאי תקשורת יכול לסייע לך בתחושה ובדיוק התנועה של הלשון. במידה ויש דחיקת לשון, יש סכנה שהלשון תזיז את השיניים ממקומם, תופעה מוכרת וידועה. תפנה לקלינאי תקשורת שמטפל בנושא של דחקית לשון.
שלום, הבת הקטנה שלי תיכנס לגן בקרוב, היא תהיה בת שבעה חודשים במועד הכניסה לגן, והגננת האחראית על התינוקייה בגן, היא עולה חדשה יחסית (מספר שנים בארץ), אך עם מבטא רוסי כבד יחסית, יש עוד אנשי צוות בגן אך רוב הזמן כמובן החשיפה של הבת שלי תהיה לגננת הזו. רציתי לברר כמה הדבר (המבטא הכבד של הגננת) יכול להשפיע על פיתוח הדיבור, ההיגוי, והשמיעה של הבת שלי, בטח כאשר כ-8 שעות ביממה היא מעבירה בגן. האם יש מה לחשוש מהשפעה על הדיבור, השפה וההיגוי שלה במקרה כזה? (אציין רק שלרוב האנשים האחרים בסביבה (משפחה) של הבת שלי אין מבטא בכלל, וחשוב לנו כמובן שיהיה לה הרקע הרחב והטוב ביותר לפיתוח שפה וללא השפעות שיכולות להיות מגבילות או מקשות). תודה
מדינת ישראל התברכה בעליה ועולים לכל העולם, עדיין רוב האנשים אין להם מבטא זר. לדעתי ובמיוחד בגיל זה, החשוב שבגננת תהייה אוהבת וקשובה לילדה, שהיא תדבר איתה ותדאג לצרכיה. אם הייתה סבתא שלה, השאלה לא הייתה עולה כלל!!!! השפה נלמדת מכל הסביבה ולא רק מאדם אחד, המון ילדים בארץ גדלים נהדר עם כל מיני סגנונות דיבור ומבטא, גם ביתך תחשף ותלמד לדבר, כמו במשפחת, בהצלחה בגן!
תודה רבה! חשוב לי להגיד שאין לי כמובן כל בעייה עם עצם המבטא עצמו או המוצא כמובן, מדובר בגננת מדהימה וחמה. בכל מקרה, לפי מה שאני מבינה אז ממך אין מקום לדאגה לדעתך מבחינת ההשפעה על השפה שלה והמבטא שלה?
?
התינוק שלי בן החמישה חודשים הפסיק בשלושל השבועות האחרונים למלמל. מגיל חודשיים נהג לומר ahoo ahoo. בדיקת שמיעה בטיפת חלב הייתה תקינה. ממצמץ בעיניו כשיש רעש. לאחיו הבכור בן 3.9 יש אפרקסיה. אני קצת לחוצה עקב הניסיון שלנו עם הבכור. השינוי היחיד שחל לאחרונה היא שהפסקתי להניק אותו ועכשיו אני מנסה לחזור בהדרגה. מה מומלץ לעשות? יש לציין שאני מדברת אליו כל היום, מסבירה מה אני עושה ואף קוראת לו ספרים. תודה מראש
בדיקת שמיעה אינה מבוצעת בטיפת חלב, שם אולי ביצעו איתור בלבד. תפני לרופא אאג ותבקשי הפניה לבדיקת שמיעה מקיפה. תנסי לא להיכנס אליו תיקף כשקם בבקר, תני לו את השקט שלו ואולי יעסיק את עצמו בהפקת קולות ומשחקי קולות. הגריה לילד צריכה להיות מאוזנת, בין דיבור והשמעת קולות ושקט ורגיע כדי שיוכל למצוא את הקול והצלילים שלו.
שלום, ביתי בת ה 4 מדברת בקול רם מאד, אפילו צועקת באופן קבוע, גם כאשר "רק" מדברת ובעיקר כשמשחקת ומתלהבת בדקנו ואין בעיית שמיעה. האם קלינאות תקשורת יכול לעזור במקרה הזה ללמד אותה לדבר בווליום נמוך יותר? לעיתים מאד לא נעים להיות איתה מרוב שמדברת בקול חזק ומתפרץ. תודה
היא יכולה לקבל טיפול של קלינאית תקשורת אולי שי משהו במערכת התחושתית ומודעות, ובהרגלי הדיבור בסביבתה שכדאי לבדוק
זה אני שוב עם אותו סיפור כבר כמה פעמיים עם האוזניים שלפניי חודשיים ב13/6 התחיל לי תופעה פתאומי לבד של לחץ כמו (אטימות) ללא פקים וקליקים באוזניים ללא כאביים היתיי 3 פעמיים אצל רופא אף אוזן גרון עשו לי בדיקות בדיקת אוזניים אוטוסקופית וגם מצלמת סיב אופטי שהכניסו צינור עם מצלמה אמרו לי שהכל תקין אצלך רק לפני שחודש התחיל לי פקים באוזנייים וקליקים אתמול הייתי אצל רופא אף אוזן גרון מומחה באשקלון הראתי לו כל הבדיקות שעשיתי גם של הבדיקת השמיעה וגם שהייתי אצל רופא אף אוזן גרון אחר בבית חולים קפלן זה שהכניס לי מצלמות לאוזניים אמר זה קורה בתקופת מעבר הוא הסביר לי התעלת השמע שלך לא פתוחה עד הסוף היא נפתחת ונסגרת לא עד הסוף בגלל זה אתה מרגיש קליקים ופקים באוזן השאלה וזה יחלוף לבד חשוב לציין לפני שזה קרה לי הבעיה באוזניים שמעתי תקין פיקס והכי משגע אותי שאין לי כאביים אז מה זה יכול להיות התופעה של קולות מהאוזן כמו פיצפוצים או בועות קליקים איך שלא קוראים לזה והלחץ באוזניים אני מפחד שיהיה לי משהו מסוכן באוזניים ולפעמיים ישלי על הכרית רוק שיוצא לי מהפה זה הרבה קורה לי הרוק הזה מה אני צריך לעשות אני צריך ללכת שוב לרופא אף אוזן גרון ? חיייב עזרה אן יעוץ בזה
אם נבדקה אצל אאג ולא מצאו כלום, תנסה אצל רופא פה ולסת, אולי שי בעיה בפרק הלסת ולא באוזן....
לא מצליחה להבין עד הסוף הבדלים ביניהם. האם ייתכן שיש שניהם? יש לי גמגום שאליו אני מודעת לכך. יש לי קצב דיבור מהיר שאליו אני לא מודעת אליו. ההגייה שלי לא תמיד תקינה - גם אליו לא הכי מודעת... בליעת הברות סופיות - שהייתי קטנה אמרו לי שאני בולעת הברה/צליל האחרון לפעמים ולא הייתי מודעת לכך - כיום לא יודעת... אני כן מצאת בטיפול אך אשמח לדעת אם ייתכן מצב של גם דיבור חטוף (שהבנתי לרוב אין מודעות) וגמגום (שיש מודעות לכך) ביחד? (כמובן שכל מקרה לגופו אך אשמח בכללי לדעת). בת 20
מודעות איננו השוני בין שתי האבחנות, שייתכן שייכות לקצב דיבור, מודעות בשתיהן יכולה לסייע לשלות. החשוב זה היכולת לווסת את הדיבור ולארגן את הנאמר בצורה ברורה ובהירה, עם דיבור מובן לסביבה. אצל מבוגרים, כמו אצל ילדים, יכול לתת השהייה מסוימת לארגון המילים למשפט. אם את בטיפול, מה שחשוב זה שתסגלי לעצמך הרגלי דיבור יותר נוחים לך ולסביבה שלך
לא הבנתי כל כך את תשובתך... מה כן ההבדל בין דיבור חטוף לבין גמגום? תודה רבה על המענה!
בת 26 בטיפול כמה חודשים אצל קלינאי תקשורת במכון שיש הסדר עם הקופה. בינתיים הקופה מביאה לי התחייבויות (מספר חודשים) אך נראה לי שיפסיק כי כבר הביאו לי מעבר למה שאושר בסל - לדבריהם. יש לי קשיים רבים בדיבור ונראה לי שאצטרך לעוד הרבה טיפולים עד שאגיע לשיפור משמעותי. כיום לא תמיד קל לאחרים להבין אותי ואני יודעת שזה מונע ממני להתקבל למקומות כמו עבודה וכו (בינתיים סטודנטית). שאלה האם אוכל לפנות לנציבות הציבור במשרד הבריאות אם הקופה יפסיק לממן לי טיפולים? (כלומר באופן חריג).
במידה ויהיה צורך בעוד טיפולים, הקלינאית תקשורת יכולה לפנות לאחראית התחום האזורית או הראשית בקופה ולבקש המשך טיפול, במידה והפנייה תהיה מנומקת, האחראי יכול להחליט על המשך טיפול על חשבון הקופה, הסל מגדיר את המינימים, לא את המקסימום! ולמה כל טיפול ממושך כל כך? האם את מצליחה לייסם את מה שאת מקבלת מהקלינאי? בד"כ ההצלחה נמדדת בשינוי שהמטופל עושה ובמידת ההתמדה בשינוי. בהצלחה!
פעם אחרונה שהקופה הביאו לי מכסה לעוד טיפולים זה היה דרך בקשת החריגים, ואמרו שהביא לי מעבר שבד"כ נותנים (גם שהקלינאית כתבה שאני צריכה עוד). מנסה ליסם את מה שאני מתרגלת איתה בטיפולים לא יודעת עד כמה מצליחה (זה בעיות שונות בדיבור, הכל מולד לכן זה שנים של השתרשות..). חוששת שהקופה יפסיק לממן לי כמו כבר הביאו לי הרבה (וכל פעם שנגמר מכסה הקלינאית כתבה לי דו"ח שהעברתי לקופה)). (ולכן שואלת האם פנייה לנציבות פניות ציבור של משרד הביאות יכול לעזור או במידה והקופה לא תתן לי עוד אז אין מה לעשות מלבד פרטי שזה קצת קשה לי כלכלית (סטודנטית)
ברור שבמידה והקופה נתנה לך התחייבויות מעבר למינימום הנדרש, אין מקום לפניה למשרד הבריאות. יש מרכז בבני ברק שנותן טיפול המשך למי שסיים את מכסת הטיפולים. בכל מיקרה, אם קבלת כל כך הרבה טיפולים ועדיין אין שיפור, אולי זה הכי טוב שיש? אולי את צריכה לעבור תקופת למידה והפנמה של הלמידה ולא יהיה נכון להמשיך בטיפול, הטיפול לא שינה באופן מהותי את מצבך, עד עכשיו... אז למה עוד טיפול ישנה משהו מהותי? לפעמים יש גבול ליכולת שינוי! לפעמים להפסיק טיפול זה הדבר הנכון והנחוץ....ללא קשר למימון אלה בהתאם לשינוי שחל. בהצלחה
הדיבור שלי מגביל אותי מדברים שאני רוצה בחיים (מקומות עבודה וכו') לכן אני חייבת לשפר אותו!! כן נראה לי שיש שיפור מסויימת מאז שהתחלתי... (שהייתי קטנה הייתי בטיפול מספר שנים והיה שיפור גדול לא 100% אך כן שיפור גדול. לקחתי הפסקה מסיבות שונות ולאחרונה חזרתי לטיפולים). מה זה המקום בבני ברק? מה השם? מה העלות? - יש סבסוד?
היי , אני בן 22 וסובל מקול גבוה ושבירות קול לפעמים. אמנם לרוב אני לא מקבל תגובות על כך מאנשים אך אני מרגיש שהקול שלי גבוה וזה מאוד מפריע לי. הייתי אצל רופא אף אוזן גרון בנושא של השבירות קול, הוא בדק את מיתרי הקול והכל היה תקין. הוא אמר שאני נורא מתאמץ בדיבור והמליץ על קלינאית תקשורת . אני נורא התביישתי לשאול אותו לגבי הקול הגבוה והאם יש לכך טיפול. האם אני סובל ממה שנקרא puberphonia? אם כן יש טיפול אינטרנטי שיכול להתאים?
יש טיפול יחסי קצר לנושא גובהה הקול! לגבי המאמץ יתר, הטיפול יכול להצליח אם יש לך מוטיבציה ומודעות, כך שנראה לי שאתה תצליח לסגל לעצמך הרגלי דיבור יותר מתאימים לך. בהצלחה!
שלום, הבן שלי בן 3 ומדבר רב הזמן באופן צרוד, בעיקר כשמדבר חזק. בנוסף, לא מסוגל לבטא ר'. אני לא חושבת שזאת בעיה פיזית, כי עבר ניתוח שקדים לפני כחדשיים ומעבר לשקד המוגדל לא התגלו בעיות לאורך הדרך. לא סובל מדלקות גרון/נזלת. האם עובר לבד עם הגיל או דורש אבחון כלשהו? מאיזה גיל מטפלים בבעיות כאלו?
הצרידות יכולה להיות משנית להמצאותם של השקדים ויתכן שיחלימו בחודשים הקרובים. יכול להיות שהוא מתאמץ או צועק ולכן יש לו גירוי יתר של הריריות במתרי הקות יכולה גם להיות בעיה מבנית במתרי הקול, שתסביר את הצרידות... מומלץ לפנות לרופא אאג' לבדיקת המתרים וגם לקלינאי תקשורת לבדוק את הדיבור שלו ומידת המאמץ שמשקיעה בדיבור ובהפקת הקול. במידה והילד משתף פעולה ונבון, ניתן לעבוד על הפחתת המאמץ הקולי. לגבי ה "ר" יש לו זמן לרכישה טבעית עד גיל 4 וחצי- חמש.
שלום אני ישראלית בעלי צרפתי. בני השלישי ליעם בן שנתיים וחצי התחיל לאחרונה למגמת. מאש שנולד אני מקפידה לדבר איתו רק בעיברית ובעלי בצרפתית.אם נדבר אליו רק בשפה אחת בבית זה יקל עליו? הגמגום יעבור מהר יותר?
לא בטוח שמעבר לשפה אחת תקל עליו, אולי? אין תשובה חד משמעית....תמיד תוכלו לנסות. בגיל כל כך מוקדם מדובר יותר על חוסר שטף התפתחותי הקשור ליכולת לארגן את המילים לפי הסדר הנכון ובצורה ברורה, לדעתי אין מה להילחץ, כעת תנו לו זמן התארגנות, תקשיבו לו בסבלנות וללא עזרה גדולה, תשדרו לו ביטחון ואמון ביכולת שלו להתבטא, לא משנה באיזה שפה. הוא צעיר מדי להדביק לו שמות ואבחנות, עדיין בשלבי רכישת השפה.....
שלום רב.. בני בן שנתיים ושלושה חודשים אומ ר מילים התחיל לחבר שתי מילים ביחד בערך לפני חודש.. הוא ילד מאוד פעיל חברתי הוא מבין כל דבר שאומרים לו מבין הוראות .. השאלה שלי האם ההתפתחות השפה שלו לא מאוחרת? אני רגילה מבנותיי שבגיל הזה אמרו משפטים כבר.. ידוע שלא צריך להשוות.. אבל רוצה להבין אם הוא בטווח או באיחור.. תודה רבה..אמא..
בנים מפחתים כישורים מוטוריים וקולות של מכוניות וחיות טרף לפני שמדברים עם הבובות, כמו הבנות.... בחופשת הקיץ, כשהילדים עם ההורים הם לרוב קופצים מהר מבחינת דיבור ושפה, החשיפה וההקשבה של ההורים מקדמים אותם. אם הוא התחיל רק עכשיו לחבר את המילים, תני לו זמן ותעכבי אחר ההתקדמות, בטח יתקדם כעת, כשהחל לחבר. אם עד אחרי החגים לא התקדם בצורה חד משמעית, שווה יהיה לקבל הדרכה ומעקב אצל קלינאי תקשורת, אבל לא כעת, כי הוא בכל מיקרה בשלב פעיל ובהתקדמות.
הייתי פעמיים אצל רופא א.א.ג בדקו לי את האוזניים אמרו לי שהאוזניים שלי תקינות הראתי להם את התצואות של הבדיקת שמיעה אמרו שהכל תקין איך תקיין אם האוזניים שלי עדיין בלחץ (תחושה של מלאות) לא שומע ברור קרה לי פתאומיי אני סובל ונימאס לי שומע חלקי לסירוגין פתאם ושוב נאטם לא מרגיש כאבים לא מרגיש כלום והתחיל לי תופעה בנוסף ללחץ שיש לי באוזן בזמן בליעה שומע קליק או פצפוץ באוזן ועושה אפצי הרבה מה אפשר לעשות במצב כזה אני סובל מזה וזה מפריע לי מאוד סליחה שאני חופר על זה אבל זה מאוד מפרייע לי איך זה מסביר שבבדיקת שמיעה ובדיקת טימנופטריה שעשיתי יצא תקין ואני שומע לחצים בשני האוזנייים סליחה שאני חופר על זה אבל אני סובל מזה :\
אני מבינה את מצוקתך, מכוון שכל הבדיקות היו תקינות הייתי פונה לנאורולוג, יתכן ויש שינויים המערכת העצבים. במקביל בודק לחץ דם, שינויים משמעותיים בלחץ הדם יכולים לגרום לתופעות של שינויים באיכות השמיעה בדיקות כלליות גם יוסיפו מידע לגבי מצב בריאותך הכללי. בהצלחה
הייתי במכון שמיעה שטייינר באשקלון עברתי בדיקות שמיעה מקיפה ובדיקת טימנופטריה יצאו תקינות שאני מדבר בטלפון שומעים רגיל שאני צופה בטלוויזיה צריך להגביר כדי לשמוע אני שומע כאילו האוזן שלי בסוג של לחץ אני חודש ככה וזה פעם ראשונה שזה קורה לי התחיל לי מחודש יוני מה13/6 עד עכשיו לפני זה לא היה לי שום בעיות שמעתי ברור הכל היה מצויין ואז פתאם בתאריך שציינתי התחיל לי האטימות לסירוגין או לחץ או איך שלא תקראו לזה פתאומי קרה לי יכול להיות שאני אלרגי ולא יודע כי אני שותה הרבה קר יושן לייד מאורר ועושה אפצי הרבה ומרגיש כאילו לחץ בפנים ובמצח ןבראש ויש לי כמו דקירות באפרכסת של האוזן בעצם ממה זה נובע והאם זה קורה בתקופות מעבר או שזה משהו אחר מהמומחיים פה הייתי היום אצל רופא משפחה סיפרתי לו על הבעיה שלי הוא בדק לי את האוזן במקרה אמר שיש לי דלקת קלה הביא לי טיפות אוזניים דזורן וגם הביא לי הפנייה לרופא א.א.ג מומחה האם הוא יעלה על הבעיה כי זה מוזר לי אני בריא בדרך כלל ושכחתי לציין שיש לי נזלת שקופה כזאת שאני מוציא עדיין מהאף האם זה יכול להיות תעלה שמע חסומה או סיב אופטי וממה זה נובע הבעיה שלי האם אני יכול לבקש מהרופא א.א.ג שיבדוק לי את החצוצרות שמע האם הם חסומות או סיב אופטי הצינורות האיורור חסומות גם כן אני חייב עזרה ממכם בבקשה אני סובל :\ ויש לי פה הפנייה שצילמתי תראו מה הרופא משפחה כתב שם באנגלית חייב עזרה ושכחתי לציין עוד משהו חשוב שאני מכניס אוזניות לאוזן שומע שירים בעוצמה בינונית מרגיש כאילו האוזן שלי לאט לאט נסתמת שוב אני ממש סובל מזה
הי אני מאוד מודאגת. בני בן השנתיים אומר מילים בודדות ( מים, המ המ,צצי(מוצץ),עגיה(עוגיה), עושה קולות של חלק מהחיות. ). הוא ילד מאוד תקשורתי ,חייכן, מבין הוראות , יודע צורות, קטגוריות של בעח,ירקות,פירות,ועוד.. האכילה שלו תקינה ונקייה בהתאם לגילו (אוכל בכפית) ההתפתחות המוטורית תקינה (החל ללכת בגיל שנה וארבע). אך עדין הוא לא מדבר לפי גילו. לאחרונה היינו אצל קלינאית לשם אבחון. לטענתה האבחון לא סופי אך יש חשד לדיספקסיה ורבלית. כמו כן לעיתים אני שמה לב כאשר הוא ממלמל גיבריש הלשון שלו טיפה בחוץ. אשמח לדעת סימטומים של דיספקסיה ורבלית? האם לפי התיאור את חושבת שזה הכיווון? מה ההשלכות בעתיד לילד עם דיספרקסיה? האם הוא ידבר? ישתלב בחברה? אשמח למענה לשאלותיי
בן שנתיים ותקשורתי! חבל שאת בלחץ! בגיל הזה יש שונות רבה בין ילדים... לפעמים מדברים בג'יבריש ולאט לאט מתחילים להגות נכון ולדבר ברור, זה תהליך ויש ילדים שזה לוקח להם זמן.... תשתדלי להבין מה הוא אומר ולחזור על המילים כדי שישמע אותם בצורתם הנכונה. בינתיים צעיר מדי לטיפול, תשחקי איתו בחיקוי קולות של כל מיני דברים ותעודדי אותו לדבר, כמה שיותר
שלום, בני בן שנה ו7, שומע שתי שפות (אנגלית מאבא ומשפחתו, עברית בכל השאר), מבין הכל כולל מצבים, הומור, ממש הכל, תקשורתי לחלוטין, מוטוריקה גסה ועדינה תקינה, בכל מדדי ההתפתחות מעל לגילו באופן מובהק, אבל לא מדבר. משתמש כמעט רק באה אה אה, יש לו אינטונציה נכונה (למשל ללא, כן, איפה), בקושי הוגה עיצורים. בחודשים האחרונים השתמש באופן ספורדי בכמה מלים (אמא, אוח (לפתוח), בי, זה, ועוד כמה), אבל אין שום שיפור ב3 חודשים האחרונים, והמלים לא מתקבעות והשימוש מאוד מועט (מילה שתיים ביום בקושי, עוד מעט עיצורים, ובעיקר אה אה). נדמה לנו שלפני כמה חודשים היה יותר חזרות על עיצורים (תה תה תה, בה בה, דה דה). בדיקת שמיעה תקינה לחלוטין. אני מאוד מודאגת. זה נראה כאילו אין לו אפשרות לומר מלים. האם לפנות כבר לקלינאית תקשורת? איש מקצוע אחר? תודה
הילד בן שנה ו-7 חודשים...בן, עדיין בתחום הנורמה. בגלל דאגותך רצוי שתפני לקלינאי תקשורת, לקבלת הדרכה לטיפוח שפה, לא נראה לי מתאים לטיפול! חשיפה לשתי שפות יכולה לעקב את הדיבור, בכל מיקרה, לא הייתי משנה. חשוב שכל מבוגר ישמור על תקשורת בשפה אחת, בלי לבלבל בניהן.
לא נרדם בגלל האוזניים היה לי לפני 3 שנים חור קטן בעור התוף חור קטן בתופית שנסגר לבד ומאז שמעתי טוב והשמיעה חזרה לי וכל זה התחיל לפני שבועיים וחצי פתאם אני מרגיש שהאוזן שלו הימנית סתומה פתאם הייתי אצל רופא אף אוזן גרון אומר שהאוזנים שלי תקינות הכניס מצלמות לראות שאין משהו אומר אין לך כלום אני מרגיש שהאוזן שלי הימנית סתומה פתאומי קרה לי ככה מישהו יודע מה זה ומרגיש קצת כאבי ראש לפעמיים זה ככה כבר שבועים
יש מחלה של חירשות פתאומית, רצוי לפנות לחדר מיון במיוחד לאחר שהרופא לא מצאה כלום.... אם לא עבר, תפנה שוב לרופא אף אוזן גרון
שלום אני בעל תואר ראשון בהפרעות בתקשורת ועובדת כקלינאית תקשורת בתחום השפה והשמיעה מזה כשנתיים. אני מתעתדת לעבור לארה"ב ורוצה לעבוד שם כאודיולוגית. מה עלי לעשות על מנת שאוכל לעבוד שם בתחום זה?? תודה רבה
תפני לאירגון האמריקאי, אשר מרכז את המידע ואת ההסמכה, בנוסף יש חוקים שונים בכל מדינה. תצטרכי שני אישורים, אחד מהארגון האמריקאי ושהני ממדינה בה את תמצאי asha.org זה הארגון
היי, בגדול פעם הייתי בישנית ולא הכי מדברת. כיום כולם מעירים לי שאני מדברת מהר ושקשה לעקוב אחריי ולא רק מהר גם הרבה!!! אני לא יודעת למה אבל אני מרגישה שאני עלולה לשכוח דברים או כשאני מדברת אני נזכרת בעוד דברים.. גם בכתיבה אני כך.. אני צריכה להיות יותר תמציציתי וממוקדת. האם אני צריכה עזרה של קלינאי? תודה
אם לך זה מפריעה, כדאי לבדוק, שינוי בצורת הדיבור רק בתנאי שיש מודעות ומוטיבציה לשינוי, לא רק בגלל שאחרים אומרים. תבדקי את עצמך ותחליטי. תמיד אפשר לפנות להתייעצות, לפני שמתחייבים לטיפול ושינוי.
תודה על המענה. זה מפריע לי כי מעירים לי. כי אנשים מתקשים לעקוב.ובשלב מסויים הם לא איתי.לפעמים זה מעצבן. כי המסר לא עובר טוב. הכי מפריע לי בראיונות עבודה. אני לא עוברת. נתנו לי טיפ שאני צריכה להיות יותר ממוקדת כי כמו שאמרתי אני מדברת הרבה. התחלתי להקליט שיחות בנייד לא הכי אהבתי לשמוע.. זה נשמע שאני משתלטת על השיחה. אבל בגדול אני לא בולעת מילים אלא זה כמו לקרוא טקסט בלי פסיק ונקודה. אכן לא מתומצת. לפעמים אני מתחילה משהו וקופצת למשהו אחר. אני לא יודעת אם זה מצריך קלינאי תשורת אבל איך אפשר לשפר את זה. רעיונות?
הי, ראשית מתנצלת על אורך השאלה.. רציתי לדעת כיצד יודעים האם איחור שפתי נובע מבעיות רגשיות או תקשורתיות? בני בן 3 שנים, חודשיים לאחר ניתוח כפתורים ושקד 3(היה עם דלקות אוזניים כרוניות, לא הפנו אותי לבדיקות מעמיקות וככה למעשה "בזבזנו" חודשים יקרים ללא מענה ראוי לדלקות,עד שבדקתי ברצינות את העניין מעצמי ורופא א.א.ג, ראה שיש ירידת שמיעה 30 ונוזלים באוזניים), כעת מתחילה עימו טיפולי קלינאית ופועלת להשמתו בגן שפתי(בהתפתחות הילד הרופאה מתקשה לאבחן אם מדובר בקושי תקשורתי או רגשי והפנתה לפסיכולוגית ילדים) השתפר מאוד מאז הניתוח מבחינת נינוחות, רגוע יותר יושן טוב יותר אך אוצר המילים לא פורץ דרסטית(רוכש מילים בודדות עדיין אין משפטים),מבין הכל, ממלא הוראות, מגיב לשם ויוצר קשר עין , יש הצבעה על דברים ובקשות , לא משחק בכפייתיות, נהנה ממשחקים משותפים עם אחיו ובקרב ילדים מבני משפחתנו האם מדובר בקשיים רגשים או קושי תקשורתי? הקושי החברתי ניכר עם בני גילו, נניח רוצה לשחק בגינה ציבורית במתקן מסוים ויש ילד באותו המתקן, הוא בוכה או צורח ואותו הילד נבהל ועוזב את המתקן.. מרגיש שמאוד מתוסכל כי לא מדבר.. חשוב לי לציין שבסביבות גיל שנתיים(קצת לפני) כשדלקות האוזניים היו בשיאן - ידע לומר מס מילים שלא אומר או משלים כעת, אך ממשיך לרכוש מילים בקצב איטי מאוד(כמו "איה איה הו" שהיה שר-לא שר זאת יותר אבל למד את המילה "אמא"ומשתמש בה בהקשר נכון). מצטערת על אורך הדברים,אשמח להתייחסותך.
ניכר שאת דואגת ובצדק, לפי התאור לא נראה לי שיש בעיה רגשית. יש לו סיבות טובות לעיכוב ברכישת השפה וגן שפתי לשנה, שנתיים יכול לתת לו את החשיפה המובנת ומעקב, אינטנסיביות שהוא זקוק. תמשיכי בטיפול של קלינאי תקשורת דרך הקופה ואל תאמיני אם יגידו שלא זכאי, הוא בהחלט זכאי. תדאגי לקבל הדרכה מהקלינאית בגן וגם בקופה. בהצלחה
היי, קוראים לי ראם, אני בן 15.5 כשהייתי ילד קטן קבלתי הרבה עזרה מקלינאי תקשורת (4 סדרות של 12 מפגשים) ולמרות זאת אני לא הוגה נכון את האותיות ס,צ,ז,ש אני רוצה לתקן את הדיבור שלי ומחפש סרטונים ביוטיוב טיוב/ ספרים שמהם אלמד איך להגות את האותיות נכון. תוכלי בבקשה להפנות אותי לאתרים בהם אוכל לראות וללמוד בעצמי? תודה
מצטערת, לא מכירה כאלה. יש סרטוני הדרכה לחברה "הדים" זה חומר ירגול, אולי זה יעזור לך? תוכל גם לפנות לקלינאי תקשורת ולבקש הדרכה, תתרגל כפי שימליצו לך ותעשה את התהליך פעם אחת וביסודיות ומקצועיות במקום לחפש סרטונים, מה דעתך?
בתי בת 7,5,נולדה בשבוע ה- 34,סבלה בינקות מרפלקסים של יניקה ומציצה לא מפותחים. עד גיל 4 סבלה מריור יתר. עם הזמן הריור פסח. אבל מאז ומתמיד אוכלת עם פה פתוח והבקשות שלנו לסגור את הפה לא עוזרות. האם ניתן לבדוק את נושא השרירים סביב הפה ואם זה באמת עניין השרירים, האם יש תרגילים לחיזוקם?
כדאי לבדוק אצל רופא אאג' כי אולי יש לה קושי נשימתי וזקוקה לפה פתוח כדי לנשום בזמן האכילה. אם הרופא לא מוצא בעיה, האם היא אובחנה עם היפוטוניה? יתכן ויש חולשה כללית, המאיינת אותה? בהחלט כדאי לבדוק אצל קלינאי תקשורת כדי ללמוד על פעילות הפה תאום הנשימה בזמן האכילה.
שלום רב בני בן ה 4.5 לא הוגה בצורה תקינה הברות שורקות: ז, ש, צ, ס. מתי נדרשת התערבות? תודה מראש
לקראת כניסה לכתה א' ובהתאם להחלפת השיניים, אי אפשר ללמד אותה את ההגאים האלה ללא שיניים קדמיות. רצוי שתעבור בדיקת שמיעה, רק כדי להיות בטוחים שאין בעיה. רצוי לרשום אותה עכשיו לטיפול, אפילו שהיא צעירה מדי, רק כדי שהיא תמתין שנה בתור, ותגיע לטיפול בסביבות גיל 5 וחצי, בהצלחה
שלום, בני כמעט בן 7 תלמיד כיתה א. אובחן לפני שנה וחצי עם קשיי שליפה ושיום ועבר מס' טיפולים בהם קיבלנו אסטרטגיות להתמודדות. הדבר התבטא מגיל צעיר בקושי לרכוש צבעים, לאחר מכן מספרים וכדומה. בכל קושי כזה חיפשנו דרך שונה יצירתית ללמד אותו (מאד עזרה הדרך הווקאלית של שירים שיצרנו לו וכו). כעת בכיתה א' והוא לא מצליח לזכור את הניקוד וזה מאד מעכב אותו ברכישת השפה. הוא קורא אך עדיין יש לו הרבה טעויות והוא נבוך לקרוא מול הכיתה או המורה. מחפשת דרך יצירתית ללמידת הניקוד. אשמח לתובנות. תודה רבה
השירים מקשרים בין חלקי המוח השונים, לכן השירים מסייעים בזכירת מילים וכו'. אולי שי גם שירים לניקוד? ובעצם, משתמשים בניקוד רק בכיתות הנמוכות כי אחר כך מעט מאד מנקדים! כל הקשיים שתיארת מתווכים בליקוי למידה קל, אולי צריך מומחה ללמידה, קלינאי תקשורת או מורה להוראה מסייעת שילמד אותו ויתן לו אסטרטגיות ספציפיות לקושיים המזוהים.